Mazda MX-3 EC KL '93
Nazwa "rozprężnik" spalin to chwyt marketingowy Skojarzenie na zasadzie ze jak katalizator jest w pewnym stopniu przeszkodą dla spalin to po jego wycięciu i wstawieniu przelotowej strumienicy spaliny nie mają juz zadnych oporow i rozprezają sie Faktem jest ze zapchany katalizator moze spowodowac takie sprężenie spalin ze az sie beda zatrzymywac i przez to spadek mocy albo jak w moim przypadku rozszczelnienie ukladu przed nim Dlatego czesto ludzie po montazu strumienicy odczuwaja przyrost mocy a po prostu pozbyli sie zapchanego katalizatora
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Tak coś czułem że to zwykła strumienica ale lepsza ona niż katalizator który trochę blokował przepływ spalin.
Powiem szczerze że ja żadnego wzrostu mocy nie poczułem ani wzrostu ani spadku. Jednakże dźwięk lekko się zmienił teraz nie jest taki buczący jak wcześniej tylko słychać ze więcej powietrza przechodzi przez układ wydechowy w danym czasie.
Powiem szczerze że ja żadnego wzrostu mocy nie poczułem ani wzrostu ani spadku. Jednakże dźwięk lekko się zmienił teraz nie jest taki buczący jak wcześniej tylko słychać ze więcej powietrza przechodzi przez układ wydechowy w danym czasie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Mi na wm sport z katem buczało auto jak głupie po wyjęciu kata było lepiej ale jak mocowo to niestety nie powiem bo nie pamiętam
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
To tak samo jak mówią wszyscy ze auto na pustym wydechu będzie słabsze, a ktoś z tego forum wstawił w xedosie 6 przepustniczkę za kolektorem która całkowicie uwolniła wydech. Pamietam te komentarze ze dużo koni przez to ucieka a na hamowni dwa pomiary były i się okazało że na seryjnym wydechu było mniej niż wcale bez wydechu
Wiec jak dla mnie gadanie ze wycięcie kata w tych silnikach nic nie da to totalna bzdura. Producenci zaczęli je montować ze względu norm. Gdyby nie one to katów i egrów byśmy na oczy nie widzieli.
Wiec jak dla mnie gadanie ze wycięcie kata w tych silnikach nic nie da to totalna bzdura. Producenci zaczęli je montować ze względu norm. Gdyby nie one to katów i egrów byśmy na oczy nie widzieli.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
witek napisał(a):Wiec jak dla mnie gadanie ze wycięcie kata w tych silnikach nic nie da to totalna bzdura. Producenci zaczęli je montować ze względu norm. Gdyby nie one to katów i egrów byśmy na oczy nie widzieli.
Tu sie zgodze ale w takim Z5 przyrost moze byc w granicach błędu pomiarowego
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Co innego w 2.5 litrowym motorze v6. Generalnie musiałbym podskoczyć na hamownie zobaczyć czy cokolwiek więcej przybyło.
Ogólnie uwalnianie wydechu dodaje i KM i NM czy tylko KM?
Ogólnie uwalnianie wydechu dodaje i KM i NM czy tylko KM?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Moc jest obliczana z momentu obrotowego i predkosci obrotowej wiec kazda zmiana momentu spowoduje zmianę mocy. To nie takie proste, ze uwolnienie wydechu od razu da jakikolwiek przyrost. Byc moze w KL akurat tak bedzie, zwlascza jesli teraz masz wąski wydech od K8 ale nie zawsze sie to sprawdzi.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Zgadza się mam wąski wydech seryjny od k8 Ale będę pracował nad tym aby coś z nim zmienić. W sumie to chyba i tak najważniejsze dla mnie teraz jeżeli chodzi o silnik to znalezienie odpowiedniego Ecu do niego. Kurde mam 3 kompy i na każdym z nich mieszanka jest za uboga najlepsza jest na tym Ecu z k8 jednak nie jest ona idealna i przy wyższych obrotach mogę po prostu podpalać zawory.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Jak odtykamy wydech przydało by się również zadbać o większą ilość powietrza
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
A skąd pomysł że ten obecny dolot nie starczy? Jak dla mnie jest on poprowadzony dobrze a i jest odpowiednia ilość tego powietrza.
Jakby ktoś się zastanawiał bo kiedyś dawno temu widziałem taka dyskusje pojedynek mazda mx3 2.5 vs honda prelude h22a mój przeciwnik miał schamowane na tej samej hamowni co ja w tym samym dniu prawie 190KM I 220NM który z samochodów będzie szybszy to odpowiadam mazda. Zarówno od zera jak i z rolki honda zostawala w tyle. Od zera różnica była naprawdę spora z rolki mazda mocniejsza Ale nie aż tak duzo.
Jakby ktoś się zastanawiał bo kiedyś dawno temu widziałem taka dyskusje pojedynek mazda mx3 2.5 vs honda prelude h22a mój przeciwnik miał schamowane na tej samej hamowni co ja w tym samym dniu prawie 190KM I 220NM który z samochodów będzie szybszy to odpowiadam mazda. Zarówno od zera jak i z rolki honda zostawala w tyle. Od zera różnica była naprawdę spora z rolki mazda mocniejsza Ale nie aż tak duzo.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Gość który ma ta przepustnice za kolektorem ,ma za nis seryjny wydech z 1.6 (silnik ma klze) co tłumaczy fakt ze z zamknieta ma mniej mocy a z otwarta więcej. Przy seryjnym wydechu z 2,5 byloby odwrotnie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Widzę że w końcu pomierzyłeś AFR na tych kompach jak radziłem. Ale to dziwne że na każdym jest zbyt uboga. Rozwiązałeś już sprawę z dolotem, jest porządnie uszczelniony? Bo to by mogło wpłynąć na taki wynik.
Niektórzy tutaj na forum twierdzą że nawet najmniejsza nieszczelność powoduje w tych silnikach falowanie obrotów oraz spadek mocy. Nie mam żadnych z tych objawów więc przyjmuje że dolot jest szczelny zostawiam i nic więcej nie ruszam akurat dolot w mazdzie jest całkiem dobrze poprowadzony i narazie powietrza ma wystarczającą ilość za to paliwa za mało. Bawię się teraz Ecu i wsadami być może nawet będę modyfikował chip aby zmienić punkty otwarcia vrisow oraz dać większa dawkę paliwa.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Jakby kogoś to ciekawiło to postanowiłem sprawdzić jak dokładne mogą być pomiary na hamowni z której tutaj większość na zlotach korzysta mianowicie agma tuning.
Wykresy z tejże hamowni można znaleźć w poprzednich postach teraz pokaże wyniki z hamowni obciazeniowej najlepszej w mojej okolicy. Co ciekawe zrobiłem również pomiar na chipie klze który był włożony do kompa kl05 wynik mówi sam za siebie może wina złego chipu ciężko powiedzieć jednak generuje ten chip o wiele mniej mocy niż mój oryginalny komputer z k8 przebieg mocy podobny. Dorzucę jeszcze wykres z 1.8 silnika
Porobilem jeszcze testy przyspieszenia i czasy na 1/4 myślę że wyniki zadowalające i w miarę miarodajne dwa pomiary zrobione oba zbliżone czasy jeszcze do urwania poprzez lepsze starty i wymianę opon na lepsze.
Wykresy z tejże hamowni można znaleźć w poprzednich postach teraz pokaże wyniki z hamowni obciazeniowej najlepszej w mojej okolicy. Co ciekawe zrobiłem również pomiar na chipie klze który był włożony do kompa kl05 wynik mówi sam za siebie może wina złego chipu ciężko powiedzieć jednak generuje ten chip o wiele mniej mocy niż mój oryginalny komputer z k8 przebieg mocy podobny. Dorzucę jeszcze wykres z 1.8 silnika
Porobilem jeszcze testy przyspieszenia i czasy na 1/4 myślę że wyniki zadowalające i w miarę miarodajne dwa pomiary zrobione oba zbliżone czasy jeszcze do urwania poprzez lepsze starty i wymianę opon na lepsze.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Wiesz co tak naprawdę te apki wszystkie są takie se. Sprawdzałem zarówno te które mierzą za pomocą akcelometra jak i te za pomocą GPS. W większości czasy z tych apek były mocno dziwne jednak czasem trafiło się w miarę dokładny pomiar. Ta apka jest chyba najbardziej wiarygodna nazywa się GPS drag Racer i jak nazwa wskazuje mierzy za pomocą GPS jednak ostatnio na ładnym prostym odcinku drogi pokazał mi 5 razy z rzędu praktycznie takie same czasy więc myślę że w jakimś stopniu można jej zaufać.
Nie myśl że te czasy kompletnie nie mają odzwierciedlenia w tym jak jedzie mazda bo z wieloma autami się już mierzylem i z praktycznie z każdym wygrałem a sam wiesz że 170KM mam realnie i czego można się spodziewać po takich mocach w tym aucie.
Prawda jest taka że jakby zrobić jakiś zlot mx3 to Ty byłbyś najszybszy w klasie, A ja byłbym zaraz za Tobą
Nie myśl że te czasy kompletnie nie mają odzwierciedlenia w tym jak jedzie mazda bo z wieloma autami się już mierzylem i z praktycznie z każdym wygrałem a sam wiesz że 170KM mam realnie i czego można się spodziewać po takich mocach w tym aucie.
Prawda jest taka że jakby zrobić jakiś zlot mx3 to Ty byłbyś najszybszy w klasie, A ja byłbym zaraz za Tobą
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Patrz na to z przymrużeniem oka jednak mając na uwadze to że objechalem Prelude h22 190KM o długość auta a ostatnio takie małe gówienko jakim jest clio 2 rs 172KM. I czas około 15 albo lekko poniżej na 1/4 jest przeze mnie do osiągnięcia szczególnie po wymianie opon.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Z mazda w sumie wiele się nie dzieje jakieś bieżące naprawy a tak leje benzynę i jeżdżę.
Jednak ostatnio zakupiłem gtecha pro z myślą o takim półprofesjonalnym pomiarze czasow 0-60mph i 1/4. Dzisiaj z racji że było w miarę sucho całkowicie nie ale na tyle żeby można było porobić całkiem niezłe czasy więc Porobilem. Przejazdów mnóstwo głównie 0-60 gdyż szukałem możliwie jak najlepszego startu.
Pokaże oczywiście najlepsze czasy zarówno na 1/4 jak i 0-60mph.
Best 0-60:
Best 1/4
I prędkość na linii 1/4:
I jakby ktoś szukał jakiś nieścisłości to czas 1/4 niej Jest kontynuacją przejazdu 0-60. Niestety mój gtech albo mierzy czas 0-60 albo 1/4 więc jak jadę na 1/4 nie pokaże mi czasu 0-60 zatem to były 2 różne pomiary. Myślę że czasy są niezłe wymiana opon na lepsze na pewno sporo może tutaj jeszcze pomóc.
Jednak ostatnio zakupiłem gtecha pro z myślą o takim półprofesjonalnym pomiarze czasow 0-60mph i 1/4. Dzisiaj z racji że było w miarę sucho całkowicie nie ale na tyle żeby można było porobić całkiem niezłe czasy więc Porobilem. Przejazdów mnóstwo głównie 0-60 gdyż szukałem możliwie jak najlepszego startu.
Pokaże oczywiście najlepsze czasy zarówno na 1/4 jak i 0-60mph.
Best 0-60:
Best 1/4
I prędkość na linii 1/4:
I jakby ktoś szukał jakiś nieścisłości to czas 1/4 niej Jest kontynuacją przejazdu 0-60. Niestety mój gtech albo mierzy czas 0-60 albo 1/4 więc jak jadę na 1/4 nie pokaże mi czasu 0-60 zatem to były 2 różne pomiary. Myślę że czasy są niezłe wymiana opon na lepsze na pewno sporo może tutaj jeszcze pomóc.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości