Strona 1 z 3

Mazda MX-3 1.8 BP-Turbo 1991

PostNapisane: 16 cze 2016, 00:35
przez wronx13
[EDIT 20-03-2019] Jako, że niebieska MX3 wylądowała końcowo na szrocie i służy mi jedynie jako dawca dla srebrnej MX3 z 98', jej temat uważam za zakończony ;)

Witajcie :D,

Chciałbym Wam przedstawić mój nowy (i z pewnością znany na forum :D) nabytek.
Po wielu przejechanych kilometrach i zwiedzonych miejscach moim pierwszym autem, niezawodną, piękną, ekonomiczną 323F 1.5 (:D), przyszedł czas i pieniążki na kupno czegoś, szybkiego, mocnego i cieszącego oko... i nie było to Audi 90 Coupe po swapie na 2.8 ACK w "idealnym" według właściciela stanie, które po przejechaniu przeze mnie 500 kilometrów na oględziny, wypluło cały olej na asfalt, na pewnej Iłżyckiej drodze hahaha .
Wybór padł na kolejną Mazdę. Nie ważne jakby nie katowana przez początkującego kierowcę 323F, nigdy mnie nie zawiodła. Od miesiąca jestem zadowolonym posiadaczem Mazdy MX-3 po swapie na 1.8 BPT z 323 GTX'a, która z tego co zdążyłem znaleźć, karierę na forum robiła.

Przebieg: ??

Rocznik: 1991

Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-el. szyberdach

Modyfikacje:
-zegary indiglo
-wskaźnik doładowania Autogauge Swiss/Stepmaster 60AGBO-RPK
-nacinane tarcze
-sportowe sprężyny
-tłumik końcowy RM Motors
-tłumik środkowy Borla
-Manual Boost Controller no name :D
-Blow Off HKS SQV2
-Oil Catch Tank D1 Spec.

Plany:
Przywrócenie silnika do stanu "jak z fabryki" i stopniowy HP+
Polepszenie właściwości trakcyjnych – poliuretany, gwint itp.
Środek w skórce i dobre audio.

Silnik:
1.8 BPT z Mazdy 323BG GTX


W przeszłości nie raz malowana i spawana, ma się całkiem dobrze, przyspiesza i hamuje :D.
Rzeczy które zostały zrobione od ostatniego posta na tym forum to wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, uszczelki głowicy i jej planowanie oraz regeneracja turbiny w TURBOTECH'u. W miarę możliwości postaram się zdawać relacje z wykonywanych nad nią prac :).

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1997 USDM

PostNapisane: 16 cze 2016, 14:09
przez Piotrek_154
Prośba o umieszczenie zdjęć na naszym serwerze oraz uzupełnienie opisu zgodnie z poradnikiem
viewtopic.php?f=321&t=177089

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1997 USDM

PostNapisane: 20 cze 2016, 16:38
przez wronx13
Dzisiaj znalazłem przyczynę wysokiego spalania oleju, które po remoncie góry i tak się utrzymywało :D

zxc.JPG


Zaworek odpowietrzenia silnika, mała pierdołka, a tyle stresu. Niestety bardzo kruchy rozpadł mi się w ręce. Teraz albo ebay, albo używka ze szrotu, bo nowego nie mogę nigdzie w PL znaleźć, ASO kosmiczna pewnie cena.

Zamówiłem też Oil Catch Tank. Taki bajer ;p

Universal-Blue-red-silver-black-Aluminum-D1-Spec-Square-Racing-Oil-Catch-Tank-Can.jpg

PostNapisane: 20 cze 2016, 18:45
przez k1bic93
napisz do carspeedu oni mają od mx-5 coś mi się kojarzy, ja taki kupiłem, ale jeszcze nie założyłem...
koszt to coś koło 100> ;)

PostNapisane: 20 cze 2016, 20:35
przez tomeczek333
I znowu Mazda zmieniła właściciela. Ciekawe czy Ty zaopiekujesz się nią dłuższy czas :D
A warto by jej poświęcić trochę czasu i pieniędzy, bo wygląda na mocno zadbaną, a i silnik jest ze sporym potencjałem.

Plany widzę że już są, to nie pozostaje mi nic innego niż trzymać kciuki za ich zrealizowanie <spoko>

Co do zaworka zmierz średnicę. Może uda się dopasować od innego silnika, to nic innego jak zwykły zawór zwrotny. O ile średnica będzie taka sama to powinno działać bo tam filozofii żadnej nie ma.

Powodzenia <oczko>

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1997 USDM

PostNapisane: 20 cze 2016, 21:32
przez wronx13
Wróciłem od kumpla. Miał akurat 323BG na części i mam trochę zmęczony już zaworek, ale sprawa się komplikuje jeśli chodzi o jego gniazdo. Przy pasowaniu nowego zaworka w pokrywie, zużyte gumowe gniazdo delikatnie się rozpadło, a spora jego część gdzieś znikła w środku...
DSC00097.JPG
DSC00098.JPG
DSC00096.JPG


Drugą sprawą są pewne niepokojące dźwięki, które raz na jakiś czas pojawiają się przy pracy silnika.
Nagrane na szybko kalkulatorem :)


Czuję, że remont szykuje się coraz szybciej.

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1997 USDM

PostNapisane: 21 cze 2016, 08:42
przez DARO MAZDA 323
stuka puka zaraz cos się <dupa> :(

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1997 USDM

PostNapisane: 21 cze 2016, 09:36
przez dam92
Brzmi to trochę jak słabe ciśnienie oleju

PostNapisane: 22 cze 2016, 11:51
przez witek
Produkcja w 97? W tym roku to ona moze miala pierwsza rejestrację w polsce :D stawiam ze rocznikowo to 91 lub 92 ;)

PostNapisane: 22 cze 2016, 14:29
przez wronx13
witek napisał(a):Produkcja w 97? W tym roku to ona moze miala pierwsza rejestrację w polsce :D stawiam ze rocznikowo to 91 lub 92 ;)


Masz rację, zdekodowałem VIN auta i wiem już nieco więcej. Rok produkcji rzeczywiście 1991 :D. Poprawiam błędy :)

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 15 wrz 2016, 15:23
przez wronx13
Witam,

Po małej przerwie mam pytanie. Kupiłem mazdę 323F GT z silnikiem o małym przebiegu. Dysponuję silnikiem 1.8BP i 1.8BPT. Planuję wyremontowanego BP stopniowo uturbić, na razie posługując się gratami z BPT. Nie wiem w jakim stanie są graty w BPT i czy warto je przerzucać. Co wy na to panowie? Co byście mi poradzili, z którego silnika i jakie części przygotować do zbudowania konkretnego zestawu?
BPT jest juz dość zużyty, na zimnym silniku przy dodaniu gazu na wysokich obrotach jakby nie palił na jeden cylinder, gaśnie, na ciepłym się uspokaja, stracił na mocy itd .. Jednym słowem nie chce mi się przy nim grzebać. Kolejne, przekładać wtryski z BPT czy może zaopatrzyć się o wydajniejsze?
Zbliża się zima więc będę miał dużo czasu na mody, mam nadzieję że zdążę do zlotu bo chciałbym się na nim ten pierwszy raz pojawić :) Ruszamy ostro z tematem :)

P.S Jeśli ktoś chce, felgi z MX3 są na sprzedaż, priv.

Pozdrawiam :)

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 16 wrz 2016, 09:05
przez DARO MAZDA 323
zerknij do działu projekty. Z BP 05 chłopaki robią 230 KM ( silnik z GT ) z silnika z GTX ( seryjnie utrrbionego ) spokojnie można zrobić 250 KM jak masz oba silniki i zdowe graty rozbebesz silnik z GTX i porównaj z GT.
Na perno korby z gtx sa mocniejsze tylko pytanie w jakim stanie sa u Ciebie .

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 17 wrz 2016, 06:45
przez wronx13
Kurde, aż szkoda jest mi rozbierać tak ładnej orginalnej 323F GT :( . Kupiłem ją za cenę 'dobrego obiadu'. Jeszcze nigdy nie słyszalem takiej kultury pracy BP05. Przebieg 169tys, stała w garażu dziadka kilka lat nie używana i rdza zaczęła już jeść progi i kawałeczek podłogi. W sumie zastanawiam się czy nie dać jej drugiego życia bo na pewno na nie zasługuje. <ok>

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 17 wrz 2016, 10:56
przez honda2911
A miałbyć taki dobry ten silnik po remontach u poprzednich właścicieli

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 17 wrz 2016, 11:02
przez rafał88
Noo miałbyc <rotfl> Jak na zimnym nie bangla to moze być pierdoła i dlatego tez na mocy traci. Ale jesli masz drugi silnik w bdb kondycji to ten moze najwyzej rozebrać na graty. Powodzenia życze ;) <spoko>

PostNapisane: 17 wrz 2016, 14:10
przez seba323f
BG oryginalnych GT w ładnym stanie już praktycznie nie ma. Załóż temat z autem i podziel się zdjęciami jak całość wygląda.

PostNapisane: 17 wrz 2016, 15:05
przez tomeczek333
Jakbyś jednak nie ratował tej BG GT to raczej byłbym chętny na fotele z niej jak będziesz rozbierał :D

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 17 wrz 2016, 18:43
przez wronx13
Dzisiaj obejrzałem dokładnie GT. Cieszę się, że dojechałem nią do domu 80 kilometrów i żyję :D. Zawieszenia z tyłu nie ma a nawet jesli coś z niego zostało to nie wiem do czego moznaby je było przyczepić :D
Także, GT idzie na rozbiórkę. Dostępne wszystko oprócz silnika i skrzyni :) . Mogę wysłać kurierem. Zaklepywać na priv :P .

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 19 wrz 2016, 14:41
przez wronx13
A co tam, walnę sobie posta pod postem :D
Przy pomyślnych wiatrach za parę godzin będę go miał na stole :D

Re: Mazda MX-3 1.8 BPT 1991 USDM

PostNapisane: 19 wrz 2016, 15:28
przez DARO MAZDA 323
a sprawdzałeś kompresje na cylindrach przed rozbiórka . warto było pojeździc z 2, 3 dni i zobaczyć czy oleju nie ubywa , nie dymi na biało lub niebiesko

ale widzę że robota pali Ci się w rękach <spoko>