Mazda 323F BJ RF4F '02/ WR Blue Mica, Pakiet ETUDE :)
Napisane: 22 maja 2016, 22:35
Witam !
Posiadaczem Mazdy stałem się zupełnie przez przypadek. W lipcu 2015 roku szukałem Vectry B ale z powodu braku egzemplarzy które spełniałyby moje oczekiwania trafiła się srebrna 323F BJ Ditd 90KM z 2000 roku. Obejrzałem, przejechałem się i kupiłem. Stan blacharski pozostawiał wiele do życzenia ale nie przejmowałem się tym bo już w drodze na oględziny tego auta brałem pod uwagę to że będę go musiał robić. Jako że dziennie samochodem przejeżdżam minimum 140 kilometrów to w tamtym momencie najważniejszy dla mnie był stan mechaniczny a ten był bardzo dobry. Po niecałym miesiącu od kupna podjąłem decyzje że samochód polakieruje cały ze zmianą koloru. Autko trafiło do blacharza, wymienione zostały progi i nadkola tylne. Kolor jaki wybrałem to Lorry's Pure White, lakier ceramiczny :
[/attachment]
Remont zakończony został w październiku 2015 i od tamtego czasu skupiałem się na eksploatacji auta i bieżących wymianach. Kilka modyfikacji planowałem wprowadzić wiosną tego roku. Niestety 3 grudnia podczas wyprzedzania kolumny tirów kierowca jednego z nich (jak się później tłumaczył) myślał że sarna z lasu wyskakuje i chciał ją ominąć, tym samym zajechał mi drogę. Niestety nie miałem możliwości ominięcia go więc otarłem się o niego, wpadłem w poślizg i przodem uderzyłem w bok autobusu jadącego przed tym tirem, następnie odbiłem się od niego i wylądowałem w rowie na dachu.
Po tym zdarzeniu wiedziałem że następne auto jakie kupie to musi być 323f BJ. skłoniło mnie do tego przede wszystkim to że biorąc udział w takiej bombie (po zdjęciach tego nie widać ale zderzenie z autobusem było mega mocne, kierowca później mi mówił że jest w szoku ze nie wyrzuciło go z drogi) ja i moi pasażerowie (wiozłem 3 osoby) wyszliśmy z tego auta nie licząc obić i potłuczeń bez szwanku.
Tak więc dnia 15 grudnia kupiłem sobie BJ po lifcie z DiTD 101 KM w kolorze Starry Blue Mica . W porównaniu do poprzedniej mazdy robi dużo lepsze wrażenie, z większych mankamentów to tylko uszkodzona tylna klapa i zderzak (poprzednia właścicielka uderzyła w słupek). Przede wszystkim ta ma lepsze wyposażenie i bardziej zadbane wnętrze (tamta była bardzo zajechana w środku a ta jest prawie igła).
Fotki po zakupie :
Wyposażenie:
– Centralny zamek na pilota
– 4x elektryczne szyby
– Klima
– Elektryczne, podgrzewane lusterka
– Abs
– 4x poduszki powietrzne
– Isofix
Wiosną nastąpiła wymiana kół z zimowych na letnie więc pomalowane felgi z poprzedniej BJ ubrałem w nowe opony Michelin Energy Saver i trafiły one na auto:
Po zimie niestety jak to w Mazdach pojawiła się ich ruda koleżanka i okazało się że dość mocno zaczęła jeść moje auto. W środę (18.05) zacząłem rozbiórkę wnętrza mazdy, w czwartek ją dokończyłem, zmieniłem tylną klapę i zderzak, z powrotem założyłem koła zimowe i auto trafiło do blacharza:
Jego zadaniem będzie:
– Wymiana progów
– Wymiana reperaturek tylnych błotników
– Wyspawanie podłogi w miejscach w których pojawiły się dziury
– Nowe mocowanie poduszki silnika przy prawym kielichu
– Ogólnie jak znajdzie jakieś ogniska rdzy ma je usunąć
– Wyklepać tylną ściankę i dopasować klapę ponieważ przez ten słupek rygiel zamka klapy przestawił się trochę do góry i nie zamyka ona się tak jak powinna
Mimo że przy poprzedniej BJ zarzekałem się że już nigdy więcej nie będę robił takiego projektu jak całościowe lakierowanie auta to już podjąłem decyzję że ta Mazda też będzie polakierowana po całości, z tym że kolor zostaje ten sam.
Autko w trakcie remontu i po:
Modyfikacje wykonane od momentu kupna
– Kluczyk "scyzoryk"
– Montaż tylnej prawej lampy od anglika
– Wymiana fabrycznego radia na Pioneer MVH-180UBG
– Wymiana tylnych głośników na Blaupunkt BGx 663 HP
– Przednie głośniki zastąpione zostały fabrycznymi głośnikami z Forda Focusa mk1/mondeo mk3 (bardzo ładnie grają)
– Montaż wzmacniacza JBL GT5-A402
– Montaż subwoofera JBL GT5-1204BP
– Oklejenie halogenów żółtą folią
– Wypiaskowanie i pomalowanie na biało alu z poprzedniej mazdy
– Montaż białych kierunkowskazów bocznych
– Remont blacharsko-lakierniczy, zmiana fabrycznego koloru na 02C z palety Subaru
– Montaż Bi-Xenonu
– Montaż podświetlenia nóg kierowcy i pasażera białe LED
– Wymiana wszystkich żarówek we wnętrzu na białe LED
Planowane modyfikacje na rok 2017
– Montaż progów i tylnego zderzaka od Sportive
– Montaż przedniego zderzaka Etude
– Polakierowanie wnętrza przednich reflektorów na czarno
– Lusterka, listwy boczne, spoiler na klapie, listwa atrapy przedniej i felgi polakierowane zostaną na biały kolor z dodatkiem złotego brokatu
– Być może jakieś obniżenie
Posiadaczem Mazdy stałem się zupełnie przez przypadek. W lipcu 2015 roku szukałem Vectry B ale z powodu braku egzemplarzy które spełniałyby moje oczekiwania trafiła się srebrna 323F BJ Ditd 90KM z 2000 roku. Obejrzałem, przejechałem się i kupiłem. Stan blacharski pozostawiał wiele do życzenia ale nie przejmowałem się tym bo już w drodze na oględziny tego auta brałem pod uwagę to że będę go musiał robić. Jako że dziennie samochodem przejeżdżam minimum 140 kilometrów to w tamtym momencie najważniejszy dla mnie był stan mechaniczny a ten był bardzo dobry. Po niecałym miesiącu od kupna podjąłem decyzje że samochód polakieruje cały ze zmianą koloru. Autko trafiło do blacharza, wymienione zostały progi i nadkola tylne. Kolor jaki wybrałem to Lorry's Pure White, lakier ceramiczny :
[/attachment]
Remont zakończony został w październiku 2015 i od tamtego czasu skupiałem się na eksploatacji auta i bieżących wymianach. Kilka modyfikacji planowałem wprowadzić wiosną tego roku. Niestety 3 grudnia podczas wyprzedzania kolumny tirów kierowca jednego z nich (jak się później tłumaczył) myślał że sarna z lasu wyskakuje i chciał ją ominąć, tym samym zajechał mi drogę. Niestety nie miałem możliwości ominięcia go więc otarłem się o niego, wpadłem w poślizg i przodem uderzyłem w bok autobusu jadącego przed tym tirem, następnie odbiłem się od niego i wylądowałem w rowie na dachu.
Po tym zdarzeniu wiedziałem że następne auto jakie kupie to musi być 323f BJ. skłoniło mnie do tego przede wszystkim to że biorąc udział w takiej bombie (po zdjęciach tego nie widać ale zderzenie z autobusem było mega mocne, kierowca później mi mówił że jest w szoku ze nie wyrzuciło go z drogi) ja i moi pasażerowie (wiozłem 3 osoby) wyszliśmy z tego auta nie licząc obić i potłuczeń bez szwanku.
Tak więc dnia 15 grudnia kupiłem sobie BJ po lifcie z DiTD 101 KM w kolorze Starry Blue Mica . W porównaniu do poprzedniej mazdy robi dużo lepsze wrażenie, z większych mankamentów to tylko uszkodzona tylna klapa i zderzak (poprzednia właścicielka uderzyła w słupek). Przede wszystkim ta ma lepsze wyposażenie i bardziej zadbane wnętrze (tamta była bardzo zajechana w środku a ta jest prawie igła).
Fotki po zakupie :
Wyposażenie:
– Centralny zamek na pilota
– 4x elektryczne szyby
– Klima
– Elektryczne, podgrzewane lusterka
– Abs
– 4x poduszki powietrzne
– Isofix
Wiosną nastąpiła wymiana kół z zimowych na letnie więc pomalowane felgi z poprzedniej BJ ubrałem w nowe opony Michelin Energy Saver i trafiły one na auto:
Po zimie niestety jak to w Mazdach pojawiła się ich ruda koleżanka i okazało się że dość mocno zaczęła jeść moje auto. W środę (18.05) zacząłem rozbiórkę wnętrza mazdy, w czwartek ją dokończyłem, zmieniłem tylną klapę i zderzak, z powrotem założyłem koła zimowe i auto trafiło do blacharza:
Jego zadaniem będzie:
– Wymiana progów
– Wymiana reperaturek tylnych błotników
– Wyspawanie podłogi w miejscach w których pojawiły się dziury
– Nowe mocowanie poduszki silnika przy prawym kielichu
– Ogólnie jak znajdzie jakieś ogniska rdzy ma je usunąć
– Wyklepać tylną ściankę i dopasować klapę ponieważ przez ten słupek rygiel zamka klapy przestawił się trochę do góry i nie zamyka ona się tak jak powinna
Mimo że przy poprzedniej BJ zarzekałem się że już nigdy więcej nie będę robił takiego projektu jak całościowe lakierowanie auta to już podjąłem decyzję że ta Mazda też będzie polakierowana po całości, z tym że kolor zostaje ten sam.
Autko w trakcie remontu i po:
Modyfikacje wykonane od momentu kupna
– Kluczyk "scyzoryk"
– Montaż tylnej prawej lampy od anglika
– Wymiana fabrycznego radia na Pioneer MVH-180UBG
– Wymiana tylnych głośników na Blaupunkt BGx 663 HP
– Przednie głośniki zastąpione zostały fabrycznymi głośnikami z Forda Focusa mk1/mondeo mk3 (bardzo ładnie grają)
– Montaż wzmacniacza JBL GT5-A402
– Montaż subwoofera JBL GT5-1204BP
– Oklejenie halogenów żółtą folią
– Wypiaskowanie i pomalowanie na biało alu z poprzedniej mazdy
– Montaż białych kierunkowskazów bocznych
– Remont blacharsko-lakierniczy, zmiana fabrycznego koloru na 02C z palety Subaru
– Montaż Bi-Xenonu
– Montaż podświetlenia nóg kierowcy i pasażera białe LED
– Wymiana wszystkich żarówek we wnętrzu na białe LED
Planowane modyfikacje na rok 2017
– Montaż progów i tylnego zderzaka od Sportive
– Montaż przedniego zderzaka Etude
– Polakierowanie wnętrza przednich reflektorów na czarno
– Lusterka, listwy boczne, spoiler na klapie, listwa atrapy przedniej i felgi polakierowane zostaną na biały kolor z dodatkiem złotego brokatu
– Być może jakieś obniżenie