Witam
Chciałbym zaprezentować swoją perełkę 323F przywiezioną z niemiec w maju 2010 roku, wtedy też stałem się szczęśliwym posiadaczem tego niesamowitego samochodu, Historia jest już dość bogata ale pojazd zaskoczył mnie niesamowitą odpornością na moje użytkowanie dlatego tez postanowiłem przywrócić mu nienaganny stan wykorzystując do tego serce po swapie kolegi OMEN303 ale o tym wszystkim będzie dalej.
Model + INFO
Mazda 323F BA Z5 1,5 65 kW [88 KM]
VIN JMZBA145201502939
DATA PRODUKCJI: 06.11.1996
PIERWSZA REJESTRACJA: 29.07.1997
PRZEBIEG PRZY ZAKUPIE: 152 000 km
AKTUALNY PRZEBIEG: 208 000 km
KOLOR KAROSERII: 11R "SPARCLE GREEN"
KOLOR WNĘTRZA: BJ8
SWAP: W PRZYGOTOWANIU
NOWE SERCE KF-DE Z XSEDOS6 Niestety pomysł upadł do silnika dostała się woda i zeżarła gładzie cylindrów
kolejna opcja w opracowaniu KL-DE wcześniej zeSWAPowany do XEDa Omena303
SERWISY PODCZAS EKSPLOATACJI
Ta część pojawi się po powrocie z delegacji i przejrzeniu faktur i rachunków
Modyfikacje + Plany
> SWAP silnika na wykończeniu wiązka w przekładce
> zmiana zawiasu na wersje wzmocnioną z modelu ori KF obniżone sprężyny dawca już stoi czeka na przekazanie narządów
> rozpórki kielichów góra/dół + gotowe
> wydech i dolot ze stali nierdzewnej oraz izolacja termiczna obu instalacji, CAI simota w obudowie plan niemal wykonany nierdzewny dolot do zaizolowania taśmą złotą termoizolacyjną
> hamulce z M6 [ewentualnie zmiana pompy hamulcowej na model z X9 lub podobnie wydajny] Przód wpadł, tył w zakupach pompa czeka na montaż i jedziemy z tematem
> zmiana piast na 5x114,3 Prawie gotowe narazie przód złożony tył czeka na zaciski z M6 do kompletu
> instalacja silnika z modelu polift dla skuteczniejszej diagnozy przez OBD2 X postulat upadł ze względu na brak odpowiedniego dawcy, wpadają kable z przedlifta
> komplet felg pod nowy rozstaw szpilek + narazie komplet pod zimówki, tęgie felgi z nyssana
FOTO
Mazda 323F BA Z5 '97 Lift "11R" swap KL
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 7 sie 2017, 19:59 przez Garbage1989, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
zawirowania trwają narazie jestem bez lokum w krakowie więc radze sobie jak mogę i korzystam z samochodu ale dużo fantów już kupione więc na dniach chciałbym wystartować ze swapem narazie nie mam nic pewnego wszystko to loteria ale na pewno jest KL więc plany nieco zmodyfikowane przez rozwój sytuacji
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
wstępnie początek prac na przyszły tydzień, kryzy łaczeniowe do wydechu są i dziś odebrałem chłodnice pod v6 także się zbiera fanty mam nadzieje ze uda się to wszystko naruchać w miarę szybko i w tym roku wpadną jeszcze hamulce z M6 ale to już kwestia rozwoju sytuacji, narazie wszystko wygląda optymistycznie mam nadzieje ze jest w czym rzeźbić i nie będzie problemów jak coś zacznie się dziać to wpadną zdjęcia i pewnie będe miał komplet części do remotu KF do sprzedania skoro mojej wychaczonej sztuki nie warto było dłubać jakby nie było 1,5k poszło w częściach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
jeżeli ktoś to czyta i ma dostęp do części i jeszcze dodatkowo ma możliwość załatwienia czegoś to potrzebuję:
skrzynka bezpiecznikowa z komory silnika Xedos 6 z KF najlepiej polift
pompa hamulcowa z serwem od Xeda 9 z KLem
Przekładkę dystansową między przepustnicą a kolektorem KL kolektor zakrzywiony z XEDa 9 przepustnica KL47 4811 195900 – 7532 [foto]
bardzo proszę pomocnych o kontakt
swap powoli zmierza do końca jak odbiorę pojazd to na pewno opiszę wykonaną pracę oraz jak to wszystko wygląda bo prezentuje się obiecująco
narazie próbka z przed prawie 2 miesięcy bo niestety trwa to dużo czasu ze wzgledu na to że nie zawsze mam czas na załatwianie fantów tak szybko jak sam bym sobie tego zyczył
skrzynka bezpiecznikowa z komory silnika Xedos 6 z KF najlepiej polift
pompa hamulcowa z serwem od Xeda 9 z KLem
Przekładkę dystansową między przepustnicą a kolektorem KL kolektor zakrzywiony z XEDa 9 przepustnica KL47 4811 195900 – 7532 [foto]
bardzo proszę pomocnych o kontakt
swap powoli zmierza do końca jak odbiorę pojazd to na pewno opiszę wykonaną pracę oraz jak to wszystko wygląda bo prezentuje się obiecująco
narazie próbka z przed prawie 2 miesięcy bo niestety trwa to dużo czasu ze wzgledu na to że nie zawsze mam czas na załatwianie fantów tak szybko jak sam bym sobie tego zyczył
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Sytuacja się stabilizuje, skrzynkę bezpiecznikową mam, serwo z pompą też za co dziękuje koledze radar88 bo wszystko dostałem mega szybko.
Niestety co do przepustnicy i kolektora to okazuje się po konsultacji z CARSPEEDem, że mam przepustnice starego typu a kolektor z poliftowego X9 gdzie przepustnica jest całkiem inna i wychodzi na to że to straszny rodzynek bo wujek google nie posiada za dużo zdjęć, za to wymyśliłem dystans i jeśli uda się ożenić te dwa elementy na takim dystansie bez szkody dla działania całości to dam znać i w razie czego mam taki rysunek na dysku
Niestety co do przepustnicy i kolektora to okazuje się po konsultacji z CARSPEEDem, że mam przepustnice starego typu a kolektor z poliftowego X9 gdzie przepustnica jest całkiem inna i wychodzi na to że to straszny rodzynek bo wujek google nie posiada za dużo zdjęć, za to wymyśliłem dystans i jeśli uda się ożenić te dwa elementy na takim dystansie bez szkody dla działania całości to dam znać i w razie czego mam taki rysunek na dysku
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
była próba przełożenia dystansu z KF od X6 niestety kształt przylgni jest inny w KF masz prostokąt z zaokrąglonymi narożnikami i dodatkowo ma taki cyngwajs najprawdopodobniej do przepływu powietrza z kanału z silnikiem krokowym. a w kolektorze KL1C jest prostokąt z pogrubieniami na górze i na dole i są na tyle duże że nie dały rady uszczelnić przejścia więc pomysł upadł
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Znaczy ja u siebie do przedliftowej przepustnicy kl47 zalożyłem dystans z k8 nawet nie powiększając otworu jednak ta podkładka jest ogólnie za mała i musiałem dać bardzo dużo sylikonu. Ale jeżdże już z tym pół roku i żadnych problemów nie mam. Kolektor mam właśnie poliftowy kl1c.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
u mnie to powinno zabanglać chyba że otwór wejściowy jest do kolektora jest w jakimś dziwnym kierunku przesunięty względem starego kolektora. jedyne co zmieniam to odsadzenie przepustnicy bo będzie ok 8mm oddalona żeby obudowa kanałów silniczka krokowego nie wadziła o przylgnie na kolektorze bo przestrzeń którą wciągane jest powietrze z tego kanału do kolektora będzie zasłonięta przez dystans. Nie sciągnąłem wymiaru wewnętrznego z kolektora ale mam wrażenie że nie wiele mogło się tam zmienić dlatego jestem dobrej myśl. Jak to uda się poskładać to wrzucę fotkę sam element tez wrzucę, będzie wycinany wodą i sam się zastanawiam jak będzie z krawędzią czy bardzo będzie widać że nie jest cięte prostopadle do krawędzi.
z czystej ciekawości zapytałem w CARSPEED ile kosztuje przepustnica pod KL1C bo przypuszczałem ze kosmos ale podana cena 6500,– obezwładniła mnie conieco i oczywiście 3-4 tygodnie oczekiwania także w zasadzie to tylko w ramach ciekawostki
Uszczelka pod stary typ kolektora KL47-13-655 kosztuje 60,– i zobaczę jak wszystko będzie pasować to zęby nie robić dwóch połączeń na silikonie to chyba sobie taką zamówię
z czystej ciekawości zapytałem w CARSPEED ile kosztuje przepustnica pod KL1C bo przypuszczałem ze kosmos ale podana cena 6500,– obezwładniła mnie conieco i oczywiście 3-4 tygodnie oczekiwania także w zasadzie to tylko w ramach ciekawostki
Uszczelka pod stary typ kolektora KL47-13-655 kosztuje 60,– i zobaczę jak wszystko będzie pasować to zęby nie robić dwóch połączeń na silikonie to chyba sobie taką zamówię
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości