Strona 1 z 2

Mazda 323F BJ ZL-DE ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 4 kwi 2016, 14:56
przez bryku
Samochód:
*Mazda 323F BJ , rocznik ‘99

Silnik:
*1,5 ZL-DE + gaz (stag 300)

Zawieszenie:
*Amortyzatory: seria
*Sprężyny: FK Automotive -20mm
*Tuleje wahaczy (tył) – seria
*Tuleje wahaczy (przód) – poliuretan

Hamulce:
*seria

Układ dolotowy:
*wkładka filtra powietrza Simota

Układ wydechowy:
*seria

Koła:
*LATO : felgi aluminiowe 15", srebrny Borbet – oponki TOYO Proxes 195/50
*ZIMA : felgi stalowe 15''przemalowane na szaloną czerwień Hemmeritem  – oponki 195/50

Wnętrze:
*seria

Audio:
-Radyjko : SONY Xplod , 1-din , 4x50 (modelu dokładnie nie pamiętam)
-Przednie drzwi: Zestaw odseparowany Hertz 165,3 na wzmacniaczu ,plus dołożone głośniki 10cm Alphard.
-Tylne drzwi – głośniki 16cm „no name”

Body:
-przedliftowa seria
-wlew gazu pod klapką

Krótki opis/historia samochodu:
Samochód został zakupiony około rok temu. Po zakupie poszła wymiana płynów eksploatacyjnych, została zrobiona zbieżność bo podczas jazdy na wprost kierownica nie układała się prosto.
Od tego czasu z większych napraw wyskoczyła wymiana przegubów, oraz wymiana tulei [waaaczego?] przednich, gdzie zdecydowałem się na założenie poliuretanów.
Mazdą jeździ mi się bardzo przyjemnie i jestem bardzo zadowolony z jej zakupu. Bardzo dobry stosunek właściwości jezdnych do komfortu.
Z racji iż mój egzemplarz jest ładnie utrzymany, nie jest wytrzepany, nie mam zamiaru zmieniać tego auta i będę robił je pod siebie. Jednak z racji że jest to auto głównie do dojazdów do pracy nie będę wkładał tam grubego hajsu.



Plany na przyszłość:
Bieżące:
– regulacja zaworów (po świętach) – mam problemy z nierówna praca silnika, brak mocy, strzały z tłumika, wysokie spalanie. ==>> Ogarnięte
– wymiana łączników stabilizatora przednich ==>> Ogarnięte
Dalsze:
– w miarę zużycia wymieniać elementy zawieszenia na poliuretanowe
– wymiana opon letnich ==>> Ogarnięte
– szlif/polerka lamp przednich (sa już lekko matowe)
– ogarnięcie wytłuczonej poduszki silnika (tej przy grodzi) ==>> Ogarnięte
– ogarnięcie blacharki (nadkola tył, progi tył, spody drzwi) ==>> Ogarnięte
– może kiedyś założę hak
– centralny z pilota (centralny jest ale tylko z kluczyka)

Modyfikacje:
– nowe dywaniki docięte i obszyte z wykładziny HappyVillage 
– rozpórka na przód
– wkładka filtra powietrza simota ==>> Ogarnięte
– może sportowe sprężyny ==>> Ogarnięte
– na pewno porządniejsze ogarnięcie audio (przedni zestaw Hertz 165.3 wstawić do tyłu, na przód kupić Hertz DSK130 i dobre woofery w seryjne otwory celem podłączenia pod wzmacniacz, i przede wszystkim wygłuszyć drzwi, bo na ta chwilę brak jakiegokolwiek wytłumienia :/ )

Więcej grzechów nie pamiętam. ;)

Pytania jakie na ta chwilę mam to :
1: chce wymieniać elementy zawieszenia na poliuretanowe żeby mieć spokój na lata. Jedyne elementy jakie znalazłem to tuleje [waaaczego?] na przód. Sa gdzieś dostępne pozostałe elementy? Tuleje tył, łączniki stabilizatorów, poduszki stabilizatorów…
2: wysiadła mi poduszka silnika (ta przy ścianie grodziowej) . jej koszt to 200 zł i nie występuje sam środek, a tylko cała „łapa”. Jest jakis sposób na wymianę tego mniejszym kosztem?
3: będę robił blacharkę tylnych nadkoli oraz progów. Dostępne na rynku reperaturki są coś warte? (chodzi mi o jakość blachy) czy lepiej kupić blache na metry i rzeźbić?

Mam nadzieje że pomożecie mi przy moich problemach z Mazdą, wybierać najlepsze rozwiązania itd. aby służyła mi jak najdłużej.

Zdjęcia jeszcze z ogłoszenia.

DSC_0064.JPG
z ogloszenia przod prawy


DSC_0065.JPG
z ogloszenia przod lewy


DSC_0066.JPG
z ogloszenia tyl prawy


DSC_0056.JPG
z ogloszenia tylna kanapa


Mazda w ubiegłym roku dowiozła mnie i 3 osoby do Paryża i z powrotem.

DSC_0241.JPG
paryz – przod


Zdjęcia audio:

IMG_20160316_154825.jpg
tweetery


IMG_20160316_154837.jpg
glosniki w drzwiach przednich


IMG_20160316_154902.jpg
radio i panel nawiewu


i zdjęcie z moim drugim autem – tu widać felunek letni.

DSC_0017.JPG
z celica

PostNapisane: 5 kwi 2016, 08:04
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym wrzucić zdjęcia na serwer MS (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089) – uchroni to je przed zniknięciem w pryszłości.

PostNapisane: 5 kwi 2016, 22:34
przez maestro81
Witamy w dziale <spoko>

Robiłem w swojej bj tylne nadkola, możesz zerknąć na temat (link pod avatarem). Do dziś nic się z nimi nie dzieje a już rok mija od roboty. Powinienem mieć gdzieś w PŁ progi – kupiłem na zapas a nie musiałem wymieniać, więc może gdzieś się walają.
Moim zdaniem blacha jak blacha – zależy kto i jak robi :)

Szerokości :)

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 6 kwi 2016, 08:13
przez bryku
Dodatkowe zdjęcia. Głównie chodzi w nich o koła lato/zima

DSC_0644.jpg
Mazda na letnim zestawie


DSC_0708.JPG
brudna mazda na czystych kołach (zimowych)

PostNapisane: 6 kwi 2016, 11:34
przez czarek1991
Nie no, przepraszam ale skisłem jak zobaczylem jak masz zamontowane te dodatkowe glosniki w drzwiach przednich <glupek2>. Nie myslales zeby to jakos lepiej ogarnać? Ewentualnie sie ich pozbyc i kupic nowe boczki?

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 6 kwi 2016, 11:45
przez anet3007
Cześć,
Pytanie do znawców lub kogoś, kto bardziej ogarnia temat.
Jaka jest różnica mazdy 323F BJ przed i po lifcie? Konkretnie chodzi czy do rocznika 99' przed liftem będzie pasować zderzak po lifcie? Wiem, że tam jest jakaś belka czy coś, co stanowi problem. Fajnie jakby znalazł się jakiś znawca, co bardziej ogarnia.
Dzięki

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 6 kwi 2016, 12:58
przez romexik
Głośniki faktycznie słabo, ogolnie bardzo ładna Madzia :) przyjemności zjazdy i powodzonka

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 7 kwi 2016, 23:45
przez dam92
1. zobacz czy w olkuszu mają
2. jak wyżej wyślij do regeneracji żeby zalali i wycieli otwory jak w serii i bedzie cacy

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 15 kwi 2016, 22:23
przez franek74
Czekam na fotki :D Kolega wie już jakie <spoko> Szerokości i przyczepności papa

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 12 sie 2016, 10:56
przez bryku
troche mnie tu nie było...
z mazdą działo sie niewiele – jak na DailyCar'a przystało służy dzielnie w codziennych bojach więc trudno wyłączyć ja z użytkowania na dłuższe serwisowanie.

Wykonane przedsięwzięcia:

1. Wymieniłem łączniki stabilizatora przód.

2. W związku z nierówna pracą silnika oddałem auto na regulacje zaworów. po regulacji silnik pracował rówon na benzynie, a na gazie dalej było słabo. Pojechałem do gazownika – diagnza==> zajechane wtryskiwacze i żle dobrany filtr gazu fazy lotnej. Trza było wymienić wtryskiwacze gazu. Po wymianie autko chodzi równiutko...

3. Kompleksowa odnowa hamulców przednich, czyli:
-nowe tarcze (ATE)
-nowe klocki (z nowymi blaszkami) (ATE)
-nowe gumki gumeczki
-zaciski i jarzma piaskowane i malowane proszkowo

4. naprawa klimatyzacji która w ubiegłym roku odmówiła współpracy...
uszkodzony był przewód elastyczny miedzy kompresorem a chłodnicą. Trzeba było go odrobine przyciąć i zakuć na nowo. Tak więc teraz upalne dni mi nie straszne...

Sprężyn jeszcze nie założyłem – robiłem tylko rzeczy konieczne. Przyjemności czekają...
Może jakoś w tym albo przyszłym miesiącu dam rade ogarnąć.

Na Października planuję odstawienie auta do blacharza celem ogarnięcia rudej i zabezpieczenia spodu auta...

Kiedys pisałem o tuleje poliuretanowe na tył. Przeszukuje internety i nie moge znależć.
Doszukałem się za to informacji o spójności zawieszenia mazdy 323F i MX-3.

Może mi ktoś to potwierdzić lub zdementować? Czy jak kupię zestaw tulei poliuretanowych na tył do mazdy mx-3 to czy będą pasować do mojej 323F BJ ??

PostNapisane: 12 sie 2016, 13:00
przez czarek1991
Zawias jest ten sam w MX-3 i 323F ale BA. W BJ są już na przyklad troszkę inne tuleje wahaczy poprzecznych

PostNapisane: 12 sie 2016, 15:05
przez franek74
czarek1991 napisał(a):Zawias jest ten sam w MX-3 i 323F ale BA. W BJ są już na przyklad troszkę inne tuleje wahaczy poprzecznych

Dokładnie...poza tym wymiana samych tulei w tylnych wahaczach mija się z celem :( Jest ich 12szt i często same tuleje kosztują jak cały wahacz...lepiej kupić kompletne wahacze w CARSPEEDzie...poza tym rozbierając tylną belkę i wahacze licz się z zakupem śrub/podkładek/nakrętek przy zwrotnicy tylnej i belce...przerabiałem ten temat u siebie <oczko>

PostNapisane: 12 sie 2016, 23:51
przez dam92
Ale poliuretan nadal jest lepszym rozwiązaniem jak nowy wahacz ;)
Nowy wahacz to nadal guma, poliuretan nawet czerwony lekko jakby usztywnia auto i poprawia reakcję na ruchy kierownicą

Chyba że to dosłownie daily car bez zapędów do szybkiej jazdy to guma, choć poliuretan uchodzi za coś co powinno spokojnie wytrzymać okres eksploatacji przez conajmniej nas :D

PostNapisane: 16 sie 2016, 10:39
przez bryku
dam92 napisał(a):Chyba że to dosłownie daily car bez zapędów do szybkiej jazdy to guma, choć poliuretan uchodzi za coś co powinno spokojnie wytrzymać okres eksploatacji przez conajmniej nas :D


Jest to DailyCar – zgadza się. Ale codzienny dojazd do pracy wolę spędzać przyjemnie w fajnym autku :)
Dlatego wolę aby było odrobinę twardziej, abym lepiej czuł zachowania auta.
A druga istotniejsza rzecz – Chce poliuretan bo liczę na długoletnią współpracę z tym autem i wole zainwestować i zrobić coś raz a porządnie.

Dzięki wam za odpowiedzi. <spoko>
Dalej będę starał się wymodzić poliuretany na tył – nie chce gum.
Jak ogarnę to się podzielę informacjami co skąd i jak...

Ale mam inne pytanie – co poradzicie na poduszkę silnika – tą przy grodzi ...
Wymaga podjęcia działań – a kupno nowego całego elementu za 200zł średnio mi się podoba
Wkładu nie namierzyłem, a za regeneracje firma Ted-Gum zwołała 400 zł .

PostNapisane: 16 sie 2016, 15:06
przez czarek1991
Niektorzy zalewaja poduche klejem do szyb :D Podobno działa.

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 7 lis 2016, 12:34
przez bryku
chciałem zakupić swojej maździe rozpórkę.

Z tego co kojarzę pasuje od wersji sportive.
Wisi jedna na Alle – za 200zł. blisko mnie więc mógłbym nawet osobiście podjechać...

ale znalazłem promocję na rozpórkę Sparco. za 250 zł moge mieć nową rozpórkę Sparco.
tylko mam wątpliwości czy pasuje. bo te otwory na rozpórce coś mi nie pasują...

o ta: http://www.rallyshop.pl/index.php?p1386 ... 23-036al95


Możecie pomóc? szkoda żebym wtopił...

PS. Niedługo zrobię mały update tematu...

Re: Mazda 323F BJ, 1,5 ZL-DE + LPG, ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 7 lis 2016, 14:01
przez franek74
Bierz tą od Sportiva...ale niech Ci sprzeda razem z "kopytkiem" na kielichy to ta metalowa część przykręcana do kielichów...bo te co masz nie mają zapewne uchwytów na rozpórkę ;)

Re: Mazda 323F BJ ZL-DE ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 7 lis 2016, 22:49
przez bryku
Tak też właśnie się zastanawiałem czy nie ma tam.przypadkiem dodatkowego elementu między kielichem a rozporka. Dzięki.

edit: 2016-11-09, 11:49

Oglądając zdjęcia ułożenia śrub na kielichach, stwierdzam : rozpórka z ogłoszenia pasuje do mazdy 323F BA

Re: Mazda 323F BJ ZL-DE ’99 – jako "poczciwy dailycar"

PostNapisane: 18 mar 2017, 20:47
przez bryku
AHOJ !!

tak mniej więcej od pół roku powtarzałem sobie wciąż i wciąż że muszę w końcu przysiąść i napisać parę zdań o tym co się zmieniło, co się kupiło , co się zrobiło... :) i w końcu nadeszła ta chwila – więc piszę.... <czytaj>

od ostatnich wpisów zadziało się :

– awaria przepływomierza – został wymieniony na nowy
– wymiana oleju z filtrem
– wymiana poduszki silnika (wspomnianej pare postów wcześniej) (okazała się nie taka droga)
– wymieniona linka hamulca recznego (korozja się wdała i słabo odbijał)
– zmiana w układzie wydechowym polegająca na wstawieniu złączki elastycznej w miejsce jednego z łączeń seryjnych, z którym ciągle był problem.
– pojawiły się problemy z gazem (nierówna praca, spadki mocy, itd)– okazało się że wtryski są zajechane. powód – filtr gazu źle dobrany pod zamontowane wtryskiwacze. musiałem wymienić wtryskiwacze i filtr gazu na poprawny.

tyle z mniej ciekawych, typowo mechanicznych, eksploatacyjnych spraw...

z ciekawych zabiegów to :

– zamontowane zostały sprężyny obniżające FK Automotive (-20mm)
wrażenia – lepsze czucie auta , lepszy wygląd , nie straciłem funkcjonalności (w sensie że nie jest za nisko) , komfort – wg mnie jest ok. mi wystarcza, ogólnie jestem prze..uj zadowolony z tego moda <serduszka>

– zakupiłem i od razu wmontowałem wkładkę powietrza Simota
wrażenia – elastyka i moc silnika jeśli się zmieniła to praktycznie nieodczuwalnie , niepodważalne są aspekty akustyczne – słychać jak ładnie buczy, jak zasysa powietrze <serduszka>

– zakupiłem ramki pod rejestracje – czekają na założenie <serduszka>
– zakupiłem kierunkowaskazy cleary w błotnik – zamontowane <serduszka>
– zakupiłem komplet nowych opon TOYO Proxes T1R 195/50/15 <serduszka>

wszystko co napisałem ogarniane było w sierpniu i październiku 2016.

po tych zabiegach autko przejeździło zimę i w tym okresie było troche zaniedbane, brudne, zaśmiecone itd. w końcu to daily car ;P

kolejna zima udowodniła że 323F jest jak najbardziej poczciwym daily car'em, bo nie zawiodła mnie ani razu – i to mnie bardzo cieszy <jupi>

plany na najbliższy czas:
– w kwietniu oddaje auto do blacharza (tylne nadkola i progi)
– przed oddaniem rozbieram wnętrze auta żeby sprawdzić podłogę i inne ukryte miejsca
– po odebraniu auta od blacharza
– wygłuszenie podłogi
– wygłuszenie drzwi
– prace nad audio
– zamontowanie letniego felunku z nowymi oponkami

a kiedy już wszystko będzie zrobione, wezmę jakiś aparacik, pojadę mazdą w jakieś ładne miejsca i zrobię jej kilka ładnych fotek, bo tak naprawdę jeździ, wozi mnie, daje mi frajdę z jazdy, a ja ... nawet nie wezmę ją na żadny ładny plener... ;P

Aktualnie borykam się z problemem z ABS – pedał hamulca drży mi przy nawet lekkim hamowaniu... coś wprowadza błąd. oględziny mechanika nie stwierdziły uszkodzeń pierścieni...
jakieś porady?

Na tą chwilę wrzucam foty zakupów.

PostNapisane: 20 mar 2017, 09:16
przez avalar
bryku fajne zakupy :)
Powiedz mi – ta wkładka jest wielokrotnego użytku, jak np. K&N? Czyścisz po sezonie, impregnujesz i śmigasz dalej?