Strona 1 z 3

Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10 SPRZEDANA

PostNapisane: 14 mar 2016, 20:27
przez adamowski10
Witam, chciałbym Wam przedstawić moją mazdę i choć to na razie brzydkie kaczątko to mam nadzieję, że zrobię z niej pięknego łabędzia. <czarodziej>

Krótka historia
Mój egzemplarz został wyprodukowany 4 kwietnia 1995r w Japonii. Po raz pierwszy został zarejestrowany 15 czerwca 1995r zagranicą. Pierwszy właściciel w Polsce – 22 lutego 2009r. w województwie zachodniopomorskim, a 23 marca została zarejestrowana. 15 Lutego 2010 roku mazda trafiła do komisu w kujawsko-pomorskim gdzie czekała do 15 maja kiedy mazdę kupił mój ojciec. Auto służyło głównie do dojazdu do pracy, marketu i czasem wypad nad wodę w wakacje, w między czasie pierwsza opcja odpadła więc auto było przez kilka lat ruszane jedynie „w weekendy”. Mały przebieg pokazuje chociażby różnica w stanie licznika między badaniami technicznymi 2014-2015 – zaledwie 727KM. Mazda praktycznie stała i niszczała pod blokiem, a jedyne naprawy w niej robione to to co na bieżąco padało więc auto z miesiąca na miesiąc było coraz bardziej zaniedbane. Jako iż miałem sentyment do tego auta i je czasem pożyczałem od ojca to w miarę możliwości starałem się o nie dbać – mycia, sprzątanie wnętrza, małe przejażdżki po okolicy by auto nie stało tydzień dwa bez ruchu.

25 Lutego 2016 roku kluczyki trafiły w moje ręce i postanowiłem, że mazda zyska nowe życie i w miarę możliwości finansowych wyprowadzę ją do dobrego stanu. Będę dążył do tego by poznać dokładniej historię auta, szczególnie co się z nią działo i ilu miała właścicieli zagranicą. Dodam, że to moje pierwsze auto.

Dane techniczne
Data produkcji: 04.04.1995 (ciekawostka: mazda jest starsza ode mnie o 17 dni :D)
Data pierwszej rejestracji: 15.06.1995
Data pierwszej rejestracji w Polsce: 23.03.2009
Silnik: BP, 1.8 114KM (no w obecnym stanie to pewnie dużo mniej) DOHC, Benzyna
Kolor nadwozia: VQ Noble green mica
Kolorystyka wnętrza: BJ4 Turquoise
Kraj przeznaczenia: Belgia
Skrzynia biegów: Manualna, 5 biegów
Numer katalogowy: AEBM01
Kod konfiguracji: BD7K-EB5
Audio: Sony CDX GT24 + 6głosników
Przebieg w chwili przepisania na mnie auta: 206k KM (ciekawe jaki jest prawdziwy hehe :D)
Rzeczywisty VMax Na dzień 11 maja 2016 185km/h

Fotki:
Nie wiem dlaczego, ale niektóre fotki się odwróciły, wystarczy kliknąć na nie prawy przycisk myszy –> pokaż obraz
Pierwszy dzień ze mną
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zrobiłem:
05.03.2016: Porządnie mazdę wysprzątałem i umyłem. Zrobiłem porządki w bagażniku i schowkach, wyrzuciłem okropne, brudne pokrowce i srebrne, wytarte dywaniki. Wleciał nowy, jasnoniebieski kabelek dla AUX i nowe dywaniki welurowe obszyte jasnoniebieską nicią. Dolałem płyn hamulcowy i chłodniczy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

13.03.2016: Spotkałem się ze znajomym, który ma kanał, sprawdziliśmy jak auto wygląda od spodu i wyczyściliśmy przepustnicę, która była już nieźle zasyfiona:
Obrazek
Obrazek

19.03.2016: Naprawiona pęknięta górna rura chłodnicy: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870#p3142345

09.04.2016: (206 900KM) Wymiana żarówek, wymiana filtra powietrza, skompletowanie i zamocowanie śrub trzymających górną obudowę filtra powietrza z rurą dolotową, wymiana przednich wycieraczek, demontaż i naprawa prawego, latającego boczka, regulacja tps i obrotów biegu jałowego, sprawdzenie i wymiana filtra kabinowego, doklejenie emblematu na tylną klapę
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&start=20#p3153025

13.04.2016: (207 001KM) Wpadły letnie kapcie – okazało się, że felgi są mocno trójkątne i nie opłaca się ich prostować

23.04.2016: (207 052KM) Wymiana oringu aparatu zapłonowego, małe mycie silnika
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&p=3158837#p3158837

07.05.2016: (208 300KM) Sprawdzenie spalania i vmax w trasie, naprawa odstającego środka kierownicy, naprawa przycisku ogrzewania tylnej szyby, montaż ramek klubowych, odwiedzony diagnosta – lista rzeczy do zrobienia powiększyła się
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&p=3165705#p3165705

Do zrobienia/obecne problemy:
x) Klocki hamulcowe z przodu
x) W ogóle nie działa ręczny na prawym tyle
x) Łączniki stabilizatora lewy przód i tył
x) Zbieżność do ustawienia
x) Prawa lampa świeci bardzo mocno w prawy dół
x) Bardzo duże zużycie paliwa – ponad 13l benzyny na setkę, podejrzani:
a. Filtr Paliwa
b. Dziura w układzie wylotowym
Obrazek
c. Zapchany katalizator (do sprawdzenia)
d. Zużyta sona lamda (do sprawdzenia)
x) Wymiana pękniętego, przedniego zderzaka (ktoś walnął i uciekł <klotnia> )
Obrazek
Obrazek
x) Wymiana tylnej klapy bagażnika (stłuczka parkingowa)
Obrazek
Obrazek
x) Umycie silnika i zobaczenie czy mocno się poci, obecnie cały jest od oleju.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
– Według diagnosty mokra miska olejowa jest przez tylny uszczelniacz wału
– Wyciek spod pokrywy zaworów
x) Wymiana rury dolotowej powietrza między filtrem a przepustnicą (obecnie polepiona taśmą)
Obrazek
x) Renowacja alufelg/kupno innych (obecnie bardzo krzywe i poniszczone) – prostowanie, wypełnienie ubytków i nowe malowanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
x) Naprawa zamykania/otwierania drzwi (obecnie prawa strona tył/przód raz się otwierają/zamykają raz nie)
x) Naprawienie podnośnika prawej, przedniej szyby
x) Wymiana panelu opuszczania szyby od strony pasażera (obecnie popękany)
Obrazek
x) Zakonserwowanie prawych drzwi – zaczynają rdzewieć
Obrazek
x) Dokupienie prawej/tylnej osłony na próg
Obrazek
x) Wymiana odklejającej się i podziurawionej podsufitki oraz osłony przeciwsłonecznej
Obrazek
x) Wymiana pękniętej półki i nowe, dłuższe kable do głośników na niej
Obrazek
x) Naprawa przełączników od świateł przeciwmgielnych tylnych i ogrzewania tylnej szyby (teraz odskakują)
x) Wyposażenie mazdy w klime :D
x) Poprawki lakierniczo-blacharskie
x) Wymiana rozrządu
x) Wymiana przednich foteli – obecne zarwane i bardzo przetarte (być może do tego czasu jakieś ładne pokrowce)
x) Wymiana popękanego meszka
x) Wymiana obudowy akumulatora (obecna pęknięta – ako lata na boki)
x) Wymiana okładziny w bagażniku
x) Wymiana filtru kabinowego (jego zdjęcie: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=189870&start=20#p3153025)
x) Po tym wszystkim mazda będzie w dobrym stanie i będę mógł zająć się dopieszczaniem jej – pakiet gt, nowe audio itd., itp.

Do moderatora: Fotki są wrzucone na mój prywaty serwer, gwarantuję, że nie znikną :)

PostNapisane: 15 mar 2016, 09:26
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Ok niech będzie, ale jak zobacze, że jedno zdjęcie nie działa będzie kara <lol>

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 15 mar 2016, 11:49
przez Anita511
Trochę styrana, poprzedni właściciel w ogóle o nią nie dbał :( Ogrom pracy do włożenia, ale trzymam kciuki i życzę powodzenia <spoko>

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 15 mar 2016, 12:15
przez adamax4
Dużo pracy przed Tobą ;)

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 15 mar 2016, 22:45
przez adamowski10
Dzięki, a niestety pracy bardzo dużo przede mną. Dziś kolejna awaria – pękł mi dziś górny wąż chłodnicy(tak to się nazywa?). <nie powiem>
Obrazek
Obrazek



@Edit
Zrobione! :)

PostNapisane: 18 mar 2016, 09:35
przez czarek1991
Standardowe miejsce spuchniecia tej rury. Olej rozpuścił gumę, wymień oring aparatu zapłonowego. Mialem to samo. Po zdjeciach silnika juz widac, ze do wymiany bedzie tez uszczelka pokrywy zaworow. Te dwie rzeczy mozesz zrobic bez sprawdzania gdzie sie poci bo do wymiany beda na 100%. A potem umyj i zobacz czy gdzies jeszcze ucieka olej.

PostNapisane: 18 mar 2016, 10:49
przez adamowski10
Dzięki za radę, czy po wymianie tych dwóch uszczelek trzeba coś regulować?

PostNapisane: 18 mar 2016, 11:16
przez mx-3lover
Nic nie musisz regulować. Pamiętaj tylko aby zaznaczyć położenie aparatu zapłonowego. Na forum znajdziesz fotorelacje. Powodzenia <spoko>

PostNapisane: 18 mar 2016, 11:18
przez czarek1991
No aparat zapłonowy sobie zaznacz jakims mazakiem zeby go potem wlozyc tak samo jak byl, bo krecąc nim zmieniasz kąt wyprzedzenia zapłonu. Zawsze też mozna ten zaplon ustawic pozniej np lampą stroboskopową.

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 18 mar 2016, 12:04
przez adamowski10
Ok, dzięki Panowie <spoko>
Nowy płyn do chłodnicy kupiony, przewód chłodnicy do mnie już idzie.

A na wypłatę wymiana wycieraczek, filtru paliwa, powietrza, oring aparatu zapłonowego, uszczelka pod pokrywą zaworów (może przy okazji ją pomaluję <co?> ) i małymi kroczkami do przodu <serduszka>

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 18 mar 2016, 12:43
przez Tweeter
Ukryć się nie da, że pracy cała masa przed Tobą. Poprzednik widać skutecznie ją katował i zaniedbywał :(

Wyglądem zewnętrznym na razie chyba się nie przejmuj, ogarnij mechanikę i blachę zanim pojawi się coś na prawdę niedobrego, a dopiero potem się z kosmetyką baw :)

Aaaa jeśli chodzi o tylną półkę to raczej zrezygnowałbym z montowania głosników w nowej bo po niezbyt długim czasie skończy tak samo jak obecna, chyba że ją czymś usztywnisz od spodu.

W tylnych drzwiach masz miejsce na głosniki i raczej tam polecałbym zamontować nowe, do bagażnika jakąś małą skrzynkę basową i jest git, a jak wygłuszysz drzwi to jest już miodnie :)

Ogólnie mam podobną sytuację, kupiłem w czerwcu Mazdę dość okazyjnie i też powoli przerabiam brzydkiego kaczora w łabędzia, także mocno kibicuję i życzę powodzonka oraz wytrwałości i zaparcia w ratowaniu fajnego furaja ;)

Filterek powietrza polecam Pipercross'a gąbkowy lub K&N :D
Kupujesz go tylko raz i potem tylko nasączasz cieczą co rok, autko oddycha lepiej i czyściej a robiony jest kształtem na wzór serii, więc wpakujesz go plug&play do fabrycznego airbox'a ;)

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 18 mar 2016, 15:52
przez lukasmank
No stary życzę powodzenia bo roboty i kasy będziesz potrzebował dużo. Jak dla mnie to brawo za chęci.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja

PostNapisane: 18 mar 2016, 16:56
przez adamowski10
Dzięki lukasmank, o ile roboty się nie boję tak finanse rozciągną "renowację" w czasie, ale powoli i małymi kroczkami będę działał :)

Tweeter, obserwuję Twój wątek i Twoja M trafiła w dobre ręce. Tobie również powodzenia :)

Panowie, szybkie pytanie. Czy 323fka ma odpowietrznik układu chłodniczego?

Re: Mazda 323F BA BP '95 by adamowski10

PostNapisane: 18 mar 2016, 17:02
przez Tweeter
Nie ma, odpal ją, postaw na poziomym w miare terenie i wrzuć ogrzewanie, sama się odpowietrzy :)

Oczywiście nie zakręcaj kurka w czasie odpowietrzania, niech ma którędy sobie "beknąć" ;)

PostNapisane: 18 mar 2016, 18:11
przez luki_92_92
Do ogarnięcia wszystko :) Zacznij od mechaniki. Z optyki zdemontuj pakiet remizowy (połamana półka z głośnikami, dywaniki ryflowane z tesco, ognisty pokrowiec na kierownicę) do tego skocz na odkurzacz, umyj nawoskuj (groszowe sprawy) i już to zacznie jakoś wyglądać :)

PostNapisane: 18 mar 2016, 18:13
przez adamowski10
Oprócz połamanej póki to co wymieniłeś już zrobione :D w głównym poście 05.03.2016

PostNapisane: 18 mar 2016, 18:55
przez czarek1991
Jak juz kupisz nowa półkę to pomysl tez nad tym zeby NIE wycinac w niej dziur i dac sobie spokoj z glosnikami w polce :P Lepiej wsadz je w przednie drzwi o ile sie zmieszcza (nie wiem jaki to rozmiar glosnikow?). A jak sie nie zmieszcza to opchnij :P

PostNapisane: 18 mar 2016, 18:59
przez adamowski10
Nie będę półki nowej już na pewno katował głośnikami :D Zastanawiam się też czy będzie sens pakować je gdzieś bo zamierzam jakieś porządniejsze wrzucić w drzwi :D

PostNapisane: 18 mar 2016, 19:42
przez czarek1991
adamowski10 napisał(a):Nie będę półki nowej już na pewno katował głośnikami :D Zastanawiam się też czy będzie sens pakować je gdzieś bo zamierzam jakieś porządniejsze wrzucić w drzwi :D


A no chyba ze tak. To jeszcze lepiej w takim razie :) W stosunku cena/jakosc polecić mogę głośniki GMS :) Na tył pasują w fabryczny otwór w drzwiach 165mm. Na przód trzeba dać dystans, bo w mazdzie w przednich są owale 5x7.

PostNapisane: 18 mar 2016, 20:18
przez adamowski10
Ok dzięki za podpowiedź :D W sumie na audio się nie za bardzo znam, czy do tego będzie trzeba gdzieś wmodzić satelitki wysokotonowe?