Mazda 323F BA BP '96 1.8BP Turbo BeAta
Potwierdzam, zwrotnica BA V6 przyjmie każde tarcze i zaciski z M6, nawet te od MPSa. Ograniczeniem jest felga pod którą to założysz.
Tarcze od Fiata nie są P&P. Mają odpowiednie odsadzenie, grubość i otwory na szpile, ale mają też większy otwór centrujący. Trzeba więc wykombinować jak je wycentrować.
Powiem w tajemnicy że SPCustoms ma swój sposób, i nic nie bije, nawet przy 220. Sprawdzone, na niemieckim autobanie, oczywiście
Tarcze od Fiata nie są P&P. Mają odpowiednie odsadzenie, grubość i otwory na szpile, ale mają też większy otwór centrujący. Trzeba więc wykombinować jak je wycentrować.
Powiem w tajemnicy że SPCustoms ma swój sposób, i nic nie bije, nawet przy 220. Sprawdzone, na niemieckim autobanie, oczywiście
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Heh wkradł się błąd.Te zaciski dwutłoki co mam do wykorzystania są z ....subaru imprezy GH (seryjnie chodzą na 300mm) ,teraz pytanie jak ugryżć temat.Powiedzmy że zamówię adaptery,ale jak wykminić jaka tarcza na to wejdzie?w sensie jej ET,grubość itp?Gra warta świeczki?
Zacisk o tyle fajny i lepszy od mazdowego że jest dwutok no i do subaru wybór klocków sportowych chyba najlepszy na rynku.
Zacisk o tyle fajny i lepszy od mazdowego że jest dwutok no i do subaru wybór klocków sportowych chyba najlepszy na rynku.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Grubość tarczy powinna być mniej-więcej taka jaka pracuje z zaciskiem. Tzn może być mniej, nie może być więcej. Odsadzenie tarczy zależy jak siądzie adapter.Trzeba wziąć suwmiarkę i pomierzyć.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
No właśnie gadałem z Andym i adaptery może wystrugać ale dopiero na wiosnę.Z jednej strony na zimę mocniejszy hamulec nie jest mi aż tak potrzebny,z drugiej wiemy jak się to skonczy-bede składał hamulce dzień przed zlotem
Te zaciski od Subaru mam za kratę browara ,ale na siłę nie ma co jeśli się okaże że kosztowo wyjdzie to samo.
Muszę poszperać w sieci jakie et mają tarcze w Subaru,a nóż widelec będzie to samo ,bo rozumiem że adapterem nic tu nie zmienie?
Te zaciski od Subaru mam za kratę browara ,ale na siłę nie ma co jeśli się okaże że kosztowo wyjdzie to samo.
Muszę poszperać w sieci jakie et mają tarcze w Subaru,a nóż widelec będzie to samo ,bo rozumiem że adapterem nic tu nie zmienie?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Adapter można zrobić tak żeby zmieniał odsadzenie, albo żeby nie zmieniał, zależy od adaptera.
Nawet jeśli tarcza ma takie samo ET w subaru i w Maździe, i zrobisz adapter który nie zmienia odsadzenia zacisku, to i tak nie rozwiązuje sprawy, bo nie wiemy czy odsadzenie mocowania zacisku się zgadza
Pomierzyć, bo takich danych z internetu nie wyciągniesz. A najlepiej znajdź tarczę która Ci odpowiada, pomierz zacisk, i każ zrobić taki adapter żeby zacisk pasował odsadzeniem do tarczy.
Nawet jeśli tarcza ma takie samo ET w subaru i w Maździe, i zrobisz adapter który nie zmienia odsadzenia zacisku, to i tak nie rozwiązuje sprawy, bo nie wiemy czy odsadzenie mocowania zacisku się zgadza
Pomierzyć, bo takich danych z internetu nie wyciągniesz. A najlepiej znajdź tarczę która Ci odpowiada, pomierz zacisk, i każ zrobić taki adapter żeby zacisk pasował odsadzeniem do tarczy.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Bolo mazda tez ma dwutloki i beda pasic p&p na zwrotnice z ba v6, siedza takie w niektorych milleniach
Dopisano 5 lis 2018, 16:47:
Bolo mazda tez ma dwutloki i beda pasic p&p na zwrotnice z ba v6, siedza takie w niektorych milleniach
Dopisano 5 lis 2018, 16:47:
Bolo mazda tez ma dwutloki i beda pasic p&p na zwrotnice z ba v6, siedza takie w niektorych milleniach
No więc chyba odpuszczę te zaciski z Subaru i pójdę w zwrotnice z V6,zacisk M6 i tarcza 283 z fiata.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Czeeeej kurła, cztery lata na tym forum i dopiero dowiaduje się że Milenie miały dwutłokowe zaciski?
Nosz ku...
50zł sztuka
Suma powierzchni tłoczków 29cm2 do 24,6cm2 z zacisku BAV6 / M6
...wa mać.
Nosz ku...
50zł sztuka
Suma powierzchni tłoczków 29cm2 do 24,6cm2 z zacisku BAV6 / M6
...wa mać.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Czy tylko mnie nie kręci wkładanie coraz większych hebli do aut które nie są nawet na granicy obecnego zestawu?
Poza tym co to znaczy w niektórych egzemplarzach? Konkretnych silnikowo czy czym to szło?
Poza tym co to znaczy w niektórych egzemplarzach? Konkretnych silnikowo czy czym to szło?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Rozpędź się do 100km/h i pizgnij po hantlach. Jeśli koła się nie zblokują, to oznacza że za słabe.
Większość ludzi stara się ogarnąć auto kompleksowo, tak żeby wszystko grało. BoLo dodatkowo ma problemy z siłą hamowania, więc szuka nowych rozwiązań.
Większość ludzi stara się ogarnąć auto kompleksowo, tak żeby wszystko grało. BoLo dodatkowo ma problemy z siłą hamowania, więc szuka nowych rozwiązań.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Rozpędź się do 100km/h i pizgnij po hantlach. Jeśli koła się nie zblokują, to oznacza że za słabe.
Ja i ze 140 te koła zblokuje, może potestuje jak wysoko ta prędkość jest, a podobno heble w mx3 są słabe, mam tylko serwo i pompe z xedosa 9 ale na seryjnym też się blokowało tylko mocniej pedał trzeba było wcisnąć.
No tak Bo lo ma z tym problem, ale nie pamiętam przewody miedziane sprawdzane były? Z tyłu masz te bębny miałeś tam coś patrzeć, chociaż hamuje to głównie przód.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pamiętajcie że nawet najlepszy hebel badziewie zrobi jak opona nie będzie dobra. Test z blokowaniem nie jest miarodajny.
\Neonixos666 napisał(a):badziewie zrobi jak opona nie będzie dobra.
Otóż, to. Ja na torze Poznań nawet kół nie zblokowałem ale auto hamowało całkiem dobrze.
Neonixos666 napisał(a):Test z blokowaniem nie jest miarodajny.
No właśnie, to czy można się sugerować jakimś miarodajnym testem aby sprawdzić czy na pewno warto zmieniać tarcze zaciski na większe czy może lepiej kupić lepsze opony?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
U mnie si znacznie poprawiło,prawdopodobnie był jakiś syf w przewodach elastycznych.Teraz jest powiedzmy tak na 90% dobrze choć są momenty gdzie przez chwilę znów jest kijowo.Prawdopodobnie winne zużyte szczęki/regulatory z tylu plus leciwe puchnace przewody elastyczne.W tym miesiącu wleca nowe szczęki i jeśli będzie trzeba bębny bo jak maja juz powyżej pewnego wymiaru to też może być przyczyną(o dziwo nie mają rantu bo to sprawdzałem,po prostu w ba wycierają się tak że rant nie powstaje).
Bez względu na to na torze Poznań dotarłem do limitu tych hamulcow- pod koniec sesji już pedał wpadł w podłogę ,więc tak czy siak większą tarcz i zacisk muszą być .
Marcin Tor Poznań o dziwo nie jest wymagający dla hamulców tak jakby się mogło wydawać, najbardziej miarodajny test to 0-100-0-100-0-100.Mysle że jeśli nie zagrzeja się po trzecim -czwartym takim hamowaniu z rzędu to są wystarczające.
Bez względu na to na torze Poznań dotarłem do limitu tych hamulcow- pod koniec sesji już pedał wpadł w podłogę ,więc tak czy siak większą tarcz i zacisk muszą być .
Marcin Tor Poznań o dziwo nie jest wymagający dla hamulców tak jakby się mogło wydawać, najbardziej miarodajny test to 0-100-0-100-0-100.Mysle że jeśli nie zagrzeja się po trzecim -czwartym takim hamowaniu z rzędu to są wystarczające.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):pod koniec sesji już pedał wpadł w podłogę
Zagotowany płyn hamulcowy? Szczerze nie mam pojęcia jak przy takim czasie na torze mogłeś dojść do limitu hamulcy ale z drugiej strony tu hamulce są po 100KM nie pod 200.
Bo_Lo napisał(a):ajbardziej miarodajny test to 0-100-0-100-0-100.Mysle że jeśli nie zagrzeja się po trzecim -czwartym takim hamowaniu z rzędu to są wystarczające.
A jak się robi 20 pomiarów 1/4 i hamowanie i żadnych problemów nie ma to znaczy że jest ok?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zagotowałem płyn dlatego że przez słabą siłę hamowania i obawę że wyrżne w bandę hamowałem już widząc zakręt na horyzoncie,co przełożyło się też na żałosny czas okrążenia.
Właśnie dlatego jest potrzebny konkretny Hampel ,bo możesz opóźnić hamowanie do max i wiesz że jak go wciśniesz to zachamujesz.Ja tej pewności nie miałem i włączyła mi się [tiiit] blokada w głowie.
Właśnie dlatego jest potrzebny konkretny Hampel ,bo możesz opóźnić hamowanie do max i wiesz że jak go wciśniesz to zachamujesz.Ja tej pewności nie miałem i włączyła mi się [tiiit] blokada w głowie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Nie wiem, ja się na hamulcach mało znam, ale byłem na Poznaniu seryjną mx3 z klde gdzie tam heble były w kiepskim stanie i też nic złego się nie stało tam. Kmiń majster kmiń, jak porobie jakieś testy u siebie to sam będę może myślał nad czymś co mi auto zatrzyma z miejsca . Chociaż ze 100km/h z tego co patrzyłem to 1.0G przeciążenia zrobie przy hamowaniu.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No ja jak miałem sprawny układ i 114hp ,tarcze i klocki na wykończeniu to też na TP nie zagrzałem hamulcu.W tym roku się tak stało bo szczęki były już zerowe i/lub regulatory źle działające/ustawione,plus być może wyjechane bębny,sparciale wezyki itd .Calosc 22 letniego układu hamulcowego się po prostu poddała.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Tor szybko weryfikuje czy układ hamulcowy jest sprawny
Polecam Tor Łódź. Znam seryjne AMG A45 które przetopiło tam hamulce. Gumki, przewody, wszystko
Nie ma toru w Polsce który lepiej weryfikuje układ hamulcowy.
Nie ma toru w Polsce który lepiej weryfikuje układ hamulcowy.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości