Strona 1 z 1

Mazda MX-3 EC K8 1993 by Artur

PostNapisane: 19 sty 2016, 23:58
przez artur918273
20160119_185900.jpg
Madziula
Witam wszystkich, przedstawiam Wam mój pierwszy samochód. Kupiłem go równy tydzień temu, w dniu zakupu od razu rozwalił mi się wydech, z którym mam problemy do tej pory, ale po kolei.

Jest to prawdziwa seria do dopieszczenia, szału nie ma. Wydech oryginalny wręcz wystrzelił gdy weszła na wyższe obroty. Dokupiłem samą końcówkę z firmy Turboworks, miał być basowy a okazało się że nadal w środku słychać go tak jak by był rozwalony wydech, a mianowicie od 2-4 tyś. obrotów uszy rozrywa w środku, czy może być spowodowane tym że od silnika idzie seryjnie wszystko? oprócz tego samochód prowadzi sie dość pewnie, będzie dopieszczany na bieżąco zamierzam zacząć od silnika, oleje filtry uszczelki spod klawiatury. Ale to na bieżąco bedzie dodawane

MAZDA MX-3 EC 1.8 V6 K8 '93

Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach

Plany:
Doprowadzić do ładnego stanu narazie seryjnego

20160119_185900.jpg
Madziula

20160119_185933.jpg

20160120_194611.jpg

PostNapisane: 20 sty 2016, 10:16
przez Bartg
Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Proszę dodać zdjęcia poprzez nasz serwer (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089 ) :)

PostNapisane: 21 sty 2016, 20:09
przez czarek1991
artur918273 napisał(a): Wydech oryginalny wręcz wystrzelił gdy weszła na wyższe obroty. Dokupiłem samą końcówkę z firmy Turboworks, miał być basowy a okazało się że nadal w środku słychać go tak jak by był rozwalony wydech, a mianowicie od 2-4 tyś. obrotów uszy rozrywa w środku, czy może być spowodowane tym że od silnika idzie seryjnie wszystko?


Wymieniłeś sam koncowy a zapewne rozczelniło Ci wydech gdzieś indziej. Mogł sie rozczelnić np. tłumik środkowy albo katalizator bo one często lubia się zapychać po ponad 15 latach uzytkowania :)

Tak to ładna seria, tyle, ze nie lubie zdjęć z myjni bo lakier wtedy wygląda 100 razy lepiej niż jest w rzeczywistości i ciezko ocenić jego stan po takich zdjeciach :P

No i ktoś Ci ukradł rozpórkę przednią, spojler jest, dokładka zderzaka jest, nakładki progów są, V6 jest a rozpórki nie ma :D

PostNapisane: 21 sty 2016, 20:37
przez mx-3lover
Tymi zdjęciami przypomniałeś mi wygląd mojej zaraz po kupnie. Wygląda na zadbaną, dbaj o nią. Oprócz tego co napisał czarek1991 sprawdź sam katalizator. W moim po kilkugodzinnym pałowaniu przetopiła się ceramika i zrobił się korek aż wydmuchało uszczelkę na łączeniu kolektora i portek od strony chłodnicy...

PostNapisane: 23 sty 2016, 20:51
przez artur918273
czarek1991 napisał(a):
artur918273 napisał(a): Wydech oryginalny wręcz wystrzelił gdy weszła na wyższe obroty. Dokupiłem samą końcówkę z firmy Turboworks, miał być basowy a okazało się że nadal w środku słychać go tak jak by był rozwalony wydech, a mianowicie od 2-4 tyś. obrotów uszy rozrywa w środku, czy może być spowodowane tym że od silnika idzie seryjnie wszystko?


Wymieniłeś sam koncowy a zapewne rozczelniło Ci wydech gdzieś indziej. Mogł sie rozczelnić np. tłumik środkowy albo katalizator bo one często lubia się zapychać po ponad 15 latach uzytkowania :)

Tak to ładna seria, tyle, ze nie lubie zdjęć z myjni bo lakier wtedy wygląda 100 razy lepiej niż jest w rzeczywistości i ciezko ocenić jego stan po takich zdjeciach :P

No i ktoś Ci ukradł rozpórkę przednią, spojler jest, dokładka zderzaka jest, nakładki progów są, V6 jest a rozpórki nie ma :D


czyli najlepiej będzie pociągnąć na nowo wydech :) ale najpierw chcę doprowadzić silnik do stanu dobrego życia :)

ogólnie odnośnie lakieru jest w ładnym stanie, napewno maska przednia już jest bardziej w macie i jedna strona lekko jest zmatowiona, czyli na lato by się polerka przydała :)

z rozpórką nie mam pojęcia co się stało :D ja dopiero zaczynam się dowiadywać co się dzieje z nią ostatnio przegub trzeba było wymienić :D bo już walił porządnie

mx-3lover napisał(a):Tymi zdjęciami przypomniałeś mi wygląd mojej zaraz po kupnie. Wygląda na zadbaną, dbaj o nią. Oprócz tego co napisał czarek1991 sprawdź sam katalizator. W moim po kilkugodzinnym pałowaniu przetopiła się ceramika i zrobił się korek aż wydmuchało uszczelkę na łączeniu kolektora i portek od strony chłodnicy...


Bardzo bede dbał, akurat będzie moim oczkiem w głowie, jeśli silnik okaże się w porządku, dołożę wszystko żeby wyglądała jak nowa :) I nie wiem czy czasami i u mnie się to nie zrobiło że wywaliło przez to uszczelki.

I takie pytanie od razu, jaki olej lać przebieg 239 tyś KM. teraz był zalany mobil 10w40. Ale najpierw silnik tzn. sprawdzić kompresję, wymienić uszczelki, no i najważniejsze ubezpieczenie bo jutro się kończy :D

I jeszcze jedno :D co będzie trudno dostępne podświetlanie tablicy :D zamiast oryginalnego mam w zderzaku wsadzoną deskę i przykręcone wkrętem :D jak by ktoś gdzieś widział lub wie gdzie można dokupić, prosiłbym o jakiś kontakt, z góry dziękuję :D bo deska już krucha :D

PostNapisane: 23 sty 2016, 21:09
przez mx-3lover

PostNapisane: 23 sty 2016, 21:39
przez artur918273

PostNapisane: 23 sty 2016, 22:29
przez mx-3lover
Nie powinno być z tym problemu, producent zaleca 5W30 lub 10W30. Pytanie ile bierze Ci teraz oleju, jak zachowują się HLA i jak długo jeździłeś na tym Mobilu (półsyntetycznym?)? Masz jeszcze taką opcję: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bquality%5D=29&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=28 ale to już półsyntetyk.

PostNapisane: 23 sty 2016, 22:54
przez witek
Moge kilka sztuk blaszek dorobic ;) mam gdzies wzor nawet :D ogólnie ladny mx, dbaj i dzialaj ;)

Co do oliwy to valvo 10w60 tez spoko jak lubisz wysokie obroty :P

PostNapisane: 24 sty 2016, 09:38
przez czarek1991


Śmiało :) Przy wymianie zrób płukankę i zalej świeży olej :) Pytanie tylko ile bierze Ci oleju bo jak lubi olej to staje się to mało ekonomiczne bo pełny syntetyk jest droższy od półsyntetyka. A zalewać mobilem albo castrolem to duuuże ryzyko bo w PL obaj producenci sa na potęgę podrabiani (zwłaszcza 10W40) i nie wiadomo tak naprawde co lejesz. Motul albo Liqui Moly to dobry wybór :)

PostNapisane: 24 sty 2016, 18:30
przez artur918273
Właśnie wróciłem do domu i się zdziwiłem bardzo, bo teraz od ostatniego dolaniu płynu i oleju, bo i jedno i drugie uciekało, stan nie zmienił się wogólę, lecz teraz bardziej spokojnie jeździłem rzadko kiedy powyżej 5 tyś obrotów. I stan oleju może minimalnie się zmienił ale to na tyle się mógł zmienić że nawet tego nie zauważyłem a płyn chłodniczy tyle samo co ostatnio dolałem. Muszę się zebrać na wymianę tych uszczelek, bo ogólnie silnik ładnie działa, dobrą ma moc, a przynajmniej są to moje odczucia :)

1 co teraz to przerejestrowanie i ubezpieczenie a później sprawdzenie kompresji

Re: Mazda MX-3 EC K8 1993 by Artur

PostNapisane: 27 sty 2016, 18:57
przez folley
mx widywany ostatnimi dniami w Tyczynie bądź w Rze. Ładnie się prezentuje na pierwszy rzut oka

PostNapisane: 27 sty 2016, 22:31
przez artur918273
witek napisał(a):Moge kilka sztuk blaszek dorobic ;) mam gdzies wzor nawet :D ogólnie ladny mx, dbaj i dzialaj ;)

Co do oliwy to valvo 10w60 tez spoko jak lubisz wysokie obroty :P


Odnośnie tej blaszki jak by można było prosić :) bo pisałem prywatną wiadomość ale za bardzo jeszcze nie ogarniam nic tutaj :D

folley napisał(a):mx widywany ostatnimi dniami w Tyczynie bądź w Rze. Ładnie się prezentuje na pierwszy rzut oka


Dokładnie tak jestem z okolic Rzeszowa :) Narazie tylko problem z wydechem jest bo głośny jest bardzo :D było już nawet spotkanie z policją właśnie w Tyczynie :D ale skończyło się na rutynowej kontroli :D

PostNapisane: 28 sty 2016, 21:19
przez witek
Jak będziesz potrzebował jakieś części nowe czy używane to pisz ;) mam całą mase i do mx'a i do k8. A nawet nowe po rabacie mogę załatwić :D

O blaszki już sie pytam jaka cena co i jak czekaj tylko na odpowiedź.

Re: Mazda MX-3 EC K8 1993 by Artur

PostNapisane: 28 sty 2016, 23:11
przez Adek311092
wpadaj na spota oblukamy mixa i pokopiemy w opony ;)

PostNapisane: 28 sty 2016, 23:17
przez artur918273
witek napisał(a):Jak będziesz potrzebował jakieś części nowe czy używane to pisz ;) mam całą mase i do mx'a i do k8. A nawet nowe po rabacie mogę załatwić :D

O blaszki już sie pytam jaka cena co i jak czekaj tylko na odpowiedź.


Będe na pewno też częściami zainteresowany, ale narazie trzeba zrobić listę :D i jakie wydatki są ważniejsze a jakie mniej :D

Adek311092 napisał(a):wpadaj na spota oblukamy mixa i pokopiemy w opony ;)


wpadam wpadam na pewno :) akurat nawet by się przydało żeby ktoś z dobrym ogarnięciem zobaczył tą mx 3 :D czy wogóle nadaje się ten silnik do zrobienia paru rzeczy czy lepiej polować na jakie 2.5 gdzieś na lato :D

Re: Mazda MX-3 EC K8 1993 by Artur

PostNapisane: 6 lut 2016, 22:16
przez artur918273
Zmiana oświetlenia środka

Niby drobnostka a cieszy bardzo :) wymieniłem normalne żarówki na żarówki LED, z plusów na sam start mogę określić że dużo lepiej widać środek, niż na zwykłych zarówkach, bardzo dobrze widać schowki i ich środek ;)

a więc było
20160204_171745.jpg


jest
20160206_192958.jpg

20160206_193012.jpg