Mazda MX-3 EC KL '96 by tomeczek333

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez tomeczek333 » 11 gru 2015, 21:35

Rozpinać rozrządu nie trzeba? Myślałem że bez tego wałki nie wyjdą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez witek » 11 gru 2015, 21:47

Skoro ściągać wałki to i rozpinać rozrząd :P
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez tomeczek333 » 11 gru 2015, 22:08

No czyli tak jak myślałem kupa roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez witek » 11 gru 2015, 22:38

Nie jest tak zle, wszystko do wykonania na aucie ;) sam Przechodzilem przez to rok temu. Tylko ze u mnie wymiana nie pomogła.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez tomeczek333 » 11 gru 2015, 23:01

Heh no wiadomo wszystko da się zrobić, ale w tym aucie potrzeba dużo czasu i przedewszystkim nerwów. Może silnik nie jest za bardzo skomplikowany ale już dostęp gdziekolwiek to wyzwanie. U mnie nawet za bardzo warunków nie ma, kanału brak a kumpel już nie chce mojego auta widzieć po swapie <lol>
Zobaczymy może się obejdzie bez grzebania bo tragedii z klekotaniem nie ma. Priorytetem jest ogarnięcie obrotów i rozwikłanie dlaczego tak chodzi na niskich obrotach jakby mu wypadał zapłon, czy nie palił na jeden gar.
Wrzucam filmik odrazu po swapie gdzie widać jak pracuje. Wtedy jeszcze obroty trzymał do czasu gdy nie chciałem ich lekko podnieść i teraz nie idzie ustawić.
https://www.dropbox.com/s/aliw2886t83k61w/20151203_175130.mp4?dl=0
Niestety na filmiku nie widać jak trzęsie silnikiem. Teraz już jest nieco lepiej i nawet tak nie prycha ale jak się nagrzeje to obroty świrują. Na syczenie nie zwracać uwagi to stożek tak syczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez jarsoN » 12 gru 2015, 10:38

O dobrze znana mi mazda Lukiego, tylko czego napisałeś, że taki śrutownik był jak kupiłeś? Łukasz wydawało sie dbał o mazdę, potem kupił ją ktoś od niego i od razu była na olx'e znowu <glupek2> .

Nawet jest jeszcze mój emblemat mazdaspeed na klapie :P. Fajnie, że reanimujesz, siedziałem nie raz, oglądałem nie raz i zawsze zazdrościłem tej mazdy Łukaszowi, w porównaniu do mojej mx-3.

Będę zaglądał do tematu bo jest ciekawie, piwko dla Ciebie za chęci do reanimacji, mało teraz osób jest które chcą coś robić przy własnym aucie jak jest źle. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez tomeczek333 » 13 gru 2015, 00:46

Dzięki za miłe słowa. Niestety siły już zacząłem tracić, ale to chyba przez to że dawno nią nie jeździłem :P

Tymczasem grzebania ciąg dalszy. Po odpięciu TPSu obroty się normują i już nie skaczą. Próbowałem go regulować ale to nic nie daje. Ustawiałem szczelinomierzem 0,10mm wentylator wyłączony, 0,50mm wentylator kręci. Znaczy się u mnie w ogóle wentylator nie chodzi w trybie serwisowym, ale jest jakieś cykanie jakby przekaźnika tylko to dobiega z silnika <co?> . Dla pewności sprawdzałem też miernikiem i jest ustawione ok. Zastanawiam się czy nie zaryzykować przełożenia TPSu z K8 ale nie wiem czy jest sens.
Przy okazji się przejechałem, a że ostatnio pomykam Corsą to było wielkie wow jak go przeciągałem na dwójce <serduszka> fajnie to teraz idzie a stożek potęguje doznania.
Musiałem również przedłużyć kable od przepływki bo przy szarpnięciu wypadała wtyczka. Na dodatek coś mi puka w maske. Póki co wywaliłem jedną listwę wtryskową od gazu i obniżyłem ile się dało stożek i jest lepiej ale nadal coś puka.
Patrzyłem co z tym wypadaniem zapłonu, wyczyściłem kopułkę i palec dla pewności. Odłączałem po kolei każdą fajkę i różnica w pracy silnika jest widoczna, iskra wszędzie jest. Chciałem jeszcze pokręcić aparatem zapłonowym ale już odpuściłem jak przyszło się dobierać do tej śruby od spodu. Starczy na dzisiaj <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez tomeczek333 » 21 kwi 2016, 17:44

Dawno nic nie pisałem w temacie. Auto zimę przenocowało w garażu i za wiele nie grzebałem przy nim w tym czasie przez brak ogrzewania. Wiosną pracę ruszyły z kopyta.

Wykonane rzeczy w ostatnim czasie:
– montaż alternatora 110A z Xedosa
– regeneracja dwóch dolnych poduch silnika (czerwony poliuretan)
– wymiana kompletnego rozrządu (pasek Conti, rolki i pompa GMB, napinacz NTN)
– wymiana uszczelniaczy wałków rozrządu i wału korbowego OE Mazda
– zmiana przedniej pokrywy bo była z Forda. Przy okazji obie zostały wypiaskowane i odmalowane VHT Wrinkle
– wymiana uszczelek pokryw zaworowych OE Mazda
– wymiana kolektora ssącego bo tamten był nawiercony pod lpg i to niezbyt prawidłowo
– zmontowanie CAI
– wymiana kilku węży wody i podciśnienia.
– przy okazji wyczyściłem zbiornik płynu chłodzącego i ogarnąłem co nieco pod maską.
Pewnie jeszcze kilka drobnych rzeczy o których zapomniałem.

Miały być wymieniane jeszcze sprężyny na wałkach ale póki co odpuściłem. Przyjechało również kilka gratów od Witka i oczekują na montaż.

Niestety nadal silnik nie pracuje jak powinien. Problemy tylko na wolnych obrotach, jakby wypadanie zapłonu. Tak to ciągnie super, moc jest. Pojeżdżę niedługo po mechanikach może ktoś coś wymyśli.

Taki widok jest teraz pod maską:
20160415_1705591.jpg


A oto efekty październikowej korekty lakieru:
20160421_163636_Richtone(HDR)1.jpg

20160421_163702_Richtone(HDR)1.jpg

Tylko głupi aparat w pełnym słońcu przekłamał kolory. Zapewniam że jest w pełni czerwony, róż na zdjęciu nie jest prawdziwy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez Szyna » 21 kwi 2016, 19:27

Ostatnio Risto miał problem z czymś takim na wolnych obrotach, okazało się ze egr padł. Sprawdź wszystko co wiązane z elektryka , kable, świece, aparaty zapłonowe do tego ustawienie tps'a
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez jedrzej07 » 21 kwi 2016, 21:34

Wszystkie objawy są chyba identyczne jak miał Risto w xedzie. Zaślepienie EGRu załatwiło sprawę, a też szukał innych przyczyna jak zapłon, elektryka czy lewe powietrze
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez tomeczek333 » 21 kwi 2016, 23:05

EGR zaślepiałem odrazu jak miałem silnik na wierzchu. Wsadziłem 1gr czy 2gr na łączeniu tej rurki idącej od kolektora wydechowego :D
Co prawda błąd egr narazie mam bo wtyczka mi nie pasuje. Tu jest inny egr niż w K8. Dokładnie to chyba mi brakuje kabla łączącego z tego co mi się udało ostatnio zorientować. Jakby ktoś miał taki kabelek to chętnie odkupię.
A tak poza tym to wszystko sprawdzone. Innych błędów brak, podciśnienia ok, świece nowe, kable i aparat sprawne w K8 chulały do końca, rozrząd ok, cały kolektor ssący z wtryskami podmieniony, dolot zrobiony i dupa.
Aby mam jeszcze problem z falujacymi obrotami. Tu było ok dopóki nie chciałem podbić trochę obrotów bo jak ruszyłem śruba to się zaczęło. TPS ustawiany na nowo szczelniomierzami i miernikiem a i tak kicha. W K8 miałem taki sam problem to wyczyściłem krokowy i się naprawiło. Tutaj czyszczenie nie pomoglo. Szukam przepustnicy na podmianę i zobaczymy. Odpięcie TPSa normuje obroty ale to nie w nim wina bo przekładałem z K8 i to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez sebekle » 22 kwi 2016, 06:26

Tej monety może już nie być. Dzisiaj z ciekawości zobaczę czy moje 20 groszy jeszcze w tej rurce siedzi
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tomeczek333 » 24 kwi 2016, 15:04

Nie no, raczej by się jeszcze nie wypaliła, za dużo km od swapu nie zrobiłem, a silnik i tak pracował tak od początku.
Ale EGR może się okazać strzałem w dziesiątkę. Popatrzyłem jeszcze raz czy nie łapie lewego powietrza ale tym razem sikałem dosłownie wszędzie. Sikanie pod przepustnice przyniosło efekt. Nie jest to na łączeniu z krokowym. Początkowo obstawiałem tą rurkę co idzie od krokowego do kolektora, ale to jednak nie to. Gdzieś niżej, a tam już chyba nic innego nie ma co by mogło ciągnąć lewe powietrze tylko EGR. Pozostaje pytanie jak? Połączenie z silnikiem i tą rurką wygląda na szczelne. Może jakoś zaciągać tą membraną jakby była uszkodzona? W każdym razie EGR do podmiany ale na samą myśl jak mam to wyciągać to mnie coś bierze... <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez Szyna » 24 kwi 2016, 19:19

Psikaj Plakiem po łączeniach na włączonym silniku, tam gdzie obroty wzrosną znaczy że jest nieszczelność ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tomeczek333 » 8 maja 2016, 18:47

Szyna napisał(a):Psikaj Plakiem po łączeniach na włączonym silniku, tam gdzie obroty wzrosną znaczy że jest nieszczelność ;)

Plakiem to tam nie ma jak dojść jest tak schowane. Próbowałem nawet przez rurke psikać ale nie zdawało to egzaminu. :D

W każdym razie strzał w dziesiątkę panowie. <piwo>
Postanowiłem sobie że zrobię to jak należy i wyrzeźbiłem sobie zaślepkę EGRu wkładaną zamiast uszczelki. Coś takiego jak do dostania na allegro do różnych aut, nie żadne metody z groszówkami :P . Nawet nie wnikałem gdzie była nieszczelność bo za dużo zabawy, a tak odseparowałem całkowicie głowice od tego ustrojstwa.
I jest sukces. <jupi>
Także serdeczne podziękowania dla kolegów risto77, Szyna oraz jedrzej07 za nakierowanie na źródło problemu <piwo>

Mam jeszcze mały problem z lekko falującymi obrotami, ale już nie w takim stopniu jak wcześniej. Być może uzupełnienie ubytku płynu utraconego przy grzebaniu załatwi problem. No i jeszcze mam laga przy dodaniu gazu z wolnych obrotów. Może TPS jeszcze źle wyregulowany ale robiłem to szczelinomierzami.
Chociaż oba problemy mogą być spowodowane tym że zapomniałem podpiąć krokowego. Przekonałem się dopiero w domu sprawdzając jaki błąd mi wyskoczył :D
Błąd od EGR zniknął bo dorobiłem sobie brakujący kabelek.
Także wszystko jest na najlepszej drodze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez jedrzej07 » 9 maja 2016, 11:48

<jupi> No i fajnie <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez tomeczek333 » 10 maja 2016, 21:38

No i tak jak myślałem. Falowanie obrotów powodował zapowietrzony układ. Dolanie płynu i odpowietrzenie załatwiło sprawę <oczko> Nareszcie koniec problemów ze silnikiem <serduszka>

Teraz pozostał blacharz. Jeden powiedział że się nie podejmie, u drugiego termin dopiero na wrzesień <dupa>. Nie chce mi się tyle czekać, ale jak nie znajdę nikogo innego godnego zaufania to trudno. A teraz wstyd jeździć jak odrapałem purchle żeby zobaczyć skalę zniszczenia <lol>

Stan na dzień dzisiejszy. Kolejna zmiana od ostatniej aktualizacji.
20160510_203435_Richtone(HDR)mini.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez Szyna » 10 maja 2016, 22:04

Byłeś pytać u Przemka w Kaniewie ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tomeczek333 » 10 maja 2016, 22:30

Byłem. Pomalować może jak najbardziej. Blacharka nie. Nie chcą już więcej widzieć Mazd <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez tomeczek333 » 3 cze 2016, 03:09

Pora trochę odświeżyć temat. Prace nad tyłem auta praktycznie zakończone. Niedawno wpadł brakujący trzeci stop. Także podsumowując zmiany stylistyczne tylnej części auta:
– lotka Eunos/Precidia
– zderzak USDM/JDM
– lampy lexus carbon przyciemnione folią
– trzeci stop OEM
– wisienka na torcie: brakujący znaczek V6 :)
20160517_201932_Richtone(HDR)mini.jpg

Chciało by się jeszcze przyciemnić tylną szybę i może wywalić wycieraczkę, bo i tak jest mi zbędna. Jakiś lepszy wydech by się przydał bo zdecydowanie zbyt kulturalnie to pracuje. Chociaż stożek zaczyna robić świetną robotę po załączeniu obu VRIS-ów <serduszka>. Hałas mi nie przeszkadza bo auto już nigdy nie będzie służyć jako daily. Jak tylko wpadną mi kolektory 6-2-1 to zacznę popychać temat :D
Co mnie jeszcze strasznie razi to felgi. Nie są brzydkie, ale strasznie małe i na tym setupie wyglądają na mocno schowane. Niestety to musi poczekać na lepsze czasy bo są ważniejsze sprawy do ogarnięcia.

Z mechaniki ostatnio wpadły nowe heble na tył :)
20160602_192425mini.jpg

Stare tarcze chyba były od nowości taki rant miały wyrzeźbiony. Na dodatek jeden klocek stanął i to był główny powód ingerencji w hamulce. Zregenerowałem kompletnie jeden zacisk, drugi jest jeszcze w dobrym stanie, to póki co nie ruszam. Odmalowałem w kolor auta, wpadły tarcze i klocki TRW. Zobaczymy jak się będzie sprawować, może w końcu będzie można pocinać zakręty bokiem przy wyższych prędkościach :D

Jeszcze trafił do mnie spoiler z Precidii w kolorze zielonkawym. Jakby ktoś był zainteresowany to jest na sprzedaż :)
20160520_155319mini.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy