Strona 1 z 4

Mazda MX-3 EC KL-DE 92' -turkusowa.

PostNapisane: 7 lip 2015, 18:01
przez gt10r5
Witajcie.
W zeszłym tygodniu przywiozlem sobie drugą juz w moim życiu Madzię z silnikiem V6.
Troszkę z historii: w 2008 przywieziona do Polski, użytkowana przez głównie jednego właściciela, po przyjeździe założone LPG stag300 a dwa lata temu sprężyny -45 H&R. Dodatkowo jakiś buczacy tłumik jest. W sumie ładnie brzmi wiec narazie zostaje.
Kilka rzeczy jednak mam do zrobienia: auto ma 14"/185/60 oponki zimowe. Do zmiany bo przy tych sprężynach nawet a austrodzie w dwie osoby plus bagaż jest bardzo niski. Nie po to kupiłem auto z aspiracjami sportowymi by jechać tylko 80km/h, gdzie zwykłym pojadę 140km/h <nie> Wiec to przede wszystkim. Trochę czasu mi zajęło poszukać na forum jakie mogą być felgi. Znalazłem takie wymiary: r15/65/205 pierścień centrujący 54mm, 6.5" szerokość i ET38. Zastanawiam się jeszcze nad opcja r16/55. Większych nie chce bo 250km przejechałem na obecnym zestawie na polskich drogach i mam dość, podskakiwania na fotelu oraz patrzenia w drogę czy nie urwę przedniej lotki. Dalej, hamulce ogarnąć. Przód do przejrzenia ale źle nie jest ale tył cały do zrobienia bo coś tam łapie, auto stoi na ręcznym ale to jest kiepsko. Zaciski działające mam i tarcze także coś mi mechanik złoży z tego. Po za tym na dniach świece wymienię bo nie odkręca się do końca. Dziwne ze nie ma platynowych dedykowanych do tego silnika <co?> Irydowe są i najprawdopodobniej Denso ik16 zainwestuję. Ogarnąć audio, ogarnąć klimę tj kupić kompresor i sprawdzić szczelność, nabić. No i przegląd gazu. To narazie tyle. W przyszłości (jak dobrze pójdzie to początek jesieni) zwiększyć moc, no i wydłużyć choćby 5bieg by te 220-230km/h a w miarę możliwości obniżyć obroty by przy prędkościach autostradowych 160-170 Madzia niżej kręciła. 6biegow mogłoby to pomoc ale raczej nie ma takiej możliwości. Czytałem że 5bieg można podmienić z Mazdy 626 2.0 r4. Jeżeli macie jakie pytania, uwagi w szczególności do zawieszenia czy coś oprócz opon da rade zrobić by lepiej te zawieszenie pracowało i nie było tak nisko to bardzo proszę o info. Chciałbym te sprężyny zostawić co mam.

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 7 lip 2015, 21:47
przez Piotrek_154
Prośba o wrzucenie zdjęć na nasz serwer zgodnie z instrukcją –> viewtopic.php?f=321&t=177089

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 21 wrz 2015, 09:56
przez gt10r5
Zdjęcia zaktualizowane.


Panowie mam problem. Jak wcześniej napisałem kupiłem mx-3 bez kompresora. Zatem kupiłem takowy używany ale sprawny – jeszcze przyszedł z czynnikiem chłodzącym w srodku. Zawiozłem do mechanika a on go zamontował ale ma problem z przewodami – nie wie jak je podłączyć ponieważ są dwie pary. Kable były poucinane wcześniej więc nie ma kostek by to złożyć jak klocki lego. Mam prośbę do was za zimne piwo byście napisali gdzie te przewody idą, co do czego podłączyć. Zależy mi na aucie by jak najszybciej to zrobił a bez tego nie da rady.

PostNapisane: 21 wrz 2015, 21:18
przez mx-3lover

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 18 paź 2015, 11:30
przez gt10r5
Troszkę czasu minęło, kilometrów też przybyło.

A wraz z kilometrami nowe części. Zrobione tylne hamulce komplet (oprócz linek – wymiana i naciągnięcie na porządnie ręcznego). Wymiana całego dolotu – dostałem w fajnym stanie rurę, nowy filtr, przepływka i pucha. Odetkało go bo ten filtr co mialem to już czarny a nie pomarańcz. Wpadły też nowe koła – 16"/55/205 zimowe na feldze RIAL. Teraz kiedy jest wyżej problem z haczeniem przednia lotką czy chlapaczami się zmniejszył. Jeszcze sporo pracy zostało. Sprawdzić całe zawieszenie – jest sztywno ale dobija, pomimo sprawdzonego zapłonu i powietrza dalej odcina szybciej niż 7600obr/min, im wyższy bieg tym szybciej. Przepustnica do czyszczenia też się nadaje – może to jest problem na czkawkę przy wysokich obrotach.Trochę kosmetyki i audio, wygłuszenie lepsze. Ta klima... bo z tych manualów to się wyznać nie potrafię gdzie i jakie kable idą do sprężarki. Jest co robić.
Mam pytanko: na gieldzie wisi ogłoszenie o wtryskach 280 z milenni. Dałoby mi to coś w moim k8?
Czy to po prostu jest tak: większy wtrysk-większe spalanie-troszkę wiecej mocy.
Jedną fotkę wrzucę z sobotniego eventu.
Wrzucę poźniej jak wygląda Madzia na nowych kołach.

PS. Pozdrawiam ekipę mazdaspeed z Łodzi :)

PostNapisane: 18 paź 2015, 12:00
przez witek
Większy wtrysk = zalewanie silnika i jedna wielka porażka :D

Musiałbyś wysterować czymś ten silnik, ale i tak to nic nie da bo te wtryski będą nie potrzebne w wolnossącym k8, nawet te od kla będą za duże jak nic przy silniku nie zrobisz.

Co innego w doładowanym :D

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 18 paź 2015, 12:56
przez gt10r5
No i wszystko jasne.
Więc jeśli tuning to już coś na bogato.
Marzyłby mi się 1.8T od grupy vag...

Będzie przegląd zawieszenia, reszty rzeczy to wrzucę update :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 18 paź 2015, 12:58
przez rafał88
Zostalbys wychlostany za taka zdrade <bicz> Lepiej KL pchaj

PostNapisane: 18 paź 2015, 13:00
przez adis555
gt10r5 napisał(a):
Marzyłby mi się 1.8T od grupy vag...


:|

PostNapisane: 18 paź 2015, 15:19
przez witek
To kup sobie golfa albo passata i po problemie.

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 18 paź 2015, 16:48
przez gt10r5
Nie nie żadnych golfów. Jakoś auta z belką z tyłu nie rajcują mnie.
Padło na mx'a i na razie tak zostanie. Nie można mieć wszystkiego.
Co do motoru to szkoda tylko że tak mało osób w PL się na nich zna, by podjąć się przeglądu.

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 18 paź 2015, 18:19
przez rafał88
Ale jest tez kilka osob ktore sie na nich zna.A jak chce mocy to wpakuj 2.5 kl i bedzie mocy w sam raz

PostNapisane: 18 paź 2015, 19:29
przez witek
Jak mało ludzi u Ciebie sie zna na silkach Mazdy to czas zajrzeć w manualne i samemu się nauczyć :) to nie są trudne silniki.

A wrzucisz kla i zobaczysz jak to fajnie jezdzi i brzmi to silnik vaga przestanie Ci sie podobać :D

PostNapisane: 18 paź 2015, 19:52
przez honda2911
witek napisał(a):Jak mało ludzi u Ciebie sie zna na silkach Mazdy to czas zajrzeć w manualne i samemu się nauczyć :) to nie są trudne silniki.

A wrzucisz kla i zobaczysz jak to fajnie jezdzi i brzmi to silnik vaga przestanie Ci sie podobać :D

ale 1,8T i tak będzie lepiej jechało :P

PostNapisane: 18 paź 2015, 20:02
przez witek
Oj no dobraa :D kla tez mozna fajnie zrobic i pasuje do mxa :)

PostNapisane: 18 paź 2015, 20:22
przez sebekle
honda2911 napisał(a):
witek napisał(a):Jak mało ludzi u Ciebie sie zna na silkach Mazdy to czas zajrzeć w manualne i samemu się nauczyć :) to nie są trudne silniki.

A wrzucisz kla i zobaczysz jak to fajnie jezdzi i brzmi to silnik vaga przestanie Ci sie podobać :D

ale 1,8T i tak będzie lepiej jechało :P

nie widzę innego wyjścia jak kupić golfa

PostNapisane: 18 paź 2015, 20:42
przez luki_92_92
Pierwszy lepszy filmik KL vs 1.8T z VAG



Jak to mówią – "6 cylindrów, 200 koni, nikt mnie ku*wa nie dogoni" <diabełek>

PostNapisane: 18 paź 2015, 20:58
przez rafał88
honda2911 napisał(a):
witek napisał(a):Jak mało ludzi u Ciebie sie zna na silkach Mazdy to czas zajrzeć w manualne i samemu się nauczyć :) to nie są trudne silniki.

A wrzucisz kla i zobaczysz jak to fajnie jezdzi i brzmi to silnik vaga przestanie Ci sie podobać :D

ale 1,8T i tak będzie lepiej jechało :P


hahaha <lol>
Przejedz sie 2.5 zdrowym to zmienisz zdanie.

PostNapisane: 18 paź 2015, 21:31
przez sebekle
luki_92_92 napisał(a):Pierwszy lepszy filmik KL vs 1.8T z VAG



Jak to mówią – "6 cylindrów, 200 koni, nikt mnie ku*wa nie dogoni" <diabełek>

ale ile cebuli w tym golfie było. nie liczy się

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' -turkusowa.

PostNapisane: 18 paź 2015, 22:47
przez rafał88
Pieprzenie.... Przejedz sie a zmienisz gadke ;)