Mazda MX-3 EC KL-DE 92' -turkusowa.

Witajcie.
W zeszłym tygodniu przywiozlem sobie drugą juz w moim życiu Madzię z silnikiem V6.
Troszkę z historii: w 2008 przywieziona do Polski, użytkowana przez głównie jednego właściciela, po przyjeździe założone LPG stag300 a dwa lata temu sprężyny -45 H&R. Dodatkowo jakiś buczacy tłumik jest. W sumie ładnie brzmi wiec narazie zostaje.
Kilka rzeczy jednak mam do zrobienia: auto ma 14"/185/60 oponki zimowe. Do zmiany bo przy tych sprężynach nawet a austrodzie w dwie osoby plus bagaż jest bardzo niski. Nie po to kupiłem auto z aspiracjami sportowymi by jechać tylko 80km/h, gdzie zwykłym pojadę 140km/h
Wiec to przede wszystkim. Trochę czasu mi zajęło poszukać na forum jakie mogą być felgi. Znalazłem takie wymiary: r15/65/205 pierścień centrujący 54mm, 6.5" szerokość i ET38. Zastanawiam się jeszcze nad opcja r16/55. Większych nie chce bo 250km przejechałem na obecnym zestawie na polskich drogach i mam dość, podskakiwania na fotelu oraz patrzenia w drogę czy nie urwę przedniej lotki. Dalej, hamulce ogarnąć. Przód do przejrzenia ale źle nie jest ale tył cały do zrobienia bo coś tam łapie, auto stoi na ręcznym ale to jest kiepsko. Zaciski działające mam i tarcze także coś mi mechanik złoży z tego. Po za tym na dniach świece wymienię bo nie odkręca się do końca. Dziwne ze nie ma platynowych dedykowanych do tego silnika
Irydowe są i najprawdopodobniej Denso ik16 zainwestuję. Ogarnąć audio, ogarnąć klimę tj kupić kompresor i sprawdzić szczelność, nabić. No i przegląd gazu. To narazie tyle. W przyszłości (jak dobrze pójdzie to początek jesieni) zwiększyć moc, no i wydłużyć choćby 5bieg by te 220-230km/h a w miarę możliwości obniżyć obroty by przy prędkościach autostradowych 160-170 Madzia niżej kręciła. 6biegow mogłoby to pomoc ale raczej nie ma takiej możliwości. Czytałem że 5bieg można podmienić z Mazdy 626 2.0 r4. Jeżeli macie jakie pytania, uwagi w szczególności do zawieszenia czy coś oprócz opon da rade zrobić by lepiej te zawieszenie pracowało i nie było tak nisko to bardzo proszę o info. Chciałbym te sprężyny zostawić co mam.
W zeszłym tygodniu przywiozlem sobie drugą juz w moim życiu Madzię z silnikiem V6.
Troszkę z historii: w 2008 przywieziona do Polski, użytkowana przez głównie jednego właściciela, po przyjeździe założone LPG stag300 a dwa lata temu sprężyny -45 H&R. Dodatkowo jakiś buczacy tłumik jest. W sumie ładnie brzmi wiec narazie zostaje.
Kilka rzeczy jednak mam do zrobienia: auto ma 14"/185/60 oponki zimowe. Do zmiany bo przy tych sprężynach nawet a austrodzie w dwie osoby plus bagaż jest bardzo niski. Nie po to kupiłem auto z aspiracjami sportowymi by jechać tylko 80km/h, gdzie zwykłym pojadę 140km/h

