Strona 1 z 3

Mazda MX-3 EC B6 '96 –> 1.8 GT

PostNapisane: 19 cze 2015, 21:50
przez mirecki92
11267709_853476158058033_1525879907_n.jpg
Witam :)
To już moja czwarta Mazda MX-3, poprzednie były z silnikami 1.6 DOHC, 1.6 SOHC, 2.5 KL-DE – teraz powrót do 1.6 DOHC.
Wybór padł na to auto ze względu na fantastyczną sylwetkę samochodu, znakomite prowadzenie i w jakiś sposób oryginalność, bo nie widzi się ich co 5 minut na ulicy.

Dane techniczne:

Model i silnik: EC Mx-3 1.6 DOHC 16V B6-DE
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 1598cm3
Moc silnika: 107 KM
Waga: 1060 kg
Przyspieszenie do 100: 9,5 sek
Kolor: R11 Sparkle Green Metallic

Wyposażenie:

– Elektryczne szyby
– Elektryczne lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– 2 poduszki
– Immobiliser
– Centralny zamek
– Alarm
– Lato felgi 17 cali 205/45

Zrobione:

Pomalowane na czarno ramiona wycieraczek, halogeny, rozpórka, mocowanie chłodnicy,
Pomalowane na czerwono zaciski hamulców,
Zmienione kompletne zawieszenie (górne mocowania, osłony, poliuretanowe odboje, amortyzatory Kayaba + sprężyny -35/-40 FK
Zmienione tarcze, klocki + wszystkie płyny i filtry,
Ogarnięte elementy zawieszenia + geometria i zbieżność,
Sprawdzone kody komputera (brak błędów)
Pomalowana osłona kolektora na czarny mat
Konserwacja foteli
Konserwacja nadkoli i podwozia
Nowe opony letnie Imperial Tyres Ecosport 205/45/17 x2 + wyważenie
Przewody zapłonowe NGK
Nowa chłodnia wody

I wiele innych..

Plany :

W najbliższym czasie :

1.Wzmacniacz JBL GTO 75.4 ( już zamówiony ) + ogarnięcie odpowiednich przewodów do jego podpięcia
Wzmacniacz zasili głośniki przód-tył dopóki nie znajdę jakiegoś subwoofera.
2. Założenie dystansów

Potem będziemy myśleć dalej..

Proszę o przeniesienie tematu do działu poczekalnia bądź pozostawienie go tutaj w razie akceptacji.

PostNapisane: 20 cze 2015, 10:02
przez chmielu_KL
Powitać kolegę.
Ładny MX racja na drogach prawie ich nie ma :)
Jakieś plany do koła ? bo aktualnie szczerze jest do niczego :D
KL był ... może znowu będzie? :D

PostNapisane: 20 cze 2015, 11:17
przez mirecki92
Plany do koła ? miałeś na myśli felgę ? Jeszcze o tym nie myślałem, ale może kiedyś jak już będą fundusze to zmienię na coś naprawdę konkretnego :P. Co Twoim zdaniem by tu lepiej pasowało ?.
Póki co nie myślę nad zmianą silnika, chciałbym utrzymać całe auto w świetnym stanie żeby cieszyło oko jak najdłużej. Jedynym powodem do zmiany slnika mógłby być koniec żywota obecnego, ale się nie zapowiada na to.
Jeśli ktoś ma jakieś koncepcje na zmiany w tym aucie to proszę o wyrażanie swoich opinii, może któryś z pomysłów mi się spodoba.

PostNapisane: 20 cze 2015, 19:32
przez chmielu_KL
Pomysłów nie brakuje :D najlepiej podpatrz sobie tematy innym mx'ów ;P może coś Cię zaciekawi.
Silnik kręci to nie ma co wymieniać chyba że zechcesz więcej mocy :D prosiłbym o więcej fotek ze środka też :D

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 21 cze 2015, 11:16
przez molhoy
Świetny egzemplarz! zadziwia mnie masa własna MXa- zaledwie 1000 kg :)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 21 cze 2015, 11:57
przez mirecki92
Zdjęcia wnętrza.

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 21 cze 2015, 12:16
przez danifilth88
Fajnie że mx kolegi Presco dalej na forum :) fajna sztuka , mam taka sama tyko V6 :) (po lifcie)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 21 cze 2015, 12:47
przez rafał88
Fajnie,ze wlasnie Emix został w klubie <spoko> Byl perfekcyjnie utrzymywyany porzez poprzednika wiec i Ty nic nie zepuj :P

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 26 cze 2015, 00:33
przez mirecki92
Wzmacniacz już doszedł, kupiłem używany w przyzwoitej cenie, jeszcze nie sprawdzałem czy działa, ale przecież nie może być inaczej :D. Brakuje jeszcze jakiegoś solidnego zestawu przewodów i dobrego pomysłu na ich poprowadzenie póki co do głośników.

Przy okazji przerejestrowania samochodu zamówiłem sobie ramki na tablice rejestracyjne mazdaspeed. Ramka wpadnie na tył samochodu, przód zamontowany na wkrętach.

PostNapisane: 19 lip 2015, 19:50
przez mirecki92
W planach zakup dystansów na przednią i tylną oś. Z jakiej firmy najlepiej je kupić ?

PostNapisane: 20 lip 2015, 15:50
przez sheerydrain
Najlepiej to u tokarza je zrobić ;)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 20 lip 2015, 19:07
przez rafał88
Dokladnie :) Jesli ma byc odrazu z wyjscie na piaste ,zeby bic nie bylo ;) Ja u siebie pytalem to za 4szt 150-170zl o grubosci 6 i 8mm.

PostNapisane: 28 lut 2016, 11:23
przez mirecki92
Mazda jest w trakcie przekładki na silnik 1.8 BP wraz ze skrzynią z GT tzn. silnik już w budzie, wszystko pospinane, ale jest jedno ale, brak iskry na świecach, na cewce. W kabinie pali bezpiecznik opisany jako engine. Póki co szukamy czy gdzieś przerwy nie ma. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak ?. Silnik na 100% sprawny, przed zakupem jeździłem autem, w którym był zamontowany.

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 28 lut 2016, 11:44
przez rafał88
A komp zmieniony?? Moze trzeba sprawdzic czy nie trzeba kabelkow/pinow zamieniac ;)

PostNapisane: 28 lut 2016, 12:33
przez mirecki92
Tak, komp zmieniony :)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 28 lut 2016, 13:08
przez rafał88
Aha to pasuje przegladnac schematy , bo pewnie piny sa inaczej rozmieszczone i dlatego takie kwiatki.

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 28 lut 2016, 14:09
przez DARO MAZDA 323
Jak mechanik wszystko ogarnął to zostaje elektryk. Ale jak zam życie to pierdoła 1 kabelek i auto odpali jak laleczka.

Re: Mazda MX-3 EC B6 '96

PostNapisane: 28 lut 2016, 14:12
przez rafał88
Tez tak mysle ,ze 1 pin wystarczy zamienic i bedzie hulac;)

PostNapisane: 28 lut 2016, 14:48
przez witek
Schemat do mx-3 1.6 DOHC jest ogólnodostępny w manualu, znajdź jeszcze od tego auta w którym siedziało BP i się przejrzy co i jak :D

PostNapisane: 28 lut 2016, 18:13
przez mirecki92
Jednak elektryk wraz z mechanikiem dalej nie Podolski zadaniu i w dalszym ciągu nie można odpalić silnika. Podobno po podpieciu jakiegoś czarnego kabelka z wiązki elektrycznej pali bezpiecznik w kabinie