Mazda MX-3 EC B6 '96 –> 1.8 GT

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez mirecki92 » 1 mar 2016, 21:22

Up. Pilne.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez witek » 3 mar 2016, 03:09

Z czego wyjales ten silnik i jaki rok auta?
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez DARO MAZDA 323 » 3 mar 2016, 08:13

Silnik z Mzady 323 BG GT 1800 cm 3 – 128 KM SWAP do MX- 3
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mirecki92 » 3 mar 2016, 11:09

Auto dalej stoi. Mechanik pyta czy przy SWAP-ie trzeba przekładać również wiązkę z licznika z 323 ?. W sumie. Jak się nie uda w najbliższych dniach to pozostanie laweta i przewóz auta do innego specjalisty.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale póki co w aucie siedzi jeszcze licznik elektroniczny z mojego byłego 1.6 DOHC, ten z linką ma przyjść lada dzień.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 3 mar 2016, 15:30

To trzeba było pisac , że potrzebujesz licznik to bym CI wysłał na jutro byś miał razem z lika prędkościomierza.
Ostatnio edytowano 4 mar 2016, 11:42 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez honda2911 » 3 mar 2016, 21:09

A co ma licznik do odpalenia <co?>
ja u siebie robiłem swap i wszystko odpaliło od strzała
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez witek » 3 mar 2016, 21:11

Tylko Ty miałeś SOHC a tu siedzi DOHC, ogólnieee to w sumie licznik zostaje chyba od DOHC bo skrzynia też od niego taa? wiec sterowanie elektronicznie licznikiem powinno śmigać.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez honda2911 » 3 mar 2016, 21:13

Impulsator mógł przełożyć z 323 ba ale nie słuchał
a zadam może głupie pytanie: imo jest ?
a wiązke od kompa do silnika też przekładałeś ?
Ostatnio edytowano 4 mar 2016, 12:22 przez honda2911, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez mirecki92 » 4 mar 2016, 10:02

No miałem u siebie immo. Przy próbie od palenia auta pali bezpiecznik z kabiny 10 A – engine
Witek skrzynia z polosiami z 323 gt, bo akurat był na sprzedaż kompletny swap.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 4 mar 2016, 11:41

UPS – w dawcy Mazdzie 323 GT jest zamontowany jakiś immobilajzer. Nie jest to seria tylko jakiś zewnętrzny immo. Taka pestka wciskana koło stacyjki . Po południu wrzuce fotę .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez adis555 » 4 mar 2016, 12:29

Pastylkowy immo to stanard montowany przez salony niemieckie w latach 92_98 . Ale nie jest on przypisany do kompa. Mam wlasnie takie immo. Po zmianie silnika z k8 na KL , bez problemu podmienialem komputer od KL i odpalal od piereszego strzala . Problem bylby gdybys mial oryginalny immo w kluczyku a te zaczely sie od 98. Stawialbym na problem z wiazka.

By Moto G
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez mirecki92 » 17 mar 2016, 14:50

Auto w trakcie SWAP-u. Mazda stała u mechanika niespełna miesiąc. Niestety zrezygnował z podejmowania dalszych prac związanych z elektryką pojazdu i wczoraj auto lawetą odjechało do elektryka w Katowicach. Silnik wraz ze skrzynią i półosiami został przełożony. Pozostało tylko podpięcie nowego licznika na linke z wersji SOHC oraz umiejscowienie nowego (mniejszego) zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Został wymieniony również płyn chłodniczy, płyn wspomagania oraz olej w skrzyni. W domu czeka już nowy olej silnikowy Valvoline i filtr powietrza oraz oleju. Auto nadal kręci, ale nie odpala (brak iskry).

Wciąganie mazdy na lawetę też nie należało do najłatwiejszych zadań, o mały włos pozbyłbym się przedniej dokładki zderzaka, ale na całe szczęście jest bardzo elastyczna i przetrzymała.
Załączniki
11940433_1238224556217546_1289203975_n.jpg
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 18 mar 2016, 08:39

poszło PW
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mirecki92 » 31 mar 2016, 21:39

Udało się. Elektryk doprowadził prąd do cewki i Mazda w końcu zagadała, póki co nie ma z nią problemów.
Szału nie ma jeśli chodzi o moc, ale od 3000 tys. obrotów już fajnie się zbiera :). Będę musiał się teraz zabrać za izolację przewodów. Silnik troszkę brudny, dlatego w najbliższym czasie planuję go wyczyścić myjką parową, a potem pomalować kilka elementów w komorze. Teraz mam pytanie, najlepiej się sprawdzi farba żaroodporna w sprayu czy może zwykły lakier samochodowy wystarczy + bezbarwny ?
Załączniki
12939700_1254909511215717_146425526_n.jpg
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 kwi 2016, 06:17

no nareszcie więc gdzie był główny problem ?

brak pradu na cewce ? Co do Modów to proponuję wkładkę K&N w seryjną puszkę od razu bedzie lepiej :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez rafał88 » 1 kwi 2016, 08:38

Pewnie sygnałowego do cewki nie bylo i dlatego nie odpalał. Ważne ze hula :D <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mirecki92 » 1 kwi 2016, 16:51

Filtr w puszcze już zmieniony na knechta, aczkolwiek zastanawiam się czy jest sens pakować tu stożek, czy będą z tego jakieś korzyści.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 kwi 2016, 18:43

Mocy stożek nie da . Kuniow tez. Tylko dźwięk na wolnych obrotach i w trakcie jazdy.

Widzę że cała wiązka była Pruta wiec musisz ją dobrze zailozowac. Możesz też dać peszel po izolacji.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez witek » 1 kwi 2016, 21:54

Jak zrobi ładnie cały dolot to nic nie da? Na pewno może sobie dopasować jego długość co wpłynie na rozłożenie momentu obrotowego :) I zawsze silnik będzie dostawał chłodniejsze powietrze, a przede wszystkim inny wygląd pod maską :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 1 kwi 2016, 21:58

Coś tam da, ale jest to nieopłacalne nie wspominając o wkładce...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy