Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'

Mazda MX-3 EC 2.5V6 KL-DE 1992'
Marka i Model
Mazda MX-3
Silnik: 1.8 V6 K8
Kolor czarny PZ
Rok produkcji 02.92 – wyprodukowane w Japonii
Rok pierwszej rej. za granicą 09.94 – Kraj przeznaczenia Włochy
W kraju 12.05
Przebieg przy zakupie 208tyś km
Oryginalne alu Enkei 15"
Wyposażenie:
Wspomaganie kierownicy
El. Lusterka
El. szyby
El. Szyberdach
Klimatyzacja
Obecny setup:
Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 KL-DE z Mazdy 626
Kolektor KL47
Ecu K819B
MAF KL02
Olej 10w60 77lubricants pełny syntetyk
Układ Dolotowy
CAI: kolanka Fmic, redukcje na MAF simota
Filtr powietrza: Grzyb
Układ Wydechowy
Kolektory 6-2-1 TurboWorks,
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2 (obecnie układ pozbawiony kata)
Tłumik środkowy i końcowy przelotowy, RM Motors
Układ Napędowy
Skrzynia biegów K8
Koło zamachowe K8
5ty bieg FS
Układ Hamulcowy
Przednie hamulce 270mm
Przewody hamulcowe w oplocie
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Układ Zawieszenia
Rozpórki
Przód – góra, dół
Tył – dół, góra A.R.T. Engine Power
Całość wyjęta i odmalowana
Poliuretany Olkusz (czerwone) 75Sha
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Dystanse 10mm
Koła:
Fabryczne Enkei
Opona: Yokohama Advan neova AD08R 205/50/15
Wnętrze:
Środek w kremowej skórze
Słupki podsufitka w kolorze czarnym
Kierownica Momo + naba Momo
Zegary AutoGauge: ciś. oleju, temp. oleju
Podstawka filtra oleju D1spec
JVC KD-X30EY
Głośniki seryjne
Centralny zamek na pilot
Body i oświetlenie
Dokładka przednia Eunos Presso + część seryjnego pakietu V6
Czarne przednie reflektory
Tylne lampy: 4x pozycja, 4x stop, 2x przeciwmgłowe
Moc na specyfikacji:
163KM/6600rpm – 200Nm/5380rpm – Komputer KL05 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
171KM/6700rpm – 201Nm/5380rpm – Komputer K819 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
Plany, dokonane modyfikacje, wymiany od początku
– Uruchomienie klimatyzacji Kompresor sprawny jest, chłodnica nowa jest, zostało połączyć chłodnicę z resztą instalacji (różnica gwintów) Work in progress
– Podłączenie i strojenie na DET3 Work in progress
– Konwersja na MAP sensor
– Hamownia przed i po strojeniu Work in progress
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego Work in progress
2018
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny Done
– Swap hamulców na 270mm Done
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej Done
– Dywaniki materiałowe na lato Done
– Wymiana przewodów hamulcowych Done
– Polerka całego samochodu Done
2017
– Odświeżenie ramion wycieraczek, podszybia Done
– Odświeżenie przodu – nowy lakier na błotnikach i nowa maska Done
– Zmiana zawieszenia na gwintowane D2racing Done
– kolektory wydechowe 6-2-1 Done
– Układ wydechowy Done
2016
– Usunięcie wgniotek na karoserii Done
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie Done
– Opony na nowe felgi Done
– Pomalować nowy felunek
zdjęcia bedą jak siądą na aucie
Done
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju Done
– Podstawka filtra oleju Done
– Zakup DET'a 3 Done
– Sprężyny obniżające Apex/FK Done
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno Done
– Wymiana przycisków lampki na czarne Done
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów Done
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori Done
– Zakup nowych kołków do plastików Done
– Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów Done
– Wymiana górnych mocowań amortyzatorów Done
– Wymiana przegubu zew. Done
2015
– wyjęcie zawieszenia, pomalowane proszkowo, belki wahacze staby rozpórki Done
– poskładanie zawieszenia na poliuretanach Done
– przygotowanie silnika do swapa, mycie, wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelek Done
– Zakup poliuretanów, poli odbojów, osłon, sworzni, oraz olei do silnika i skrzyni biegów Done
Przed i po myciu
W tylnej głowicy wymieniłem popychacze na twarde tu dzięki witek za przesyłkę
Dlaczego w tylnej tylko? Bo miałem tylko 12 twardych
to raz a dwa w przedniej w razie w łatwiej wymienić.
Z dalszych prac i małe ups... ^^
Sworznie wpadną z większymi hamulcami, odboje poliuretanowe ze względu na obniżające sprężyny, docelowo olej będzie 10w60
do skrzyni trafi 75w90
Oprócz tego silnik dostał nowy rozrząd, łożyska w rolkach napinających, w kole zamachowym, świece i wszystkie uszczelniacze
i dorabiana kątówką...
I na chwilę obecną silnik wygląda tak:
Z prac
I gadżety na dziś
Przed i po
2014
– Wyjęcie, wyczyszczenie, przesmarowanie szyberdachu Done
– Zmiana koloru podsufitki na czarny + malowanie słupków Done
– Czyszczenie wszystkich elementów skórzanych Done
– Zakup drugiego kompletu alufelg na zimę [ori enkei] Done
– Wymiana tarcz hamulcowych tył + klocki Done
– Mocno przyśpieszony
przypadkowy zakup KLDE
Done
Trochę nudnej historii
Mx przyznam się nie podobał mi się
... brat miał do wyboru civica coupe albo mx'a civica sprzątli więc pojechaliśmy obejrzeć mazdę mx-3 1.6 dohc i tak się zaczęło. Ja zrobiłem prawko od czasu do czasu była okazja pojeździć i auto coraz bardziej mi się podobało a jeździłem na słabych oponach i nie dokońca sprawnym zawieszeniu..
Zaczęły się myśli o swoim samochodzie przewertowałem ~80% modeli wszystkich marek na allegro
.. Audica nie w tych pieniądzach beemka fajna ale jakoś nie pasuje do mnie to
itd itd zastanawiałem się nad hondą ale.. dużo argumentów mówiło "mazda" "jednak mazda".
Dobrze wygląda, bardzo dobrze klei się do drogi o czym przekonałem się po kupnie.. spod maski super dźwięk...
No i zaczęło się oglądanie na tablicy, allegro, ale miałem motor więc był problem bo kasa była.. ale w motorze.. przewinęło się kilka fajnych egzemplarzy które warte były co najmniej obejrzenia za kwote ~5000zł 1.8l z lpg. LPG ze względów ekonomicznych, a dobrze ustawiona sekwencja będzie sprawnie działać.
Pojawiło się ogłoszenie czarnuli pogaduszki z witkiem na fejsie że auto od forumowicza itd..
Doszedłem do wniosku po możliwie dociekliwego szukania informacji na temat obgadywanego ogłoszenia że cięzko będzie znaleźć K8 z sekwencją w dobrym stanie.. więc wybór padł na samą benzyne i z gazem coś najwyżej się pokombinuje
..
No i tak też z samego rana kierunek Lipnica wielka. Dojechaliśmy, oględziny, negocjacja ceny, rzeczy które dodaje i stało się..
Madzia + komplet nowych zimówek, ori lampy tył, tuba blaupunkta, wzmacniacz blaupunkta, radyjko w aucie jvc.
Zdjęcia zaraz po kupnie
Z dodatków
– Centralny zamek na pilot
– fotele przednie kanapa tył i boczki w skórze/eko skórze w kolorze kremowym
– radyjko JVC
– pakiet naklejek
– stożek zamiast ori puchy
– przednie lampy lexus
– tył przerobione na usdm
– końcówki wydechu mazda
– w środku świeci wszystko na niebiesko...
Na pierwszy ogień:
Wymiana filtra oleju oraz oleju,
Serwisówka, muzyczka i jedziem z robotą
Z wymiany tarcz hamulcowych z tyłu, wpadły brembo i klocki ate
No i kilka zdjęć nowego silnika
Koła zimowe
Resztę tematu zostawiam jak było, jeżeli moderatorzy uznają żeby z tym zrobić porządek
zrobimy
Z rudą narazie większych problemów nie ma, buda poobijana ale będę nad tym pracował
Wizyta w SPA u kolegi Presco
Przed
i po
Tapicerka jeszcze przed czyszczeniem
Pozostałe zdjęcia
Środki do oganięcia Mazdy
Urodzinowy prezent od chłopaków
Z ciekawszych zdj. połowa przed druga po czyszczeniu i dressingu
Edit: kolejne zdjęcia odrazu mówię
wybaczcie jakość co poniektórych
Do hamulców pompa z xedosa 9 i kompresor klimy na czynnik r134a
Dorwana naba MOMO w dobrej cenie do kompletu z kierownicą
i sprężyny obniżające
Marka i Model
Mazda MX-3
Silnik: 1.8 V6 K8
Kolor czarny PZ
Rok produkcji 02.92 – wyprodukowane w Japonii
Rok pierwszej rej. za granicą 09.94 – Kraj przeznaczenia Włochy
W kraju 12.05
Przebieg przy zakupie 208tyś km
Oryginalne alu Enkei 15"
Wyposażenie:
Wspomaganie kierownicy
El. Lusterka
El. szyby
El. Szyberdach
Klimatyzacja
Obecny setup:
Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 KL-DE z Mazdy 626
Kolektor KL47
Ecu K819B
MAF KL02
Olej 10w60 77lubricants pełny syntetyk
Układ Dolotowy
CAI: kolanka Fmic, redukcje na MAF simota
Filtr powietrza: Grzyb
Układ Wydechowy
Kolektory 6-2-1 TurboWorks,
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2 (obecnie układ pozbawiony kata)
Tłumik środkowy i końcowy przelotowy, RM Motors
Układ Napędowy
Skrzynia biegów K8
Koło zamachowe K8
5ty bieg FS
Układ Hamulcowy
Przednie hamulce 270mm
Przewody hamulcowe w oplocie
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Układ Zawieszenia
Rozpórki
Przód – góra, dół
Tył – dół, góra A.R.T. Engine Power
Całość wyjęta i odmalowana
Poliuretany Olkusz (czerwone) 75Sha
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Dystanse 10mm
Koła:
Fabryczne Enkei
Opona: Yokohama Advan neova AD08R 205/50/15
Wnętrze:
Środek w kremowej skórze
Słupki podsufitka w kolorze czarnym
Kierownica Momo + naba Momo
Zegary AutoGauge: ciś. oleju, temp. oleju
Podstawka filtra oleju D1spec
JVC KD-X30EY
Głośniki seryjne
Centralny zamek na pilot
Body i oświetlenie
Dokładka przednia Eunos Presso + część seryjnego pakietu V6
Czarne przednie reflektory
Tylne lampy: 4x pozycja, 4x stop, 2x przeciwmgłowe
Moc na specyfikacji:
163KM/6600rpm – 200Nm/5380rpm – Komputer KL05 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
171KM/6700rpm – 201Nm/5380rpm – Komputer K819 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
Plany, dokonane modyfikacje, wymiany od początku
– Uruchomienie klimatyzacji Kompresor sprawny jest, chłodnica nowa jest, zostało połączyć chłodnicę z resztą instalacji (różnica gwintów) Work in progress
– Podłączenie i strojenie na DET3 Work in progress
– Konwersja na MAP sensor
– Hamownia przed i po strojeniu Work in progress
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego Work in progress
2018
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny Done
– Swap hamulców na 270mm Done
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej Done
– Dywaniki materiałowe na lato Done
– Wymiana przewodów hamulcowych Done
– Polerka całego samochodu Done
2017
– Odświeżenie ramion wycieraczek, podszybia Done
– Odświeżenie przodu – nowy lakier na błotnikach i nowa maska Done
– Zmiana zawieszenia na gwintowane D2racing Done
– kolektory wydechowe 6-2-1 Done
– Układ wydechowy Done
2016
– Usunięcie wgniotek na karoserii Done
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie Done
– Opony na nowe felgi Done
– Pomalować nowy felunek
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju Done
– Podstawka filtra oleju Done
– Zakup DET'a 3 Done
– Sprężyny obniżające Apex/FK Done
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno Done
– Wymiana przycisków lampki na czarne Done
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów Done
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori Done
– Zakup nowych kołków do plastików Done
– Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów Done
– Wymiana górnych mocowań amortyzatorów Done
– Wymiana przegubu zew. Done
2015
– wyjęcie zawieszenia, pomalowane proszkowo, belki wahacze staby rozpórki Done
– poskładanie zawieszenia na poliuretanach Done
– przygotowanie silnika do swapa, mycie, wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelek Done
– Zakup poliuretanów, poli odbojów, osłon, sworzni, oraz olei do silnika i skrzyni biegów Done
Przed i po myciu
W tylnej głowicy wymieniłem popychacze na twarde tu dzięki witek za przesyłkę
Dlaczego w tylnej tylko? Bo miałem tylko 12 twardych
Z dalszych prac i małe ups... ^^
Sworznie wpadną z większymi hamulcami, odboje poliuretanowe ze względu na obniżające sprężyny, docelowo olej będzie 10w60
Oprócz tego silnik dostał nowy rozrząd, łożyska w rolkach napinających, w kole zamachowym, świece i wszystkie uszczelniacze
i dorabiana kątówką...
I na chwilę obecną silnik wygląda tak:
Z prac
I gadżety na dziś
Przed i po
2014
– Wyjęcie, wyczyszczenie, przesmarowanie szyberdachu Done
– Zmiana koloru podsufitki na czarny + malowanie słupków Done
– Czyszczenie wszystkich elementów skórzanych Done
– Zakup drugiego kompletu alufelg na zimę [ori enkei] Done
– Wymiana tarcz hamulcowych tył + klocki Done
– Mocno przyśpieszony
Trochę nudnej historii
Mx przyznam się nie podobał mi się
Zaczęły się myśli o swoim samochodzie przewertowałem ~80% modeli wszystkich marek na allegro
Dobrze wygląda, bardzo dobrze klei się do drogi o czym przekonałem się po kupnie.. spod maski super dźwięk...
No i zaczęło się oglądanie na tablicy, allegro, ale miałem motor więc był problem bo kasa była.. ale w motorze.. przewinęło się kilka fajnych egzemplarzy które warte były co najmniej obejrzenia za kwote ~5000zł 1.8l z lpg. LPG ze względów ekonomicznych, a dobrze ustawiona sekwencja będzie sprawnie działać.
Pojawiło się ogłoszenie czarnuli pogaduszki z witkiem na fejsie że auto od forumowicza itd..
Doszedłem do wniosku po możliwie dociekliwego szukania informacji na temat obgadywanego ogłoszenia że cięzko będzie znaleźć K8 z sekwencją w dobrym stanie.. więc wybór padł na samą benzyne i z gazem coś najwyżej się pokombinuje
No i tak też z samego rana kierunek Lipnica wielka. Dojechaliśmy, oględziny, negocjacja ceny, rzeczy które dodaje i stało się..
Madzia + komplet nowych zimówek, ori lampy tył, tuba blaupunkta, wzmacniacz blaupunkta, radyjko w aucie jvc.
Zdjęcia zaraz po kupnie
Z dodatków
– Centralny zamek na pilot
– fotele przednie kanapa tył i boczki w skórze/eko skórze w kolorze kremowym
– radyjko JVC
– pakiet naklejek
– stożek zamiast ori puchy
– przednie lampy lexus
– tył przerobione na usdm
– końcówki wydechu mazda
– w środku świeci wszystko na niebiesko...
Na pierwszy ogień:
Wymiana filtra oleju oraz oleju,
Serwisówka, muzyczka i jedziem z robotą
Z wymiany tarcz hamulcowych z tyłu, wpadły brembo i klocki ate
No i kilka zdjęć nowego silnika
Koła zimowe
Resztę tematu zostawiam jak było, jeżeli moderatorzy uznają żeby z tym zrobić porządek
Z rudą narazie większych problemów nie ma, buda poobijana ale będę nad tym pracował
Wizyta w SPA u kolegi Presco
Przed
i po
Tapicerka jeszcze przed czyszczeniem
Pozostałe zdjęcia
Środki do oganięcia Mazdy
Urodzinowy prezent od chłopaków
Z ciekawszych zdj. połowa przed druga po czyszczeniu i dressingu
Edit: kolejne zdjęcia odrazu mówię
Do hamulców pompa z xedosa 9 i kompresor klimy na czynnik r134a
Dorwana naba MOMO w dobrej cenie do kompletu z kierownicą