Strona 1 z 5

Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'

PostNapisane: 26 maja 2015, 23:52
przez dam92
Mazda MX-3 EC 2.5V6 KL-DE 1992'
Marka i Model
Mazda MX-3
Silnik: 1.8 V6 K8
Kolor czarny PZ
Rok produkcji 02.92 – wyprodukowane w Japonii
Rok pierwszej rej. za granicą 09.94 – Kraj przeznaczenia Włochy
W kraju 12.05
Przebieg przy zakupie 208tyś km
Oryginalne alu Enkei 15"

Wyposażenie:

Wspomaganie kierownicy
El. Lusterka
El. szyby
El. Szyberdach
Klimatyzacja

DET1.jpg


35051611_1463182717119725_4962224619013537792_n.jpg


IMG_1380-2.jpg


Obecny setup:

Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 KL-DE z Mazdy 626
Kolektor KL47
Ecu K819B
MAF KL02
Olej 10w60 77lubricants pełny syntetyk

Układ Dolotowy
CAI: kolanka Fmic, redukcje na MAF simota
Filtr powietrza: Grzyb

Układ Wydechowy
Kolektory 6-2-1 TurboWorks,
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2 (obecnie układ pozbawiony kata)
Tłumik środkowy i końcowy przelotowy, RM Motors
Układ Napędowy
Skrzynia biegów K8
Koło zamachowe K8
5ty bieg FS

Układ Hamulcowy
Przednie hamulce 270mm
Przewody hamulcowe w oplocie
Płyn hamulcowy Motul RBF 660

Układ Zawieszenia
Rozpórki
Przód – góra, dół
Tył – dół, góra A.R.T. Engine Power
Całość wyjęta i odmalowana
Poliuretany Olkusz (czerwone) 75Sha
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Dystanse 10mm

Koła:
Fabryczne Enkei
Opona: Yokohama Advan neova AD08R 205/50/15

Wnętrze:
Środek w kremowej skórze
Słupki podsufitka w kolorze czarnym
Kierownica Momo + naba Momo
Zegary AutoGauge: ciś. oleju, temp. oleju
Podstawka filtra oleju D1spec
JVC KD-X30EY
Głośniki seryjne
Centralny zamek na pilot

Body i oświetlenie
Dokładka przednia Eunos Presso + część seryjnego pakietu V6
Czarne przednie reflektory
Tylne lampy: 4x pozycja, 4x stop, 2x przeciwmgłowe

Moc na specyfikacji:
163KM/6600rpm – 200Nm/5380rpm – Komputer KL05 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
171KM/6700rpm – 201Nm/5380rpm – Komputer K819 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota

2h58xmg.jpg

wthrmw.jpg

5oe4d3.jpg

295v5fs.jpg

rius6d.jpg



Plany, dokonane modyfikacje, wymiany od początku
– Uruchomienie klimatyzacji Kompresor sprawny jest, chłodnica nowa jest, zostało połączyć chłodnicę z resztą instalacji (różnica gwintów) Work in progress
– Podłączenie i strojenie na DET3 Work in progress
– Konwersja na MAP sensor
– Hamownia przed i po strojeniu Work in progress
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego Work in progress
2018
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny Done
– Swap hamulców na 270mm Done
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej Done
– Dywaniki materiałowe na lato Done
– Wymiana przewodów hamulcowych Done
– Polerka całego samochodu Done
2017
– Odświeżenie ramion wycieraczek, podszybia Done
– Odświeżenie przodu – nowy lakier na błotnikach i nowa maska Done
– Zmiana zawieszenia na gwintowane D2racing Done
– kolektory wydechowe 6-2-1 Done
– Układ wydechowy Done

2016

– Usunięcie wgniotek na karoserii Done
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie Done
– Opony na nowe felgi Done
– Pomalować nowy felunek :P zdjęcia bedą jak siądą na aucie :P Done
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju Done
– Podstawka filtra oleju Done
– Zakup DET'a 3 Done
– Sprężyny obniżające Apex/FK Done
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno Done
– Wymiana przycisków lampki na czarne Done
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów Done
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori Done
– Zakup nowych kołków do plastików Done
– Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów Done
– Wymiana górnych mocowań amortyzatorów Done
– Wymiana przegubu zew. Done

zegaryy.jpg

podstawka.jpg

AG.jpg

2015
– wyjęcie zawieszenia, pomalowane proszkowo, belki wahacze staby rozpórki Done
– poskładanie zawieszenia na poliuretanach Done
– przygotowanie silnika do swapa, mycie, wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelek Done
– Zakup poliuretanów, poli odbojów, osłon, sworzni, oraz olei do silnika i skrzyni biegów Done

Przed i po myciu
IMG_1693.jpg
IMG_1694.jpg
IMG_1695.jpg
IMG_1696.jpg


W tylnej głowicy wymieniłem popychacze na twarde tu dzięki witek za przesyłkę ;)
Dlaczego w tylnej tylko? Bo miałem tylko 12 twardych ;P to raz a dwa w przedniej w razie w łatwiej wymienić.
IMG_20150427_220831.jpg
IMG_20150428_201938.jpg


Z dalszych prac i małe ups... ^^

20150502_214444.jpg
20150502_214405.jpg

20150502_220403.jpg
IMG_20150504_170131.jpg


GOPR8195.JPG


Sworznie wpadną z większymi hamulcami, odboje poliuretanowe ze względu na obniżające sprężyny, docelowo olej będzie 10w60 :) do skrzyni trafi 75w90
Oprócz tego silnik dostał nowy rozrząd, łożyska w rolkach napinających, w kole zamachowym, świece i wszystkie uszczelniacze :)
IMG_1705.jpg

i dorabiana kątówką... :D
20150502_220901.jpg


I na chwilę obecną silnik wygląda tak:

Obraz 016.jpg
Obraz 017.jpg
GOPR8189.JPG


Z prac
11069320.jpg

214513.JPG


I gadżety na dziś :)
Przed i po
IMG_1702.jpg
IMG_1701.jpg

IMG_20150513_064336.jpg

20150601_222736.jpg
20150601_230451.jpg

Składanie zawieszenia.jpg


2014
– Wyjęcie, wyczyszczenie, przesmarowanie szyberdachu Done
– Zmiana koloru podsufitki na czarny + malowanie słupków Done
– Czyszczenie wszystkich elementów skórzanych Done
– Zakup drugiego kompletu alufelg na zimę [ori enkei] Done
– Wymiana tarcz hamulcowych tył + klocki Done
– Mocno przyśpieszony :D przypadkowy zakup KLDE <rotfl> Done

Trochę nudnej historii
Mx przyznam się nie podobał mi się :D... brat miał do wyboru civica coupe albo mx'a civica sprzątli więc pojechaliśmy obejrzeć mazdę mx-3 1.6 dohc i tak się zaczęło. Ja zrobiłem prawko od czasu do czasu była okazja pojeździć i auto coraz bardziej mi się podobało a jeździłem na słabych oponach i nie dokońca sprawnym zawieszeniu..
Mazda 005.jpg

Mazda 007.jpg


Zaczęły się myśli o swoim samochodzie przewertowałem ~80% modeli wszystkich marek na allegro :D .. Audica nie w tych pieniądzach beemka fajna ale jakoś nie pasuje do mnie to :D itd itd zastanawiałem się nad hondą ale.. dużo argumentów mówiło "mazda" "jednak mazda".
Dobrze wygląda, bardzo dobrze klei się do drogi o czym przekonałem się po kupnie.. spod maski super dźwięk...
No i zaczęło się oglądanie na tablicy, allegro, ale miałem motor więc był problem bo kasa była.. ale w motorze.. przewinęło się kilka fajnych egzemplarzy które warte były co najmniej obejrzenia za kwote ~5000zł 1.8l z lpg. LPG ze względów ekonomicznych, a dobrze ustawiona sekwencja będzie sprawnie działać.
Pojawiło się ogłoszenie czarnuli pogaduszki z witkiem na fejsie że auto od forumowicza itd..
Doszedłem do wniosku po możliwie dociekliwego szukania informacji na temat obgadywanego ogłoszenia że cięzko będzie znaleźć K8 z sekwencją w dobrym stanie.. więc wybór padł na samą benzyne i z gazem coś najwyżej się pokombinuje :) ..

No i tak też z samego rana kierunek Lipnica wielka. Dojechaliśmy, oględziny, negocjacja ceny, rzeczy które dodaje i stało się..
Madzia + komplet nowych zimówek, ori lampy tył, tuba blaupunkta, wzmacniacz blaupunkta, radyjko w aucie jvc.

Zdjęcia zaraz po kupnie

IMG_20140608_131447.jpg


IMG_20140609_194010.jpg


IMG_20140609_193526.jpg


IMG_20140609_193539.jpg


IMG_20140609_193548.jpg


Z dodatków
– Centralny zamek na pilot :)
– fotele przednie kanapa tył i boczki w skórze/eko skórze w kolorze kremowym
– radyjko JVC
– pakiet naklejek
– stożek zamiast ori puchy
– przednie lampy lexus
– tył przerobione na usdm
– końcówki wydechu mazda
– w środku świeci wszystko na niebiesko...

Na pierwszy ogień:
Wymiana filtra oleju oraz oleju,
Serwisówka, muzyczka i jedziem z robotą :)
IMG_1230.jpg

IMG_1317.jpg

IMG_1328.jpg

IMG_1326.jpg


Z wymiany tarcz hamulcowych z tyłu, wpadły brembo i klocki ate
IMG_20141205_165353.jpg
IMG_20141205_165416.jpg
IMG_20141205_165424.jpg


No i kilka zdjęć nowego silnika :)
IMG_1260.jpg

IMG_1259.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1217.jpg

IMG_1215.jpg

IMG_1218.jpg


Koła zimowe
IMG_20141229_164841.jpg


Resztę tematu zostawiam jak było, jeżeli moderatorzy uznają żeby z tym zrobić porządek ;) zrobimy

Z rudą narazie większych problemów nie ma, buda poobijana ale będę nad tym pracował :)

Wizyta w SPA u kolegi Presco :)

Przed
IMG_1353.jpg

IMG_1354.jpg


i po

IMG_1355.jpg

IMG_1357.jpg

IMG_1358.jpg

IMG_1360.jpg

presco1.jpg

presco2.jpg

presco3.jpg

presco4.jpg

presco7.jpg

presco8.jpg

presco9.jpg

1.JPG


Tapicerka jeszcze przed czyszczeniem ;)

Pozostałe zdjęcia ;)
Środki do oganięcia Mazdy
IMG_20150226_194631.jpg


Urodzinowy prezent od chłopaków
IMG_20141130_235258.jpg


Z ciekawszych zdj. połowa przed druga po czyszczeniu i dressingu
IMG_1683.jpg


Edit: kolejne zdjęcia odrazu mówię ;) wybaczcie jakość co poniektórych
Do hamulców pompa z xedosa 9 i kompresor klimy na czynnik r134a
2v8o5dh.jpg


Dorwana naba MOMO w dobrej cenie do kompletu z kierownicą :) i sprężyny obniżające
naba.jpg

spri.jpg

PostNapisane: 27 maja 2015, 09:14
przez k1bic93
gratki za chęci i za listę modyfikacji których planujesz zrobić ;)

PostNapisane: 27 maja 2015, 15:20
przez czarek1991
Masz ładne lampy i chesz wrocic do ori tyle ze pomalowanych w srodku na czarno? :D Zazwyczaj kazdy robi odwrotnie :P

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' KL work in progress

PostNapisane: 27 maja 2015, 15:51
przez Gared
To kwestia gustu, może przyzwyczajenia ;) Mi jakoś bardziej do mxa pasują oryginalne światełka.

Środek auta i tapicerka w tym kolorze <serce>

Co do przeróbki tylnych lamp, walają mi się jeszcze po garażu mocowania żarówek, więc jak byś potrzebował to pw.

PostNapisane: 29 maja 2015, 01:15
przez dam92
Lampy dlatego ori bo soczewki nie świecą... wrzucę jeszcze do nich porządną żarówkę jakąś mocną jak będzie dalej słabo to wlatują ori ;) a czarne środki bo lepiej wygląda :)

Gared, mi świecą na usdm i mam przerobione już ;) same lampy bd przerabiał na kanadyjki :)

PostNapisane: 29 maja 2015, 02:24
przez maestro81
Nieźle, nieźle... tylko wytrwałości w modach i worka kasy życzę <rotfl>

PostNapisane: 30 maja 2015, 00:08
przez witek
Działaj działaj, montuj tego kla :D i mam nadzieje widzimy się na spocie :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' KL work in progress

PostNapisane: 30 maja 2015, 11:57
przez mlody1921
Twardsze popychacze czyli? KLZE ma większe, twardsze sprężyny to tak ale popychacze?

PostNapisane: 30 maja 2015, 23:37
przez witek
W sensie takie które trzymają na pewno olej i nie będą stukać :) te co były w silniku dam92 miał miękkie i teraz loteria czy miękkie bo silnik długo stał czy już puściły :)

PostNapisane: 2 cze 2015, 01:27
przez dam92
maestro81 – przydał by się ;D
witek – też mam taką nadzieje :P

Dokładnie tak jak pisze witek, wszystkie popychacze były miękkie stąd ich zmiana :)
Up w pierwszym poście :)

PostNapisane: 2 cze 2015, 08:22
przez witek
Pięknie to wygląda <spoko>

składaj składaj ciekaw jestem efektu końcowego :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 92' KL work in progress

PostNapisane: 5 mar 2016, 03:17
przez dam92
Trzeba by odgrzać kotleta... :D więc zapraszam do lektury i zdjęć <nauka>


Kilka zdjęć z prac po pracach pierwszy wyjazd jeszcze z sprężynami

IMG_1743.JPG


IMG_1737.JPG


IMG_1739.JPG


IMG_1740.JPG


IMG_1746.JPG


IMG_1748.JPG


IMG_1775.JPG


IMG_1774.JPG


więc hm auto złożone w sierpniu.. ^^ dojechało na zlot mx-3 do pęczniewa, na trasie spaliła 8,4l/100 przy lekkiej nodze prędkości 70-100km/h

forum1.jpg


f2.jpg


f3.jpg


Wrażenia po zmianie z K8 na KL? Zdrowe K8 ma swój urok i jeździło się tym przyjemnie z KL'em jeździ się przyjemniej :D w szczególności przyśpieszenia do 60km/h szybsze sprawniejsze, czuć większy moment obrotowy :) podoba mi się włączenie VRIS'a po wciśnięciu w podłoge ^^

Cóż.. zdarzają się też mniej fajne rzeczy takie jak te..
Pewnego miłego wieczoru stwierdziłem że ide się przejechać jedną całkiem fajną drogą ów ktoś mi nieznany zgubił na drodze kawałek uciętej gałęzi o wymiarach fi150 długość 300... zakręty gdzie można je było przejechać z ok 100, jechałem około 80 na wyjściu ją zauważyłem ale nie zdążyłem ominąć i oto efekt:

IMG_20150819_215125.jpg


Niestety zdjęcia nie wyraźne ale należy wrzucić ^^ bo wygląda dobrze..
Przymiarka kół 16cali
<serduszka>
11854084_880165772063156_1985000210_n.jpg


12490264_947984981947901_2118592888_o.jpg


Czas wrócić na ziemię :D
zapadła decyzja że mazda zimy już nie zobaczy, zimówki sprzedałem, na drugie enkeie wrzuciłem opony z którymi je kupiłem czyli proxes t1s i eagle f1 w ori rozmiarze, żeby nie było kolorowo... :D 98' 01'
ślisko nawet nie piszczą :D...

Dobra lecimy dalej :) przyszedł czas na zdjęcie stickera

IMG_1797.JPG


1456582921667.jpg


Narazie folia w tym roku zderzaki, dokładki lecą w malowanko, karoseria wgniotki out, polerka i zobaczymy co dalej :)

oraz ostatnie zakupy ;)

Za przegub mocowania i korek < DZIĘKI WITEK!! <piwo>

IMG_20160302_213540.jpg


1455977663514.jpg


1455977692325.jpg


1456047630023.jpg


1456928323858.jpg


12810194_1135886029775367_576798145_o.jpg


Co do planów, jak zwykle jest ich sporo zobaczymy na ile wystarczy $ i czasu..
– Usunięcie wgniotek [po świętach już umówiona wizyta]
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie
– Polerka całego samochodu
– Jeżeli pozwolą finanse dać mazde na oczyszczenie i zakonserwowanie podwozia
– Nowe opony
– Pomalować nowy felunek :P zdjęcia bedą jak siądą na aucie :P
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju, [temp. oleju done, podstawka D1Spec będzie w przyszły weekend, zegar ciśnienia również narazie wersja smoke słabsza niż tą co mam.. $]
– Zakup DET'a 3 + strojenie [Det jest :)]
– Hamownia przed i po strojeniu
– Wymiana HLA tylnej głowicy, któreś albo ja przypadkiem jakoś uszkodziłem albo były słabsze nieważne ale klepią podczas rozgrzewania się silnika, więc połowa leci do wymiany na stare z tej głowicy
(wiem które klepią a połowa [4-6] bo starych mam 11 bo jeden rozbierałem i wolałbym go nie wkładać)
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej
– Sprężyny obniżające Apex/FK <ich brak na rynku więc wlecą raczej Apexy..
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno
– Wymiana przycisków lampki na czarne [Done – foto wkrótce]
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów.. – Work in progress, licznik i przyciski ogarnięte, został panel środkowy
– Dywaniki materiałowe na lato
– Uruchomienie klimatyzacji
– Przerobienie tylnych lamp na kanadyjki
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori
Chyba wszystko.. ^^

Sprężyny K.A.W zostały wyjęte bo były za niskie przy moich 15" sanki przytarte miska też.. ale jeździła jak gokart... <rotfl>


I mały bonus na koniec

dużej różnicy nie słychać na filmiku ale w rzeczywistości jest ogromna

brak kata, seria środkowy, końcowy WM bez silencera


https://youtu.be/PlIL3A040lw

i po moim małym modzie <czarodziej>

https://youtu.be/TGvI8roYd2E

Re: Mazda MX-3 EC KL 92'

PostNapisane: 5 mar 2016, 19:27
przez mx-3lover
Gratulacje za ogrom włożonej pracy i plany. <spoko> Widzę, że zmieniła się koncepcja wyglądu, jak dla mnie biała felga, sticker i angelsy robiły robotę. No ale teraz wygląda poważniej. :D

Re: Mazda MX-3 EC KL 92'

PostNapisane: 5 mar 2016, 19:40
przez adis555
No ładnie , jest parę ciekawych Mxów na forum. Szkoda że na zlotach jakoś mało kto przyjeżdża <głaszcze>

Re: Mazda MX-3 EC KL 92'

PostNapisane: 5 mar 2016, 21:24
przez dam92
W tym roku rozważam pojechanie mazdą na Reisbrennen do niemcowni albo na zlot właśnie do PL ;)

Tak koncepcja wyglądu jest inna ma być zgrabna czarula ;)

Re: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

PostNapisane: 9 sie 2016, 12:40
przez dam92
Tak było ;) przed malowaniem elementów i na starych kołach
2maz2.jpg

2maz.jpg


Przymiarka koła ;)
felga.jpg

2yv02th.jpg


tylny zderzak nie nadawał się do malowania bo za dużo roboty więc jest inny :)

2le101s.jpg

PostNapisane: 9 sie 2016, 13:31
przez mx-3lover
Jak się sprawują poli w przednim zawieszeniu, ile już przejechałeś na nich? Tuleje staba rozcinałeś czy przeciągałeś? Nie miałeś wrażenia, że są za małe?

Swoje rozcinałem z dołu jak w ori i po skręceniu od spodu nie do końca objęły stabilizator, wyglądało to jakby były za małe. Teraz zaczyna pukać z przodu i na 99% to stab. :(

PostNapisane: 9 sie 2016, 15:15
przez dam92
Jakieś mniej więcej 5tys.
Nie rozcinałem ich, były ciasne i ciężko wchodziły.
Moje odczucia są pozytywne aczkolwiek po jakimś czasie skrzypiało mi strasznie wszystko xd ale już jest ok.

Jedyny problem jaki teraz mam jeśli chodzi o prowadzenie to przy szybkich lekkich ruchach lewo prawo czuć jakby takie pływanie masy. I nie wiem czy to nie wina sprężyn albo górnych mocowań

Re: Mazda MX-3 EC KL-DE 92' update 1post

PostNapisane: 9 sie 2016, 15:26
przez marcinowozniako
A w jakim stanie masz górne poduszki amortyzatorów? To samo mam u siebie i właśnie prawdopodobnie jest to wina tych górnych gum. Z tym ze nie są to tanie rzeczy po ponad 100 zł za sztukę.

PostNapisane: 9 sie 2016, 16:49
przez dam92
Poduszki są wszystkie 4 nowe ;)