Strona 1 z 18

Mazda 323 BG B3 '94 / LOWERED BG (str. 13 – short video)

PostNapisane: 6 lut 2015, 23:40
przez Jasoon
Witam wszystkich,

Moja przygoda z Mazdą rozpoczęła się 3 lata temu (swoją BG zakupiłem w grudniu 2013 roku z przebiegiem 314 tys. km), chociaż wielokrotnie woziłem się już wcześniej z Marianem (.:Marcin:.) jego BG i było całkiem syto ale przesadził z tymi osiemnastkami i uznałem że nie tędy droga. Trafiła w moje ręce całkiem przypadkiem. Głównym powodem jej kupna była atrakcyjna cena (przekroczona już wielokrotnie podczas doprowadzania auta do obecnego stanu) i sprawdzona przeszłość (kilka lat temu właścicielem auta był blondi's boyfriend, któremu w tym miejscu należą się wielkie podziękowania za pomoc).

Więcej informacji o aucie poniżej:

Model: Mazda 323 BG GT Special
Rok produkcji: 1994
Aktualny przebieg: 340 tys. km
Nadwozie: poliftowy GT (zderzak + lotka)
Wnętrze: GT (w 100% oryginalne, zmieniony jedynie meszek na skórzany)
Silnik: 1.3 16v
Zawieszenie: Gwint Ta-Technix
Koła: Japan Racing JR10 16x8 et20 + Yokohama S-drive 175/50

Przeprowadzone prace już za mojej kadencji:

Sezon 2014:

– liczne naprawy blacharsko-lakiernicze + zabezpieczenie (progi, komora, klapa, nadkola i wiele więcej)
– regulacja i wymiania filtrów instalacji LPG
– wymiana układu zapłonowego
– custom'owa osłona silnika (oryginalna została zerwana)
– gałka zmiany biegów Skunk2 Racing
– kierownica MOMO (nie za mojej kadencji)
– dywaniki welurowe
– renowacja konstrukcji i tapicerki fotela kierowcy
– wymiana przedniej szyby
– dołożona rozpórka przednia górna pro-sport
– wymienione 3 poduszki amortyzatorów – 2 przód, 1 tył
Instalacja Car Audio:
– drzwi oraz bagażnik wygłuszone matami i piankami APP oraz GMS
– wzmacniacz MacAudio ZX 4000 Black Edition (4x100W RMS) <diabełek>
– z przodu gra zestaw separowany z głośnikami SinusLive SL-F165
– o wystarczającą ilość basu dba głośnik Helix B12W w zamkniętej budzie

Sezon 2015:

– gwint Ta-Technix od MX3 skręcony na zero (7cm prześwitu) <jupi>
– nowe koła: felgi Japan Racing JR10 16x8 et20 + opony Yokohama S-drive 175/50
Prace blacharsko-lakernicze:
– wyklepanie i lakierowanie uszkodzonych drzwi,
– korekta i lakierowanie przedniego zderzaka,
– wycięcie zgniłej góry tylnych kielichów i wspawanie nowych
– piaskowanie i lakierowanie zacisków oraz bębnów
– piaskowanie i lakierowanie ramion wycieraczek
– wyczyszczenie i lakierowanie ramienia tylnej wycieraczki
– wymiana sprzęgła na używane AISIN
– nowy silnik 1.3 (poprzedni uległ awarii)
– nowe 4 świece Denso
– piaskowanie i lakierowanie komory silnika na czarny gloss
– silnik i skrzynia biegów wypiaskowana i polakierowana na srebro
– piaskowanie i lakierowanie przednich wahaczy na czarny gloss

– montaż rozpórki tylnej górnej pro-sport
– skrócenie dwóch półosi o 1,5cm

– wymienione lewe i prawe przednie łożysko
– wymieniona lewa i prawa osłona przegubu
– wymieniony lewy przegub
– wymieniona ostatnia stara poduszka amortyzatora (tył)
– montaż używanego wiatraka dmuchawy (poprzedni uległ awarii)
– wymiana przewodu chłodnicy (poprzedni przeciekał)

Sezon 2016:

– piaskowanie, zabezpieczenie i lakierowanie podłogi i elementów zawieszenia.
– lakierowanie tylnego stablilizatora na czerwono
– wstawienie nowych progów
– przelakierowanie drzwi kierowcy
– przelakierowanie tylnego zderzaka
– lakierowanie w kolor nadwozia dokładek progowych Zender + montaż
– usunięcie tylnej wycieraczki + zaślepienie otworu
– lakierowanie na czarno ubytków w lakierze na ramkach okien
– lakierowanie kapsli od felg na srebro
– demontaż instalacji gazowej
– zmiana końcówki wydechu nie nico większą i ładniejszą
– montaż podłokietnika z Mazdy MX-3
– montaż ramek klubowych
– wymiana na nowe wszystkich przewodów od audio
– doprowadzenie do ładu prędkościomierza
– montaż dokładki zderzaka – replika EZ Lip
– nowa chłodnica Hella (poprzednia eksplodowała)

Sezon 2017:

– renowacja felg: polerka środka i rantu
– zabandażowanie kolelektora wydechowego
– nowe nakrętki D1Spec HEX 1.5 Silver

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 7 lut 2015, 11:13
przez Kicu96
Bardzo ładna :)

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 7 lut 2015, 13:57
przez DARO MAZDA 323
Że są jeszcze takie perełki w Polsce to aż miło.
Bardzo ładna Mazda wstaw jeszcze zdjęcie środka i silnika.

PostNapisane: 7 lut 2015, 18:07
przez misiak89-89
Widać ma dobrze u Ciebie ;)
Ten Apex dość ładnie obniża <spoko>

PostNapisane: 7 lut 2015, 19:43
przez k1bic93
fajnie się prezentuje ;)
j.w kolega dobrze mówi ładnie usiadła :)

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 7 lut 2015, 22:46
przez Grigori
Super stan no i kolor :) moim zdaniem jest spoko obniżony też tak musze zrobic u siebie kola dużo dają r15 dobre rozwiązane. A gdybyś chciał sprzedać sprężyny Apex to chętnie bym je przyją :)

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 8 lut 2015, 00:20
przez benq323
Fajna Bagietka w niezłym stanie. Z modów to na BP swap polecam ;) a gdybyś coś do b3 potrzebował pisz śmiało :)

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 8 lut 2015, 10:16
przez Grigori
Daj foty ze środka auta i przycisków pod co masz podłączone halogeny? jaki przycisk ?

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 8 lut 2015, 11:39
przez blondi's boyfriend
Halogeny podłączałem ja, więc zdradze że przycisk pochodzi od halogenów z mazdy demio. Wyciąłem dziurke w zaślepce i umieściłem włacznik, który podświetla sie gdy włączymy halogeny. Instalacja jest z przekaźnikiem prąd do przełączika pociągnąłem z wiązki która dochodzi do włącznika tylnych świateł przeciwmgłowych, z kabla na którym napięcie pojawia się po włączeniu świateł mijania.

Jasoon, może mieć mi to za złe, ale skoro mi wysyła takie rzeczy powinien się liczyć z tym, że nie utrzymam tego w tajemnicy;)
Spy photo w oczekiwaniu na gwint ;P

PostNapisane: 8 lut 2015, 12:51
przez Jasoon
blondi's boyfriend pięknie wytłumaczyłeś sposób podłączenia chwała CI za to..a jeśli chodzi o to koło to doperio wstępna przymiarka i brakuje tych paru cm w dół :)

W wolnej chwili postaram się wrzucić zdjęcia wnętrza. Teraz panuje tam zimowy chaos :)

Chłopaki – dzięki za opinie <jupi>

PostNapisane: 8 lut 2015, 14:41
przez seba323f
Dobra droga modyfikacji obrana <spoko>

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 10 lut 2015, 10:54
przez Jasoon
WP_000562.jpg
Na jesieni przed okresem zimowym postawiłem zająć się kolejną usterką lakierniczą...wydawała się początkiem końca tego samochodu... Rdza pojawiła się ponieważ jeden z moich poprzednich właścicieli (blondi's boyfriend) urwał osłonę silnika i skutkiem tego ruda zaatakowała nadkole.
Na pierwszy rzut oka nie wyglądało to tak tragicznie :D Gdy lakiernik zabrał się za robotę był w wielkim szoku <nie powiem> Podobno gdyby nie rozpórka Madzia rozkraczyłaby się na drodze :(

Wielki szacun dla firmy SPAWEX <spoko>

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 10 lut 2015, 10:58
przez Grigori
Myśle że to może byc wada ponieważ widziałem już coś takiego w tej maździe gdzieś na forum i sam mam to samo w tym samym miejscu, ale trochę mniej :P

PostNapisane: 10 lut 2015, 11:33
przez misiak89-89
dokładnie, to nie brak osłon to miejsca w których ruda zadomawia się w bg

PostNapisane: 10 lut 2015, 11:36
przez Jasoon
drugie nadkole (od strony pasażera) jest czyściutkie ..w takim razie coś jest nie tak z lewym :P

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 10 lut 2015, 12:14
przez Piotr89
Przeczytałem wątek i cieszę się że BG wracają do łask a tym bardziej nieopodal- bo w Resovii- kilka razy do roku u was jestem także możliwe że zajrzę obejrzeć na żywo i poznać właściciela <ok>

Co do blachy i tego nadkola to potwierdzam lewa strona niestety nie wiem dlaczego ale w Mazdach sypie się bardziej...
A jak górna "podłużnica" ta przy amortyzatorze? u mnie wymagała wspawania dosyć pokaźnego profilu...
Zapraszam do obejrzenia postepów nad moją BG.

Watek będę śledził.

PS. Co to za koło?świetne jest <spoko>

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 10 lut 2015, 13:39
przez Jasoon
Te kółka to Japan Racing jr10 16x8 et20 + Yokohama S Drive 175/50. Kółko wystaje poza obrys auta około 1cm. Naciąg wyszedł idealnie..cała opona w razie dobicia schowa się w nadkolu..jedynie rant, który wystaje poza obrys auta może uderzyć, ale takiej sytuacji raczej nie spodziewam się. Do tego zestawu wleci gwint Ta Technix od mx-3..liczę że z montażem nie będzie problemu...wtedy uda się zejść jeszcze około 3cm max. Koło kwietnia-maja liczę że uda się skompletować wszystko i posadzić Madzie na brzuchu <spoko>

Re: Mazda 323 BG B3 '94 GT-line

PostNapisane: 10 lut 2015, 14:28
przez Piotr89
Koło naprawdę świetne <spoko>
Opony też niczego sobie. Niech każdy mówi co chce na Yokohamy, ja do 626 W-drive'y założyłem i wyratowały już mnie z niejednej patowej sytuacji <ok>
W jakich pieniążkach ten gwint jeżeli można wiedzieć, może być na PW.
Na tą chwilę wygląda zacnie ale ciekaw jestem efektu końcowego <ok>

PostNapisane: 10 lut 2015, 15:48
przez honda2911
gwit coś koło 2 tys to wolałbym dołożyć tys i kupić d2 bo tam masz odrazu camber plates i regulacje tłumienia
albo rzeźbic coś samemu

PostNapisane: 10 lut 2015, 16:16
przez Jasoon
Ta technix to wydatek 2k niestety troche kosztuje. Myślałem też nad d2 ale to już jest przerost formy nad treścią ale z drugiej strony pozwala na więcej regulacji no i zapewne ma lepsze wykonanie. Zobaczymy jak potoczy się sytuacja finansowa.