Strona 1 z 2

Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 21 gru 2014, 00:42
przez gavvel
Witam serdecznie wszystkich miłośników marki Mazda. Posiadaczy obecnych, byłych i przyszłych.
Chciałbym przedstawić Wam swoją MX-3 oraz opisać tu swoje działania przy niej.

Jak , że jest to już powoli ginący gatunek, mam nadzieję, dołączone przede mnie zdjęcia i informacje, wydadzą się Wam nie tylko miłe dla oka ale i również przydatne.

Kilka słów o niej: Jest ze mną już prawie 7 lat więc mogę powiedzieć, że poznałem ją na wskroś. Sprowadziłem ją osobiście z Niemiec z przebiegiem nieco ponad 100 000 km. W Niemczech jeden właściciel, zadbana, ale z drobną przygodą za lewymi drzwiami, niemniej jednak ogólny stan -rewelacyjny co skłoniło mnie do zakupu. Jest to jej comeback w dziale Nasze Mazdy, niektórzy z użytkowników powinni wóz poznawać.

W dniu zakupu:
F0.jpg


Fakty:
Silnik 1,6 DOHC 107 km (79kW)
Przebieg obecnie 196000km
Wyposażenie: klimatyzacja, 2xAir Bag, Elektryka szyb, lusterek, ABS, centralny zamek
Kolor :Red Oriental Mica 12H

Modyfikacje przeprowadzone:
Uzupełniony pakiet V6 (fabrycznie była tylko lotka z tyłu)
Oryginalne felgi Alu ENKEI od mx-3 (wcześniej przedliftowe, teraz właściwe)
Nakładki progów aluminiowe z logiem ORI
Owiewki szyb ClimAir
Podświetlenie powitalne w kabinie
Rozpórka kielichów od V6
Trzecie światło stop
Kierownica obszyta na nowo skórą, z perforacjami po bokach
Nowy mieszek zmiany biegów- skórzany, a nie ceratowy jak w oryginale
Short shifter DIY
Górne mocowanie chłodnicy w hydrografice karbon
Pomalowana pokrywa zaworów z wypolerowanym logiem MAZDA


Ważniejsze naprawy wymiany:
Odmalowane zderzaki przód i tył oraz prawy i lewy błotnik tył – otarcia parkingowe i obicia drzwiami… grrrr
Wymienione amortyzatory tył i odboje(KYB)
Wymienione sprzęgło(SACHS)
Wymienione wahacze wzdłużne (ORI)
Chłodnica klimatyzacji – nie wytrzymała próby czasu
Chłodnica wody – niedawno odmówiła posłuszeństwa
Regeneracja aparatu zapłonowego (by Tadziol)
Tarcze hamulcowe przód (TWR)
Czujnik ABS lewy tył
Łączniki stabilizatora przód i tył
Na bieżąco oleje, filtry świece, płyny.
Rozrząd po zakupie i teraz na 194000km.
Zawsze staram się dokonywać wymian na dobrych zamiennikach lub oryginałach, zazwyczaj wcześniej niż jest to wymagane, niekiedy wręcz prewencyjnie, ale takie mam podejście, nie inne <oczy>

Plany:
Jako, że MX-3 jest ciężkim autem do” modzenia”, tak aby to wyszło ze smakiem, staram się ją utrzymać w możliwie najlepszym stanie, korzystając z oryginalnych lub dedykowanych rozwiązań waloryzacyjnych.
Palny moje obecnie skupią się na wymianie rozrządu(done), kata i opon(letnie przód), następnie myślę o kompletnej regeneracji zacisków hamulcowych i wymianie przewodów do tychże, na takie w oplocie stalowym.
Po głowie chodzi mi też swap na coś mocniejszego..czyli na B6T lub BP, ale z racji dostępności i stanu tych silników- wątpię aby doszło do skutku, więc głównym planem będzie utrzymanie jej najlepszym możliwym stanie- najdłużej jak się da.

Obecnie:

front1.jpg

front2.jpg

front3.jpg

eye.jpg

left1.jpg

left2.jpg

back.jpg

right1.jpg

logo.jpg

45.jpg


Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie i sugestie :)

PostNapisane: 21 gru 2014, 23:51
przez emasik
swietny jest ten kolor <serduszka> ! zadki bardzo. Moj mx to sie chowa ; o :D

Re: Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 22 gru 2014, 00:02
przez rafał88
Nooo ladna <spoko> kolor jak u mnie w Ba 12h :D

Re: Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 22 gru 2014, 08:37
przez Misik
Na prawdę ładny i zadbany egzemplarz ;) planujesz zmienić felgi czy zostają ori?

Re: Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 22 gru 2014, 10:01
przez presco
Ten sam rocznik i silnik mazdy i to samo zdrowe podejście :)

Re: Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 22 gru 2014, 12:37
przez michal1983
Nie będziesz jej trochę obniżał?

PostNapisane: 22 gru 2014, 13:36
przez emasik
mx sam w sobie juz jest niski.. obnizanie mxa to odwazna sprawa.. nie wiem jak u was ale u mnie krawezniki notorycznie zaliczam tymi hakami co sa pod zderzakiem przednim

PostNapisane: 22 gru 2014, 14:57
przez gavvel
Dzięki chopaki za miłe słowa, jak chyba każdy na forum staram się dbać o maździnę bo to po prostu fajne wozy są!!

Misik napisał(a):planujesz zmienić felgi czy zostają ori?


Felgi zdecydowanie ORI zostaną – chcę ją mieć jak najbardziej oryginalną.

Skusiłbym się chętnie na ew progi mazdaspeed ale jak ktoś próbował badać temat to wie jak ciężko to cholerstwo dostać, a jak już jest to cena przygniata.

michal1983 napisał(a):Nie będziesz jej trochę obniżał?


Mam złe doświadczenia z obniżanego golfa mojego kuzyna i mitsu galanta mojego wuja więc raczej nie będę o tym myślał. Jednak te kilka cm więcej ;) w codziennej jeździe ma znaczenie dla komfortu:)

Niebawem jeszcze wrzucę kilka fotek wnętrza i spod machy.

Nabyłem fotele przedliftowe w niezłym stanie ale są dla mnie po prostu za wąskie więc nie będę ich wstawiał, a był plan ... no cóż wystawię je pewnie niebawem może komuś z Was się przydadzą

PostNapisane: 22 gru 2014, 16:16
przez honda2911
nie było progów mazdaspeed ...tylko takie nakładki większe od tych ori od v-ki
a całe progi były;
-oem mazda takie jak ja mam na sprzedaż :D
-i te które wychodziły w pakiecie eunos podobne do oe tylko ze mialy takie jakby przetłoczenie

PostNapisane: 22 gru 2014, 16:21
przez gavvel
honda2911 napisał(a):em mazda takie jak ja mam na sprzedaż


a pokaż te co masz na sprzedaż:)

PostNapisane: 22 gru 2014, 16:28
przez honda2911
w moim temacie możesz sobie zobaczyć w dziale projekty

Re: Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 23 gru 2014, 09:47
przez gavvel
to właśnie o takie progi mi chodzi, kiedyś sobie sprawię :P


w międzyczasie wstawiłem pokrywę:

kapa.jpg

Re: Mazda MX-3 EC B6D '96 Oriental Red

PostNapisane: 23 gru 2014, 11:04
przez presco
ładnie wyszło jaka farba? dawałes jakis podkład?

PostNapisane: 23 gru 2014, 11:12
przez gavvel
Na podkład poszła odporna na temperaturę farba w sprayu dostępna w castoramie – 3 warstwy na to 2 warstwy lakieru i 2 warstwy bezbarwnej. oczywiście powierzchnię dokładnie odczyściłem wcześniej.

Mam nadzieję, że nie zejdzie, jakby co to zmienię technologię i zrobię od nowa. Na razie się trzyma. :)

PostNapisane: 23 gru 2014, 11:36
przez emasik
Nie zejdzie.. tez malowalem farba z castoramy na wysokie temperatury.

PostNapisane: 24 gru 2014, 15:06
przez witek
Zadbana sztuka :) nawet bardzo ;) gratuluję

Seryjna mx-3 jeszcze w 1.6 to koza :D ale fakt po lekkim obniżeniu przodu w swojej haki do holowania spłaszczyłem no i prawie wykonczyłem mise przez koleiny... Trzeba uwazać i bedzie dobrze :)

Auto to modzenia wcale nie jest takie trudne, można je zrobic bardzo faajnie, nawet na seryjnych pakietach :) Koła już założyłeś od poliftowej V6 to jeszcze daj im dystans, bo strasznie są wpadniete... wiem bo sam mam :P No i lekka gleba też by poprawiła wygląd :D

Przez tyle lat nie krażyła myśl żeby zmienić auto?

PostNapisane: 27 gru 2014, 00:17
przez gavvel
Czołem!

witek napisał(a):daj im dystans, bo strasznie są wpadniete...


Tak mi kiedyś dystanse chodziły po głowie i chyba wrócę do rozmyślań na wiosnę

witek napisał(a):Przez tyle lat nie krażyła myśl żeby zmienić auto?


Jasne, że krążyła nie raz taka myśl, jednak sentyment chyba nie pozwoli mi się z nią łatwo rozstać. Póki nie trafię na coś super pewnego i zadbanego jak ta sztuka, to raczej się nie przesiądę, bo i takich potrzeb nie mam- dobrze mi się nią jeździ i jest pojemna jak na swoje warunki.

Poza tym sami powiedzcie ile mx-3 mijacie na drodze? Coraz mniej. Fajne jest to, że jeździ się czymś niecodziennym.

Poniżej udało mi się uchwycić kiedyś w drodze do pracy:

licznik.jpg

PostNapisane: 28 gru 2014, 18:20
przez przemo/leg
gavvel napisał(a):Poza tym sami powiedzcie ile mx-3 mijacie na drodze? Coraz mniej. Fajne jest to, że jeździ się czymś niecodziennym.


zgadzam się <spoko> też mi nieraz taka myśl o zmianie do głowy przyszła. A później widzę te wykręcone szyje ;P

PostNapisane: 28 gru 2014, 20:36
przez chmielu_KL
gavvel napisał(a):Jasne, że krążyła nie raz taka myśl, jednak sentyment chyba nie pozwoli mi się z nią łatwo rozstać. Póki nie trafię na coś super pewnego i zadbanego jak ta sztuka, to raczej się nie przesiądę, bo i takich potrzeb nie mam- dobrze mi się nią jeździ i jest pojemna jak na swoje warunki.

Poza tym sami powiedzcie ile mx-3 mijacie na drodze? Coraz mniej. Fajne jest to, że jeździ się czymś niecodziennym.


No i prawidłowo :D bardzo ładnie utrzymana.

U mnie coś ich coraz więcej nie wiem jak u was ;P to samo się zrobiło z 626 co prawda masa w hatchbacku, ale sedanów też coś się pokazało. Xedos 6 ogromna rzadkość, a Xedos 9 to wgl jakiś duch. :D

PostNapisane: 28 gru 2014, 22:10
przez luki_92_92
Ja odkąd mam MX-3 czyli prawie dwa lata już, w moim mieście może z 5 góra 6 widziałem, z czego tylko jedną więcej niż 2 razy :D