Strona 1 z 2

Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 8 paź 2014, 23:05
przez Lamka
Witam wszystkich forumowiczow.
Tak autko wygladalo zaraz po zakupie.
20140902_165747.jpg


Autko zakupione pod koniec wakacji od Jarek.Ze.


Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach

Modyfikacje:

Silnik:
Swap na 2.5V6 KL-ZE – JDM
Sprężynki zaworowe i talerzyki z KL-DE.
Zalany olejem Valvoline Vr1 racinfg 10w-60

Układ dolotowy:
Kolektor stright neck.
Przepustnica KL-ZE.
CAI z filtrem Fujita 3".

Układ wydechowy:
Kolektory wydechowe 6-2-1.
Bandaż na kolektory.
Wydech przelot 2,5" by Kojot.
Tłumik końcowy przelot 2,5" by M-tech.

Elektronika:
Ecumaster DET3.
Wskaźnik temperatury oleju Auto Gauge SM Peak.
Wskaźnik ciśnienia oleju Auto Gauge SM Peak.

Układ napędowy:
Skrzynia z k8.
Sprzęgło Exedy do 2.5v6.
Short-shifter.

Układ hamulcowy:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge.
Tarcze przód Mikoda gt.
Klocki przód Ferodo Premier.
Tarcze tył Brembo.
Klocki tył Ate.
Płyn hamulcowy Motul RBF 660 DOT4.
Zaciski hamulcowe z polifta+ regeneracja.

Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter- Olkusz.
Rozpórka przód seria.
Rozpórka tył Pro Racing

Wnętrze:
Seria

Body:
Seryjny pakiet V6.

Za mojej kadencji zostalo zrobione:
zmiana zawieszenia z K-Sport na D2Racing
20131227_143320.jpg

seria vs gwint ;p
20131227_143303.jpg

20140902_145808.jpg

20140902_145929.jpg


Wymiana żarówek na jakies z typu Blue vision,
ledowe żarówki świateł postojowych. przod i tyl
20140917_004639.jpg

przyciemnienie szyb
20140926_091547.jpg

20140926_091610.jpg


no i zmiana klockow, w moim cudownym warsztacie ;p
20141006_121649.jpg

20141006_123203.jpg

20141006_124025.jpg

20141006_124813.jpg


Czyli ogólnie prawie wszystko tak jak bylo za czasow poprzedniego właściciela.
Dla mnie przygoda dopiero sie rozpoczyna,
poprzednie auta jakie mialem to
Mazda Mx-3 1.6 SOHC 1993 (ta czarna)
20130731_185537.jpg

Mazda Mx-3 2.5 KL-DE 1992
20131017_133152.jpg

silnik sie w niej skonczyl, przez moj bład,
rozrzad przeskoczyl, zmuszony bylem szukac nowego auta albo silnika,
trafila sie okazja to kupilem ta od Jarek.Ze,
chcialem przekladac silnik ale po tym jak sobie poczytalem co to auto ma za historie
chce je odbudowac, a mianowicie odnowic lakier, alu pomalowac,
moze kiedys turbo, jak srodki pozwola...
Pozdrawiam

PostNapisane: 8 paź 2014, 23:07
przez Bartg
Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Super, że autko trafiło na forum, już po zmianie zawiasu widać, że nie będzie półśrodków <ok> Prosiłbym o wrzucenie zdjęc na serwer MS (opcja załącznik na górze przy edycji posta), uchroni to je przed zniknięciem z zewn serwera :)

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 16 paź 2014, 08:57
przez Gared
Jakie wrażenia po zmianie zawieszenia?

PostNapisane: 16 paź 2014, 10:39
przez witek
Dobrze że zawitałeś też na MS <spoko>

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 16 paź 2014, 16:47
przez Odcina
A jak tam buda w jakim stanie jest bo coś Jarek.ZE wspominał że podłoga i progi w słabym stanie <co?>

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 16 paź 2014, 17:29
przez Dawidoski
Fajnie, że Mx Jarka wrócił na forum :)
Nie rozumiem tylko co znaczy ta aukcja
http://olx.pl/oferta/mazda-mx3-2-5-kl-d ... 292206ef09

PostNapisane: 16 paź 2014, 19:45
przez Szyna
Noo bracie trafiło Ci się jedno z najmocniejszych KL-ZE w Polsce wiec dbaj o nie ;)
Powodzenia.

PostNapisane: 19 paź 2014, 22:21
przez Lamka
Witam. Zmiana gwintu duzej roznicy nie dala, wolalem zmienić bo moj mial zaledwie rok a Jarek.ze dluzej latal na swoim.
Zolta sprzedalem z rozsypanym silnikiem, kolega wymienil na nowy caly silnik i chce sprzedać.
A buda faktycznie, szalu nie ma. Ale to nic wszystko jest do zrobienia.
Jutro albo pojutrze jedziemy do blacharza,
progi, nadkola, prawie caly dol do roboty.
Dam znac jak będzie juz po zabiegu.
Pozdrawiam

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 21 paź 2014, 12:33
przez weede
będe śledził ;)

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 14 gru 2015, 01:40
przez Lamka
IMAG3417.jpg
Witam. dawno mnie tutaj nie było ale autko dalej jezdzilo i cos tam sie przy nim dzialo. na dzien dzisiejszy wyglada tak...
IMAG3418.jpg
IMAG3419.jpg
IMAG3420.jpg
IMAG3421.jpg
IMAG3422.jpg
IMAG3423.jpg
b0841cfe4347e3b7med.jpg
mody zaczalem od kupna opon, nankang 205/40 r 17. wedlug mnie tanie a dobre opony.
2e88f85ab99085fcmed.jpg
pozniej zabralem sie za felgi, trzeba bylo troche je odnowic, po czym pomalowac
2e6c705355518957med.jpg

4d643f06802b97bemed.jpg
nastepnie auto odwiedzilo blacharza, progi, dwie dziury obok nadkola na dole, przod obie strony.
f2e038bd2fca990emed.jpg
a to moja mala lakiernia ;p


Dopisano 14 gru 2015, 01:49:

Dopisano 14 gru 2015, 02:05:

PostNapisane: 14 gru 2015, 10:39
przez czarek1991
Poliuretanowe poduchy? gdzie zamawiales? :)

PostNapisane: 14 gru 2015, 13:23
przez tomeczek333
Bardzo ładna, tylko przednia tablica w tym miejscu mi jakoś nie pasuje :P To już lepiej wygląda całkiem bez tablicy, sam teraz jeździłem chwile bez i zacnie się prezentuje. Tylko miśki mogą być nieco odmiennego zdania <lol>
Ile zapłaciłeś za regeneracje poduchy? Mnie też to czeka, ale boje się że jak wstawię dwie z poli to pozostałe polecą w błyskawicznym tempie

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 14 gru 2015, 17:47
przez Lamka
dlatego ja planuje zrobic wszystkie i miec z tym spokoj.
nie drogo zaplacilem, 70 zl za ta jedna, reszta niedlugo pojdzie tez. jak na razie zbieram na to fundusze.
a co do tablicy to mialem zupelnie bez, ladnie bylo, tylko jedna kontrola policyjna i trzeba bylo gdzies montowac, mi sie tak podoba, wole tutaj niz na srodku.

PostNapisane: 15 gru 2015, 00:39
przez mx-3lover
tomeczek333 napisał(a):Mnie też to czeka, ale boje się że jak wstawię dwie z poli to pozostałe polecą w błyskawicznym tempie

Nie polecą, mam używki wzmacniane klejem do szyb, sztywność taka jak poliuretanu. Od dwóch lat, od 20 kkm jeżdżę na tym, nic się nie dzieje. Właśnie te dolne od skrzyni są najsłabszym ogniwem i warto je wzmocnić.

P.S. Lamka dbaj o tego killerka.

PostNapisane: 15 gru 2015, 20:26
przez Lamka
no ja zamierzam wszystkie wymienic, bedzie sztywniej i dluzej mi wytrzynaja.
mx-3lover bede dbal, poki starczy sil i funduszy ;p

PostNapisane: 15 gru 2015, 21:27
przez tomeczek333
Faktycznie nie drogo, nie ma się co zastanawiać. Podrzucisz jakiś namiar? :D

PostNapisane: 16 gru 2015, 12:25
przez mx-3lover
Jak będziecie zamawiać poduchy poproście Deutera, żeby zapamiętał wymiary i najlepiej dodał te poduchy do swojego sklepu. Tyle już osób to robiło, a dalej trzeba im wysyłać stare na wzór...

Re: Mazda MX-3 KL-ZE '91

PostNapisane: 16 gru 2015, 12:32
przez DARO MAZDA 323
gratuluję auta
Miałem okazje nim jechać – jest szybki :) i głośny ;)

PostNapisane: 16 gru 2015, 18:59
przez Lamka
dzieki. no dosc szybki jest ;p
niestety tez kosztuje mnostwa nerwow, ciaglych napraw, ciaglej uwagi.
jedno jest pewne, autko warte zachodu ;)

PostNapisane: 10 lut 2016, 17:25
przez mx-3lover
Jaki konkretnie miałeś problem z hamulcami, że wymieniałeś serwo? U mnie od niedawna pedał zrobił się miękki i myślę, że serwo już kona.