Strona 1 z 6

Mazda 323F BG GT BP '92 Foha/Enkei RP01

PostNapisane: 5 paź 2014, 16:05
przez seba323f
Witajcie.
Wielu z was na pewno pamięta poprzednią BG, w pakiecie TWR z 17-sto calowymi felgami Momo.
Po wielu próbach reanimacji karoserii, naprawach blacharza-lakiernika-partacza zapadła decyzja o rozbiórce auta na graty.
Następnie w moim posiadaniu była też BG. Kupiona w Namysłowie w stanie blacharskim godnym reanimacji, lecz lakierniczo nie powalała swoim stanem na kolana. Została sprzedana sąsiadowi, który śmiga do dziś, nie zwracając zbytnio uwagi na stan lakieru, a ceniąc sobie niezawodność i dbałość o szczegóły od strony mechanicznej. ;)
Obecnie w mym posiadaniu jest gietek zakupiony (z pomocą kolegi łukaszek323f – Dzięki stary, bez Twoich oględzin nie jechałbym po nią <spoko> ) w Lublinie w Kwietniu 2013r.
Stan lakierniczy w porównaniu z innymi GTkami, które miałem okazję widzieć w swoim życiu – Super! Lakier na całości w oryginale, nic nie dotykane, szpachlowane itp. Przeszłość 100% bezwypadkowa. Wnętrze, jak to mówią "Gabinet" :P. Czyściutko, fotele nie wytarte/popalone, plastiki całe, podsufitka ideał. Cała elektryka tej epoki – super. Każda żaróweczka na swoim miejscu, silniczki szybra, szyb – działają.
Od strony mechanicznej trochę gorzej. Zawieszenie z przodu delikatnie wytłuczone, brak łączników stabilizatora z tyłu, delikatne luzy w kierownicy.
Od strony BPka na miejscu stwierdziłem, że do wymiany będzie chłodnica wody, uszczelka pod deklem, oraz uszczelniacze zaworowe. Reszta wyglądała naprawdę OK. Wszystkie paski, oraz rozrząd po otwarciu okazały się świeże. Brak kopcenia, brania oleju w nieokreślonych ilościach. Ogólnie zdrowo! Hamulce świeżo zregenerowane i przyszprejowane, przez poprzedniego właściciela na czerwono. :P
Od strony blacharskiej nie było już tak kolorowo. Progi do roboty (na szczęście nie po całości, a same tyły), kielichy z tyłu zeżarte. Standardowo dziurki w przednich kielichach na łączeniach blach. Dziura pod nogami kierowcy. Na szczęście reszta jest zdrowa. Podłużnice całe nie skorodowane itd.
Mógłbym tak pisać cały dzień, ale może w końcu zobaczcie jak to wygląda na fotkach. :)

Drugi dzień po zakupie. Polerka całego nadwozia, wymiana starych reflektorów na clear,y :
IMG_1316.JPG

IMG_1303.JPG

IMG_1324.JPG

IMG_1356.JPG

IMG_1361.JPG

IMG_1370.JPG

IMG_1372.JPG


05.2013
Wymienione już uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod delkem zaworów OE Mazda. Przy okazji pomalowany proszkowo na żółto. Wymienione świece na NGK + kable zapłonowe.
IMG_2740.JPG

Wrzucone (przejściowo na sezon 2013) felgi 15" EXIP z oponami 195/50. Oczywiście pomalowane proszkowo na biało. :)
IMG_2879.JPG

IMG_2882 (1).JPG

IMG_2887 (1).JPG

IMG_2889.JPG

IMG_2891.JPG

IMG_2896.JPG


Wnętrze, z oryginalną kierą z GTR,a kupioną przeze mnie dawno temu.
P1160525.JPG

P1160526.JPG


09.2013
Wymieniona chłodnica i odmalowane jej mocowania
P1160529.JPG

P1160532.JPG

P1160744.JPG


09.2013
Polakierowane proszkowo ramiona wycieraczek
P1160548.JPG


03.2014
Kielichy tył przed moją reanimacją
P1160561.JPG

P1160562.JPG

P1160563.JPG

Tutaj po (z przebiegu prac nad kielichami postaram się wrzucić fotorelacje w oddzielnym temacie) :
P1160718.JPG

P1160719.JPG

Przy okazji wymieniony wlew paliwa i zabezpieczone nadkola :
P1160724.JPG


Na rok 2014 trochę gratów udało się uzbierać, lecz nie wszystko udało się założyć :
m.in.
-Kpl zestaw dokładek FOHA Austria. Dzięki djakob zwinąłeś mi to sprzed nosa, a później sprzedałeś nie zarabiając na mnie za dużo :P
-Kolektor 4-1 Pacesseter dzięki antek92
-Oryginalny podłokietnik z katalogu Mazda Zubehör
-Felgi Enkei RP01 6,5x16"
-Sprężyny H&R przód, tył Terra, amortyzatory Tokico.
P1160728.JPG


Dokładki szlifowane do gołego PURu przed malowaniem:
P1160738.JPG

P1160736.JPG


Pacesseter z nowym złączem elastycznym i złączką:
P1160540.JPG

Wypiaskowany:
P1160777.JPG

Wymalowany VHT falme proof,em:
P1160808.JPG


Wstawione progi:
P1160765.JPG

P1160771.JPG


Wypiaskowane i pomalowane proszkowo mocowania tylnego zderzaka:
P1160778.JPG


Dokładki spasowane ze zderzakami:
P1160825.JPG

P1160828.JPG


Usunięcie rdzy z tylnego pasa pod lampami:
P1160829.JPG


Pas, wnęki i zderzaki w podkładzie:
P1160839.JPG

P1160841.JPG

P1160842.JPG

P1160843.JPG

P1160845.JPG


We właściwym – PZ Brilliant black:
P1160852.JPG

P1160856.JPG

P1160847.JPG

P1160848.JPG

P1160855.JPG


"Enkejki" odnowione w renowacjafelg.pl <serduszka>
P1160838.JPG

P1160923.JPG


W planach na następny sezon:
-Blacharka przednich kielichów
-Opony Federal 195/45/16
-Regeneracja całego zawiasu (piaskowanie, lakierowanie, wymiana wszystkich gum)
-Owinięcie kolektora bandażem
-Wydech z kwasu od kolektora do końca z końcówkami zbliżonymi do oryginału
-Wymiana osłon tarcz z tyłu
-Sprężyny Weitec (Na obecnym jak dla mnie jest za wysoko) ;)
-Dolot CAI
-Wyciąganie wszystkich mikro wgnieceń na karoserii metodą PDR
-Lakierowanie i montaż Zendera na klape (Wciąż się zastanawiam czy będzie pasować do reszty ;) )

10636173_1524416137774793_6434657790664154097_n.jpg

PostNapisane: 5 paź 2014, 18:57
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy z kolejną BG :) Zapowiada się fantastycznie, jednak do BG się wraca jak pokazuje forum :) Tylko nie kupuj Federali, słabe opony nawet w tej klasie cenowej.

PostNapisane: 5 paź 2014, 19:11
przez Odcina
Ładna zadbana Madzia :) Z tego co widać poświęcone dużo czasu i pracy żeby Mazda doszła do stanu <spoko> Tak trzymać powodzenia w dalszych modach i naprawach chętnie będę śledził temat <spoko>

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 5 paź 2014, 19:41
przez sony551
No no efekt prac całkiem obiecujący bardzo fajne koła :)

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 5 paź 2014, 20:29
przez misiak89-89
jest lalka <spoko> porządnie dbasz :)

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 5 paź 2014, 21:34
przez Misik
Robi wrażenie i oby tak dalej ;)

PostNapisane: 5 paź 2014, 21:44
przez tekkenfan
Jak zobaczyłem zdjęcia środka to aż oczy przecierałem ze zdziwienia. Wygląda świetnie.
Widzę że nawet mój stary kolektor wydechowy trafił w dobre ręce ;). Ja już go kiedyś malowałem VHT ale za długo to nie wytrzymało, no ale może słabo przygotowałem bazę. Owiń go jakimś bandażem to nie będzie widać schodzącej farby :D
seba323f napisał(a):Opony Federal 195/45/16

Mam nadzieję że nie 595 rs-r bo to straszny szit, nie dość że pęka to i trakcją nie powala.
Z tyłu z kolei mam EVO ale dużo się na ich temat nie wypowiem po za faktem że nie pękają.
Nie wiem czy nie lepszą opcją będą stare poczciwe T1R?

PostNapisane: 6 paź 2014, 10:07
przez piwo
z federeala nie ma dobrych opon. gratki bagietki. sliczna. az sentyment mnie bierze. ech.

PostNapisane: 6 paź 2014, 18:36
przez seba323f
Federala podalem jako przyklad. Jeszcze nie wiem co dokladnie wpadnie. Na pewno w rozmiarze 195/45/16 :) Zima cos sie powinno kupic. Wczesniej trzeba wziac sie za zawieszenie ;)

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 7 paź 2014, 13:14
przez siegu
Bardzo ładna sztuka <spoko> , chyba zazdrość mnie najdzie :P. Bezawaryjności ;)

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 18 paź 2014, 17:13
przez krzysiek323f bg
No jest i SEBA323F ze swoja Lalka :D. Na Żywo robi dużo lepsza robotę widziałem nie raz :D. Ta Mazda jak i poprzednia będzie kozak chodź tamta miała to coś czego już raczej nie będzie miała żadna inna :( nawet moja była :P F-ka. Powodzonka w dalszych Modach ,a będzie ich trochę na pewno.... <spoko> P.S Zender ma być i Koniec :D :P

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 19 paź 2014, 10:18
przez JapanBA
Takie tematy to miło przeglądać, pogratulować auta !! :)

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 24 paź 2014, 17:20
przez alex90
Bardzo zacna bagietka :–) mam takie pytanko odnosnie tych lamp clir-ów jak jest z widocznoscia w nocy w porównaniu z oryginalnymi? Oplaci się je zakładać? Masz je z homologacja czy bez, jak z to powiedz gdzie takich szukać bo na alledrogo znalazłem bez no i niewiem czy też są dobrej jakości :-P

PostNapisane: 25 paź 2014, 19:06
przez seba323f
Clear,y są bez homologacji. Dokładnie te same co na allegro. Co do widoczności, jak najbardziej polecam. Widoczna jest delikatna różnica w widoczności (na korzyść clear,ów). Porównywałem z drugą BG, która posiada oryginalne lampy w idealnym stanie.

Do BG zostały zakupione springi Weitec Ultra GT, wraz z przednimi amorkami. Zostaną jednak zamontowane jak zakupię wszystkie tuleje do remontu zawieszenia.
P1160956.JPG

P1160958.JPG

P1160961.JPG

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 25 paź 2014, 20:06
przez wyro85
no no bardzo ładnie się prezentuje:) i obiecująco na przyszłość :)
gratki

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 27 paź 2014, 21:50
przez seba323f
Szkoda, że nie udało się założyć koła w tym roku... ;)
IMG_5642.JPG

IMG_5643.JPG

IMG_5670.JPG

IMG_5671.JPG

PostNapisane: 28 paź 2014, 08:02
przez misiak89-89
Jest świetna a te dokladki dodają jej charakteru:–)

PostNapisane: 28 paź 2014, 23:57
przez kongo
siemka seba ty chyba naprawde lubujesz czarny :) ja mam chęc swoją obecną dać w bialy tak jak moja pierwsza :)

PostNapisane: 30 paź 2014, 17:54
przez seba323f
kongo napisał(a):siemka seba ty chyba naprawde lubujesz czarny

Siemanko. Wg. mnie najlepiej pasujący kolor do BG to właśnie czarny PZ.
kongo napisał(a): ja mam chęc swoją obecną dać w bialy tak jak moja pierwsza

Pamiętam. Golas w dość ładnym stanie z zewnątrz. Powodzenia w lakierowaniu <spoko>

Re: Mazda 323F BG GT BP '92 Foha

PostNapisane: 31 gru 2014, 10:44
przez krzysiek323f bg
A tu co nic się nie dzieje :P Sen Zimowy :P