Strona 1 z 1

Mazda 323 BG B6-ME '92 Sedan by Junior92

PostNapisane: 22 maja 2014, 14:22
przez Junior92
Witam!
Chciałbym wszystkim zaprezentować moją mazdę którą zakupiłem od użytkownika forum (Gruber). Jest to Mazda 323 BG B6-ME Sedan, której bardzo długo poszukiwałem na portalach aukcyjnych aż w końcu znalazłem w Krakowie.

25.03.14
Nie zastanawiając się długo pojechałem ze znajomym (pociągiem) obejrzeć Mazdę. Na miejscu poza zdrową blachą i podwoziem w wyjątkowo dobrym stanie zastałem obraz nędzy i rozpaczy. "Tuning" robiony po taniości wywołał we mnie mieszane uczucia co do zakupu auta. Tłumik przelotowy 2 cale plus końcowy a'la ulter zamontowany "do góry nogami" bo normalnie nie pasował pod zderzak, sticker bomb który jak zapowiadał poprzedni właściciel z łatwością da się odkleić, tyle że nie dodał że naklejki odchodzą razem z lakierem i fotele z hondy crx które były zamontowane tylko przodem bo szerokość szyn nie pasuje + na końcach dospawane w totalnie amatorski sposób "nóżki" żeby fotele nie leżały tyłem na podłodze, po prostu nic tylko usiąść i zapłakać. Postanowiłem uratować to auto i przepłacając na zakupie i pakując się w skarbonkę bez dna podjąłem się niemożliwego.
Jak twierdził Gruber auto jest po remoncie silnika i na dotarciu więc żebym nie przekraczał 2500 obrotów jadąc do domu bo się dociera, no okej to tak też zrobimy.
25.03.14 około 20:00 ruszamy ze znajomym do domu. Po przejechaniu około 30km w kierunku domu niepokojąco zaczęła spadać temperatura silnika, szybki postój karton przed chłodnicę (pękniętą i poklejoną absolutnie nieszczelną jednak o tym wiedziałem) ruszamy dalej. Ponad 400km do domu i tylko modlitwy aby nie stanąć gdzieś po drodze. Pomimo kartonu przed radiatorem temperatura nadal spada. Szybki motyw, łapiemy się tir'a możliwie jak najbliżej za nim i jedziemy. Sukces! temperatura wzrasta.
Całą drogę do Poznania za tirami.
26.03.14
Z samego rana ruszam do firmy specjalizującej się w naprawach i wymianie tłumików. Cały warsztat się "zleciał" obejrzeć cuda które znaleźli pod spodem. Od kolektora wydechowego przez całą długość auta totalnie skorodowana rura 2' i końcowy tłumik któremu porobili nawet zdjęcia. Wyjechałem z warsztatu, mazda wzbogaciła się o dwa tłumiki (środkowy, końcowy+elegancką końcówkę tłumika) a ja lżejszy o 500zł.
27.03.14
Oddałem auto do swojego mechanika gdyż zaczęło kopcić nawet na gorącym silniku. Mój magik od silników dzwoni niedługo później i mówi że mam przyjechać i sam to zobaczyć bo jak mi powie to nie uwierzę. Na miejscu oczy przecieram ze zdumienia, Tłoki tak oklejone nagarem że głowa boli, ale co najlepsze, pierścienie olejowe pozakładane w nieprawidłowy sposób więc olej śmiało sobie pływał do komory spalania. Zdecydowałem że ratujemy oryginalną jednostkę i przeprowadzamy remont.
W międzyczasie dostarczyłem mechanikowi części:
4 nowe amortyzatory i sprężyny obniżające -35 przód, tył
Felgi (PDW '16 ET 35)
Opony (Federal 595 RS-R 205/45 R16)
Przedni grill z białym napisem mazda
rozpórkę kielichów przód staffa
Nową chłodnicę i wiele wiele innych gratów głównie do silnika.
25.04.14
Telefon od mechanika, auto do odebrania. Przyjeżdżam na miejsce i widzę piękną ślicznotkę! Nie potrafię opisać stanu w jakim się wtedy znajdowałem. Pierwsza jazda, no coś pięknego, jak by ktoś inny silnik wstawił. Lżejszy o 700zł na robociźnie, części to niezliczone setki złotych ale dla ratowania takiego egzemplarza warto!

Wyposażenie:
Wspomaganie układu kierowniczego
Elektryczny szyberdach

Specyfikacja:
Rocznik 1992
Stan licznika 204 000km
Benzyna (a kysz z gazunkiem)
Moc 87KM

Co zrobiono w skrócie:
-Remont silnika (Pierścienie, planowanie głowicy itp.)
-Nowa chłodnica (szersza niż oryginalna ale działa bez zarzutu)
-Nowe felgi + opony letnie (semi slick)
-nowe amortyzatory przód/tył + osłony i odboje
-nowe poduchy amortyzatorów
-sprężyny obniżające -35 przód/tył
-nowy tłumik środkowy/końcowy+końcówka
-nowe tarcze + klocki przód
-rozpórka kielichów przód
-nowy grill bez znaczka mazdy tylko biały napis mazda
-oczyszczony z pseudo chromu znaczek tył –> pomalowany na biało
-nowe żarówki osram przód
-zmienione postoje z pomarańczowych na normalne
-nowe głośniki przód (stare były dobre ale co mi po nich jak osadzenie zbyt głębokie i okna nie można otworzyć)
-Tuba w bagażniku + wszystkie kable zasilania, masy, audio
-Przymocowane fotele z hondy crx na oryginalnych mazdowskich szynach
-Przyciemnione lampy tył kolorem czerwonym + blenda kolor czarny
-filtr paliwa
-termostat + płyn prestone
-konserwacja podwozia + bagażnika
-gałka zmiany biegów skunk2 czerwona anoda

Do zrobienia
-ruda na lewym i prawym tylnym nadkolu + przód nadkole lewe + dwa zderzaki do malowania
-szyber w folii (motyw z mojego awatara lub japońska flaga)
-spoiler na bagażnik od forda escorta rs (już kupiony ale do pomalowania)
-Ciemna szyba (tył 5%, przód pasażer/kierowca 80%)
-Układ dolotowy (rury + silikony + grzybek) całość ma w zamyśle brać zimne powietrze

Plany na najbliższe lata to swap (v6 2.0 a jeżeli wejdzie to 2.5 KL ZE)
Zmiana koloru na Czarny mat struktura

Było
Obrazek

Jest
Obrazek

Było
Obrazek

Jest
Obrazek

Było
Obrazek

Jest
Obrazek

Jest
Obrazek

Jest
Obrazek

Jest
Obrazek

Jest
Obrazek

Zdjęcia z wnętrza pojazdu zostaną dodane w najbliższym czasie (nie wstawię nie wysprzątanego auta bo wstyd)

Więcej zdjęć pod adresami

Jak było
https://picasaweb.google.com/113714276100867113060/MazdaByO?authkey=Gv1sRgCPSToe2UzoP2sAE

Aktualnie jak jest
https://picasaweb.google.com/113714276100867113060/MazdaJest?authkey=Gv1sRgCLCDnaGd4Imm9QE

PostNapisane: 22 maja 2014, 14:24
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Popraw proszę temat, dodaj kilka zdjęc jak było i jak jest w sam temat, nie tylko picassa. Dopisz też wyposażenie fabryczne :)

PostNapisane: 25 lis 2014, 14:25
przez TTter
Witam
Zacny pomysł ze Swapem !! Jestem na tak !! Jeśli tylko buda jest tego warta !!

PostNapisane: 26 lis 2014, 16:01
przez chmielu_KL
o.O ale piękna <serduszka> zostaw kolor !! ładnie wygląda swoją też przytargałem z Krakowa :)
swap ? <spoko> dobrze że trafiła w Twoje ręce :) a nie skończyła nie wiadomo gdzie ...

PostNapisane: 27 lis 2014, 12:07
przez Xionc
Na baaardzo ładna. Dobrze, że grill zmieniłeś, ten jest ładniejszy. Co do swapu, to jak się bawić to 2.5, wymiarami to chyba się nie różnią, a jak nawet to nieznacznie. Ale ja bym poszedł w BPT albo, tańsza opcja F2T i chyba byłbyś pionierem.

PostNapisane: 27 lis 2014, 12:09
przez TTter
Nie wiem czy powinienem zdradzać pomysł ale to może bardziej zmobilizuje do działania :D

Plan jest na B6T :D

PostNapisane: 30 lis 2014, 21:38
przez Emmett
Plany są ambitne i będę kibicował żeby się udało go zakończyć :)

Polakierujesz zderzaki i daj auto na polerke. Nie poznasz Madzi gdy bedziesz ją odbierać :D

PostNapisane: 2 mar 2015, 13:55
przez misiak89-89
dzieje się coś w temacie?