Mazda 323 BG B3 '94 LX
Witam, wszystkich od Lutego 2014 zostałem posiadaczem Czerwonej BG, szukałem jakiegoś samochodu który przykuje moją uwagę nawet nie myślałem o maździe a tu jedno zdjęci po chwili dzwoniłem do faceta a parę godzin później wracałem ją do domu . Po drodze urwał się pasek od alternatora zonk przyjechałem rano i założyłem nowy
Po kilku latach używania i przejechaniu prawie 100 tyś kim uważam że ... Kocham to auto .
Mazda 323 BG
Data produkcji: 05.07.1993
Kolor zewnętrzny: SQ Blaze czerwony
B3 1.3 16V – 75km
1994r. na rynku Niemieckim
2004r. sprowadzona do Polski
Wyposażenie Podstawowe:
– el. szyberdach szklany
– wspomaganie kierownicy
Nagłośnienie
--radio PANASONIC 1622 JDM
--przód zregenerowano serie + Sinuslive NEO 25s Tweetery
--tył zregenerowano seria
Modyfikacje:
– radio PANASONIC 1622 OEM
– klimatyzacja AC/ECO OEM
– el.lusterka GT / GTX / GTR
– felgi aluminiowe GT / GTX
– zderzak przedni przed lift GT / GTX
– grill z halogenami GTR
– spoiler górny ze światłem stopu GTR
– spoiler dolny GTX/GTR
– szyby boczne przednie i tylne brązowe GT/GTX
– kierownica MOMO mazda GTR
– skórzana gałka zmiany biegów OEM mazda 323 BJ
– oryginalne fotele + kanapa + boczki GTR skaj+ alcantara z wersji Szwajcarskiej / Japonia / Australia
– tunel środkowy ze schowkiem + Cup Holder
– podłokietnik z miejscami na przyciski podgrzewanych siedzeń
– przyciski podgrzewanych siedzeń
– elektryczny panel nawiewu z przyciskami GTR/Astiny
– rozpórka GTR
– spryskiwacze reflektorów ( przycisk, zbiornik z pompkami, spryskiwacze ) OEM
Plany:
– Leży i czeka -- 1.8 16v dohc GT na SWAP
– Leży i czeka-- Skrzynia od GT
– Leży i czeka-- SWPA hamulców + zwrotnic z 323f BA GT 5x114.3 ( regenerowane )
– Leży i czeka-- FELGI JDM OEM ORYGINALNE Mazda z Mazdy RX7 1989r. Dla Mazdy specjalnie
w celu obniżenia wagi Mazdy RX7 cabrio.
Producent BBS RG ( G oznacza niemieckie słowo G eschmieded, co oznacza kute )
Rozmiar 15 cali, 5x114,3, 6 i 1/2JJ ET40
– Leży i czeka-- Lotka z trzecim światłem stopu z GTR
– Leży i czeka-- Przyciski do podgrzewanych siedzeń
– Leży i czeka-- Spryskiwacze reflektorów ( przycisk, zbiornik z pompkami, spryskiwacze ) OEM
Silnik:
-1.3 V16
-przejechane 169 tyś (w Niemczech serwisowany udokumentowane 90 tyś Polska 79 tyś)
-jednostka na LPG, założony w Polsce w 2005r. – legalizacja butli do 2025r.
-18.12.2014 179tyś
-17.05.2015 186tyś
-30.03.2016 206 tyś
-02.03.2017 228tyś
-01.12.2017 253tyś
-19.04.2018 286tyś
Wymieniłem to co było konieczne od
2014r.
– tarcze TRW + klocki
– kompletny wydech
– kompletna regeneracja alternatora
– progi na nowe
2015r.
– cylinderek prawy
– Kayaba+osłony+odboje+poduszki na tył
– przewody hamulcowe stalowe sypiące się w palcach wymienione na miedziane
– nowe przewody elastyczne
– tylne bębny po wymianie okładzin, cylinderków, zestawów sprężynek
– wymieniony prawy sworzeń i prawa końcówka kierownicza
– wymienione łożyska piast przednich
– wymieniony lewy przedni przegub
– wymieniony płyn hamulcowy i płyn wspomagania
– poprawiony wydech
– wymienione zestawy naprawcze w zaciskach przednich
– zbieżność
2017r.
– wymieniony ojej na MOTUL
– wymienione świece
– wymienione kable
– wymienione filtry
– klocki
– płyn chłodniczy ( wymieniony ) + termostat
Wymieniona co roku:
-płyny
-olej
-wszystkie paski ( jak trzeba )
-świece, kable( co dwa )
-filtry
Mazda sprowadzony pod koniec 2004
Pierwszy właściciel mechanik w Polsce 2004 – 2011
Drugi 2011 -2014 i przez te lata nie miała przeglądu ponoć stała w garażu
Po stacji diagnostycznej okazało się że to może być prawda
Czyli mało ją wytłukli po Polskich drogach
Po kilku latach używania i przejechaniu prawie 100 tyś kim uważam że ... Kocham to auto .
Mazda 323 BG
Data produkcji: 05.07.1993
Kolor zewnętrzny: SQ Blaze czerwony
B3 1.3 16V – 75km
1994r. na rynku Niemieckim
2004r. sprowadzona do Polski
Wyposażenie Podstawowe:
– el. szyberdach szklany
– wspomaganie kierownicy
Nagłośnienie
--radio PANASONIC 1622 JDM
--przód zregenerowano serie + Sinuslive NEO 25s Tweetery
--tył zregenerowano seria
Modyfikacje:
– radio PANASONIC 1622 OEM
– klimatyzacja AC/ECO OEM
– el.lusterka GT / GTX / GTR
– felgi aluminiowe GT / GTX
– zderzak przedni przed lift GT / GTX
– grill z halogenami GTR
– spoiler górny ze światłem stopu GTR
– spoiler dolny GTX/GTR
– szyby boczne przednie i tylne brązowe GT/GTX
– kierownica MOMO mazda GTR
– skórzana gałka zmiany biegów OEM mazda 323 BJ
– oryginalne fotele + kanapa + boczki GTR skaj+ alcantara z wersji Szwajcarskiej / Japonia / Australia
– tunel środkowy ze schowkiem + Cup Holder
– podłokietnik z miejscami na przyciski podgrzewanych siedzeń
– przyciski podgrzewanych siedzeń
– elektryczny panel nawiewu z przyciskami GTR/Astiny
– rozpórka GTR
– spryskiwacze reflektorów ( przycisk, zbiornik z pompkami, spryskiwacze ) OEM
Plany:
– Leży i czeka -- 1.8 16v dohc GT na SWAP
– Leży i czeka-- Skrzynia od GT
– Leży i czeka-- SWPA hamulców + zwrotnic z 323f BA GT 5x114.3 ( regenerowane )
– Leży i czeka-- FELGI JDM OEM ORYGINALNE Mazda z Mazdy RX7 1989r. Dla Mazdy specjalnie
w celu obniżenia wagi Mazdy RX7 cabrio.
Producent BBS RG ( G oznacza niemieckie słowo G eschmieded, co oznacza kute )
Rozmiar 15 cali, 5x114,3, 6 i 1/2JJ ET40
– Leży i czeka-- Lotka z trzecim światłem stopu z GTR
– Leży i czeka-- Przyciski do podgrzewanych siedzeń
– Leży i czeka-- Spryskiwacze reflektorów ( przycisk, zbiornik z pompkami, spryskiwacze ) OEM
Silnik:
-1.3 V16
-przejechane 169 tyś (w Niemczech serwisowany udokumentowane 90 tyś Polska 79 tyś)
-jednostka na LPG, założony w Polsce w 2005r. – legalizacja butli do 2025r.
-18.12.2014 179tyś
-17.05.2015 186tyś
-30.03.2016 206 tyś
-02.03.2017 228tyś
-01.12.2017 253tyś
-19.04.2018 286tyś
Wymieniłem to co było konieczne od
2014r.
– tarcze TRW + klocki
– kompletny wydech
– kompletna regeneracja alternatora
– progi na nowe
2015r.
– cylinderek prawy
– Kayaba+osłony+odboje+poduszki na tył
– przewody hamulcowe stalowe sypiące się w palcach wymienione na miedziane
– nowe przewody elastyczne
– tylne bębny po wymianie okładzin, cylinderków, zestawów sprężynek
– wymieniony prawy sworzeń i prawa końcówka kierownicza
– wymienione łożyska piast przednich
– wymieniony lewy przedni przegub
– wymieniony płyn hamulcowy i płyn wspomagania
– poprawiony wydech
– wymienione zestawy naprawcze w zaciskach przednich
– zbieżność
2017r.
– wymieniony ojej na MOTUL
– wymienione świece
– wymienione kable
– wymienione filtry
– klocki
– płyn chłodniczy ( wymieniony ) + termostat
Wymieniona co roku:
-płyny
-olej
-wszystkie paski ( jak trzeba )
-świece, kable( co dwa )
-filtry
Mazda sprowadzony pod koniec 2004
Pierwszy właściciel mechanik w Polsce 2004 – 2011
Drugi 2011 -2014 i przez te lata nie miała przeglądu ponoć stała w garażu
Po stacji diagnostycznej okazało się że to może być prawda
Czyli mało ją wytłukli po Polskich drogach
Ostatnio edytowano 12 sty 2019, 20:13 przez Grigori, łącznie edytowano 64 razy
Fajnie Michał ze temat założyłeś
Oglądałem i macałem, jest kilka drobiazgów do zrobienia, ale jak obejrzałem podłogę i wszelkie zakamarki, to poza rdzą na kawałkach progów i rancie tylnej klapy nie znalazłem nic. Stan blacharski naprawdę rewelacyjny
Ponadto przekonałem się że ktoś mnie w wała zrobił mówiąc, że szyber szklany jest mniejszy od metalowego i ja głupi kupiłem metalowy
Do modów to podłokietnik od GT proponuję, jakąś fajną felgę z epoki i naprawdę będzie świetnym egzemplarzem
Już Ci zazdroszczę
Oglądałem i macałem, jest kilka drobiazgów do zrobienia, ale jak obejrzałem podłogę i wszelkie zakamarki, to poza rdzą na kawałkach progów i rancie tylnej klapy nie znalazłem nic. Stan blacharski naprawdę rewelacyjny
Ponadto przekonałem się że ktoś mnie w wała zrobił mówiąc, że szyber szklany jest mniejszy od metalowego i ja głupi kupiłem metalowy
Do modów to podłokietnik od GT proponuję, jakąś fajną felgę z epoki i naprawdę będzie świetnym egzemplarzem
Już Ci zazdroszczę
-
Benzin im Blut
- Od: 19 sty 2011, 23:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Oj tak szukam już podłokietnika i kilku elementów wnętrza które będą pasowały do tych lat i modelu mam też na oku alusy od GT z 94r ale są drogie więc jeszcze pojeżdżę na stalówkach . A progi będą zrobione w maju . Pomału będe dodawał co w trawie piszczy
Zająłem się wnętrzem by doprowadzić je do oryginalnego stanu( obrotomierz musiał zostać ). Nowe pianki i pokrowce wszystko porządnie wyprane załatane wszystkie części których brakowało już są wszystko działa teraz tylko jak znajdę coś w lepszym stanie to zmienię zabieram się za BAGAŻNIK i wszystkim co z nim związane . A następnie blacha i zawieszenie. Klika fotek sorki za słabą jakość ale to tylko telefon .
Ostatnie zdjęcie kilka nowych części na przyszłość
Ostatnie zdjęcie kilka nowych części na przyszłość
Widzę że dobrze działasz
Czyściutka tapicerka bardzo cieszy
Co do tylnych lamp to bym na twoim miejscu je rozkleił i wyczyścił w środku, bo są takie jak i u mnie przed zabiegiem czyszczenia
Czyściutka tapicerka bardzo cieszy
Co do tylnych lamp to bym na twoim miejscu je rozkleił i wyczyścił w środku, bo są takie jak i u mnie przed zabiegiem czyszczenia
-
Benzin im Blut
- Od: 19 sty 2011, 23:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Lampy tylne dobrze wymyć , skleić i dobrze uszczelnić aby woda nie wleciała.
Ewentualnie ja zrobiłem mały otworek 2 mm aby nie parowała
ładna Mazda równa no i tania w utrzymaniu jak sam się przekonasz .
Moja tez jest zagazowana i pali mi w trasie 8 L gazu na / 100 km
Miasto 10 L gazu / 100 km .
Lotka na tylną klapę na klej do szyb proponuję i ze 2 wkręty
Ewentualnie ja zrobiłem mały otworek 2 mm aby nie parowała
ładna Mazda równa no i tania w utrzymaniu jak sam się przekonasz .
Moja tez jest zagazowana i pali mi w trasie 8 L gazu na / 100 km
Miasto 10 L gazu / 100 km .
Lotka na tylną klapę na klej do szyb proponuję i ze 2 wkręty
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Lampy rozklejałem opalarką, można też suszarką, pod ciepłą wodą, albo w piekarniku na kilka minut zostawić żeby klej się rozpuścił,potem rozklejasz, myjesz, jak trzeba regenerujesz odbłyśniki, dajesz nowy klej i składasz
Co do lotki miałem taką samą, poprzedni właściciel zamontował, była na 4 wkręty i dodatkowo pod każdą z tych nóżek miała uszczelkę gumowa, kołnierzyk taki.
Teraz próbuję zaadaptować lotkę od BJ-oty, a jak się nie uda to wrócę do standardu.
U mnie problem tkwi w tym ze lotka od BJ-oty ma troszkę inną krzywiznę i trzeba mocowania zaadaptować pod klapę, a żeby była wytrzymała, w środek wsadziłem metalowy stelaż z mocowaniami, teraz wpuszczę tam piankę i obkleję włóknem z żywicą nadając ostateczny kształt. jeżeli się nie uda to trzeba będzie pomysłu zaniechać...
Jak coś to śmiało wbijaj do Hardcore Garage
Co do lotki miałem taką samą, poprzedni właściciel zamontował, była na 4 wkręty i dodatkowo pod każdą z tych nóżek miała uszczelkę gumowa, kołnierzyk taki.
Teraz próbuję zaadaptować lotkę od BJ-oty, a jak się nie uda to wrócę do standardu.
U mnie problem tkwi w tym ze lotka od BJ-oty ma troszkę inną krzywiznę i trzeba mocowania zaadaptować pod klapę, a żeby była wytrzymała, w środek wsadziłem metalowy stelaż z mocowaniami, teraz wpuszczę tam piankę i obkleję włóknem z żywicą nadając ostateczny kształt. jeżeli się nie uda to trzeba będzie pomysłu zaniechać...
Jak coś to śmiało wbijaj do Hardcore Garage
-
Benzin im Blut
- Od: 19 sty 2011, 23:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Co do podłokietnika – jak wygląda od GT bo nie kojarze? Z tego co pamiętam od MX-3 powinien podpasować (cały ten tunel środkowy) z podłokietnikiem
Ja mam od 323F BG GT wysoki podłokietnik, przechodzący w tunel środkowy, jest tam nawet schowek w tym podłokietniku na 2 ulubione Piwa
-
Benzin im Blut
- Od: 19 sty 2011, 23:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Szukam podłokietnika
coś nowego to tak foty będą jak przyjdzie ostatnia paczka jaką zamówiłem
– el.lusterka (nowe ) GT
– Felgi od 323 bg GT
– spoiler od 323 bg GT line ( jeszcze leży i czeka na malowanie na czarno)
– i ii iii iiii... gril z halogenami ma być w piątek już doczekać się nie mogę żeby go zobaczyć
coś nowego to tak foty będą jak przyjdzie ostatnia paczka jaką zamówiłem
– el.lusterka (nowe ) GT
– Felgi od 323 bg GT
– spoiler od 323 bg GT line ( jeszcze leży i czeka na malowanie na czarno)
– i ii iii iiii... gril z halogenami ma być w piątek już doczekać się nie mogę żeby go zobaczyć
Alusy 14 a najlepiej 15 cali i na dol o 35 40 mm.
Ja mam 4 kapsle Mazdy oddam za 10 zł ( 4 ropak piwa ) z MX jak coś PW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości