Strona 1 z 2

Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 1 kwi 2014, 19:01
przez Tomix
Witam tak więc MX-3 pierwsze autko od ponad 2lat zemną, przeszło już troszkę <faja> . Od kupna zmieniło się naprawdę sporo rzeczy bo nie ukrywam jak kupowałem auto sugerowałem się ceną a nie to w jakim jest stanie . Szczerzę mówiąc to kupa złomu :D Wymieniałem już chyba wszystko prócz skrzyni (pfu pfu) w tym aucie :P Praktycznie jest to dupowuz robiony dla własnej satysfakcji .

MODEL:

MX-3 1992r (przedliftem)

SILNIK:

1.8 V6 (K8) // Swap 2.5 V6 (KLDE)

Aparat zapłonowy KLY1
Chłodnica 626 2.0
Sterowany kompem KL07 (Probe)
Świeczki NGK VLINE

NAPĘD :

Skrzynia od 1.8
Tarcza i docisk od 2.5
Zamach od 1.8
Nowe przeguby itp.

HAMULCE:

Regenerowane zaciski
Nowe grubsze przewody (od pompy abs do zacisku)
Tarcze seria klocki jakieś tam

WYDECH:

Kolektory od 2.5
Usunięty kat
Zaślepiony EGR
Końcowy Apexi N1
Rura seria 2,0

DOLOT:

Seryjny dolot/filtr K8 ze wkładka K&N
Przepływomierz KL02

KOŁA:

Felgi WolfRace Katana II
Opony 215/45/17 Pirelli

WIZUALNIE:

Pełen pakiet V6 (lotka, dokładka i nakładki pod progi)
Jakieś wlepy klubowe

PLANY:
Opony 225/45/17 (są czekają na przełożenie)
Springi -45mm na całe auto
Dystans 5 mm na tył
Zaciski na tył i tarcze (z słabym stanie jeszcze nie wymieniane od kupna :D)
Lewy próg słaby stan

Przygoda z tym autem zaczęła się kiedy uzbierałem troszkę hajsu po 18 i szukałem civica 1.5 .
Niestety wszystkie które oglądałem były w tak kiepskim stanie że nie byłbym wstanie dojechać na kolach do domu . Pewnego razu przeglądając oferty w pomorzu natknąłem się na ta mazde miała silnik 1.8 v6 i gaz (co dla mnie v6 to było wtedy coś) . Na oględzinach pierwszy raz zobaczyłem to autko na żywo od razu mi się spodobało (bo na zdjęciach wydawało mi się brzydkie) .

Była trochę zgnita , przeguby grzechotały hamulców prawie nie było ,opony zimówki dwie nawet bieżnik miały . Żadna zarówka w liczniku nie paliła się tak samo jak nie działały elektryczne lusteka ,szyby itp. Ale śilnik zrobił na mnie tak pozytywne wrażenie że kupiłem to auto.
I tak od 2 lat ciągle wypłata idzie w mazde :D . To zacząłem włączyć z rudą dotknąłem przewody całe się rozpadły , rozebrałem hamulce wszystko zapiekłe klocków brak . Całe zawieszenie wylatane , przeguby.
Nie miało dokładek , światła świeciły każde w inną stronę i takie [tiiit].

Dużo pracy ,nerwów , chęci wystawienia na tablicy, ale to autko jest świetne :D

Ostatnio mazda została rozebrana do gołej budy i bloku , w sumie trochę zostało jeszcze ale wszystko zakonserwowane poczyszczone itp.

Tak w sumie to nawet nie mam żadnych fot tylko to jedno z KL ale jeszcze na oponkach 205

Obrazek
Zaraz po swapie (męczennik)
Obrazek
Jeszcze z K8
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 1 kwi 2014, 19:06
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Fajnie, ze 2.5, odpycha się to bardzo fajnie juz <spoko> 225/45 strasznie wysokie i szerokie jak jeszcze planujesz obniżyć, do tego silnika 215/40 byłoby optymalne ;) Aha i jak będziesz miał w najbliższym czasie jakieś fotki jeszcze to dodaj, zwłaszcza wnętrza i silnika <spoko>

Re: Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 1 kwi 2014, 19:20
przez Tomix
O kurcze chciałem dodać że 225 wpada tylko na tył z przodu pozostaje 215/45/17.
Z tymi oponami to mam pecha pierw miałem continentale 205/40 wygląd super ale bałem się o felgi no i po kilku miesiącach..
Obrazek
Potem kupiłem nowe pirelki na przód za super cenę co się potem okazało trochę leżały na magazynie no i jak zdjąłem raz koło takie coś ujrzałem :(
Obrazek

Tak więc profil 45 na moje to kompromis między wygląd/komfort

Re: Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 1 kwi 2014, 22:06
przez Rafał_
świetny mx <spoko> Tomix wpadasz do Czaplinka ??

PostNapisane: 1 kwi 2014, 22:13
przez luki_92_92
apexi N1 powiadasz, nagraj jakieś videło jak to brzmi, chętnie posłucham <diabełek>

PostNapisane: 1 kwi 2014, 22:22
przez witek
Tomix zawital i na MS :D

Re: Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 2 kwi 2014, 05:16
przez Bounty
Wydech do kla powininien byc 2,25 bd zmienial czy zostawiasz? Wlasnie i daj filmik jak ten apexi brzmi bo chce kupic wlasnie, ale nie wiem czy nie za glosny bd ;) masz sliencer wkrecony ?

PostNapisane: 2 kwi 2014, 09:13
przez Odcina
Czarna bestia super wygląda i kl pod maską <spoko>

PostNapisane: 2 kwi 2014, 21:56
przez Tomix
Wydech jest naprawdę głośny i jakoś rewelacji nie ma bo rura tylko 2 cale.
Na tym silniku nie mierzyłem ile jest bez silencera wiem że na starym raz na zlocie podjechałem na konkurs "najgłośniejszy wydech" to zdobyłem bodajże 132db (nie zająłem nawet 3 miejsca :D) a z silencerem było tak 93db .

Natomiast na KL z silencerem raz zatrzymały mnie [tiiit] (policja ) i wypluło 90db . Natomiast jak trzymałem 3.5 tyś spadło do 76db . (powyżej 3 tyś na trasie robi się cicho, ryczy dopiero od 4 :P).

Z kolei 3.5 tyś na 5 biegu to jakieś 100km/h :D

Co do foty silnika zrobiłem na szybkiego telefonem wygląda to na razie jak u cyganów. Wężyk do wyrównawczego będzie normalny ten jest tylko na chwile bo nie miałem nic innego pod ręką jak ostatnio zmieniałem chłodnicę
Obrazek

PostNapisane: 3 kwi 2014, 08:01
przez Odcina
Duża różnica jest między K8 a KLDE ??

PostNapisane: 3 kwi 2014, 09:10
przez Bartg
Realne 30 koni więcej na pewno robi dużą różnicę ;)

PostNapisane: 3 kwi 2014, 09:34
przez Odcina
Zgadzam się ale widzisz z tego co pisze to układ wydechowy ma 2" a powinien być 2,25" :P więc dlatego pytałem się o różnicę :)

PostNapisane: 3 kwi 2014, 18:01
przez Tomix
Różnica jest odczuwalna całkiem inny moment silnika .
Ładnie wciska i pali oponki ale to pewnie też trochę wina skrzyni :)
Wydech raczej nie dławi silnika (jest w sumie przelot tylko z tym silencerem na końcu )
Mam spaware na elektrody i kupiłbym jak co gotowy wydech 2.5 cala do mx3

jarek.ZE napisał(a):świetny mx <spoko> Tomix wpadasz do Czaplinka ??

Nie wiem jeszcze , na pewno wpadam do wilczych lasek a to w sumie nie daleko :)

Re: Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 3 kwi 2014, 19:29
przez Bounty
Najpierw chyba lepiej kolektory na poczatek wymienic ;)

PostNapisane: 3 kwi 2014, 19:50
przez Odcina
Zależy jaki budżet chcesz zainwestować w układ wydechowy jest wyznaczony budżet to można kombinować :)

PostNapisane: 3 kwi 2014, 20:29
przez Bosaczek55
Bounty napisał(a):Najpierw chyba lepiej kolektory na poczatek wymienic ;)

po co kolektory zmieniac ?:)
ja smigalem na orginalnych a 2.5 zaczynal sie za portkami i zmiana z normalnego wydechu na 2.5 moim zdaniem znacznie poprawila prace silniczka ;)

Re: Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 3 kwi 2014, 21:29
przez Bounty
To nie ma lipy w takim razie ;)

PostNapisane: 3 kwi 2014, 22:06
przez witek
Przecież złączka elastyczna ma srednice 60mm :) Czyli prawie 2.5 cala

PostNapisane: 3 kwi 2014, 22:51
przez wilusjdm
Tomix napisał(a):na pewno wpadam do wilczych lasek

Jeśli wybierasz się na culta, to w tym roku wypada w Mikoszewie <serduszka>
PS. Może się spotkamy, bo też lece <spoko>

Re: Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

PostNapisane: 4 kwi 2014, 18:17
przez Tomix
W każdym bądź razie wydech jest seryjny z k8 z wybebeszonym katem i środkowym tłumikiem . Wydaje mi się że to 2 cale może 2.25 .
Jaki wydech najlepszy był by do KL-DE pod względem mocy ?
Ponadto mam problem z błędami nie mrygaja mi :(

wilusjdm nie wiem czy na culta ale na grandprix jadę . Często bywam w wilczych na lotnisku ale na kl jeszcze nie miałem okazji mieć dokładny pomiar PS. Nie ma takiej opcji powyżej 15 :D