Mazda 323 BF B5 '86 1.5 Carb GLX

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Crenshaw » 25 mar 2014, 08:10

ładna sztuka, dobrze, że są jeszcze ludzie którzy potrafią zadbać o starsze auta <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 25 mar 2014, 10:16

Ale tak jak Paweł napisał , coś jest w tych klasykach , piękne są , a wnętrze to w porównaniu do nowych aut jest nieziemskie .Świetny stan , miło popatrzec na ten kawał historii .
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez kania » 21 cze 2014, 16:17

No to taki mały update :)

1. Udało mi sie znaleźć dobrego lakiernika i czas. W końcu mazda będzie miec spójny lakier na całej powierzchni a nie wypłowiały lakier z prawej strony. Juz madzia leży u niego tydzień, w poniedziałek odbiór, mam nadzieję ze sie nie rozczaruję :D

2. Dodatkowo udalo mi się znaleźć paski na bok samochodu (po długich poszukiwaniach i podpowiedziach), usunę te obecne, które zostana po pracach lakiernika i będę naklejał nowe. Te "nowe" znalazłem w motoryzacyjnym, gdzie leżały zakurzone, których ponoc już nie produkują i kupiłem od razu 30m na zapas <oczko>

3. Skompletowałem tez kilka elementów audio, które dyskretnie umiesczę w Madzi (m.in. mały sub do koła zapasowego z mazdy 6 + wzmacniacz pod siedzenie). Więc w lipcu razem z wygłuszeniem wnętrza będzie kilka modyfikacji car audio.

Btw. znów uslyszałem od mechanika na diagnostyce że jeszcze nie widział tak starego auta w tak dobrym stanie, mechanicznym i wizualnym <serduszka>

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Postprzez MAZDman » 22 cze 2014, 20:45

Pięknie odnowiona i wgl piękna Madzia :) urzekło mnie jej wnętrze <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2014, 17:30
Posty: 110
Skąd: Skierniewice
Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94

Postprzez Szyna » 22 cze 2014, 22:09

To kiedy będzie można zobaczyć całokształt na żywo :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kania » 24 cze 2014, 23:18

Wiesz Szyna zależy ile mi to zajmie :) Z kumplem będe jeszcze dodatkowo jego Celicę poprawiał, więc możę nawet i miesiąc zejść po godzinach :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Postprzez kania » 13 lis 2014, 19:54

No to update postępu prac :) Może nie jest tak to spektakularne jak u Dara, ale powoli do przodu.


Udało mi się w ten długi łikend wygłuszyć reszte samochodu, na ten łikend był zaplanowany ostatni etap czyli podłoga. Dokonałem to z pomocą kolegi, który tez ma fizia na punkcie JDMu, ale Toyoty Celici dla odmiany, bez niego nie dałbym rady ^^ Także mam wygłuszone drzwi, podgłogę, bagażnik i kielichy z przodu i z tyłu :) Polecam zdecydowanie, jest dużo większy komfort przy kazdym zakresie prędkości.
10805057_10202725507766228_477940781_n.jpg
Wygluszanie

10811469_10202725507966233_1367212022_n.jpg
Wygluszanie

10814225_10202725508886256_1650742953_n.jpg
Wygluszanie


Dodatkowo poprowadzilem przewody sygnałowe i zasilające do nowego audio. Jak wcześniej pisałem udało mi sie dorwać subwoofer z Mazdy 6 i wzmacniacz Bose. Zestaw ten nie jest jakimś super hiper jakości, ale to że subwoofer mieści mi się w koło zapasowe, a wzmacniacz pod siedzenie, to przeważyło montowanie jakichkolwiek innych opcji. Dodatkowo nie chciałem nic pruć w oryginalnej tapicerce (także tylna półka została cała, drzwi też) i śmiga to na 10cm głośnikach Pioneer (akurat trafiły mi się trójdrożne) + sub Bose i wyżej wspomniany wzmacniacz :) Osobiście jestem zadowolony z efektu, może to nie jest jakiś super głośny zestaw, ale barwę można wyciągnąc taka jaka mnie interesowała w samochodzie.


Tak z dodatków, to skontaktowałem się z TTerem i dostałem od niego dolną listwę do zderzaka i narzedzia do zestawu naprawczego w bagazniku <serduszka> Także mam uzupelnione wszystkie części. TTer pomógł tez mi znaleźć oryginalny zderzak do BFki. Także czeka sobie na lepsze czasy :) Dorwałem tez diody LED, które nie świecą śnieżnobialo, a sa imitacjami żarówek, więc jest klasycznie a jednocześnie mniej będę się martwił o to że się spalą.



Dalsze plany to zabezpieczenie podłogi przed zimą jak rok temu + poprawki jakichś rysek i ubytków w lakierze + wymiana czapki deski rozdzielczej (to zostawiłem na koniec, bo niestety tam jest do rozkręcenia cały przód deski rozdzielczej :))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Postprzez DARO MAZDA 323 » 14 lis 2014, 08:49

No super to wygląda . Bardzo jestem ciekawy obiektywnego wrażenia końcowego czy jest dużo ciszej .
Auto zrobiło się mega szczelne – nie parują szyby tylne ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez kania » 14 lis 2014, 11:47

Jest dużo ciszej na oko około 10dB. Poza tym usztywniło konstrukcję nadwozia przy małym wzroście masy (jakieś 26kg) :) Na kostce trzeszczą tylko dwa plastiki, których jeszcze nie zlokalizowałem, ale naprawdę jest lepiej ^^

A czy parują szyby, jak narazie tego nie zauważyłem, więc chyba nie parują :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Postprzez Payorez » 17 lis 2014, 01:11

Czym wygłuszałeś auto? tylko ta "folia"? czy na to jeszcze jakaś pianka? ile metrów^2 wyszło? jak z ceną? i gdzie to kupiłeś ;D bo ja też planuje coś się pobawić, ale myślałem o takiej piance do wygłuszania ( w zamian za stary filc) a podłogę jeszcze jakimś baranem malnąć, bo zerwałem masę bitumiczną starą.
Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez kania » 20 lis 2014, 00:22

Wygłuszałem nie folią a matą butylową na allegro (np. tutaj: http://allegro.pl/stp-silver-mata-wyglu ... 92845.html) jest tego masa, jest dość droga, ale mały przyrost masy. Na swoje wygłuszenie zużyłem jakieś 21-22 maty. Koszt jakieś: 858 PLN, a metrów ^2 wyszło jakieś 8-9 może.

Ja tam zostawiłem oryginalne wygłuszenie wewnątrz mazdowe, bo było w dobrej kondycji i poprostu na to nakleiłem ta matę (plus jest taki że nie trzeba tego nagrzewać i wytrzymuje szeroki zakres temperatur). Zostawiłem też oryginalny filc pod tapicerką bo też był spoko. Inne opcje wg. mnie odpadały bo albo były za ciężkie albo zbyt kombinatorskie i szkoda samochodu :)

A co do pianek, to one tłumią pewien zakres czestotliwośći, tak samo te maty. Np. maty STP usztywniają konstrukcję i głuszą różne stuki i niskie tony, natomiast reszta częstotliwości przechodzi i stosuje się maty kauczukowe (najlepsze bo nie chłoną wilgoci), ja sobie kupiłem do bagaznika taką i przykleiłem do sklejki zakrywającej wnęke koła zapasowego. Ale nie dawałem do reszty samochodu, bo jakoś nie potrzebuję :), same STP poradziły sobie zdumiewająco :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Postprzez kania » 15 mar 2015, 01:36

Cześć,
Po dłuższej przerwie kolejny update. Niestety od dłuższego czasu zmagałem się z tym, że zacinały mi się rozpieraki z tyłu. Powodowało to brak pracy hamulca postojowego plus zbyt szybkie zużycie łożysk z tylnej osi. Oddawałęm tą robotę do różnych magików, ale jak w zegarku problem się powtarzał <płacze>.

Także wziąłem sprawy w swoje ręce i przy użyciu soli i octu, odrdzewiłem rozpieraki samodzielnie (może się przyda komuś to w przsyzłośćI) :) (co ciekawe niektórzy mechanicy uważali że powinienem je wyrzucić, bo się nie nadają do niczego). Zdjęcie poniżej pokazuje stan przed ordzewianiem, i po:
IMG_20150223_194749.jpg

Następnie pokryłem podkładem akrylowym i farbą do felg, która jest bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne, części ruchome "nasmarowałem" grafitem w proszku. Gotowy efekt poniżej:
IMG_20150228_141035.jpg


Przy okazji wymieniłem łożysku w z prawej i lewej strony, bo niestety z prawej strony było wykończone, przez zapieczony rozpierak. Mini fotorelacja poniżej.
IMG_20150228_153536.jpg

IMG_20150228_153601.jpg

IMG_20150228_163856.jpg

IMG_20150228_164317.jpg

IMG_20150228_165235.jpg

IMG_20150228_180828.jpg


--
Przy okazji kumpel wypolerwał mi wszystie plastikowe światła, za co ogromnie jestem wdzięczny, teraz wyglądają naprawdę porządnie <serduszka>. Przy okazji odkryłem że woziłem cały czas biedronkę miedzy prawym światłem tylnym a uszczelką :D
unnamed.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Postprzez kania » 4 gru 2019, 10:25

Update: Mazda zmieniła właściciela. Także został mi w garażu motocykl i Mini. Na szczęście motocykl japończyk :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 20:18
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mini F55,
Yamaha MT09/Tracer,
Mazda 323 BF '86 (sprzedana)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy