Mazda 323F BG B6-->BP DOHC '94 FOHA
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem i postanowiłem pokazać moją Madzię
Na wstępie odpowiedź na pytanie "dlaczego mazda?". Wychowałem się na tych autach, najpierw mój tata jeździł mazdą 626 z '91 2.0 diesel sedan (niezawodna), a obecnie ma mazde mpv 2.5 td. Więc gdy tylko zdałem prawko wiedziałem, że kolejnym autem w domu będzie również mazda i akurat trafiło na 323f Madzia sprowadzona z Niemiec w 2008 roku, zaraz po przyjeździe do Polski został założony gaz. W moim posiadaniu jest od około miesiąca. Kupiona w Wa-wie i trochę zaniedbana silnikowo (gaz do regulacji, filtr powietrza starsznie zanieczyszczony, świece czekają na zmiane) lecz blacha zdrowa, podłoga i progi całe
Dane:
-Rok produkcji – 1994
-Silnik – 1.6 16v B6
-Przebieg – ostatnio przekroczyłem 200 tys. km
Wyposażenie:
było:
-Wspomaganie
-Szyberdach (jedyna elektryka w aucie )
-Podłokietnik w tylniej kanapie
jest:
– tj. wyżej
-el. szyby
-el. lusterka
-wnętrze GT
Plany na przyszłość (przy przypływie gotówki):
-Zakup alufelg (najlepiej białe) (już są)
-Montaż halogenów
-Lepszy sprzęt car audio (obecnie z przodu seryjne głośniki, tył sony 120w, 30rms)
-Pakiet Foha
-Wymiana wydechu na lekko basowy o przyjemnym pomruku
-Sleepy eyes
Na wstępie odpowiedź na pytanie "dlaczego mazda?". Wychowałem się na tych autach, najpierw mój tata jeździł mazdą 626 z '91 2.0 diesel sedan (niezawodna), a obecnie ma mazde mpv 2.5 td. Więc gdy tylko zdałem prawko wiedziałem, że kolejnym autem w domu będzie również mazda i akurat trafiło na 323f Madzia sprowadzona z Niemiec w 2008 roku, zaraz po przyjeździe do Polski został założony gaz. W moim posiadaniu jest od około miesiąca. Kupiona w Wa-wie i trochę zaniedbana silnikowo (gaz do regulacji, filtr powietrza starsznie zanieczyszczony, świece czekają na zmiane) lecz blacha zdrowa, podłoga i progi całe
Dane:
-Rok produkcji – 1994
-Silnik – 1.6 16v B6
-Przebieg – ostatnio przekroczyłem 200 tys. km
Wyposażenie:
było:
-Wspomaganie
-Szyberdach (jedyna elektryka w aucie )
-Podłokietnik w tylniej kanapie
jest:
– tj. wyżej
-el. szyby
-el. lusterka
-wnętrze GT
Plany na przyszłość (przy przypływie gotówki):
-Zakup alufelg (najlepiej białe) (już są)
-Montaż halogenów
-Lepszy sprzęt car audio (obecnie z przodu seryjne głośniki, tył sony 120w, 30rms)
-Pakiet Foha
-Wymiana wydechu na lekko basowy o przyjemnym pomruku
-Sleepy eyes
Ostatnio edytowano 13 cze 2017, 16:37 przez MAZDman, łącznie edytowano 6 razy
- Od: 21 lut 2014, 17:30
- Posty: 110
- Skąd: Skierniewice
- Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94
Trochę grosza włożysz i będziesz zadowolony
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Fajna sztuka BG to już klasyk Dbaj o nią a odwdzięczy się Madzia na pewno Powodzenia w Modach Pozdrawiam
Witam po dłuższej przerwie
Cisza była spowodowana życiem szczęśliwy, spokojnym i bez zmian u Madzi, jednak...
jakiś miesiąc temu znalazłem się z Mazdą na poboczu z dymem w kabinie i pod maską, diagnoza: termostat prawdopodobnie padł i trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. Naprawa madzi zajęła 2 dni, została splanowana głowica, wymieniona uszczelka pod głowicą, kolektorem wydechowym i pokrywa zaworów, wymienione filtry,olej i termostat.
Od czasu naprawy przejechałem już ponad 1000km, a od zakupu 7k km
Nie tak dawno kupiłem również nowe obuwie (aez 15 et34 rant 7cm, oponki 195/50) oraz żarówki z "efektem xsenonu" dla Madzi, pozostało mi wymienić postojówki na bielsze
Teraz kilka fotek :
Cisza była spowodowana życiem szczęśliwy, spokojnym i bez zmian u Madzi, jednak...
jakiś miesiąc temu znalazłem się z Mazdą na poboczu z dymem w kabinie i pod maską, diagnoza: termostat prawdopodobnie padł i trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. Naprawa madzi zajęła 2 dni, została splanowana głowica, wymieniona uszczelka pod głowicą, kolektorem wydechowym i pokrywa zaworów, wymienione filtry,olej i termostat.
Od czasu naprawy przejechałem już ponad 1000km, a od zakupu 7k km
Nie tak dawno kupiłem również nowe obuwie (aez 15 et34 rant 7cm, oponki 195/50) oraz żarówki z "efektem xsenonu" dla Madzi, pozostało mi wymienić postojówki na bielsze
Teraz kilka fotek :
- Od: 21 lut 2014, 17:30
- Posty: 110
- Skąd: Skierniewice
- Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94
dzięki za radę od czasu awarii często spoglądam na wskazówkę temperatury staram się dbać o nią na ile to tylko możliwe
przy felgach będę działał w sierpniu, jeśli kasa wpadnie a w najgorszym wypadku dopiero na następny sezon.
przy felgach będę działał w sierpniu, jeśli kasa wpadnie a w najgorszym wypadku dopiero na następny sezon.
- Od: 21 lut 2014, 17:30
- Posty: 110
- Skąd: Skierniewice
- Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94
W felgach to środek pomalować rant wypolerować i już będzie cacy Też tak mam z tym wskaźnikiem ;p częściej zerkam niż na prędkościomierz nawet myślałem o zamontowaniu dodatkowego wentylatora przy chłodnicy ale gdzieś czytałem że te silniki pracują w takich temperaturach, że nawet 90 stopni ale nie przekracza 100
o felgach tak samo pomyślałem, tylko jeszcze muszę pomyśleć nad kolorem środka
a co do Madzi.. po wystrzale gazu została uszkodzona obudowa filtra powietrza i przepływomierz – prawdopodobnie ( na benzynie odpali i zaraz gaśnie, a na gazie "jakoś" chodzi ). Myślę nad innym układem: mikser, przepływomierz, zabezpieczenie antywybuchowe. Może wpadnie cały nowy dolot ze stożkiem jeżeli coś wogóle znajdę
a co do Madzi.. po wystrzale gazu została uszkodzona obudowa filtra powietrza i przepływomierz – prawdopodobnie ( na benzynie odpali i zaraz gaśnie, a na gazie "jakoś" chodzi ). Myślę nad innym układem: mikser, przepływomierz, zabezpieczenie antywybuchowe. Może wpadnie cały nowy dolot ze stożkiem jeżeli coś wogóle znajdę
- Od: 21 lut 2014, 17:30
- Posty: 110
- Skąd: Skierniewice
- Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94
kupiłem używany przepływomierz i na razie pod maską zostało bez zmian, ponieważ czytałem tu na forum, że do instalacji gazowej nie jest polecany stożek, ale muszę się bardziej zagłebić w ten temat...
Może ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie i mi pomoże/doradzi czy zakładać czy nie? Byłbym wdzięczny
Aa tak na marginesie uczę się polerki i planuje nieco rozweselić komore silnika
Może ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie i mi pomoże/doradzi czy zakładać czy nie? Byłbym wdzięczny
Aa tak na marginesie uczę się polerki i planuje nieco rozweselić komore silnika
- Od: 21 lut 2014, 17:30
- Posty: 110
- Skąd: Skierniewice
- Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94
MAZDman napisał(a):czasem niestety strzela :/
Jeśli Ci nadal "strzela" na gazie to przede wszystkim sprawdź przewody WN i świece. Ja w swojej Madzi wymieniłem tak profilaktycznie przewody i zaczęło się strzelanie, okazało się że te nowe przewody to wielki szajs i założyłem z powrotem stare i wszystko wróciło do normy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości