Strona 1 z 4

MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 8 gru 2013, 22:46
przez bercikspeed
zbokuBW.jpg


auto kupione 21.10.13 od Forumowicza "Pinky"
Temat poprzedniego właściciela viewtopic.php?f=312&t=60034&start=260

MODEL:

MAZDASPEED Protege z 2003 roku

DANE TECHNICZNE:
Pojemność‡ 1991ccm
Stopień sprężania 9,1:1
Moc (seria)170KM @ 6000obr.min > 260KM @ 5500obr.min*
Moment (seria) 217Nm @ 3500obr.min > 360Nm @ 3000obr.min*
Limiter 7000obr.min
Waga ok. 1270kg

OSIĄGI:

Jeszcze nie zmierzone
Przebieg 53k mil :P

MODYFIKACJE:
SILNIK:

– Zmieniony wałek ssący na agresywniejszy pochodzący z wolnossaka (230* > 241*)
– Kolektor ssący zmieniony na taki bez systemu VTSC, który tylko powiększał turbo dziurę…
UKŁAD WYDECHOWY:
– Wydech przelotowy fi 63,5mm na dwóch tłumikach + końcówka ozdobna Mazdaspeed
– Downpipe 65,5mm
UKŁAD DOLOTOWY:
– Filtr Stożkowy,K&N w miejscu seryjnej puszki
– Gruba rura ssąca miedzy turbo a filtrem fi 70mm
– Intercooler zapożyczony z SAAB-a 900
– Całe orurowanie tłoczące fi 63,5mm
STROJENIE:
– Wtryski paliwa zapożyczone z mazdy RX-8 (żółte o wydajności 440ccm)
– Pompa paliwa walbro 255 HP
– Zmodyfikowane sterowanie ciśnieniem paliwa
– Wystrojone w oparciu o ECU Mastera III z opcją konwersji na Map Sensor
– Elektrozawór N75 z VW Group wysterowany ECU Masterem jako Boost kontroler
UKŁAD NAPĘDOWY:
– Sprzęgło EXEDY dedykowane do diesla o średnicy tarczy 225mm
– Grubsze pół‚osie napędowe Mazdaspeed
– Fabryczna szpera Mazdaspeed dodatkowo obspawana i wzmocniona
– Poduszki pod silnikiem i skrzynią wykonane z poliuretanu
– Opony Federal 595 RS-R w rozmiarze 215/45R17 (semi-slick)
– Lekkie felgi 17×7 które występowały w modelu Mazdaspeed
ZAWIESZENIE:
– Grube stabilizatory z przodu 25mm Racingbeat, z tyłu 20mm też Racingbeat
– Sprężyny obniżające Racingbeat o twardości 2,59Kg/mm przód i 2,11Kg tył
– Amortyzatory gazowe TOKIKO HP
UKŁAD HAMULCOWY:
– z przodu heble rx7 fd,a tył powiększony niewentylowany zestaw o średnicy 279mm
BODY-KIT:
– Seria Mazdaspeed Protage czyli: Zmodyfikowane zderzaki, duże listwy progowe, spoiler na tylnej klapie oraz akcenciki z logo Mazdaspeed <wow>
ŚRODEK:
– Seria Mazdaspeed, czyli fajne mocno wyprofilowane fotele przednie, grubaśne obszyta skórą kierownica, oraz zegary z logo Mazdaspeed

O AUCIE:
Opisywany egzemplarz w czarnym kolorze których łącznie wyprodukowano 1750 posiada numer 201, jakby nie było jest to unikatowe i ciekawe autko – taka dopompowana 323, agresywniejsza z zewnątrz i z dołożoną turbiną oraz z licznymi zmianami w zawieszeniu i układzie napędowym. W serii prowadzi się ona bardzo przyjemnie i precyzyjnie,
Mało tego u nas jeździ, do tego sprawia trochą kłopotów w grzebaniu – a zwłaszcza w strojeniu…

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 10 gru 2013, 22:17
przez Rafał_
oo proszę przesiadka z KLZE do FST <spoko> Są w planch jakieś dalsze modyfikacje ??

PostNapisane: 10 gru 2013, 23:47
przez bercikspeed
jarek.ZE napisał(a):oo proszę przesiadka z KLZE do FST <spoko> Są w planch jakieś dalsze modyfikacje ??

Modyfikacje są w planach lecz na razie tylko wizualne
-Bardziej agresywniejszy spoiler i przedni zderzak,felga jdm,pomalowanie zacisków na zloty kolor <co?> ,przyciemnienie szyb,polerka lakieru i inne duperele typu aluramki,kute nakrętki i coś tam pewnie jeszcze się znajdzie .
Na razie priorytetem jest ogarnięcie spraw blacharskich póki mało rudej się panoszy
zderzak i spoiler taki :D
Obrazek
Obrazek

dziś wpadło nowe radyjko Pioneer FH-X700BT i dywaniki gumowe
Obrazek
W Madzi seryjnie montowali dobrej jakosci ''Ca'' – Radio Kenwood,2 glosniki w słupkach,przód,tył,pólka i dodatkowo wzmacniacz 450w i subwoofer 25cm podwieszane w bagazniku (brakuje 2 głośników w pólce,wzmaka i suba)
Obrazek

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 11 gru 2013, 00:03
przez benq323
Naprawdę ciekawe auto <spoko>
Spoiler zmień na taki jak planujesz i będzie <serduszka>
Z radia będziesz zadowolony- od roku takie użytkuje <diabełek>

PostNapisane: 11 gru 2013, 10:41
przez wilusjdm
benq323 napisał(a):Spoiler zmień na taki jak planujesz i będzie <serduszka>

No bo teraz to przypomina ławkę, dla VIpów :D
Ogółem, piękna sztuka <serduszka>

PostNapisane: 11 gru 2013, 15:10
przez cichy_86
wilusjdm napisał(a):No bo teraz to przypomina ławkę, dla VIpów :D


dla ptaków ;)

ciekawe autko i fajnie ze smaczkiem zrobione :)
bezawaryjności <spoko>

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 12 gru 2013, 20:04
przez lukasz.b
Jedyna mazdaspeed protege na forum <serduszka> super, że została w klubie <spoko>
mmmmm samochód marzenie <tancze>

PostNapisane: 13 gru 2013, 09:56
przez zemoj
Piękny unikalny MS Protege <serduszka>
Chciałbym go zobaczyć na jakimś zlocie i przyjrzeć jak to się odpycha.
pozdrawiam :)

PostNapisane: 13 gru 2013, 15:42
przez bikus
no w końcu się pochwaliłeś ;) na wiosne jak blachy ogarniemy to zrobimy mini spocik ;)

PostNapisane: 13 gru 2013, 20:39
przez bercikspeed
bikus napisał(a):no w końcu się pochwaliłeś ;) na wiosne jak blachy ogarniemy to zrobimy mini spocik ;)

jestem za,do końca grudnia powinna już wjechać na blacharke

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 7 sty 2014, 20:25
przez bercikspeed
auto trafiło tydzień temu do Warsztatu na przegląd Zimowy,i zaprawki rdzawych miejsc ale jednak przemyślałem to i dostanie nowy lakierek + zabezpieczenie podwozia nie ma co oszczędzać należy się jej <serduszka> teraz czekamy na efekt końcowy
kilka fotek z Warsztatu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 7 sty 2014, 20:52
przez rubyd96321
Cudeńko.Jaki będzie kolor?Już widzę tych zdziwionych gości z bmek na światłach... <lol>

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 7 sty 2014, 21:33
przez bercikspeed
rubyd96321 napisał(a):Cudeńko.Jaki będzie kolor?Już widzę tych zdziwionych gości z bmek na światłach... <lol>

kolor zostaje Czarny

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 11 sty 2014, 19:44
przez Erastotenes
Fajna mazdzina :) :P

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 11 sty 2014, 23:31
przez MustangCustoms
Fajny sedan :D

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 12 sty 2014, 20:58
przez bercikspeed
Polowałem na fotele z rx8 ale nic nie było i mazda dostanie w nowym roku stołki od celiki :)
Obrazek

PostNapisane: 13 sty 2014, 11:10
przez zemoj
bercikspeed napisał(a):stołki od celiki

Wizulanie OK, ale mają bardzo słabą tapicerkę – tzn. podatną na wytarcia, przedarcia itd. Może warto obszyć skórą? :>
Jak trzymanie?

PostNapisane: 13 sty 2014, 11:28
przez Bartg
Dobry wybór, od miesiąca śmigam w takich i fajnie trzymają i bardzo wygodnie siedzi się z pionowym oparciem :) Fakt tapicerka wygląda na mniej trwałą niż ori, swój fotel kierowcy pozszywałem i jest ok ;)

PostNapisane: 13 sty 2014, 20:22
przez bercikspeed
zemoj napisał(a):
bercikspeed napisał(a):stołki od celiki

Wizulanie OK, ale mają bardzo słabą tapicerkę – tzn. podatną na wytarcia, przedarcia itd. Może warto obszyć skórą? :>
Jak trzymanie?

skóry na pewno nie będzie,kupiłem je tylko dla tego bo gościu podwiózł pod dom i można powiedzieć że za grosze kupione,trzymają dobrze lecz nie jest to samo co w rx8 jak trafią się jakieś z rexa za pól darmo to te sprzedam

Re: MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET 2003 Turbo

PostNapisane: 16 sty 2014, 21:43
przez bercikspeed
ciąg dalszy prac nad Speedem rozbebeszanie,dostała mały upominek dysze spryskiwaczy mgiełka od citroena C3
Obrazek
Obrazek
Obrazek