auto kupione 21.10.13 od Forumowicza "Pinky"
Temat poprzedniego właściciela viewtopic.php?f=312&t=60034&start=260
MODEL:
MAZDASPEED Protege z 2003 roku
DANE TECHNICZNE:
Pojemność 1991ccm
Stopień sprężania 9,1:1
Moc (seria)170KM @ 6000obr.min > 260KM @ 5500obr.min*
Moment (seria) 217Nm @ 3500obr.min > 360Nm @ 3000obr.min*
Limiter 7000obr.min
Waga ok. 1270kg
OSIĄGI:
Jeszcze nie zmierzone
Przebieg 53k mil
MODYFIKACJE:
SILNIK:
– Zmieniony wałek ssący na agresywniejszy pochodzący z wolnossaka (230* > 241*)
– Kolektor ssący zmieniony na taki bez systemu VTSC, który tylko powiększał turbo dziurę…
UKŁAD WYDECHOWY:
– Wydech przelotowy fi 63,5mm na dwóch tłumikach + końcówka ozdobna Mazdaspeed
– Downpipe 65,5mm
UKŁAD DOLOTOWY:
– Filtr Stożkowy,K&N w miejscu seryjnej puszki
– Gruba rura ssąca miedzy turbo a filtrem fi 70mm
– Intercooler zapożyczony z SAAB-a 900
– Całe orurowanie tĹoczÄ ce fi 63,5mm
STROJENIE:
– Wtryski paliwa zapożyczone z mazdy RX-8 (żółte o wydajności 440ccm)
– Pompa paliwa walbro 255 HP
– Zmodyfikowane sterowanie ciśnieniem paliwa
– Wystrojone w oparciu o ECU Mastera III z opcją konwersji na Map Sensor
– Elektrozawór N75 z VW Group wysterowany ECU Masterem jako Boost kontroler
UKŁAD NAPĘDOWY:
– Sprzęgło EXEDY dedykowane do diesla o średnicy tarczy 225mm
– Grubsze półosie napędowe Mazdaspeed
– Fabryczna szpera Mazdaspeed dodatkowo obspawana i wzmocniona
– Poduszki pod silnikiem i skrzynią wykonane z poliuretanu
– Opony Federal 595 RS-R w rozmiarze 215/45R17 (semi-slick)
– Lekkie felgi 17×7 które występowały w modelu Mazdaspeed
ZAWIESZENIE:
– Grube stabilizatory z przodu 25mm Racingbeat, z tyłu 20mm też Racingbeat
– Sprężyny obniżające Racingbeat o twardości 2,59Kg/mm przód i 2,11Kg tył
– Amortyzatory gazowe TOKIKO HP
UKŁAD HAMULCOWY:
– z przodu heble rx7 fd,a tył powiększony niewentylowany zestaw o średnicy 279mm
BODY-KIT:
– Seria Mazdaspeed Protage czyli: Zmodyfikowane zderzaki, duże listwy progowe, spoiler na tylnej klapie oraz akcenciki z logo Mazdaspeed
ŚRODEK:
– Seria Mazdaspeed, czyli fajne mocno wyprofilowane fotele przednie, grubaśne obszyta skórą kierownica, oraz zegary z logo Mazdaspeed
O AUCIE:
Opisywany egzemplarz w czarnym kolorze których łącznie wyprodukowano 1750 posiada numer 201, jakby nie było jest to unikatowe i ciekawe autko – taka dopompowana 323, agresywniejsza z zewnątrz i z dołożoną turbiną oraz z licznymi zmianami w zawieszeniu i układzie napędowym. W serii prowadzi się ona bardzo przyjemnie i precyzyjnie,
Mało tego u nas jeździ, do tego sprawia trochą kłopotów w grzebaniu – a zwłaszcza w strojeniu…