Auto to oczywiscie Mazda Mx-3 1.8 V6 24V DOHC
Wyposazenie to oczywiscie standard dla tego rocznika czyli wszystko oprocz klimy , skory i poduch

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
No to jedziemy z historią:
Po sprzedaniu poprzedniego bolidu (Punto) nosilem sie z zamiarem zakupu mx5 z niemiec ale po 2 miesiacach poszukiwan i jednej wyprawy z laweta po jeden model ktory okazal sie byc szrotem zrezygnowalem z miaty na rzecz mx3. Skusil mnie przede wszystkim silnik V6, nietuzinkowy wyglad i świeża linia.
Szybko znalazlem kilka ofert na mobile.de od prywatnych osob i ruszylem do rajchu na obdukcję. Nie bede wnikal w szczegoly ale wybor padl na auto od goscia w wieku 48 lat a wczesniej kupione w salonie przez kobiete
Pierwsze 800km drogi powrotnej do bydgoszczy przejechalem pelen respektu do autka i nie przekraczalem 110 km/h
Swiezo po dotarciu do bydgoszczy autko prezentowalo sie nastepujaco:



Na pierwszy ogien poszla wymina wymiana wszystkich płynów , rozrządu, tarcz i klockow hamulcowych i pucowanie autka
Pierwsze wrazenia z odwazniejszej jazdy sa niezapomniane, mx3 jest raczej powsciagliwe w osiagach w niskim zakresie obrotow ale gdy juz wskazowka dojdzie do 5 tys zaczyna sie masakra , kierownica targaja mistyczne siły ale i tak autko poslusznie podaza tam gdzie wlasciciel sobei tego zyczy. Do tego niesmowity dzwiek V'łki poteguje doznania z jazdy. Do tej pory ciezko mi sie powstrzymac by wkrecac mazde na wysokie obroty po to tylko by uslyszec ten dzwiek

Zawieszenie idealnie cichutkie, nic nie stuka , nie trzeszczy. Lakier ma kilka drobnych felerow lakierniczych jak np guano pozostawione do wyschniecia ktore tym samym wgryzlo sie w lakier na masce

Jako ze auto ma juz 13 lat na karku wypdaloby zeby cos tam odpadlo. I odpadlo. Tłumik



W jego miejsce powedrowal Ulter, basowy acz cichy, ładny i z certyfikatem
Na drugi ogień poszła powycierana tapicerka (urok wszystkich mx3 z taka tapicerką):

A oto nowa tapicerka ktora od tej pory gosci w mx'ie. W tylniej kanapie tez oczywiscie zmienilem tapicerke.

W miedzyczasie wyglancowalem komore silnika. Zawsze przyjemniej sie grzebie w czystym silniku. Mniej czlowiek sie brudzi a i silnik bardziej sie usmiecha


W miedzyczasie autko dotoczylo sie na zlot do Czech w 4 osoby i nawet nikt nie nazekal na brak miejsca (by sprobowali

Gdy autko przypominalo juz serie przyszla pora na modyfikacje.
Na trzeci ogien poszly alufelgi. W koncu to 60% dobrego wygladu auta
Wybor padl na model Allesio F1 17 cali. Oponki z przodu 215 z tylu 225. Szybka wizyta w warsztacie i wyjezdza zupelnie inne auto



Oczywiscie by nakarmic swą proznosc poprosilem moja kobiete zeby troche pojedzila po placyku a ja sobie pofilmuje

http://www.witam.net/mazda/fiveopac_01.mpg 2,6 MB
Przy okazji drobna sesja:



Ostatnio w mx'ie zmienilem kierownice na mniejsza aczkolwiek zywot jej krotki bo kolorystycznmie to koszmar a kupilem ja bo to byla duuuza okazja
Ponadto zagościły zegary indiglo. Całoś prezentuje się nastepujaco:



W drzwiach pojawily sie dystanse pod głębsze glosniki i wytlumienie matami bitumicznymi. Wszystko udokumentowane – kiedys nachlapie relcje
Plany dalszych modyfikacji oczywiscie są ale wole mowic o faktach niz bujac w obłokach
Na zlocie Mazdaspeed w toruniu gtech wyplul taki wynik na 400m:

Co ciekawe na zawodach na 1/4 mili w Toruniu wynik roznil sie tylko o 0,31 s – 17.05.

http://www.witam.net/mazda/fiveopac_02.mpg 5.1 MB –> Madzia vs Punto HGT
I na koniec filmik z proby sprawnosciowej na moto wystawie w łuczniczce w bydgoszczy i kilka fotek
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
http://www.witam.net/mazda/fiveopac_03.mpg 15 MB








i tutaj post sie konczy, dziekuje za cierpliwosci