Strona 1 z 2

Mazda 323F BA KL-ZE '96

PostNapisane: 19 lis 2013, 23:37
przez djdami1992
Obrazek

Witajcie, po czasie gdy użytkowałem mx3 czas na zmianę, oczywiście jeszcze nie pora opuścić grono mazdowiczów, więc zakupiłem kolejną od kolegi z forum (Lutek dzięki!). Po przejrzeniu wszystkich tematów na naszym forum odnośnie 323f (oczywiście tylko zdjęcia w celu poszukiwania inspiracji, bo inaczej jakbym całość czytał, to chyba bym tego postu nie utworzył :)) postanowiłem wreszcie utworzyć swój post z swoim nabytkiem, a więc zapraszam do oglądania, oceniania i do zobaczyska na zlotach :)


Wyposażenie seryjne:
– 2x Poduszka powietrzna
– 4x Elektryczne szyby
– Elektryczne Lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– Regulacja wysokości fotela
– Regulacja wysokości kierownicy
– Elektryczna antena
– ABS
– Szyberdach

Modyfikacje:

SILNIK
– 1,5-->2,0-->2,5 V6 DOHC KL-ZE J-Spec
– Zalany Olejem Mobil 1 5w50 Rally Sport

UKŁAD DOLOTOWY

– kolektor curved neck
– Przepustnica KL-ZE
– Airbox Simota
– Filtr Odmy Simota

UKŁAD WYDECHOWY
– Kolektory Sportowe 6-2-1
– Brak Kata
– Tłumik końcowy Dual Wm Sport (do zmiany)

UKŁAD NAPĘDOWY
– Skrzynia biegów 1.8 v6 mx3
– Sprzęgło Kompletne Exedy 2.5 KL
– Short shifter

UKŁAD HAMULCOWY

Przód
– Zaciski Mazda M6 GH 10' (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Textar M6 GH
– Klocki Textar M6 GH
Tył
– Zaciski 323f v6 po pełnej regeneracji (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Mikoda 323f KF v6
– Klocki Ferodo 323f Kf v6

ZAWIESZENIE
– Zawieszenie Gwintowane FK Automotive Silverline
– Rozpórka Przednich Kielichów (Biała perła)
– Rozpórka Tylnych Kielichów (Biała perła)

FELGI & OPONY

Lato:
– Alufelga 17 " PDW FUZION et 35 szer. 8"
– Opony: Radial Sport 205/40/17
Zima:
– Alufelga 16" Enkei Ori BA (Niebieska Perła)

NADWOZIE
– Pakiet Touring Kit a Spec (progi + dokładka)
– Przedni zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylny zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylna Blenda (czarny mat)
– Przyciemnione szyby

WNĘTRZE
– Pokrowce czarna eko skóra + niebieska alcantara
– Boczki drzwi niebieska alcantara
– Obszywana kierownica skórą przeplatana niebieską nicią
– Podświetlana gałka zmiany biegów
– Oświetlenie wnętrza niebieskie ledy
– Oświetlenie Tarcz niebieskie Diody SMD


CAR AUDIO
– Sony CDX-GT828U
– Subwoofer z Mazdy 6
– Tweetery Helxxic B52C

Do naprawy:
– Problem z hamowaniem rzuca całym samochodem (zwichrowana tarcza?)
– Przy półsprzęgle czuć mocne drgania (jakieś pomysły?)
– Błąd z ABS (3 krótkie mrygnięcia i przerwa)
– Słaby hamulec ręczny
– Pukanie przy skręcaniu (drążki?)
– Przy przyspieszaniu zawieszka przy 2,5k oraz 4,5k obrotów (pomysły?)
– Schładzacz coś nie rozumie do czego jest przeznaczony :D

Co zdążyłem już zrobić:

– Zabezpieczone podwozie (bitex)
– Montaż CB radia Uniden
– Naprawa nie wysuwającej się anteny
– Montaż tweeterów Helix B52C
– Dokupienie i montaż lewego oświetlenia tablicy
– Zmiana na ori światła

Co mam zamiar zrobić:

– Podłączenie DET3 i strojenie
– Montaż anteny cb w miejsce anteny na dachu (np. President Trio)
– Montaż większości elementów (brak spinek/śrubek)
– CarAudio (wygłuszenie + wsadzenie jakiś głośników)
– Montaż głośnika od cb w zaślepce głośnika po środku deski rozdzielczej
– Montaż lampek bocznych w drzwiach
– Ponowne malowanie blendy
– Wymiana tłumika końcowego

Dalsze plany:
– Odświeżenie całego lakieru
– Turbo

Troszkę fociszek (skromnie bo zima idzie i jest ciemno)

Takie tam
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zmiana oświetlenia lexus --> ori
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tylko takie pozycje lubie <sex:69> <sex:69> <sex:69> <sex:69>
Obrazek

Montaż tweeterów
Obrazek
Obrazek

Prace nad zabezpieczeniem podwozia
Obrazek

Tutaj ktoś mnie poczęstował kolczykiem
Obrazek

Czekam na opinie te złe i jeszcze gorsze, jakieś pomysły, rady oraz oceny. Do zlotu! :)

Re: Mazda 323F BA KL-ZE 96'

PostNapisane: 20 lis 2013, 00:14
przez Megsonn
Madzia znana od dłuższego czasu
ale na innym forum, na tym również.
Rad trzeba być, że Mazda Trafiła do Stolicy.

zaś co do wydechu dobrze, że plany są go zmienić.

Szerokości.

PostNapisane: 20 lis 2013, 00:33
przez adamax4
Myslę, że w tym kolorze nadwozia i blendy, to dużo lepiej wyglądała z lexami.

Re: Mazda 323F BA KL-ZE 96'

PostNapisane: 20 lis 2013, 09:16
przez Crenshaw
super autko <spoko> są jakieś kreski z hamowni?

PostNapisane: 20 lis 2013, 10:19
przez hopek
To nie jest klze tylko kl z xeda9 ze średnią półką na tłokach i zwykłymi wałkami kl01...

PostNapisane: 20 lis 2013, 11:55
przez Piotr89
Na szczęście została na forum. Dbaj o nią <spoko>
A swoją drogą już cię lubię – za tą zgrzewkę Perełki <piwo> <spoko>
będę obserwował i śledził twoje poczynania <spoko>

PostNapisane: 20 lis 2013, 12:00
przez Bounty
Eee no kozaczek, boski kolorek <serduszka>

PostNapisane: 20 lis 2013, 13:48
przez Bartg
Fajnie, że auto zostało w klubie, planowane zmiany z wywaleniem tłumika i zmianą lexów dla mnie na plus <spoko>

hopek napisał(a):To nie jest klze tylko kl z xeda9 ze średnią półką na tłokach i zwykłymi wałkami kl01...


Hmm a to ciekawa teoria, jakieś dowody ? Bo z tego co pamiętam cena za auto była spora jak za BA.

PostNapisane: 20 lis 2013, 18:54
przez wilusjdm
Bartg napisał(a): z wywaleniem tłumika i zmianą lexów dla mnie na plus <spoko>

Dla mnie też na plus. I oczywiście plus za wybór dobrego piwa :D

PostNapisane: 20 lis 2013, 19:17
przez hopek
Bartg napisał(a):Hmm a to ciekawa teoria, jakieś dowody ? Bo z tego co pamiętam cena za auto była spora jak za BA.

Cena nie ma tu nic do rzeczy...Auto było zrobione od podstaw, masa, masa, nowych częsci, silnik po remoncie więc nowy właściciel pocieszy się bezawaryjnością długi czas :) Ale kiedys sam lutek pisał że ma wersje z tłokami ze średnią półką co już dyskwalifikuje silnik jako klze. Niedługo to zwykłe kl'ki będą jako ZE :P :P

PostNapisane: 20 lis 2013, 19:35
przez Bartg
Tego nie wiedziałem, myśle, że w takiej sytuacji wizyta na hamownii to konieczność ;)

PostNapisane: 20 lis 2013, 20:02
przez djdami1992
Oczywiście po ogarnięciu kilku rzeczy zawitam z pewnością na hamowni, sam jestem ciekaw, bo nie wiem co tam siedzi w chwili obecnej, na pewno czujrę różnice 136 vs 1xx HP

Będą kreski będzie pompa, dowiemy się co tam siedzi, na pewno zasięgnę waszej opinii na ten temat, w chwili obecnej większość skopiowana z tematu Lutka.

Hopek, więc jakie oznaczenie ma ten silnik – jaką mocą seryjnie się charakteryzuje?

PostNapisane: 20 lis 2013, 21:01
przez Bartek1986
Fajne auto – wywal ten wydech <nie powiem>

Re: Mazda 323F BA KL-ZE 96'

PostNapisane: 20 lis 2013, 21:25
przez mlody1921
Fajnie że znów jest w klubie mam nadzieje że będziesz o nią dbał

Z minusów koniecznie wydech jest troche tragiczny

Co do silnika motor ze średnią półką to jakieś ponoć 18x co nie zmienia faktu że jak jest sdrowy to może pogonić KLZE ze sprężaniem 10,1:1

PostNapisane: 21 lis 2013, 00:11
przez MariuS
a skąd wiecie że to nie KLZE. Jakieś dowody?? Bo teorie teoriami. KLZE też było na wałkach KL-01...
Mój ex KLZE też niby co niektórzy mówili że to KL. Tym czasem kupiony był w JKM w Krakowie jako KLZE, opisany był na z japońskiej karteczce i japońskimi znakami na rozrządzie również jako KLZE. Już nie wspomnę o danych z hamowni, gdzie wyszło 191KM :] czyli więcej niż większość "KLZE" na prostym kolektorze i ostrzjeszymi z drugiej wersji KLZE :)


A wracając do samego auta, to warto byłoby to podstroić, Nie chodzi o samo krzesanie mocy i momentu. Ale "krzywe" po strojeniu stają się o wiele ładniejsze , co skutkuje niższym spalaniem i zauważalną poprawą wkręcania na obroty <spoko>

Re: Mazda 323F BA KL-ZE 96'

PostNapisane: 21 lis 2013, 00:13
przez Crenshaw
djdami – a pokaż zdjęcie silnika :P

Re: Mazda 323F BA KL-ZE 96'

PostNapisane: 21 lis 2013, 00:36
przez djdami1992
Zdjęcie będzie na pewno, kolega komponuje już sprzęt do zdjęć, więc max miesiąc. Tłumik też do zmiany, pierwsza rzecz, która najbardziej mi się nie podobała :)

W domu leży zapakowane DET3 tylko pytanie jak się za to zabrać?? <glupek2> <glupek2>

Lektura i do przodu, ma ktoś jakieś materiały co gdzie do czego komu i po co?

Choć wpierw chciałbym ogarnąć rzeczy, które wymagają priorytetowej naprawy, i wtedy hamownia, żebym widział od ilu HP startuję, bo później jak coś zrobię będą zarzucać mi, że to nie KLZE, gdzie podobno są 3 różne typy + jakiś mix :D

PostNapisane: 21 lis 2013, 01:50
przez hopek
MariuS napisał(a):a skąd wiecie że to nie KLZE

hopek napisał(a): Ale kiedys sam lutek pisał że ma wersje z tłokami ze średnią półką co już dyskwalifikuje silnik jako klze.

czytac kuzwa ze zrozumieniem :P :P
mlody1921 napisał(a): co nie zmienia faktu że jak jest sdrowy to może pogonić KLZE ze sprężaniem 10,1:1

i co z tego ze może pogonić, zwykły kl też może ?? Tu chodzi o nazwę. KLZE występowały w 2 rodzajach 192 i 199 ale tylko z wysoką półką
A co do mocy itp to nie bądźcie śmieszni. Hamownia hamowni nie równa a także warunki czyli temp, cisnienie...
MariuS napisał(a):A wracając do samego auta, to warto byłoby to podstroić

Dokładnie, zwłaszcza że ecu leży i czeka na montaż ;)
djdami1992 napisał(a):W domu leży zapakowane DET3 tylko pytanie jak się za to zabrać??

mało w 100licy tunerów ?? zrobić raz a porządnie, takie moje zdanie :P

PostNapisane: 21 lis 2013, 11:44
przez zeusik
Tyl bym zostawil w serii. Ale z przodu i z boku masakryczna sztuka.

PostNapisane: 21 lis 2013, 13:21
przez Eklerek323f
zeusik napisał(a):Tyl bym zostawil w serii. Ale z przodu i z boku masakryczna sztuka.

Co masz na myśli pisząc "masakryczna sztuka" ?

Wydech z tyłu wymień i będzie bajka po całości <serduszka>