Strona 1 z 3

Mazda MX-3 EC '94 KL-DE

PostNapisane: 21 wrz 2013, 00:08
przez Shinbu
Witam serdecznie :)

Rocznik 1994 – mało kto jej tyle daje, bo od nowości garażowana i ruda się jej boi. Jak na razie:)
Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-klimatyzacja
-rozpórka przednia

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W olbrzymim skrócie:
Moje oczko w głowie kupiłem w lutym 2011r.
Pod maską seryjnie było (co raczej nikogo nie zdziwi) zajechane 1.8 V6... w październiku 2012 udałem się do Krakowa (Japan Korea Motors) po moje wymarzone JDM'owe 2.5 V6 KLZE. Po swapie w poznańskim LB Japan Serwis:
Obrazek
niestety rozpoczęła się seria niefortunnych zdarzeń. 3 dni po odebraniu auta z warsztatu nastąpiła pierwsza awaria – pękła sprężynka zaworowa. Kolejne 3 dni po jej wymianie padła kolejna... Zdecydowałem się na zakup dawcy sprężynek i reszty drobiazgów – głowic KL31. Po tym zabiegu przez pewien czas był spokój. W mojej głowie powstał plan na kolejne modyfikacje który niestety w marcu tego roku pokrzyżował dzik. W czerwcu, dzień po odbiorze mojej biednej Mazdy od blacharza
Obrazek
nastąpiła kolejna, dużo bardziej kosztowna awaria – obróciła się jedna z panewek korbowodowych :( Decyzja – kapitalny remont silnika... Ze względu na odkładnie funduszy autko musiało trochę poczekać. Aktualnie oczekuje przy ul. Syrokomli w Poznaniu na remont.

Co do modyfikacji:
-kopie Advan RG-II: 17x7"
Obrazek
-opony Yokohama AVS sport 205/40.
Obrazek
Obrazek
Poza tym pogrzebane parę drobiazgów, m.in.:
– całkowity remont ukł. hamulcowego oraz pomalowanie zacisków

– zegary indiglo
Obrazek
– shortshifter
– tylne światła USDM
Obrazek
-przednie lampy angel eyes black + japoński xenon Philips'a 6000K
Obrazek

– rozpórka tylna górna
Obrazek

Na dniach wleci Eibach Pro-Kit oraz komplet amortyzatorów gazowych Kayaba.

W planach na przyszły rok:
-kolektory 6-2-1
-układ wydechowy przelot 2,25 cala zakończony kopią A'PEXi N1 lub czymś w ten deseń
-CAI

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 21 wrz 2013, 00:15
przez Rafał_
MX-3 + KL-ZE <serduszka> Ale miałeś niefarta z tą motorownią... temat sprężynek dobrze jest mi znany :|
Wsadzaj sprężynki z KL-DE, wytrzymują do 7400rpm. Te z ZE to max 6800rpm :)

Działaj, działaj....... będę często tu zaglądał :)

PostNapisane: 22 wrz 2013, 19:46
przez michaelB
Piękna sztuka, gratulacje. Oby seria niepowodzeń się już skończyła.

PostNapisane: 23 wrz 2013, 18:12
przez Shinbu
Dzięki za miłe słowa :)
Z aktualności – jeszcze w tym tygodniu silnik będzie wyjęty i rozłożony do remontu :) W końcu coś się dzieje bo już cierpliwość mi się kończy <oczy>

PostNapisane: 23 wrz 2013, 20:56
przez seba323f
Rzeczywiście niefart. Obyś nie stracił zapału do dalszych udoskonaleń mx,a.
Fajna sztuka. <spoko>

PostNapisane: 4 paź 2013, 18:36
przez Bosaczek55
i jak tam kl-ze zdrowe juz ?:) czy ciagle sie robi ?:)

PostNapisane: 5 paź 2013, 12:35
przez Shinbu
Remont nadal w trakcie :| Z pewnych przyczyn niestety trwa to tak długo... Mam nadzieję że nie będę skazany na docieranie w śniegu :P

PostNapisane: 8 paź 2013, 19:06
przez Bosaczek55
no miejmy nadzieje bo wtedy obroty moment skacza w góre jak przy jakims doladowaniu ;p a to tylko lód pod kolami :D

PostNapisane: 8 paź 2013, 21:38
przez MariuS
jarek.ZE napisał(a):Wsadzaj sprężynki z KL-DE, wytrzymują do 7400rpm. Te z ZE to max 6800rpm :)


To miałem farta i Reiss nadal ma. Bo ponad 4 lata i jest spokój :)


Fajne auto. Tylko zawias w dół, to będzie git. I wpadaj na spoty ;P

PostNapisane: 8 paź 2013, 23:53
przez Shinbu
Po kapitalce silnika remont zawieszenia więc przy okazji pójdzie w dół 35mm na pro-kicie od Eibacha.
A na spoty zacznę przyjeżdżać jak tylko Mazda ożyje :)

PostNapisane: 24 lis 2013, 03:51
przez Shinbu
W temacie KLZE trochę nieciekawie. Poza obróconą panewką korbowodową zdiagnozowano również pęknięcie wału korbowego i wżery na gładziach cylindrów...
Nowy blok już znalazłem, nadal szukam jeszcze wału korbowego :/

W międzyczasie przybywa prezentów dla Madzi: nowe zawieszenie i kierownica Momo Corse :)
części tylnej zawiechy nie załapały się na foto:
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 24 lis 2013, 11:49
przez Dawidoski
Niedobrze się stało... Znalazłeś blok klze tak od razu czy robisz hybrydę z kl'em?

PostNapisane: 24 lis 2013, 14:51
przez MIRU
Poza tlokami blok jest taki sam kl/klze...
Shinbu, mam nr do goscia od którego kupowałem głowice...moze jeszcze ma reszte. Jakby co pw

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:15
przez Shinbu
Żeby nie było że temat padł – Mazda już jeździ i ma się bardzo dobrze :D
W marcu wymiana całego zawieszenia <serduszka>
Powoli zbieram graty na układ 2,25cala z nierdzewki, następny krok to budowa zimnego dolotu w oparciu o airbox Simoty :)
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:28
przez witek
Piękna jest <spoko> a silnik to aż <serduszka>

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:28
przez krzysiek323f bg
Fajna M-ka :) Trochę pracy cie kosztowała ale Warto Było <spoko> Pozdrawiam:) Powodzenia w dalszych Modach :) :P <jupi>

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:29
przez ptaszek775
Super ze autko jezdzi oby tak dalej

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:30
przez Odcina
Unikat :)

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:36
przez witek
Wydech też ciekawy :) Skąd dorwałeś? A idzie jeszcze gdzieś kupić kl-ze? Bo coś szukałem ale chyba się skończyło wszystko :P

Re: Mazda MX-3 EC KL-ZE '94

PostNapisane: 4 lut 2014, 17:43
przez Dawidoski
Właśnie, co to za końcowy? ;>