Mazda 323F BJ ZL'00 AT KULAWY NA WÓZKU
Mawiają że cierpliwość jest gorzka,ale jej owoce bardzo słodkie 2 tygodnie czekałem na springi...kolejne 2 tygodnie muszę czekać aż moi mechaniorzy wrócą z urlopu ale rozpórka już leży pod maską i jazda M przeszła w wyższy wymiar komfortu prowadzenia autka Poniższa fotka przedstawiać będzie planowany negatyw tylnej osi Taki jest zamiar,ale pewnie w trakcie ustawiania zobaczymy ile jest na taki myk miejsca,a jest go naprawdę minimalnie mało
Hallo...
W końcu przyszła wiekopomna i oczekiwana chwila "EFKA"siedzi na springach i ma się wręcz znakomicie prowadzenie,szybkość reakcji na zmianę kierownicą wręcz perfekcyjne Na szybkim pokonywaniu zakrętów prawie nie odczuwalny przechył auta,sztywno ale w miarę komfortowo ZDECYDOWANIE WARTO ZAINWESTOWAĆ W DOBRE SPRINGI Obniżyła się o ok.3cm Liczę że siądzie jeszcze max.0,5cm Ale po kolei...
Lista zakupionych części:
-sprężyny VOGTLAND
-tarcze TRW
-klocki i szczęki ATE
-śruby do camberu tylnej osi w kolumnie McPhersona MONROE MC 112
-tuleje z poliuretanu na przednich wahaczach i drążku stabilizatora DEUTER
-sworznie CTR
A teraz zapraszam do fotorelacji
W końcu przyszła wiekopomna i oczekiwana chwila "EFKA"siedzi na springach i ma się wręcz znakomicie prowadzenie,szybkość reakcji na zmianę kierownicą wręcz perfekcyjne Na szybkim pokonywaniu zakrętów prawie nie odczuwalny przechył auta,sztywno ale w miarę komfortowo ZDECYDOWANIE WARTO ZAINWESTOWAĆ W DOBRE SPRINGI Obniżyła się o ok.3cm Liczę że siądzie jeszcze max.0,5cm Ale po kolei...
Lista zakupionych części:
-sprężyny VOGTLAND
-tarcze TRW
-klocki i szczęki ATE
-śruby do camberu tylnej osi w kolumnie McPhersona MONROE MC 112
-tuleje z poliuretanu na przednich wahaczach i drążku stabilizatora DEUTER
-sworznie CTR
A teraz zapraszam do fotorelacji
Ostatnio edytowano 1 wrz 2015, 20:16 przez franek74, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej napisz o ile ucierpiał komfort na tych Vogtlandach, bo bardzo mnie to ciekawi. Jeśli niewiele to może na przyszły rok i do mojej BA takowe wpadną.
Gared napisał(a):Lepiej napisz o ile ucierpiał komfort na tych Vogtlandach, bo bardzo mnie to ciekawi. Jeśli niewiele to może na przyszły rok i do mojej BA takowe wpadną.
Ponieważ od 2 lat śmigam na 17/8 z profilem 40 i do tego z naciągiem to szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się do tego,że po prostu trzeba uważać na dziury...przy dobrej nawierzchni spokojna i w pełni komfortowa jazda...po zmianie na nowe amorki i sprężyny...cóż, w moim obiektywnym odczuciu komfort nawet się polepszył,zwłaszcza na nierównościach,koleinach...bardziej tłumią poprzeczne garby,zakręty to już bajka Springi są tzw.progresywne i to mogę potwierdzić. Jeżeli będzie koło mniejsze i wyższy profil opony to naprawdę nie zastanawiaj się i zakładaj springi...ja dodatkowo wymieniłem tuleje na poliuretany(twardość i gęstość jak w oryginale) z przodu,łączniki stabilizatora(tuleje na tył zostawiłem na kolejny sezon)
Dopisano 29 sie 2015, 08:47:
cepo12 napisał(a):No w końcu Wygląda dobrze, a jeszcze dziś myślałem o Twoim temacie jak siedziałem w garażu
neagtyw od razu na maxa 3 stopnie? nie obciera nic?
Negatyw poszedł od razu na maxa 3 stopnie,może nie widać na fotkach ale jest widoczny...na chwilę obecną nic nie obciera,ale jest naprawdę na styk Ale na przyszłość to tak jak u Ciebie max 7cali i osadzenie ET-40 z oponką 205/40 a nawet 195/40.wtedy nie trzeba nic kombinować przy ustawieniu negatywu kół Pozdrawiam i udanego zlotu życzę
Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania
Gared napisał(a):Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania
Zatem na pewno stracisz komfort podróżowania, nie ma dwóch zdań Ja niestety po tygodniu testowania zmieniłem podejście do w/w tematu...może dlatego, iż mam implanty w kręgosłupie i odczuwam dyskomfort jazdy na obniżonych springach z kołem 17 i oponą 205/40 z naciągiem. i pewnie będę zmuszony powrócić do stanu oryginalnego spróbuje pojeździć na mniejszych kołach...
franek1974 napisał(a):Gared napisał(a):Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania
Zatem na pewno stracisz komfort podróżowania, nie ma dwóch zdań Ja niestety po tygodniu testowania zmieniłem podejście do w/w tematu...może dlatego, iż mam implanty w kręgosłupie i odczuwam dyskomfort jazdy na obniżonych springach z kołem 17 i oponą 205/40 z naciągiem. i pewnie będę zmuszony powrócić do stanu oryginalnego spróbuje pojeździć na mniejszych kołach...
No i rozwiązanie się znalazło...koła 16/7 z oponą 195/50 komfort o niebo lepszy a trakcja wręcz wzorcowa...troszkę gorzej się prezentuje ale coś za coś zatem kółka idą do kolejnego właściciela...ktoś chętny???
cepo12 napisał(a):Zapodaj foto i ile et?
Fotki zrobię na dniach to umieszczę z dokładnym opisem.Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35/4x100/63,4mm Opony FULDA Sport Control 205/40 z 2011/2012 w bardzo dobrym stanie
cepo12 napisał(a):Pytałem o te obecnie na aucie co sąfranek1974 napisał(a):Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35
Ta sama marka,model tylko rozmiar 16/7cali ET-40...sorki,ale jestem zakręcony przed wyjazdem Fotki będą jak zakupię felunek,bo przekładałem z kolesiem dosłownie na kwadrans i zdjęć z tego wszystkiego nie pstryknąłem Poza tym były czarne a ja zdecydowanie wolę silver-shine
bj-tka przykuwa spojrzenie nie da sie obok przejsc obojetnie
ostatnie mody na wielki plus
do zobaczenia na spocie
ostatnie mody na wielki plus
do zobaczenia na spocie
-
Dawid
- Od: 13 sty 2009, 00:13
- Posty: 2033 (9/10)
- Skąd: EPA ....
- Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r
Właśnie zrobiłem Madzią 1400km w 2 osoby i bagaż...spaliła mi około 8l/100km ze średnią 120km/h Olej na tym samym poziomie co przed wyjazdem Zawieszenie sprawuje się znakomicie,ale mnie osobiście doskwiera przy nierównościach...zatem wracam do oryginału mimo zrobionego camberu na tylnej osi opony nadal przy dużym podbiciu zostawiają ślady na rancie nadkola ET 35 przy feldze 8 cali bez rolowania rantów nadkoli nie ma racji bytu... Zaczynam poszukiwania 17 z ET 42/40 z felgą 7 cali,a nawet 6,5 cala i wiem że będzie ciężko coś sensownego pozyskać
zawsze mozna zalozyc cambery i zrobic negatywy 6,5 cala i ET 40 za bardzo sie schowa.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Szkoda, bo wiem że na obniżeniu Ci akurat zależało skoro wracasz do seryjnych springow to zostaw felunek. Wczesniej było dobrze, nie obcierało a jeszcze teraz jak negatyw 3° wpadlwpadł z glebą to powinno byc lux. Chyba że się mylę to od razu poprawiaj
cepo12 napisał(a):Szkoda, bo wiem że na obniżeniu Ci akurat zależało skoro wracasz do seryjnych springow to zostaw felunek. Wczesniej było dobrze, nie obcierało a jeszcze teraz jak negatyw 3° wpadlwpadł z glebą to powinno byc lux. Chyba że się mylę to od razu poprawiaj
Cholernie mi szkoda wygląda zajefajnie,przyciąga uwagę na ulicy i parkingu ale połatany kregosłup ważniejszy Negatyw i felunek pozostaje,kasa pójdzie na inne mody przy aucie. Czeka mnie glinkowanie,woskowanie nadwozia i odświeżenie lakierem zacisków Wypróbuje nowy środek do opon (po wszystkim krótka sesja zdjęciowa)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości