Strona 1 z 19

Eunos 30X EC KLG4 94'

PostNapisane: 21 kwi 2013, 16:24
przez adis555
DSC_0027.JPG

Obrazek


CAM00128.jpg

Oto nowy zakup. Po małych przejściach i poszukiwaniach 323f BA i innych modeli, jako auta "dupowozu" natrafiłem na to autko. Nigdy nie brałem pod uwagę K8 myśląc że nie ma już K8 w dobrym stanie, słuchając stereotypów, że auto nie jedzie a pali jak smok.
Jakiś czas poszukiwałem BA 1.8 Po obejrzeniu paru egzemplarzy w różnych cenach stwierdziłem, że blacha w efkach była gorsza niż w mxach ponieważ jakie bym nie oglądał egzemplarza coś gdzieś już wychodziło a nawet zjadało już auto.
Z uwagi na małą ilość 1.8 skupiłem się na zadbanej 1.5 Niestety również znalezienie egzemplarza w ładnym stanie graniczy chyba z cudem a i po przejazdach próbnych auto mnie nie zachwyciło.
Stwierdziłem co mi tam. Wrócę na stare śmieci.
Obrazek

Kupię następnego mx-3 1.6 DOHC. Znam to auto już dobrze wiem co potrafi a czego nie. Dobra opcja na auto przejściowe. Kolejne kilometry i auta oglądane w województwach sąsiadujących. To co widziałem w komisach opiewało o chamstwo. Mxy tak dojechane, wymęczone, malowane po chamsku z przejściami w połowie elementu itd. Po prostu złomy na które szkoda kasy a cena oczywiście też nie była mała.

Wracając z jednego z komisów we Włocławku, już wymęczony oglądaniem złomu jechałem przez Ciechocinek. Pamiętałem o k8 stojącym na jednym z serwisów ogłoszeniowych w tym mieście. Mówię co mi tam obejrzę chociaż to k8 przejadę się. Z racji ceny auta nie myślałem nawet o kupnie. Zajechaliśmy na podwórko, z boku stała pod drzewem w cieniu ona :|

Po krótkich oględzinach wiedziałem że coś musi być nie tak bo była za idealna na tą cenę. Odpaliłem więc silnik i w tym momencie wiedziałem że już jest moja. Po sprawdzeniu tego co można sprawdzić na miejscu mała negocjacja ceny no i stało się. Stałem się posiadaczem K8.

W woli ścisłości nigdy nie chciałem K8 z racji apetytu na paliwo, skomplikowanej naprawy silnika, drogich części itp. Jednak kiedy cena była na tyle atrakcyjna żeby auto mieć dla siebie, nie wahałem się zbyt długo.

Po jakimś tygodniu widzę, że kupno MX-3 1.6 zamiast K8 jest jak posiadanie dziewczyny bez biustu.
Po prostu czegoś tam brakuję.

Jestem fanem MX-3, gdzieś w podświadomości zawsze chciałem mieć V6 w tym modelu, jednak tłumione to wszystko było przez zdrowy rozsądek.
Teraz z auta przejściowego nie wiadomo co będzie. Albo zostanie seria albo będzie dłubane. Za wcześnie na takie plany. Jedyny plan teraz to cieszyć się z jazdy.

Auto:
Mazda
Model:
Mx-3
Silnik:
1.8 V6 K8
Rok produkcji:
1994
Kolor
: Blaze Red

Wyposażenie:
-elektryczne szyby
-elektryczne lusterka
-skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
-elektryczny szyberdach <spoko>
-wspomaganie kierownicy
-ABS
-immo
-2 poduszki

Najbliższe plany kosmetyki:
Rura dolotu powietrza do wymiany(popękała), uszczelki pod pokrywami, dokładka przednia której nie ma, i płyny eksploatacyjne.

Pierwsze zdjęcia...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Update Sierpień 2013.

W ostatnim czasie doszło parę modyfikacji wizualnych mających na celu poprawienie wyglądu, nieznacznie ze smakiem.

Modyfikacje i naprawy:
– Felgi 16 Enkei Oryginalne z MAzdy MX-5 NB z limitowanej edycji Euphonic edition. Dystans 15mm już czeka. Opony 205/45 Bridgestone.
– Sprężyny FK Automotive -40 wraz z osłonami amortyzatorów
– amortyzatory Kayaba excel G "BG edition"
– zaginiona dokładka przedniego zderzaka wróciła na miejsce
– short shifter
– poliuretanowe tuleje przednie jak i tylne Deuter

Zrobione wycieki spod pokryw zaworowych, wymieniony tłumik środkowy od typowe eksploatacyjne sprawy.

Wizualnie dojdą zapewne dystanse bo koło zbyt głęboko siedzi.

Kolejne plany skupiają się na naprawie stukającego zawieszenia chociaż na nowej sprężynie okazało się że to nie jest tak uciążliwe jak sama gleba <glupek2>
Obrazek
CAM00129.jpg
CAM00128.jpg
CAM00125.jpg
CAM00121.jpg






Obrazek Obrazek




Osiągnięcia:
1. Miejsce 1/4 mili Bushi Czaplinek 2013
Obrazek
2. Miejsce 1/4 mili Samurai Kąkolewo 2014
adis.jpg

Best ET:
16,605 K8
15,322 KL
Best RT:
0,185

2. Hamownia:
1.8 V6 K8
Obrazek
2.5 V6 KLG4
Kąkolewo 2014 wykres.jpg





Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Update 2014.04

Obecny setup na 2014 :
– Silnik KLG4
– kolektor dolotowy zagięty KL-1C
– przepustnica Kl-47
– Koło zamachowe K8
– Sprzęgło KL
– piąty bieg FS
– aparat K834
Silnik zalany Valvoline 10W-40, doregulowany po paru niespodziankach w końcu jeździ jak powinien.
CAM00001.jpg

CAM00023.jpg

CAM00026.jpg

CAM00029.jpg

Świerze zdjęcia wkrótce po czyszczeniu... <spoko>
20140809_185107.jpg
20140809_184810.jpg
20140809_184818.jpg
20140809_184849.jpg
20140809_184959.jpg
20140809_184853.jpg
DSCF0712.JPG
DSCF0707.JPG

Re: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 21 kwi 2013, 23:06
przez Rafał_
Piękna <serduszka>

PostNapisane: 21 kwi 2013, 23:15
przez GreXx
Widlak to widlak :) Fajna sztuka :) bezawaryjności i czekamy na więcej zdjęć :)

PostNapisane: 22 kwi 2013, 19:26
przez wilusjdm
adis555 napisał(a):myśląc że nie ma już K8 w dobrym stanie

I tu się zgodzę, ostatnio też miałem okazje przesiąść się na Mx3 1.8, ale jak w rzeczywistości zobaczyłem jak się prezentowała dałem spokój i zostaje na jeszcze długo przy BA .
Widocznie trafiłeś, na wyjątkowy okaz, bo prezentuję się na zdjęciach ładnie .

PostNapisane: 22 kwi 2013, 20:45
przez mily200
no w końcu się pochwalił :)
Autko będzie w mojej klasie to zobaczymy jaki jeszcze motor jest żywotny :)

PostNapisane: 22 kwi 2013, 20:59
przez trzydziech
i okazja będzie na hamowni :P
z ciekawości, klepię sobie przejażdżkę tą V6 ;P

Odp: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 22 kwi 2013, 21:12
przez adis555
Na hamownie wjade ale z nieszczelnym dolotem i przewodami do wymiany nie spodziewam się zbyt dużo. Na razie czekam nie inwestując w auto żeby zobaczyć czy z tego K8 coś będzie. Jeśli będzie ok to na następny zlot powinno być wszystko ogarnięte.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 22 kwi 2013, 21:23
przez trzydziech
dolot na szybko uszczelnij powertapem – te 20zł już mógłbyś wydać :P a przewody na czas hamowni chyba ktoś Ci by użyczył mający K8 ;)

PostNapisane: 22 kwi 2013, 22:51
przez luki_92_92
Fajna <serduszka> Też szukałem mx-3 1.6 a kupiłem z K8 i chyba gdybym drugi raz kupował już nie przeglądałbym tych 1.6 bo V6 ma to coś <serduszka>

Re: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 25 kwi 2013, 20:28
przez adis555
Dziś (A raczej przez 3 ostatnie dni) walczyłem z podświetleniem przycisków konsoli nawiewu oraz przełączników. Koniec końców pacjent żyje wszystko świeci chociaż mogłoby być nieco lepiej. Przy okazji demontażu licznika wpadły aluramki. Z efektu jestem średnio zadowolony. W dzień jakoś mi średnio pasują, za to w nocy bardzo mi odpowiadają <lol> . Typowa kosmetyka. Auto otrzymało również polerkę na mokro. Obecnie staram się ją doczyścić po czerwonych kropkach na całym aucie. Dlatego też zdjęcia wpadną zaraz po zlocie. Wtedy też będzie woskowanie. <spoko>
Przed
Obrazek
Po
Obrazek

PostNapisane: 25 kwi 2013, 20:30
przez pawcio1017
Ładna sztuka (bo czerwona :P ). Cóż można powiedzieć – na glebe z nią! I zadbaj o lakier, po polerce wogóle świetnie będzie się prezentowała ;)


Tak swoją drogą...

adis555 napisał(a):kupno MX-3 1.6 zamiast K8 jest jak posiadanie dziewczyny bez biustu.
Po prostu czegoś tam brakuję.


Po spocie i z opowiadań wydawało mi się, że Ty taki cichy spokojny... hahaha

PostNapisane: 25 kwi 2013, 20:47
przez luki_92_92
Pokaż lepiej jak świecą przyciski z nowym podświetleniem bo też się do tego chcę zabrać w wolnej chwili :P

Odp: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 26 kwi 2013, 10:44
przez adis555
Przyciski świecą na zielono jak w oryginale. Żaden odpustowy niebieski czy też czerwony. Zbyt słabo świeci panel nawiewu ponieważ nie moglem znaleźć odpowiedniej żarówki. W wolnej chwili zrobię ci zdjęcia.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2

PostNapisane: 26 kwi 2013, 15:16
przez luki_92_92
A co jest odpustowego w niebieskim czy czerwonym? Jeżdżąc czerwonym autem chciałbym mieć czerwone podświetlenie np a niebieskim – niebieskie, żadnego odpustu tutaj nie widzę :P Czekam w takim razie na fotki, bo u mnie nic nie świeci prócz licznika i dwóch przycisków i muszę w końcu z tym zrobić <oczy>

Re: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 26 kwi 2013, 16:23
przez adis555
Z oświetleniem to jest tak, że ja wole tak jak zrobiła fabryka. Na pewno niebieskiego podświetlenia i czerwonego porostu nie lubię. <cisza>

PostNapisane: 26 kwi 2013, 16:39
przez Neonixos666
adis555 napisał(a): i czerwonego porostu nie lubię. <cisza>


czerwone jest seryjnie u mnie w BJ i wygląda świetnie.

Odp: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 26 kwi 2013, 16:41
przez adis555
Niby tak każdy lubi co innego ;)

Wysłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2

Re: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 29 kwi 2013, 19:20
przez adis555
Post pod Postem ale co mi tam. Aby zgadzały się daty postów pozlotowych <lol>

Wypad na zlot zakończony sukcesem. Zrobione 500km niesprawdzonym do końca autem.
Efekt?
1.Ofiara śmiertelna w postaci ptaszka który nie zdążył przelecieć przed autem
2.Po dojechaniu do domu okazało się, że wydech się gdzieś lekko rozszczelnił po przegonieniu autostradą itp.
Generalnie jestem bardzo zadowolony z wyjazdu. Mimo, że część lotniskową wypadła średnio, ale to inny temat. Cała ta wycieczka dała mi pogląd na stan auta, silnika, potrzebnych i niepotrzebnych modów. Auto sprawdziło się super. Nawet przy prędkościach 180 km/h prowadzi się bardzo pewnie a vka mruczy aż miło nie powodując bólu głowy.

Najlepszy czas ET 17.05 co wydaje mi się dobrym wynikiem zwłaszcza że to mój 2 zlot i naprawdę nie wychodziły mi starty, do tego potem zrobiło się mokro. Docelowo na następnym zlocie chciałbym zrobi 16,9 i myślę, że jest to w zasięgu ręki.

Generalnie auto dostanie teraz obiecaną kosmetykę i eksploatację. Wpadnie olej Liqui Moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 filtr etc. i wspomniane łatanie bądź wymiana wydechu. Do tego pod maską będzie zrobiony porządek z wyciekami, nowe uszczelki pod pokrywy. Przy okazji będą pomalowane pokrywy (Prawdopodobnie sam to zrobię). Rura dolotu zostanie wymieniona. Gdy mechanicznie będzie już wszystko ok, wpadnie dokładka przedniego zderzaka której tak bardzo mi brakuje i brak jej strasznie psuje całą linie przodu mxa. Po przejazdach w trasie tych 500km stwierdziłem, że musi wpaść piątka od Fsa tym bardziej, że sama adaptacja tego biegu nie wymaga nawet wyjęcia skrzyni więc mod będzie raczej zrealizowany. K8 ma strasznie krótką skrzynie która powoduje zbyt wysokie spalanie jak dla mnie zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Jadąc 120 mam już ponad 4 tyś obrotów, więc przy przelotowych 140 autostradą jest już bardzo nieeknomicznie <lol> Do tego jakieś głośniki na przód w miarę sensowne cenowo.

Cały zamysł w tej chwili wygląda tak, aby auto chodziło tip top, wyglądało jak w serii ze wszystkimi dokładkami. Ma to być doprowadzane stopniowo. Mam zamiar nie inwestować w auto dużych pieniędzy bo raczej już nie warto w takie roczniki inwestować. Na pewno same rzeczy o których pisałęm pochłoną już spore koszta ale poza pierdołami są to rzeczy niezbędne do eksploatacji. Zobaczymy jak będzie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 10 cze 2013, 19:54
przez Rzarii
Elegancko! Fajnie że 1.8:)
Oby jak najdłużej służyła:)

Re: Mazda MX-3 EC K8 94'

PostNapisane: 10 cze 2013, 20:09
przez adis555
Dzięki. Ostatnio ogarnięte zostało parę rzeczy pod maską. Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów które były chyba plastikowe a nie gumowe bo łamały się jak zapałki <glupek2> . Pod kolektor dolotowy też poszły nowe, do tego nowe świece i przewody. Także pod maską zostało do wymiany rurę dolotu i po zabawie. Dokładka zderzaka nadal poszukiwana. Do tego doszły też tylne górne mocowania amortyzatorów do wymiany.

Prawdopodobnie w piątek wpadnie wykres żywych koni pod maską. <nie powiem>

Ostatnie czasy od 0-100km wyszły mi 8,8s co przy katalogowych 8.5 wydaję się być spoko wynikiem biorąc pdo uwagę, że trzeba poćwiczyć starty. Na ćwiartkę wyszło 16,540 także jestem zadowolony <spoko>