Strona 1 z 9

Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8V6 CAI –> Sprzedana

PostNapisane: 4 mar 2013, 12:39
przez luki_92_92
Chciałbym przedstawić wam mój nowy nabytek :) Po wakacjach będą nam potrzebne dwa auta, tak więc już od grudnia się rozglądałem w temacie i akurat się trafiło coś czego szukałem – poliftowe mx-3 z szyberdachem w moim przedziale budżetowym :)

Obrazek

Pojechaliśmy po nią 215km w jedną stronę (Syców – gdzieś za Opolem), w drodze powrotnej nie obyło się bez przygód bo przegub jest na wykończeniu i 20km przed Katowicami zaczęło mi mocno szarpać kierownicą w prawą stronę, nie było mi do śmiechu wtedy. Ale udało się dojechać szczęśliwie, więc będziemy działać. Jak to powiedziałem – kupiłem sobie skarbonkę, teraz tylko kasę wkładać hahaha Blacharka jest zdrowa nie licząc jednego kwiatka na nadkolu, podłoga też, silnik chodzi równo i żwawo przyspiesza więc wziąłem bo to co jest do zrobienia da się poogarniać i będzie fajna maszynka. Z moich oględzin wynika że nie była bita bo wszystkie szczeliny równe, lakier wygląda na oryginalny. Jedynie tylny zderzak ma inny kolor (zamiast VQ jest jakiś czarny) no i lusterko od strony kierowcy jest jakieś dziwne ale to się zrobi w wolnej chwili jak należy :) Po przejechaniu się V'ką wiedziałem że to auto jest już moje <serduszka>

Obrazek

Samochód kupiłem od osoby prywatnej, nie żaden handlarz.

Z dekodera VIN dowiedziałem się, że moja MX-3 była wyprodukowana 03.09.1994 roku na rynek niemiecki. Pierwsza rejestracja w Polsce w 2007 roku. W 2011 założony gaz. Jestem 3 właścicielem w Polsce. Z dekodera VIN dowiedziałem się również, że mój silnik miał seryjnie ponoć 134KM (dziwne bo w polifcie powinno być 129 – dekoder się pomylił czy mam silnik z przedliftu? fajnie by było jakby ktoś z poliftem sprawdził u siebie co mu pokaże)

Wyposażenie:
– Kolor VQ Noble Green Mica <serduszka>
– Silnik K8 1.8 V6 w wersji 134KM (wg dekodera vin)
– ABS który mnie drażni bo w efce go nie ma i nie mogę się przestawić <lol>
– 2x Airbag
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– elektryczny szyberdach
– centralny z pilota
– dokładane immo (swoją drogą mam tylko jeden "stick" do odblokowywania, ciekawe czy da się to gdzieś dorobić bo może być problem jakby się zepsuło nie daj boże)
– seryjne: rozpórka, halogeny przód, dokładka zderzaka (połamana, czeka na reanimację), nakładki na progach, chlapacze przód – brakuje chyba tylnych
– felgi stalowe 14" z oponami zimowymi vredestein
– 3 stop
– gaz IIgen z butlą w kole zapasowym
– podświetlany zamek w drzwiach :)

Co jest do zrobienia:
– uszczelki pod pokrywami zaworów bo się poci na uszczelkach
– usunięcie parcha z tylnego nadkola a także polakierowanie dachu lub jego części (pierwszy właściciel w polsce miał cb-radio i stawiał antenę na dachu. bez podkładki. I teraz mam na dachu kółko wielkości magnesu z anteny bez klaru <kiler> ale da się to zrobić bez problemu także spoko.

Jak coś sobie jeszcze przypomnę, to podopisuję.

Narazie wrzucam fotki z ogłoszenia, swoje porobię po wymianie przegubu jak sobie ją umyję i gdzieś pojadę coś popstrykać :) Ciekawe czy wam się spodoba, zapewne nie <diabełek>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ori gałka:
Obrazek

Amber:
Obrazek

Felgi:
Obrazek
Obrazek

Fotki rok po zakupie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8V6 DOHC 24V

PostNapisane: 4 mar 2013, 18:09
przez Rafał_
hmm mx3 <serduszka> ..
Jakieś ładne nowe fotki by się przydały :) .

PostNapisane: 4 mar 2013, 18:17
przez luki_92_92
Mam z nią wiele wydatków żeby ją do stanu używalności przywrócić, więc w tym sezonie nie stać mnie na alusy dla niej, ale mam mały plan :) Kupiłem sobie do efki fele OZ Racing F1 Cup 16" grafitowe :D Ale mam jeszcze opony 15" letnie w dobrym stanie, więc ten sezon w efce jednak zostają te felgi co są a letnie fele z efki ten sezon przejeżdżą sobie na MX'ie :)

Tak poglądowo jak ta fela wygląda przy tej budzie tylko na fotce chyba 17" a ja mam 16(fotka zapożyczona od kogoś z forum, swoją drogą jego MXa jest piękna i chciałbym żeby moja tak wyglądała)
Obrazek

A co do fotek – jutro daję auto na warsztat, wymieniam przegub i będzie się dało już jeździć normalnie – wtedy sobie umyję i zrobię jakieś świeże fotki i wrzucę tutaj :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8V6 DOHC 24V

PostNapisane: 4 mar 2013, 18:28
przez Rafał_
To auto młodego :) Z tego co pamiętam to jest 16". Wkładaj szybko tam KLa :D

PostNapisane: 4 mar 2013, 19:21
przez luki_92_92
Może kiedyś <diabełek> Narazie jest du dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia niestety, ale liczyłem się z tym przy zakupie :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8V6 DOHC 24V

PostNapisane: 4 mar 2013, 19:29
przez presco
Ładna mazda, ładniejsze felgi na pewno poprawią wygląd. Oby się nie psuła i powodzenia w modach.

PostNapisane: 4 mar 2013, 19:40
przez D@m$on
Fiu fiu Luki gratuluje :)
Ładnie sie prezentuje ogólnie ladny egzemplaż :) I masz racje idz w ten deseń co dałeś na fotce tamten jest piękny:)

Dopisano 04 mar 2013 18:44:

Fiu fiu Luki gratuluje :)
Ładnie sie prezentuje ogólnie ladny egzemplaż :) I masz racje idz w ten deseń co dałeś na fotce tamten jest piękny:)

PostNapisane: 4 mar 2013, 19:45
przez luki_92_92
Dzięki, szkoda że jest taka ładna tylko na fotkach <lol> ale pracuję nad tym.

Jutro odstawiam ją na warsztat na wymianę przegubu i będzie można już jeździć <oczy>

PostNapisane: 4 mar 2013, 21:53
przez hopek
Już trzecią mx widzę na takich samych felach :)

PostNapisane: 4 mar 2013, 23:41
przez Majki88
Zaworów nie wyregulujesz bo są na hydraulice polecam jakiś dobry olej i pilnowanie stanu
a uszczelki tylko ori szkoda podwójnej roboty zwłaszcza przy tylnej głowicy jeżeli sam byś robił to zrozumiesz o co chodzi <oczko>

Za po za tym bardzo ładny mix ogarnij tego kwiatka z rdzy i będziesz zadowolony w jakim stanie hamulce z tyłu bębny czy tarcza

PostNapisane: 5 mar 2013, 00:00
przez Leniwiec
Jest śliczna!

PostNapisane: 5 mar 2013, 18:43
przez luki_92_92
@Majki z tyłu tarcze są, jak to w V6 (chyba że były też wersje to nie wiem, ale u mnie napewno są tarcze) a w jakim są stanie to się okaże pewnie na przeglądzie, ale hamuje to średnio póki co.

@Leniwiec – niestety nie jest :| ale może kiedyś będzie (taką mam nadzieję przynajmniej).

PostNapisane: 6 mar 2013, 10:54
przez Lukano
Majki88 napisał(a):Zaworów nie wyregulujesz bo są na hydraulice polecam jakiś dobry olej i pilnowanie stanu

Olej na dzień dobry, powinno przestać, a jak nie poszukaj na forum tematu o zaworze ciśnienia, czy jakoś tak.
Coś słyszałem o tym. W misce powinien być. Zapytaj Smirnoff z carspeed, coś takiego mi kiedyś tłumaczył.

PostNapisane: 6 mar 2013, 18:09
przez luki_92_92
Odebrałem ją od mechanika. Oprócz przegubu wymienił mi odrazu sworzeń i końcówkę drążka bo to też było do zrobienia, jeszcze gumowe osłony na półosiach są do wymiany i osłona przegubu z lewej strony ale kolejnych 150 zeta już nie miałem także zrobię to w następnym miesiącu albo poszukam tańszego warsztatu bo tu jest drogo. Ustawili też zbieżność.

Korzystając z tego że już się da normalnie jeździć pohasałem trochę po mieście pod odcinkę żeby sprawdzić jak to jeździ, jak przyspiesza i jest tak <serduszka> Klekotanie co ciekawe wcześniej było gdy się stało, teraz jak stoję tego nie ma jest cisza w aucie. Do 2.5 tysiąca obrotów jest dźwięk jak w dieslu, natomiast już od 3k słychać dźwięk V6 i jest bajka <faja> Mam jeszcze trochę oleju na dolewkę (jest zalane jakimś mineralnym), jak już go zużyję to będę myślał nad płukanką i zmianą oleju na półsyntetyk (no i oczywiście w międzyczasie uszczelki pod deklami muszę zmienić).

PostNapisane: 7 mar 2013, 00:48
przez Majki88
15W jest za gęsty do Vki 5W lub 10W i zmniejszy się klepanie

PostNapisane: 23 mar 2013, 15:38
przez luki_92_92
Korzystając z tego że jest ładna pogoda mazda została umyta i nawoskowana, i dopiero teraz naprawdę mi się podoba <serduszka>


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 23 mar 2013, 15:46
przez D@m$on
A fela gdzie?:p
Kurde ale Ci dobrze u mnie jeszcze od cholery śniegu i mróz:( Nawet nie ma jak auta umyć:(

PostNapisane: 23 mar 2013, 15:49
przez luki_92_92
A felga w piwnicy czeka na dwie opony i nakrętki, które z kolei czekają na hajs bo teraz muszę ją zarejestrować, zrobić przegląd i opłacić OC, no i wymienić uszczelki pod deklami zaworów bo się poci i to dość konkretnie <dupa> No i też nawet jeśli bym na upartego miał zakładać z tymi oponami bo powiedzmy jeszcze z miesiąc by się na nich pojeździło to nie ma sensu letnich opon zakładać jak co drugi dzień pada śnieg <glupek2>

PostNapisane: 24 kwi 2013, 13:06
przez luki_92_92
Odświeżając temat – ostatnio nabyłem trochę gratów, czekają na zamontowanie :D

Kupiłem:
– nową ramkę licznika (tą schodzącą aż do radia, moja jest pęknięta a całkiem tanio dostałem w dobrym stanie)
– alarm z centralnym zamkiem i fajnymi pilotami (pilot-kluczyk)
– opony Uniroyal RainSport 2 205/45R16
– dostałem ori gałkę zmiany biegów od BA, gałeczka już zamontowana i wygląda świetnie, nie to co poprzednia plastik fantastik która poszła do piekła <diabełek>

Została wymieniona uszczelka katalizatora jak zalecił diagnosta na przeglądzie, dzięki czemu już nie śmierdzi spalinami podczas stania w korku, oraz nie słychać pierdzenia tylko V6 <buja w obłokach>

No i MX dostała ambery, malowane farbką Tamiya Clear Orange X-26. Aktualnie czekam aż bezbarwny wyschnie żeby móc je zamontować.

1 warstwa farbki:
Obrazek

2 warstwa:
Obrazek

a tutaj dla porównania mam fotkę sprzed 2 lat tuż po oklejeniu kierunku od efki folią oracala. Różnica jest bardzo duża jak widać, oczywiście na korzyść farbki. Jak odbiorę efkę z lakierowania zrywam folię i maluję farbką :D
Obrazek

PostNapisane: 24 kwi 2013, 17:26
przez jaaco
Nie zapomnij o 2-3 warstwach bezbarwnego w sprayu na to bo po pierwszej zimi powiedzą papa
Tylko nie porób zacieków.

/aha nie doczytałem :D