Strona 1 z 1

Mazda 323F BA Z5 98r. Srebrna

PostNapisane: 13 sty 2013, 23:40
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
Witam!

Obiecałem przedstawić swoją mazde 323F :) Miałem też ją umyć ale spadło dużo śniegu i to nie miało sensu do tego mróz ehh ;[, ale to nie przeszkodziło mi w zrobieniu zdjęć a więc...
Zakupiłem ją w październiku 2012 roku i okazało się że to jest to czego szukałem :D
Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy
– el. szyby x2
– klimatyzacja
– centralny zamek
– abs
– poduszka pow. x2
Dokonane wymiany:
– kompletny rozrząd + pompa
– płyn hamulcowy
– płyn chłodzący
– olej silnikowy (GULF 10W40) + filterek
– filtr paliwa
– uszczelka na zaworkach
– zimmering na wale od strony rozrządu
– świece NGK
– żarówki mijania PHILIPS 100% Blue Ultra coś takiego :D
– gleba -40mm
Teraz co do roboty przede mną:
– wyciszenie samochodu matami od środka
– bad look
– malowanie wnęk zderzaków "czarny mat"
– malowanie maski, dachu oraz blendy na czarny połysk
– malowanie klamek pod kolor nadwozia
– malowanie środka pod kolor nadwozia "mam na myśli deski, środkowego panelu, obudowa stacyjki
– regeneracja felg + malowanie
– malowanie zacisków oraz bębnów
– ksenon 6000K
– oponki 195/50 R15
– sportowy wydech
– montaż strumiennicy
– wymiana oświetlenia zegarów i deski + Alu ramki
– wymiana świateł przeciwmgłowych
– obszycie tapicerki czymś ładniejszym :]
– podniesienie mocy ( dziś odbyła się rozmowa z moim znajomym mechanikiem)
– wyciągnięcie pomarańczowych odblasków z przednich kierunków
To narazie na tyle jak coś zapomniałem to dopiszę przy kolejnej okazji :)
Pozdrawiam i czekam na opinie, propozycje oraz ewentualne pomysły :D

PostNapisane: 14 sty 2013, 18:55
przez kamil_d91
Mazda ładna i doinwestowana tylko tej [jaki?] spojler....hmmm lepszy chyba oryginalny.Jak ten Twój mechanik chce podnieśc moc w Z5? :)

PostNapisane: 14 sty 2013, 19:00
przez jarsoN
Dz[I]ki b3du[I]n :) napisał(a):– Bad look

Zdecydowanie tego nie rób.

Zdejmuj parapet, takie to z5 ma odejście, że musisz docisk z tyłu mieć? <lol>
Dz[I]ki b3du[I]n :) napisał(a):– podniesienie mocy ( dziś odbyła się rozmowa z moim znajomym mechanikiem)

Jedynym słusznym modem pod ten silnik będzie wyrzucenie go i wstawienie np. 1.8 BP Nie opłaca się raczej w nim dłubać.

Zmieniaj lusterka na oem, bo te pseudo mpower są żałosne, maluj klamki w kolor auta, maluj felgi na czarno i wtedy to będzie wyglądać i pasować (czarna blenda i lexy czarne).

Dodaj fabryczne wyposażenie i uporzadkuj ładnie temat i przenosze.

PostNapisane: 14 sty 2013, 19:51
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
kamil_d91 napisał(a):Mazda ładna i doinwestowana tylko tej [jaki?] spojler....hmmm lepszy chyba oryginalny.Jak ten Twój mechanik chce podnieśc moc w Z5? :)


No właśnie nie wiem ogólnie jestem z tych ludzi którym się podobają takie spojlery ale nie wiem jakby wyglądała z oryginalnym. :) A jeżeli chodzi o moc to ja nie wiem jak on by to chciał zrobić żeby coś podnieść na mocy ale to jest człowiek magia, jak będę wiedział więcej to się podzielę z wami informacjami :D

Dopisano 14 sty 2013, 18:54:

jarsoN napisał(a):
Dz[I]ki b3du[I]n :) napisał(a):– Bad look

Zdecydowanie tego nie rób.

Zdejmuj parapet, takie to z5 ma odejście, że musisz docisk z tyłu mieć? <lol>
Dz[I]ki b3du[I]n :) napisał(a):– podniesienie mocy ( dziś odbyła się rozmowa z moim znajomym mechanikiem)

Jedynym słusznym modem pod ten silnik będzie wyrzucenie go i wstawienie np. 1.8 BP Nie opłaca się raczej w nim dłubać.

Zmieniaj lusterka na oem, bo te pseudo mpower są żałosne, maluj klamki w kolor auta, maluj felgi na czarno i wtedy to będzie wyglądać i pasować (czarna blenda i lexy czarne).

Dodaj fabryczne wyposażenie i uporzadkuj ładnie temat i przenosze.


A czemu odradzasz bad looka? Hehe jeżeli chodzi o spojler to kumpel w robocie nazwał już go parapetem :D Na wiosnę pomyślę nad wymiana jego. :)

PostNapisane: 14 sty 2013, 20:22
przez kamil_d91
Można podnieśc nieznacznie moc w tym silniku np zmienic kolektor na 4-2-1(robiony na zamównienie) wstawic dolot +stożek + wyciąc katalizator + remont silnika ale po co wydawac tyle pieniedzy skoro i tak to będzie cały czas Z5 :) chyba że wstawi Ci ten magik jakąś turbine <faja>

PostNapisane: 14 sty 2013, 20:27
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
kamil_d91 napisał(a):Można podnieśc nieznacznie moc w tym silniku np zmienic kolektor na 4-2-1(robiony na zamównienie) wstawic dolot +stożek + wyciąc katalizator + remont silnika ale po co wydawac tyle pieniedzy skoro i tak to będzie cały czas Z5 :) chyba że wstawi Ci ten magik jakąś turbine <faja>


Też tak pomyślałem jak dla mnie było by spoko, tylko jeszcze jeżeli dojdzie do tych przeróbek to jak wzrośnie spalanie tego też jestem ciekawy, bo mógłbym gazować ale ogólnie szkoda mi silnika na gaz i do tego turbiny nie lubią gazu z tego co wiem. Jak to tam wygląda? :)

PostNapisane: 14 sty 2013, 20:31
przez jarsoN
Dz[I]ki b3du[I]n :) napisał(a):A czemu odradzasz bad looka?

Bo jest ochydny, po prostu :).

Ja też jestem osobą która lubi wysokie spoilery, ale ten raz, że jest brzydki a dwa, że jest kompletnie nie potrzebny. Wygląda jak skrzydło nietoperza <dupa>
kamil_d91 napisał(a):Można podnieśc nieznacznie moc w tym silniku np zmienic kolektor na 4-2-1(robiony na zamównienie) wstawic dolot +stożek + wyciąc katalizator + remont silnika ale po co wydawac tyle pieniedzy skoro i tak to będzie cały czas Z5 :) chyba że wstawi Ci ten magik jakąś turbine <faja>

Myślę, jeżeli do Z5 ktoś chciałby pchać turbine to już bardziej by się opłacało kupić inne auto z większym silnikiem. Taniej już chyba by wyszedł swpa na ZE :P
Też tak pomyślałem jak dla mnie było by spoko, tylko jeszcze jeżeli dojdzie do tych przeróbek to jak wzrośnie spalanie tego też jestem ciekawy, bo mógłbym gazować ale ogólnie szkoda mi silnika na gaz i do tego turbiny nie lubią gazu z tego co wiem. Jak to tam wygląda?

Poważnie myślisz, że Ci wstawi turbine <lol> ?

Przenosze temat.

Re: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98r. Srebrna

PostNapisane: 14 sty 2013, 20:41
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
No a więc zgłębiłem temat podniesienia mocy w moim Z5 :) Sprawa wygląda tak iż powiedział że można bawić się w wałkami rozrządu które zmieniają kąty krzywek i coś tam się poprawia oraz aparatem zapłonowym no i tam wiadomo jakieś rzeczy żeby to hulało, powiedział również że mogą byc problemy potem z wolnymi obrotami może go szarpać troszkę lub będą falować, mówię od razu ja się aż tak nie znam więc chciałbym poznać waszą opinie co o tym myślicie :)

Dopisano 14 sty 2013, 19:42:

jarsoN napisał(a):
Dz[I]ki b3du[I]n :) napisał(a):A czemu odradzasz bad looka?

Bo jest ochydny, po prostu :).

Ja też jestem osobą która lubi wysokie spoilery, ale ten raz, że jest brzydki a dwa, że jest kompletnie nie potrzebny. Wygląda jak skrzydło nietoperza <dupa>
kamil_d91 napisał(a):Można podnieśc nieznacznie moc w tym silniku np zmienic kolektor na 4-2-1(robiony na zamównienie) wstawic dolot +stożek + wyciąc katalizator + remont silnika ale po co wydawac tyle pieniedzy skoro i tak to będzie cały czas Z5 :) chyba że wstawi Ci ten magik jakąś turbine <faja>

Myślę, jeżeli do Z5 ktoś chciałby pchać turbine to już bardziej by się opłacało kupić inne auto z większym silnikiem. Taniej już chyba by wyszedł swpa na ZE :P
Też tak pomyślałem jak dla mnie było by spoko, tylko jeszcze jeżeli dojdzie do tych przeróbek to jak wzrośnie spalanie tego też jestem ciekawy, bo mógłbym gazować ale ogólnie szkoda mi silnika na gaz i do tego turbiny nie lubią gazu z tego co wiem. Jak to tam wygląda?

Poważnie myślisz, że Ci wstawi turbine <lol> ?

Przenosze temat.


Już nie :P

PostNapisane: 14 sty 2013, 20:55
przez Bartg
Nie opłaca się, była na forum BA z 1.5 porobionym – kolektory, dolot, wydech, być może też wałki ale nie dam głowy – całe 99 koni miała przy dużym nakladzie kasy. To nie Honda niestety, że w 1.5 takie mody dałyby +20-30 koni :(

PostNapisane: 14 sty 2013, 21:06
przez jaaco
Ładnie ktoś pokarał tym parapetem <nie powiem> Fanem takich lusterek również nie jestem, lexów też, ale z czarną blendą przy srebrnym kolorze mogą być :)

PostNapisane: 14 sty 2013, 22:31
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
jaaco napisał(a):Ładnie ktoś pokarał tym parapetem <nie powiem> Fanem takich lusterek również nie jestem, lexów też, ale z czarną blendą przy srebrnym kolorze mogą być :)


Na wiosnę będzie demontaż parapetu :)

PostNapisane: 14 sty 2013, 23:56
przez kamil_d91
Schemat jest taki.Ktoś kupuje Z5.Potem patrzy jak można w nim podkręcic moc.Następnie chłopaki z forum uświadamiają mu że to nie ma sensu:)W swoim przypadku też tak miałem :D

Re: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98r. Srebrna

PostNapisane: 15 sty 2013, 17:56
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
Smutno mi z tego powodu haha :D Ja chcę więcej mocy!! ^^ Zobaczę jak to wyjdzie w praniu i wtedy się okaże czy będę robił swapa na 1.8 :)

Re: Mazda 323F BA 1.5 DOHC 98r. Srebrna

PostNapisane: 15 sty 2013, 21:41
przez mykel
Ładna, podoba mi się ta czarna blenda z tymi lampami. Może kiedyś i u mnie takie coś zagości. Ile kosztowała cię wymiana rozrządu?, chodzi o same części.

PostNapisane: 15 sty 2013, 23:56
przez Dz[I]ki b3du[I]n :)
mykel napisał(a):Ładna, podoba mi się ta czarna blenda z tymi lampami. Może kiedyś i u mnie takie coś zagości. Ile kosztowała cię wymiana rozrządu?, chodzi o same części.

Pompa wody 150 zł, dwa wałki rozrządu prowadzący oraz napinający około 140 zł oraz pasek continental nie pamiętam :D, a jeżeli chodzi o blendę to można ją przyciemnić za naprawdę małe pieniądze, teraz mam ją przyciemnioną folią ale na wiosnę zagości na niej czarny lakier połysk :) Jeżeli nie miałbyś kaski na lampy to możesz przyciemnić je sprayem lub tak samo jak blędę folią i od razu dużo lepszy efekt za nie wielkie pieniądze :) i jest na bogato wtedy :D

Dopisano 15 sty 2013, 23:05:

Nie wiem czy to ważne, ale nie mogę się doczekać pierwszego zlotu w mojej karierze :D