Strona 6 z 9

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive

PostNapisane: 28 lip 2016, 18:49
przez dawid075321
W przyszłym tygodniu daję auto w ręce mechanika. Coś się wymyśli z tą rurką

PostNapisane: 28 lip 2016, 19:24
przez Neonixos666
dawid075321 napisał(a):Drugi mechanik jest w trakcie prac nad nową mapą do silnika, w planach jest uzyskanie mocy około 130-140km


I jak ta mapa wyszła temu mechanikowi? :>

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive

PostNapisane: 28 lip 2016, 20:59
przez dawid075321
Na razie jestem za granicą. Coś tam działa powoli. Mówi, że ciężko mu coś zdziałać, potrzebuje jakieś protokoły za 10k zł zeby poszło bez problemu. Jakby się zebrała duża grupa osób to pójdzie wiele szybciej

PostNapisane: 29 lip 2016, 01:17
przez maestro81
Ta rurka wcale nie jest droga, ja zamawiałem a ASO, co prawda w UK, ale była dostępna w ciągu 2 dni. Poza tym nie kosztowała majątku, bo jakieś £50 –£60, a montaż serio można zrobić samemu, bo to żadna filozofia – odpinacz 2 złączki wymieniasz rurkę i zakładasz złączki. Ale jak komuś chce się bawić w gięcie miedzi... <glupek2>

Co do ankiety – nie licz na wielką kasę, bo nie czarujmy się, auta te są już wiekowe. Natomiast sądzę, że max 5 tysi dostaniesz, bo dość zadbany okaz :)

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive

PostNapisane: 29 lip 2016, 07:09
przez dawid075321
No właśnie tyle chce dostać. Auto odkupi mój przyjaciel. Dla mnie to dobrze, bo będę czesto widział auto. Szkoda sprzedawać ale trzeba w końcu kupić cos nowszego

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive ( Nowe wnętrze )

PostNapisane: 4 sie 2016, 18:45
przez dawid075321
Auto po wizycie u mechanika. Wymienione tylne łożyska kół. Nowe łożysko na sprężarce klimy oraz wymieniony przewód od wspomagania. Auto przygotowuje znów do trasy na zachód. Za tydzień nowy olej i wszystkie filtry.

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 14 sie 2016, 15:24
przez dawid075321
W piątek wleciały nowe opony Falken Ziex Ze914 195/45/16
Do tego wymiana końcówki drążka kierowniczego i ustawiona zbieżność i kąty.

PostNapisane: 14 sie 2016, 21:28
przez franek74
dawid075321 napisał(a):W piątek wleciały nowe opony Falken Ziex Ze914 195/45/16
Do tego wymiana końcówki drążka kierowniczego i ustawiona zbieżność i kąty.

Jeżdżę na nich od wiosny i jestem zadowolony <spoko> Dobry wybór Kolego <spoko>

PostNapisane: 16 sie 2016, 01:40
przez maestro81
Falkeny – będzie pan zadowolony <spoko>

Ps. A dokąd to na zachód się kolega wybiera :> Emigracja wzywa <nie powiem>

PostNapisane: 17 sie 2016, 18:39
przez dawid075321
Do Belgii jeżdżę do pracy . Pół roku w Polsce i pół w Belgii

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 20 sie 2016, 14:49
przez dawid075321
Nie dawno był jubileusz Mazdy, nabiła juz 400 000 km, oby spokojnie zrobiła drugie tyle :D

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 20 sie 2016, 19:43
przez Piter5700
Jak się sprawuje przy takim przebiegu? ;) były jakieś poważniejsze problemy? coś grzebane przy silniku? :)

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 20 sie 2016, 21:57
przez dawid075321
Przy silniku nic a nic. Jedynie sprzęgło oryginalne siadło przy 362000 a tak to nic. Teraz przy 420000 bedzie robiony rozrząd bo będzie 90000 od wymiany i zrobię turbo bo już wydaje się zmęczone. Tak to nic, tylko trzaskam kilometry

PostNapisane: 22 sie 2016, 13:04
przez dantes
A pompa, nasze ulubione zawory, turbo?

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 22 sie 2016, 17:52
przez dawid075321
Wtryskiwacze były wymieniane lub regenerowane przed poprzedniego właściciela w Holandii, przypuszczam,że przy około 250kkm
Przy pompie wymieniony tylko zawór SPV bo przeciekał
Turbo do dnia dzisiejszego nie regenerowane. Ale tak dla świętego spokoju zrobię regenerację za jakies 3 miesiące, bo podejrzewam, że w końcu musi nadejść kres jej żywotności, a lepiej zapobiegać niż leczyć
Co do zaworów, regularnie raz do roku wymieniam podkładki pod przelewami i wtryskami oraz kontroluje luz. Dzięki temu oleju od wymiany do wymiany nie ubywa oraz nie wydostaje się komin spalin po odkreceniu korka oleju.

Podsumowując dotychczas zrobiłem ponad 120kkm, nie powiem, ze nie musiałem nic wsadzić w auto bo to jest niemożliwe przy takich przebiegach w tak starym aucie, na części przez 4 lata wydałem tyle, ze mógłbym sobie spokojnie kupic za to Mazde 3 BL lub 6 z 2009r

Zawsze wychodzi jakiś problem który wymaga naprawy, a to zawiecha, a to opony, a to rdza, sprzęgło i inne rzeczy
Po prostu jak dbasz tak masz

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 30 sie 2016, 17:24
przez Neonixos666
gratulacje przebiegu i zdrowej pompy bo to podstawa w tych silnikach. Dowód jest też na to że zdrowe DITD nie bierze oliwy nawet przy takim przebiegu. Ciekawe czy mocno zawalony jest kolektor sadzą.

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 30 sie 2016, 20:29
przez dawid075321
Kolektor był czyszczony przy 305kkm, przy 380kkm prosiłem mechanika o wyczyszczenie, wsadził tam endoskop przy mnie i nie było nic zapchane, lekki nalot, którego nie ma sensu czyścić. Jeżdżę duzo autostradami, obroty srednio po 3000 to nagar sie nie zbiera

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 30 sie 2016, 20:43
przez franek74
Będzie Pan zadowolony...pokrywa fajnie kontrastuje z ciemną resztą <spoko> Potwierdza się powiedzenie, że nie ma malunku bez browarka :P

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 31 sie 2016, 10:13
przez sonsthao
Fajne autko, ładnie zrobione. Do tego ma taki przebieg i cały czas jeździ bez większych problemów. Jednak kiedyś to były samochody. Gratuluję egzemplarza.

Re: Mazda 323F BJ DiTD Sportive Nowe wnętrze str.6

PostNapisane: 31 sie 2016, 12:50
przez dawid075321
Hehe, przebieg w miarę mały jak na tak stare auto. Pewnie nie jeden właściciel diesla ma tym forum ma większy i o tym nie wie <faja>