Strona 1 z 9

Mazda 323F BJ DiTD Sportive 500000km przebiegu

PostNapisane: 6 gru 2012, 12:58
przez dawid075321
Witam! Przedstawiam Wam Mazdę 323F BJ z 2000 roku. Pierwsza rejestracja 03.01. Od października 2012 w moich rękach.

Wyposażenie :
El.szyby przednie
El.sterowane lusterka
Podgrzewana tylna szyba
Klimatyzacja manualna
Wspomaganie kierownicy
Zawieszenie Sport (fabryczne)

Modyfikacje:

*Car audio. Głośniki tylne Audio System 165mm wraz z gwizdkami Hertz 24.3, głośniki przednie Hertz EV 165 plus tweetery Audio System. Wzmacniacz 4 kanałowy 800W podpięty pod to subwoofer blaupunkt 700W. Jednostka sterująca JVC 332, obecnie Sony 5000BT z zestawem głośnomówiącym

*Wyklejone wnęki drzwi oraz podłoga pianką wygluszajaca obecnie maty Boll

*Przyciemnione tylne szyby

*Manetki kierowcy z Mazdy 6

*Moduł komfortu kierunkowskazów

*Tylna wycieraczka z Mazdy 6

*Tylne lampy z 323F po lifcie

*Sprężyny Apex -40mm

*Podniesiona moc silnika z 90km do około 115km . Zrobione 200000km bez uszczerbku dla silnika i jego osprzętu

*Hamulce Bosch obecnie Rotinger + klocki trw

*Kompletny pakiet Sportive bez halogenow

*Oklejony grill przedni folią carbon i pomalowany znaczek Mazdy na czerwono

*oklejone obudowy lusterek folią carbon

*Ledowe oświetlenie kabiny

*Żarówki osram night breaker plus 110% obecnie philips 130%

*Wyczyszczony kolektor dolotowy oraz intercooler, zrobione przy 305000km, do dzisiaj nie ma nawet śladu nagaru, odpowiedni styl jazdy i problem nie nawraca

*Zaślepiony EGR

*Nowy rozrząd

*Świece żarowe Denso

*Nowe poduszki silnika

*Wymiana podkładek pod wtryskami oraz przelewy, regulacja luzów zaworowych co 30kkm

*Wymiana sworzni, łączników,amortyzatorów,sprężyn, odboi, tylne łączniki z Volvo V70

*Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

*Nowy alternator

*Nowy zawór SPV z Opla Dti, pasuje idealnie, kosztuje połowę ceny do Mazdy

*Nowy akumulator

*Nowa chłodnica klimatyzacji

*Felgi TSW APEX 16X7JJ ET40 z oponami Pirelli pZero nero 205/45/16' obecnie Falken Ziex 914 195/45

* Zimowe 14 po regeneracji na matowy czarny, metodą proszkową

* Nowe paski klinowe

* Nowe zaciski hamulcowe NTY oraz przewody hamulcowe elastyczne

* Boczki drzwi poliftowe

* Kierownica i mieszek w szarej skórze

* Automat do świateł dziennych , zamontowane w halogenach


Plany na przyszłość:

#Fotele z rx8 albo 3 MPS
#Felgi JR 17'
#Montaż komputera pokładowego
#Montaż sensoru deszczu i zmroku
#Przeróbka instalacji świateł na światła dzienne, mają świecić tylko halogeny i nic więcej – zrobione
#Polerka i zabezpieczenie nadwozia
#Wyłożenie podłogi matami
#Nowy dywan
#Czarne lampy i kierunki

Wszystkie naprawy wykonywane są na czas , serwisowany u dobrego mechanika, oleje i filtry zmieniane co 10kkm. Olej jakiego używam to mobil1 10w40
Średnie spalanie od 4,5 przy spokojnej jeździe do 6,5 w cyklu mieszanym.

PostNapisane: 22 gru 2012, 17:56
przez black_pablo
Gratulacje wyboru BJ to udana konstrukcja, a modele przed liftem są lepiej zabezpieczone przed rudą :)

Dbaj o nią wymieniaj rzeczy eksploatacyjne na czas a posłuży jeszcze długo.

Re: Mazda 323F BJ GLX DiTD '01

PostNapisane: 27 gru 2012, 19:06
przez dawid075321
Dzięki. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy też ma takie zawieszenie w swojej mazdzie? Trzeba o nie jakoś dbać?

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD

PostNapisane: 3 maja 2013, 13:09
przez dawid075321
Tak więc ostatnimi czasy mazda dostała parę nowych gratów :D Kupiłem jej
-nowe świece żarowe z mazparts.pl
-nową chłodnicę klimy
-kompletnie zregenerowałem alternator(mostek,łożyska,regulator napięcia-wszystko oryginał)
-nową(używaną) lewą tylną lampę
-wyczyściłem prawy halogen( kupiłem nowy ale nie pasował na mocowaniach <glupek2> więc ogarnąłem stary :D )
Mam jeszcze zamiar w najbliższym czasie wymienić poduszkę przy ścianie grodziowej,bo przechodzą mi wibrację na kabinę przy niskich obrotach(ok.1000-1400) aż się wytrzymać nie da czasami

Zrobiłem w niej także pomarańczowe kierunkowskazy, na razie jest folia ale docelowo po wakacjach chcę kupić z amerykańskiej wersji oryginalne pomarańczowe

Wrzucam kilka fotek z montażu nowej chłodnicy klimatyzacji. Nie jest to wcale trudna rzecz, poradziłem sobie samemu ze wszystkim :D Teraz zostało tylko sprawdzenie szczelności i nabicie :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 3 maja 2013, 15:55
przez siwy-84
dawid075321 napisał(a):-nowe świece żarowe z mazparts.pl(polecam, spalanie w cyklu mieszanym z przewagą miejskiego głownie trasy do 5km na zimnym silniku spadło mi do 5,8l/100km z 6,4l/100km ale to jest jeszcze niemiarodajny wynik bo 160 z 415km zrobiłem na starych świecach )

świece żarowe są używane tylko przy odplalaniu silnika i nie maja żadnego wpływu na spalanie hehe

PostNapisane: 3 maja 2013, 20:25
przez misiek1
Ładna "bejotka" :) Fajnie wyglądają kierunki z przodu zrobione na ambery :D

PostNapisane: 4 maja 2013, 11:34
przez dawid075321
Siwy-84 serio po zmianie świec spadło mi spalanie :D Tak czy siak uważam,że zmiana świec wyszła na dobre :P
Misiek1 dzięki :) dużo się trzeba było namęczyć żeby uzyskać pożądany efekt, bez zagięć i bąbelków powietrza.

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD

PostNapisane: 17 maja 2013, 20:28
przez dawid075321
Dzisiaj umyłem porządnie mazdę i porobiłem kilka fotek :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD

PostNapisane: 19 lip 2013, 16:01
przez dawid075321
W zeszłym tygodniu kupiłem fabryczne felgi 15" po okazyjnej cenie z oponami. Jak myślicie? Pomalować je na biało czy na srebrno?
Obrazek

Wczoraj przyszły do mnie także przednie dokładki do zderzaka, jedna z nich wymaga spawania,ale myślę ,że za 100zł z przesyłką za dwie to dobra cena :] Nie wiem czy je malować pod kolor auta czy okleić folią karbonową. Poradźcie coś :)
Poza tym ogarnąłem klimatyzacje do końca, wymieniłem osuszacz, nabiłem. Schładza do 11 stopni :D
przy okazji wsadziłem nowy filtr kabinowy. W najbliższym czasie mazda odwiedzi lakiernika, a później zabiorę się za audio <jupi>

PostNapisane: 19 lip 2013, 16:14
przez black_pablo
dokładki w kolor i reszte pakietu zbieraj a felgi to proponuje na pomarańcz, złoto, lub lekki metaliczny brąz

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD

PostNapisane: 19 lip 2013, 16:16
przez dawid075321
Zaciekawiłeś mnie tymi kolorami :D chciałbym zobaczyć jakby wyglądała felga w takim kolorze

PostNapisane: 19 lip 2013, 16:26
przez black_pablo
http://pawel000.blogspot.com/2012/03/civic-coupe-felgi-na-lato.html

podobne kolory lakieru i myślę że się fajnie w takim kolorze by prezentowały

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD

PostNapisane: 31 lip 2013, 09:48
przez dawid075321
Wczoraj trochę się nudziłem to obkleiłem sobie folią lusterka, i grill, a efekt jest taki
więcej na temat obklejenia jest w temacie Nasze Modyfikacje viewtopic.php?f=103&t=5554&start=2020
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD Nowe zdjęcia

PostNapisane: 2 cze 2014, 11:10
przez dawid075321
Witam.
Po pierwsze po długiej przerwie od tematu zabieram się do silnika jak pies do jeża. Kupiłem podkładki pod wtryski i przelewy. Będę czyścił dolot, IC już wyczyściłem
Na diagnostyce silnika mi wyszło ciśnienie oleju około 2.3-2.5 bara oraz kompresja na cylindrach 42bar na każdym. I tu pytanie czy to są prawidłowe wyniki?

Po drugie kupiłem wszystkie dokładki sportiva z modelu przed liftem. Wychaczyłem po bardzo niskiej cenie, przy okazji kupiłem boczki bagażnika bo miałem połamane. Za jakiś czas je będę montował na mazdzie. Poluję jeszcze na okrągłe halogeny. Jeżeli ktoś ma na sprzedaż to proszę o priva

Obrazek

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD PROJEKT SPORTIVE

PostNapisane: 3 cze 2014, 09:01
przez maestro81
Z halogenami od sportiva to bedziesz mial zabawy w poszukiwaczy skarbow bo to co jest w ofercie na rynku wtornym to zlom za kosmiczne siano :( Jesli cos chcesz dostac to looknij na moj temat – wstawilem linka do sklepu z zamiennikami.
Ladne autko – modz dalej :D

PostNapisane: 4 cze 2014, 00:26
przez dawid075321
Zacząłem robić dolot, zawory i podkładki. Utknąłem w martwym punkcie. Nie mogę odkręcić sruby od kolektora. Jest slaby dostęp. Już nie mam na to pomysłu żadnego a nie chcę się poddawać bo została mi ostatnia śruba :(

Re: Mazda 323F BJ RF '01 GLX DiTD PROJEKT SPORTIVE

PostNapisane: 6 cze 2014, 16:48
przez blondi's boyfriend
To wyciągnij pompę wtryskową ;) jest piękna relacja Tadziola, jak przeprowadzić taki zabieg bez rozpinania rozrządu. Do tego nie będzie najmniejszego problemu z wyjęciem kolektora.

PostNapisane: 6 cze 2014, 20:03
przez dawid075321
Na szczęście już z tym sobie poradziłem. Mazda poskładana a różnica jest odczuwalna. Zabieg choć męczący i brudny ale wart poświęcenia.

PostNapisane: 8 cze 2014, 10:51
przez black_pablo
gratulacje pakietu sam poluje na całość skąd brałeś?

PostNapisane: 8 cze 2014, 13:24
przez dawid075321
Znalazłem przypadkiem na olx.pl
Kupiłem przy okazji plastiki bagażnika bo miałem połamane i kilka drobiazgów takich jak antena czy zaślepki. Cena wg mnie okazyjna bo z przesyłką wyszło około 330zł z czego przesyłka kosztowała 80zł :D

UP!

Podłączyłem druciarstwo do RF2A
Na razie 2x100ohm 0,5W różnica jest ale nie taka jakiej się spodziewałem. Jakie macie sprawdzone najlepsze zestawy oporników? Kopcenia nie mam żadnego bo wcześniej wyczyściłem IC i dolot.