Strona 1 z 3

Madzia 323F BA Z5 '97 1,5 DOHC

PostNapisane: 21 paź 2012, 19:31
przez rider143
Witam, do madzi przesiadłem się z civica :P

Nowy nabytek to 323F 1997r BA 1,5 DOHC 88KM + LPG

Wyposażenie:
-centralny zamek na pilota
-2x poduszki powietrzne
-radio mp3+4 głośniki
-przednie szyby elektryczne
-elektryczny szyberdach
-immo
-kierownica obszyta skórą
-dogrzewanie płynu chłodniczego

Silnik Z5:
-CR 11:1
-poprawiony kształt komór spalania
-odchudzona przepustnica kolektora ssącego
-kolektor wydechowy 4-2-1 z wyjściem 2"
-przepustnica sterująca przepływem spalin
-regulowane kółko rozrządu

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

PostNapisane: 21 paź 2012, 20:58
przez seba323f
Całkiem spoko wygląda.
Felgi fajnie pasują do całości. Lekkie zbliżenie do ziemi by się jednak przydało...
Spoko wygląda gładki front ale dokładkę z laguny (czy od czego tam ona..) zastąpiłbym tą z GT lub fake MS. ;)

PostNapisane: 22 paź 2012, 10:01
przez s i w y
uzupełnij profil kolego i dodaj więcej zdjęć ;)

Napisz skąd jesteb, bo tablice znajome :)

Re: Madzia 323F BA 1,5 DOHC

PostNapisane: 22 paź 2012, 21:19
przez rider143
Właśnie rozglądam się za jakąś fajniejszą dokładką i nakładkami na progi, jeśli ktoś ma jakieś propozycje to od razu proszę wklejać tu linki. Jeśli auto ma pójść w dół to tylko minimalnie bo inaczej nie dojadę do domu <lol>

PostNapisane: 22 paź 2012, 22:29
przez bercikspeed
rider143 napisał(a):Właśnie rozglądam się za jakąś fajniejszą dokładką i nakładkami na progi, jeśli ktoś ma jakieś propozycje to od razu proszę wklejać tu linki. Jeśli auto ma pójść w dół to tylko minimalnie bo inaczej nie dojadę do domu <lol>


jak dla mnie to są dwie opcje dokładek albo od wersji 2.0 albo mazdaspeed
tu masz dokładkę przód od gt i łezki progowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek
mogą być dokładki mazdaspeed
Obrazek

tylko nie zakładaj żadnego wieś tuningowego pakietu
Obrazek

Re: Madzia 323F BA 1,5 DOHC

PostNapisane: 23 paź 2012, 17:50
przez rider143
Będę się rozglądał za dokładkami z pierwszych trzech zdjęć. Dokładka przedniego zderzaka w srebrnej maździe jakoś mi nie podchodzi, ale nakładki progów są ok :)

Re: Madzia 323F BA 1,5 DOHC

PostNapisane: 23 paź 2012, 23:42
przez jarsoN
Więcej zdjęć auta...

PostNapisane: 26 paź 2012, 21:25
przez rider143
Poprzedni właściciel miał małe dziecko i dlatego pod autem znajduje się 4 tłumiki a podczas jazdy nie słychać niczego oprócz wiatru i szumu opon <rotfl>
Jutro usunę dwa tłumiki i zobaczę jak to będzie brzmieć, poza tym silnik jest trochę mułowaty-może się trochę odmuli :D
edit:
Przełożyłem sobie wydech z hondy od kolektora wydechowego do ostatniego tłumika-dziwne ale pasował prawie p&p :D Teraz jest 2 tłumiki pod autem, zrobiło się głośno bo ten końcowy jest przerdzewiały i posypał się już wewnątrz. Po niedzieli wymieni się go na tłumik który siedział na końcu w hondzie :P Mam nadzieję, że będzie przyjemnie mruczeć :]
Tu link jak pracował na tym wydechu silnik civica-również 1,5
http://imageshack.us/clip/my-videos/813/rp4.mp4/
edit:
Silnik fajnie mruczy basem ale jednocześnie jest bardzo cichy. Wydech w aucie jest delikatnie słyszalny-tyle co trzeba <spoko>
Dziś z ciekawości zmierzyłem ciśnienie sprężania na gorącym:
I-13,5
II-13
III-14
IV-12,5
Przy ostatnim cylindrze rozrusznik już wolniej kręcił i podejrzewam, że ciśnienie jest nieco wyższe. Pomiar zrobiony przed dłubaniem w silniku, później zrobię kolejny :)

Re: Madzia 323F BA 1,5 DOHC

PostNapisane: 4 lis 2012, 01:00
przez rider143
Wymieniłem dzisiaj uszczelniacze zaworowe. Jakiś idiota odwrotnie zamontował jedną sprężynę zaworu ssącego oraz połowę półpanewek wałków rozrządu <killer>
Na wymianę czeka już olej 5W30 z filtrem Mann'a oraz płukanka silnika STP i irydowe świece zapłonowe <spoko>
edit:
Olej już wymieniony-trochę ciszej pracuje silnik po porannym rozruchu <spoko>
Założyłem dogrzewanie silnika, które miałem w civicu, jutro będę mierzył po jakim czasie przełączy się na LPG :D

PostNapisane: 18 lis 2012, 17:02
przez rider143
http://allegro.pl/273-7jx15-4x100-et-38 ... 56080.html

Czy ktoś mógłby zrobić VT jakby to malowanie wyglądało?

Dziś podłubałem trochę przy ostatnim tłumiku-teraz tak to wygląda:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

PostNapisane: 2 kwi 2013, 10:50
przez rider143
Ostatnio Madzia przeszła refresh silnika, przy okazji wymiany pierścieni na tłokach (owal na tulejach nie przekraczał 0,03mm <spoko> ) i zabawie z głowicą, stopień sprężania minimalnie przekracza 11,0:1 z fabrycznych 9,4:1 :D
Silnik jeszcze się dociera ale już w między czasie pojawił się wykres
Obrazek

Link do wykresu w większej rozdzielczości:

http://w682.wrzuta.pl/obraz/7VBFEHbA2dH ... 23f_ba_1_5

Re: Madzia 323F BA 1,5 DOHC

PostNapisane: 2 kwi 2013, 11:08
przez Lantis 89
<spoko> ...nawet nie ma co komentować...opłacało sie dłubanie :)

PostNapisane: 2 kwi 2013, 11:16
przez Bo_Lo
Śliczna BA,widać że zadbana.
rider143 napisał(a):Elektryczne podgrzewanie płynu chłodniczego

rozwiń temat ;P

PostNapisane: 2 kwi 2013, 11:49
przez rider143
Przed reduktorem LPG na "małym obiegu" jest elektryczna grzałka o mocy ok 1000W. Jej główne zadanie to szybkie przełączenie silnika na LPG :D oraz jak najszybsze rozgrzanie samego silnika. Sprawdza się.

PostNapisane: 2 kwi 2013, 11:56
przez Bo_Lo
THX <spoko>

Re: Madzia 323F BA 1,5 DOHC

PostNapisane: 2 kwi 2013, 13:48
przez misiak89-89
Gratulacje rider! Opowiedz czego dokonales. Co jeszcze procz portingu i wydechu zrobiłeś? Hamowales auto przed modami? Podrzuc jakieś foty z prac jeśli posiadasz:–) proponuje zrobić jeszcze dobry dolot i odchudzic zamachowke .
...nie ma co, szykuje sie najmocniejsza Z5 ;–)

PostNapisane: 2 kwi 2013, 14:38
przez rider143
Dokonałem niewiele bo było bardzo mało czasu na zabawę. Poprawiłem kształt kanałów w głowicy, zmieniłem kształt komory spalania, polerowanie zaworów i ich docieranie do gniazd jest sprawą oczywistą. Pod maską siedzi też regulowane kółko rozrządu aby można było optymalnie ustawić wałki. Odciążenie i wyważenie zamachu to plan na najbliższe dni. Ponadto w planie inny kolektor ssący razem z dolotem, kolektor wydechowy typu 4-2-1 razem z resztą wydechu, przepustnica sterująca przepływem spalin za kolektorem wydechowym. DET3 do sterowania zapłonem i paliwem już podpięty pod ECU ale czeka na dotarcie silnika i docelowy olej.
Fotek nie mam, tempo prac uniemożliwiło robienie zdjęć na bierząco-jakkolwiek jakość wykonanej pracy napewno nie budzi zastrzeżeń <spoko>

PostNapisane: 2 kwi 2013, 14:55
przez Bo_Lo
rider143 napisał(a):przepustnica sterująca przepływem spalin za kolektorem wydechowym

na czym to polega?

PostNapisane: 2 kwi 2013, 15:22
przez jaaco
On chyba jakieś technologie z wahadłowców wprowadza do auta ;]
ciekawe ile wypluje na tradycyjnej hamowni

PostNapisane: 2 kwi 2013, 15:47
przez rider143
jaaco napisał(a):On chyba jakieś technologie z wahadłowców wprowadza do auta ;]
ciekawe ile wypluje na tradycyjnej hamowni
przepustnica ta kształtem zbliżona jest do przepustnicy jaka jest w kolektorze ssącym. Zrobiłem i założyłem do poprzedniego auta-z niskich obrotów dało się jeździć niemal jak dieselkiem :D
Na tradycyjną hamownię pojadę jak wszystko będzie już ogarnięte.
P.S. Wykres oczywiście był na LPG <spoko>