Mazda 323F BA Z5 '95 – by DeXu

Witam wszystkich, prezentuję wam mój stosunkowo nowy nabytek... Jest to Mazda 323F, model BA z silnikiem Z5 (90 koni). Nabyłem ją 1 lipca 2012 od znajomego, który z kolei kupił ją w Niemczech i miał ją 11 miesięcy. Ten samochód nie był jakimś przypadkiem, tak na prawdę chorowałem na Madzię już dobre 3-4 lata od kiedy mam prawko, stała się moją obsesją i wiedziałem, że jeżeli będzie mnie kiedyś stać na samochód to kupię właśnie ten model (323F BA). W zasadzie nie myślałem o kupnie auta do momentu aż kolega nie przyjechał tą mazdą... no i się zakochałem (w maździe, nie w koledze
). Była brudna, zderzak poobdrapywany, z tyłu klapa i zderzak po wjechaniu w słup przy cofaniu, ogólnie w środku lekki bałagan i na stalowych czarnych felgach
. Od razu powiedziałem mu, że chyba ją kupię... Po miesiącu spotkaliśmy się, kolega zrobił już oba zderzaki i klapę bagażnika, jednak podczas jazdy próbnej okazało się, że huczy łożysko i nie działa klima. Ale jednak ją kupiłem... Można powiedzieć, że dostała nowe życie. Tyle słowem wstępu...
Dane pojazdu:
Pojemność silnika: 1489 cm3 DOHC
Moc: 88KM
Paliwo: Benzyna
Ilość miejsc: 4 (5-te w opcji hardcore)
Napęd na koła: FWD (Napęd przedni)
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna 5-cio biegowa
Data produkcji: 31.01.1997
Kolor zewnętrzny: Niebieski / Granatowy?
Kolor wnętrza: Czarny / Szary
Wyposażenie:
– Klimatyzacja
– Wspomaganie kierownicy
– 4 El. Szyby
– Centralny zamek (z kluczyka i z pilota)
– El. Lusterka, podgrzewane
– Podłokietnik przedni i [jaki?]
– Alufelgi (15 Cali)
– 2x SRS (AIRBAG)
– Radio CD/MP3/USB
Naprawy:
– Niedziałająca klimatyzacja (jak się okazało, gdzieś uciekł cały gaz z układu, sprawdzono szczelność i nabito klimę, działa już 2 miesiące, naprawiona po kupnie)
– Huczące łożysko lewego tylnego koła (wymiana całej piasty z łożyskiem)
– Hałas z bagażnika (latały plastiki, kupiłem kołki i jest cisza) (październik 2012)
– Przednie drążki kierownicze, prawy przedni przegub wraz z nową gumą i lewa guma przegubu. (listopad2012)
– Tylne drążki stabilizatora wraz z poduszkami. (listopad 2012)
– Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (listopad 2012)
Plany Napraw:
– Przerywa silnik gdy mało paliwa w baku (prawdopodobnie syf na dnie baku, może w weekend bak wyciągnę)
Modyfikacje przeprowadzone:
– Radio Pioneer (CD, MP3, USB, AUX)
– Montaż sterownika centralnego zamka z pilota wraz z podłączeniem pod kierunkowskazy
– Dostałem Pięcio-Ramienne Alufelgi 15", które jeździły w Golfie mamy
– Opony do alufelg, 4x Yokohama 195/50, używki w dobrym stanie
– 16 śrub do kół gdyż te ze stalówek się odkręcały, pierścienie centrujące
– Montaż końcówki tłumika (nakładka) gdyż nie mogłem patrzeć na tą parówkę z tyłu, ale zmienię to na ultera
– Listwy diodowe zamontowane pod fotelami kierowcy i pasażera (podświetlenie całej podłogi)
– Wymiana tłumika końcowego na ULTER – pełny przelot robiony na zamówienie, chyba najlepiej wydane 700 zł
– Wydłubano katalizator
Modyfikacje planowane:
– Jakiś "burczek" do bagażnika (skrzynia bassowa), bez muzyki nie żyję stąd po prostu poza seryjnymi 4 głośnikami potrzebuję czegoś co będzie burkać mi w środku (nie chodzi klepanie na pół miasta rejestracją z tyłu)
– Sprężyny -40mm bo mazda przypomina SUV'a
– Kto wie co dalej
Zdjęcia:
Poprzedni właściciel, po kupnie z Niemiec:

Mazda teraz:

A tu zagiąłem czasoprzestrzeń i mnie złapali
61km/h na 50tce

Wnętrze po zmroku, zielone podświetlenie liczników, zielone podświetlenie radia i zielone listwy led pod fotelami

W końcu kupiłem wydech ULTER SPORT, na zamówienie zrobili mi przelotowy, efekty:

Dane pojazdu:
Pojemność silnika: 1489 cm3 DOHC
Moc: 88KM
Paliwo: Benzyna
Ilość miejsc: 4 (5-te w opcji hardcore)
Napęd na koła: FWD (Napęd przedni)
Rodzaj skrzyni biegów: Manualna 5-cio biegowa
Data produkcji: 31.01.1997
Kolor zewnętrzny: Niebieski / Granatowy?
Kolor wnętrza: Czarny / Szary
Wyposażenie:
– Klimatyzacja
– Wspomaganie kierownicy
– 4 El. Szyby
– Centralny zamek (z kluczyka i z pilota)
– El. Lusterka, podgrzewane
– Podłokietnik przedni i [jaki?]
– Alufelgi (15 Cali)
– 2x SRS (AIRBAG)
– Radio CD/MP3/USB
Naprawy:
– Niedziałająca klimatyzacja (jak się okazało, gdzieś uciekł cały gaz z układu, sprawdzono szczelność i nabito klimę, działa już 2 miesiące, naprawiona po kupnie)
– Huczące łożysko lewego tylnego koła (wymiana całej piasty z łożyskiem)
– Hałas z bagażnika (latały plastiki, kupiłem kołki i jest cisza) (październik 2012)
– Przednie drążki kierownicze, prawy przedni przegub wraz z nową gumą i lewa guma przegubu. (listopad2012)
– Tylne drążki stabilizatora wraz z poduszkami. (listopad 2012)
– Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (listopad 2012)
Plany Napraw:
– Przerywa silnik gdy mało paliwa w baku (prawdopodobnie syf na dnie baku, może w weekend bak wyciągnę)
Modyfikacje przeprowadzone:
– Radio Pioneer (CD, MP3, USB, AUX)
– Montaż sterownika centralnego zamka z pilota wraz z podłączeniem pod kierunkowskazy
– Dostałem Pięcio-Ramienne Alufelgi 15", które jeździły w Golfie mamy
– Opony do alufelg, 4x Yokohama 195/50, używki w dobrym stanie
– 16 śrub do kół gdyż te ze stalówek się odkręcały, pierścienie centrujące
– Montaż końcówki tłumika (nakładka) gdyż nie mogłem patrzeć na tą parówkę z tyłu, ale zmienię to na ultera
– Listwy diodowe zamontowane pod fotelami kierowcy i pasażera (podświetlenie całej podłogi)
– Wymiana tłumika końcowego na ULTER – pełny przelot robiony na zamówienie, chyba najlepiej wydane 700 zł
– Wydłubano katalizator
Modyfikacje planowane:
– Jakiś "burczek" do bagażnika (skrzynia bassowa), bez muzyki nie żyję stąd po prostu poza seryjnymi 4 głośnikami potrzebuję czegoś co będzie burkać mi w środku (nie chodzi klepanie na pół miasta rejestracją z tyłu)
– Sprężyny -40mm bo mazda przypomina SUV'a
– Kto wie co dalej
Zdjęcia:
Poprzedni właściciel, po kupnie z Niemiec:

Mazda teraz:

A tu zagiąłem czasoprzestrzeń i mnie złapali

Wnętrze po zmroku, zielone podświetlenie liczników, zielone podświetlenie radia i zielone listwy led pod fotelami

W końcu kupiłem wydech ULTER SPORT, na zamówienie zrobili mi przelotowy, efekty: