Strona 1 z 3

Mazda 323 BG GT BP '91 *Rest In Pieces*

PostNapisane: 25 sie 2012, 17:20
przez Fedor
Czas przedstawić pokrótce nowy nabytek. Tytułem wstępu. W maju jechałem do Sopotu kupić od znajomej Focusa MK1. Parę dni wcześniej wypatrzyłem na allegro czarne GT w Elblągu, więc stwierdziłem, że jak już jestem w okolicach to pojadę je obejrzeć. Pojechaliśmy, obejrzałem, wróciliśmy. W nocy biłem się z myślami i następnego ranka wiedziałem, że jak go nie wezmę to będę żałował :) no więc ponowna trasa do Elbląga i kupiłem GTka za 2700zł. Jest to wersja 128KM, nie widziała gazu i nie zobaczy.

Historia samochodu wg karty pojazdu. Przyjechała do Polski w 2004 roku najprawdopodobniej z Niemiec (naklejki niemieckiego komisu są do dziś). Rok później odkupił ją gość, który wystawił ogłoszenie na allegro. Okazało się, że od iluś lat siedzi w Irlandii i auto praktycznie cały czas stoi, to było powodem sprzedaży. Przebieg na liczniku lekko szokował (168000), ale jeżeli przyjąć, że gość kupił auto w 2005 i rok później wyjechał z kraju to kto wie... Cyferki na liczniku stoją prosto, zresztą nie ma sensu się nad tym zastanawiać.
Na dzień dobry paczuszka z Carspeedu (tłumik końcowy nie zmieścił się na zdjęciu:)
Obrazek

Dotychczas zrobione:
– rozrząd OE/OEM MAZDA
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA
– pompa wody AISIN/GMB z uszczelkami
– płyn do układu chłodzenia 5l OE MAZDA
– paski wieloklinowe zewnętrzne BANDO
– tłumik końcowy oryginał OE MAZDA
– sworzeń wahacza przód lewy RTS
– przegub zewnętrzny lewy Pascal (wiem chińskie badziewie ale zaważyła kasa, w razie co się wymieni)
– pompa hamulcowa oryginalna ze zbiornikiem
– płyn hamulcowy Ferrodo i odpowietrzenie
– olej silnikowy Motul 10w40
– kierownica, naba i klakson MOMO od użytkownika Marcin1Mazda (ta co była założona wyglądała jak od Playstation)
– geometria kół przód tył
– wyspawanie podłużnic (za hakiem brała je korozja)
– naprawa i lakierowanie prawego progu oraz lewego tylnego błotnika (rdza)
– pranie tapicerki bez podsufitki

I póki co kasa się skończyła. W planach dalszych jest wiele rzeczy, ale na razie muszę je odpuścić.
Jedna jeszcze rzecz co muszę zrobić to hamulce. Może mi pomożecie, bo mechanik można powiedzieć rozłożył ręce. Otóż początkowo auto słabo hamowało, pedał wchodził bardzo głęboko. Gość od którego kupiłem samochód, niedaleko wcześniej wymienił tarcze i klocki (przód) i widać że są one nowe (jaka firma nie wiem). Został wymieniony płyn hamulcowy, pompa, odpowietrzenie i pedał zaczął łapać wyżej, ale auto nadal hamuje słabo. Nie ma tego wyczuwalnego szarpnięcia po daniu hebla do dechy, Mazda można powiedzieć wytraca prędkość jednostajnie i powoli. Mój Focus hamuje w porównaniu do tego jak Porsche. Co może być powodem? Mechanik sugerował jeszcze że spieprzona może być pompa od ABSu , albo że te klocki są sportowe i muszą się rozgrzać, ale próbowałem i fura i tak nie hamuje. Macie jakieś sugestie? Będę wdzięczny za podpowiedzi. jakby co najwyżej dam do innego mechana, albo wcześniej kupię dobre klocki, założę i zobaczymy.

Teraz fotki. Do kolejnej sesji ją odpowiednio wypucuję, tu tylko została można powiedzieć lekko opłukana.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tapicerka jest wyprana, ale i tak boczek fotela kierowcy jest poobcierany, widać że w aucie było palone, bo na tylnej kanapie jest dziura od ćmika, tak samo podsufitka jest w paru punktach popalona
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widok spod machy, kielichy wydają się być w niezłym stanie, w porównaniu do mojej poprzedniej BG jest niebo a ziemia
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lakier z daleka wygląda nieźle, ale z bliska widać że schodzi klar głównie na masce i dachu, zderzak trochę poobcierany
Obrazek
Obrazek

Póki co to na tyle, z czasem będę ją dopieszczał, ale jak mówiłem na razie kasa na to nie pozwala.
Z najbliższych planów będzie jeszcze wygłuszenie plus zamontowanie audio (wszystko już mam tylko z czasem gorzej) no i te nieszczęsne hamulce.

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 1 wrz 2012, 13:08
przez TTter
Generalnie bardzo ładnie wygląda ale ten kolor felg zdecydowanie na nie !!
Wygląda jak słaba imitacja STi – Jakieś takie skojarzenie z tymi złotymi felgami. Jedyny słuszny kolor to czarne jak dla mnie. Będzie niezły bandyta. Oczywiscie 15 cali i gleba.
Przypomina mi to moją miałem taką w 2008

Obrazek

Bardzo przyjemnie się tym jeździło tylko ja miałem GT Special czyli marne 1.6 z pakietem GT

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 1 wrz 2012, 13:32
przez djakob
Ciekawa GT :) Co do złotych felg źle nie jest ale faktycznie pomyślałbym nad czymś innym ale wiem, że temat felg w tym momencie to pewnie najmniejszy problem :)
Nie ubywa Ci płynu hamulcowego ? Może przewody masz do wymiany.
Dlaczego zdecydowałeś się na tylny tłumik OE MAZDA ?
Chłodnica w 323 BG GT jest taka krótka ?

PostNapisane: 1 wrz 2012, 16:16
przez piwo
ja podejrzewam zaciski. to pieta achillesowa mazd. regeneracja tloczkow powinna pomoc.zestaw naprawczy dostepny w intercarsie.ale oczywiscie powodow moze byc wiecej.

PostNapisane: 2 wrz 2012, 14:41
przez szmudi323bg
djakob napisał(a):Chłodnica w 323 BG GT jest taka krótka ?

W 323f bg masz chłodnice niższa ale szerszą.

PostNapisane: 2 wrz 2012, 14:51
przez pawcio1017
Widziałem ją jakiś czas temu na allegro, mialem nawet jechac obejrzeć. Dobrze że trafiła do klubu :) Tłumik ładny, bez zbędnych tuningów. Tylko te koła mi też sie jakoś średnio widzą :P Dbaj o nią – ładna sztuka <spoko>

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 3 wrz 2012, 11:49
przez Fedor
Przewody były sprawdzane i wycieków nie stwierdzono
Zaciski to jest trop, chociaż podobno mechanik oglądał i nic nie widział. Ale wiadomo jak jest. W weekend postaram się sprawdzić to sam i zregenerować tłoczki nie zaszkodzi. Przy okazji sprawdzę co to za klocki są zamontowane i ewentualna wymiana.
Stary tłumik to były dwie olbrzymie rury – nie jest to kierunek który mi odpowiada. Kupiłem oryginał bo chciałem by samochód wyglądał i brzmiał jak najwierniej oryginałowi. Poza tym wygląda dyskretnie.
Co do felg to jest wiadomo kwestia gustu. Te są od starej 323, zostały tylko na nowo siknięte sprayem. Skojarzenie z Subaru prawidłowe :) Czarny do czarnego wydaje mi się zbyt oczywisty, jak kto lubi. Felgi Djakoba też są "kontrowersyjne" a mi się np bardzo ten kolor widzi. Tak więc jak mówię kwestia gustu. Z czasem pewnie wjedzie jakiś inny na spróbę, zobaczymy. Przedtem jest jednak dużo innych spraw do ogarnięcia.

PostNapisane: 3 wrz 2012, 14:38
przez djakob
Fedor napisał(a):chociaż podobno mechanik oglądał i nic nie widział


Najlepiej wszystkie ściągnąć i rozebrać czy tłoczek w ogóle pracuje :)
Ja też obstawiam na zaciski.

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 4 wrz 2012, 16:08
przez benny88
U mnie w PN'ie było podobnie pomogła właśnie wymiana tłoczków

Felgi kwestia gustu, mi np najlepiej by pasowały białe :)
Dobrze że autko trafiło w dobre ręce

Pytanie w którym roku był lifting ?? nie '92 ??
Bo z tego co widzę to jest po-lift

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 4 wrz 2012, 18:48
przez Fedor
W 1991 ale większość z tego rocznika które widziałem to były wersje przedliftowe, więc albo przypadek albo lifting był pod koniec roku :)

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 4 wrz 2012, 22:50
przez benny88
Wszelkie info jakie znalazłem to takie że lift był jakoś w połowie '92

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 4 wrz 2012, 23:04
przez BratCukierka
lift był w 91, jak dobrze pamiętam chyba w marcu...

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 4 wrz 2012, 23:30
przez benq323
Tak lift był w 1 połowie `91 roku :P

PostNapisane: 5 wrz 2012, 09:43
przez pawcio1017
marzec/kwiecień. Ale zdarzają się często wymieszane egzemplarze :P

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 5 wrz 2012, 11:35
przez Vodka
mój kolor felg ;P bardzo ładne :)

PostNapisane: 5 wrz 2012, 13:45
przez Kamil1989
BratCukierka napisał(a):lift był w 91, jak dobrze pamiętam chyba w marcu...


Moja GT jest z połowy kwietnia, po lifcie jest. To by sie zgadzało.

PostNapisane: 5 wrz 2012, 18:03
przez pawcio1017
tak wogóle to fajna rejestracja :) Szkoda że "UK" zamiast "BG" :P Przypadek, czy uśmiechnąłeś się w wydziale...? :P

PostNapisane: 5 wrz 2012, 21:48
przez Fedor
No nieee, takie przypadki się nie zdarzają :) znajomy w urzędzie komunikacji odczekał aż numerki przelecą do 323 i odłożył. Na UK już nie miał wpływu bo takie wtedy były u nas końcówki. Wiadomo, że mega dobrze by było gdyby końcówka była BG albo GT :) ale to już przeleciało dawno temu

Re: Mazda 323 BG GT '91

PostNapisane: 27 sty 2013, 22:08
przez Fedor
Mazda stoi pod kupą śniegu, ledwo ją widać :) póki co przemieszczam się foczką bo taniej a i tak po śliskim nie ma jak deptać.
Pod koniec roku jakoś pękła chłodnica, więc kupiłem nową (Nissens) przy okazji wymieniłem termostat no i oczywiście płyny.
Tak jak sugerował Piwo będę regenerował zaciski zestawem naprawczym, ale to jak się deko ociepli.

PostNapisane: 28 sty 2013, 18:49
przez Piotr89
Kurcze dlaczego ja ten wątek dopiero teraz wyczaiłem <glupek2>
Świetny GieTek <spoko>
Nie będę powtarzał tematu felg ale gdyby była moja to wszystko pod kolor, łącznie z przyciemnieniem szyb, albo 100%kontrast czyli jakieś białe elementy, np: cleary, białe felgi, jasne wnętrze <diabełek>
kwestia gustu i twoja wola Panie <spoko> powodzenia w modach :D
Jak chciałbyś ją zhandlować, to wiesz gdzie możesz mnie znaleźć :>