Strona 1 z 1

Mazda MX-3 EC K8 92/93r 1.8 V6 DOHC Red rocket

PostNapisane: 30 lip 2012, 17:54
przez sheerydrain
Witam. Już od ponad trzech lat jestem użytkownikiem Mazdy Mx-3 z silnikiem 1.8l V6 z czego 2 zimy przestała w garażu, ponieważ dysponowałem innym środkiem lokomocji. Maździna trafiła do mnie przypadkowo przeglądając oferty sprzedaży, gdy po raz pierwszy ujrzałem auto na żywo wiedziałem że kupię ją w ten sam dzień :). Od zakupu do chwili obecnej w maździe zaszło kilka zmian oraz zostało zamontowanych sporo nowych części, których łączna wartość zbliża się do wartości pojazdu z tego względu mixer zostaje ze mną do końca tzn. do momentu wyjazdu z kraju za ok 3 – 4 lata przejdzie w ręce młodszego brata :)

Oto specyfika pojazdu

Rok produkcji – 1992r (końcówka)
Pojemność silnika – 1845ccm
Moc silnika – 136hp

Wyposażenie

Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Czujniki parkowania
Wspomaganie kierownicy
Centralny zamek
Dwa komplety kół – Lato Oryginalne felgi Enkei 15'' z oponami Fulda Extremo 205/55/15, Zima Stalowe 15'' z oponami 185/65/15
Pełen pakiet V6

Wymienione

Pełen układ wydechowy
Klocki hamulcowe
Przeguby
Łączniki stabilizatora (przód i tył)
Rozrząd
Komplet świec zapłonowych Denso k16pru11
Filtry oleje i płyny
Uszczelki pokryw zaworów i kolektora ssącego
Akumulator
Żarówki
Amortyzatory olejowe Tokico
Poduszki amortyzatora
Usunięcie błędów komputera
Regulacja TPS-a i obrotów
Czyszczenie i polerowanie przepustnicy
Czyszczenie silniczka krokowego
Przewody hamulcowe
Przewód hydrauliczny sprzęgła
Odnowienie popękanej tylnej półki
Wygłuszone całe wnętrze matą bitumiczną i porosem ( cicho jak w s klasie ;))
Konserwacja podwozia i nadkoli.
I wiele innych, których na chwilę obecną nie pamiętam ;)

Plany na niedaleka przyszłość

Zrobienie kilku poprawek lakierniczych w okolicy klapki wlewu paliwa i rantów drzwi
Na nowo pomalować dokładki v6 (tylne już zakupione :)) Dzięki koledze jarekk
Montaż teleskopów przedniej klapy (siłowniki od tylnej klapy okazały się za długie)
Zakup większych (16'') alufelg
Likwidacja prześwitu w nadkolach poprzez obniżenie nadwozia

To na razie na tyle ;) teraz trochę zdjęć

Obrazek
Obrazek
Tej festyniarskiej końcówki już na szczęście dawno nie ma :)
Obrazek
Dzień po zakupie rok 2009 :)
Obrazek
Tylne lampy a'la precidia :)
Obrazek
Kilka zdjęć z prac nad pokrywami zaworów i kolektorem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A oto efekt ;)
Obrazek
Obrazek
Mała rzadkość ;) Fotele od 323 GTX
Obrazek
Obrazek
Obrazek

O auto dbam jak tylko mogę, pieszczę, chucham i dmucham ;)
Za jakość zdjęć przepraszam, nie były one robione profesjonalnym sprzętem.

PostNapisane: 30 lip 2012, 20:45
przez Azile
Nie przepraszaj za jakość, bo zdjęć w ogóle nie widać <ok>
Skorzystaj z innego hostingu.

PostNapisane: 30 lip 2012, 21:05
przez radar88
Wszytko bangla tylko zdjęcia są źle dodane.
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda Mx-3 1.8 V6 DOHC 92/93r Red rocket

PostNapisane: 1 sie 2012, 14:48
przez m1a1
Śliczna <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Jak widzę takie sztuki to aż się chce dbać o swoją :) Tylko że moja bez lakierowania nie będzie taka ładna :(
Mam pytanko odnośnie rozpórki, czy aby nie jest odwrotnie zamontowana :P
Masz dwa czujniki temperatury tak jak ja, obydwa idą do ECU ale jeden z nich steruje wentylatorem. Pamiętam jak zastanawiałem się do czego dodatkowa kostka bo ktoś wymienił podstawę korka wlewu płynu na tą z nowszego rocznika a tam nie ma otworka na drugi czujnik...
Jakiej firmy zakładałeś uszczelki pod pokrywy? Nie puszczają oleju? Bo przymierzam się do tej karkołomnej operacji i pewnie pójdą oe mazdy :D
Dbaj o nią! :) Takie ślicznotki to już raczej rzadkość. Szerokości <spoko>

PostNapisane: 1 sie 2012, 16:56
przez sheerydrain
A witam :) co do rozpórki, zamontowana jest poprawnie ponieważ gdybym zamontował ją odwrotnie nie mógł bym odkręcić korka od zbiorniczka płynu hamulcowego :) co do uszczelek firmy na chwilę obecną nie pamiętam jak znajdę opakowanie to napiszę bo wszystko chomikuję ;) kupowałem je w sklepie Xedos w Szczecinie. Przeciekać nie przeciekają nasmarowałem je dodatkowo silikonem wysokotemperaturowym co polecam kazdemu. Dziękuję za miłe słowa :) niebawem kolejne zdjęcia.

PostNapisane: 1 sie 2012, 20:23
przez radar88
Jak kupujesz OE MAZDA to sylikonu używasz tylko w kącikach ;)
Zamiennik...wcześniej czy później puści...przeżywałem to.

Re: Mazda Mx-3 1.8 V6 DOHC 92/93r Red rocket

PostNapisane: 2 sie 2012, 20:57
przez m1a1
No u mnie ktoś zrobił na silikon bo wystaje spod pokryw. No i cieknie niemiłosiernie, dużo oleju to może nie ucieka ale jaki syf :( Jak silnik się zagrzeje to wali frytkami jak z baru dworcowego hahaha

PostNapisane: 2 sie 2012, 21:12
przez sheerydrain
Może nawalił samego silikonu bo mu na uszczelkę było szkoda ;D jesteś pewny że ta uszczelka tam w ogóle jest ?

Re: Mazda Mx-3 1.8 V6 DOHC 92/93r Red rocket

PostNapisane: 2 sie 2012, 21:16
przez Lantis 89
Naprawdę zadbany egzemplarz :)
Oby tak dalej <spoko>

PostNapisane: 2 sie 2012, 21:23
przez sheerydrain
Dziękuję ;) niebawem dodam troszkę nowych zdjęć, wczoraj zamontowałem tylne dokładki pakietu v6 przez weekend zabiorę się za malowanie wszystkich dokładek i porobię poprawki lakiernicze tyle na ile czas pozwoli :) swoją drogą mam pytanie czy tylne dokładki pakietu v6, które są uznawane za jako taki rarytas różnią się czymś od przednich dokładek progów ?

Re: Mazda Mx-3 1.8 V6 DOHC 92/93r Red rocket

PostNapisane: 3 sie 2012, 15:07
przez m1a1
sheerydrain napisał(a):Może nawalił samego silikonu bo mu na uszczelkę było szkoda ;D jesteś pewny że ta uszczelka tam w ogóle jest ?

Yyy boję się tego stwierdzenia ale biorąc pod uwagę ogrom fuszerki popełnionej przy moim aucie śmiem twierdzić że ta "uszczelka" to zwykły silikon do okien, bo o wysokotemperaturowym nawet nie marzę :P :P

PostNapisane: 4 sie 2012, 22:25
przez sheerydrain
Ktoś kto odpierdziela takie fuszerki nigdy w życiu więcej nie powinien mieć w swoim posiadaniu mazdy czy jakiegokolwiek samochodu ew. japonka budowlana i to wszystko.

PostNapisane: 22 wrz 2013, 19:25
przez sheerydrain
Mały update :) Na dniach doszła całkowita wymiana zawieszenia, wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy, sworznie, łączniki, przeguby zewnętrzne (spidan), amortyzatory olejowe Tokico przód i tył, odboje (sachs), górne mocowania amortyzatora, auto zupełnie inaczej się prowadzi :) niebawem zdjęcia.