Mazda 323F BJ ZM 2003r 1.6 Black mica
Strona 1 z 1
Jak się zaczęła moja przygoda z mazda:
W grudniu 2011 zacząłem swoje poszukiwania Mazdy 323f. Szukałem tylko na slasku (bo tam mieszkam), dalej nie bo tylko bym stracił czas i pieniądze na podróż. Niestety egzemplarze które oglądałem zostawiały wiele do życzenia. Aż tu koleżanka z pracy mówi ze ma znajomego, który sprowadza samochody z Niemiec. Telefon i tydzień później wyruszyłem po samochód (miał 3 albo 4 auta zarezerwowane gdyby mi się jakaś nie spodobała) . Gdy stanąłem obok Mazdy wiedziałem ze musi być moja. Pierwszy właściciel od nowości i nie bita. Załatwiliśmy tablice i inne dokumenty i wyruszyliśmy w drogę powrotna. A było to tuż przed świętami. Prezent pod choinkę.
Opis samochodu:
Rok produkcji: 2003
Mazda 323F BJ wersja dynamic
Silnik: 1.6 ZM
Moc: 98 KM
Skrzynia biegów: manualna pięciobiegowa
Kolor: czarna perła (black mica)
Przebieg : po zakupie 138 000- serwisowana w ASO wg książki do 10.02.2010, na dn 20.07.2012- 143 000
Wyposażenie:
-wspomaganie kierownicy
-regulacja kierownicy w pionie
-immobilaiser
-centralny zamek
-elektryczne lusterka
-2x elektryczne szyby
-4x poduszki powietrzne
-ABS
-TCS
-klimatyzacja (pod siedzeniem kierowcy i pasażera zamontowany wlot powietrza na nogi z tyłu)-chyba seryjnie
-oryginalne mazdy alufelgi na lato opony nankang NS2 R15 195/55, zima stalowe felgi Continental ContiWinterContact TS 800- obecnie aluminiowe felgi
-elektryczna regulacja wysokości świateł
-oryginalne dywaniki Mazdy
Co zostało zrobione od razu po zakupie:
-wymiana rozrządu (rolka prowadząca i napinająca oraz pasek rozrządu)
-pasek alternatora
-wymiana oleju 5w40 mobil
-uszczelnienie miski olejowej (delikatnie się pociło)
-wymiana tłumika środkowego oraz końcowego
-tylne nadkola robione były w Niemczech
Dopieszczanie Mazdy:
-akumulator Centra 60 AH Plus- luty 2012
-pokrowce na siedzenia i oparcia- marzec 2012
-konserwacja podwozia, nadkoli- założenie plastikowych osłon na nadkoli tył- maj 2012
-wymiana łączników stabilizatora yamato 4 szt. – maj 2012
-serwis klimatyzacji maj 2012
-malowanie bębnów oraz zacisków na czerwono- maj 2012
-wymiana gum stabilizatora przód-czerwiec 2012
-wymiana tylnych wahaczy wzdłużnych (lewy i prawy)– czerwiec 2012
-zamontowanie filtra kabinowego (seryjnie nie było) lipiec 2013
-reperacja lakieru na bieżąco- drobne pęcherzyki i obtarcia
-reperacja listw w szybach (pęcherzyki)-maj 2012
-wymiana klocków przód bosh- listopad 2012
-zakup felg aluminiowych na zimę -grudzień 2012
-serwis klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego czerwiec 2013- przebieg na dn.28.06.2013-149000
-zaprawki na przednich rantach nadkoli- czerwiec 2013
Zaraz po zakupie:
W grudniu 2011 zacząłem swoje poszukiwania Mazdy 323f. Szukałem tylko na slasku (bo tam mieszkam), dalej nie bo tylko bym stracił czas i pieniądze na podróż. Niestety egzemplarze które oglądałem zostawiały wiele do życzenia. Aż tu koleżanka z pracy mówi ze ma znajomego, który sprowadza samochody z Niemiec. Telefon i tydzień później wyruszyłem po samochód (miał 3 albo 4 auta zarezerwowane gdyby mi się jakaś nie spodobała) . Gdy stanąłem obok Mazdy wiedziałem ze musi być moja. Pierwszy właściciel od nowości i nie bita. Załatwiliśmy tablice i inne dokumenty i wyruszyliśmy w drogę powrotna. A było to tuż przed świętami. Prezent pod choinkę.
Opis samochodu:
Rok produkcji: 2003
Mazda 323F BJ wersja dynamic
Silnik: 1.6 ZM
Moc: 98 KM
Skrzynia biegów: manualna pięciobiegowa
Kolor: czarna perła (black mica)
Przebieg : po zakupie 138 000- serwisowana w ASO wg książki do 10.02.2010, na dn 20.07.2012- 143 000
Wyposażenie:
-wspomaganie kierownicy
-regulacja kierownicy w pionie
-immobilaiser
-centralny zamek
-elektryczne lusterka
-2x elektryczne szyby
-4x poduszki powietrzne
-ABS
-TCS
-klimatyzacja (pod siedzeniem kierowcy i pasażera zamontowany wlot powietrza na nogi z tyłu)-chyba seryjnie
-oryginalne mazdy alufelgi na lato opony nankang NS2 R15 195/55, zima stalowe felgi Continental ContiWinterContact TS 800- obecnie aluminiowe felgi
-elektryczna regulacja wysokości świateł
-oryginalne dywaniki Mazdy
Co zostało zrobione od razu po zakupie:
-wymiana rozrządu (rolka prowadząca i napinająca oraz pasek rozrządu)
-pasek alternatora
-wymiana oleju 5w40 mobil
-uszczelnienie miski olejowej (delikatnie się pociło)
-wymiana tłumika środkowego oraz końcowego
-tylne nadkola robione były w Niemczech
Dopieszczanie Mazdy:
-akumulator Centra 60 AH Plus- luty 2012
-pokrowce na siedzenia i oparcia- marzec 2012
-konserwacja podwozia, nadkoli- założenie plastikowych osłon na nadkoli tył- maj 2012
-wymiana łączników stabilizatora yamato 4 szt. – maj 2012
-serwis klimatyzacji maj 2012
-malowanie bębnów oraz zacisków na czerwono- maj 2012
-wymiana gum stabilizatora przód-czerwiec 2012
-wymiana tylnych wahaczy wzdłużnych (lewy i prawy)– czerwiec 2012
-zamontowanie filtra kabinowego (seryjnie nie było) lipiec 2013
-reperacja lakieru na bieżąco- drobne pęcherzyki i obtarcia
-reperacja listw w szybach (pęcherzyki)-maj 2012
-wymiana klocków przód bosh- listopad 2012
-zakup felg aluminiowych na zimę -grudzień 2012
-serwis klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego czerwiec 2013- przebieg na dn.28.06.2013-149000
-zaprawki na przednich rantach nadkoli- czerwiec 2013
Zaraz po zakupie:
Ostatnio edytowano 29 cze 2013, 22:27 przez sztosik, łącznie edytowano 9 razy
-
sztosik
Cześć
Ja również rozpocząłem przygodę z bardzo podobną Madzią jak Twoja. Nie bita (sprawdzone wszędzie miernikiem). Również z Niemiec, czarna ja Twoja, dane techniczne te same, tylko o rok starsza i inne zegary. Przebieg 121 tys. (udokumentowane). Autko fajne, ale od początku miałem wątpliwości co do podatności na korozje...
Aktualnie nadkola mam w nienagannym stanie, ale nie wiem jak to będzie wyglądało w przyszłości. Jak myślisz, lepiej zamontować chlapaki z tyłu, czy zabezpieczyć od wewnątrz Słyszałem opinię, że nakładanie plastikowych osłon na nadkola mija się z celem, ponieważ rdza atakuje wewnętrzną stronę nadkoli (zbiera się tam woda z powodu braku chlapaków) i przebija na zewnątrz.
Ja również rozpocząłem przygodę z bardzo podobną Madzią jak Twoja. Nie bita (sprawdzone wszędzie miernikiem). Również z Niemiec, czarna ja Twoja, dane techniczne te same, tylko o rok starsza i inne zegary. Przebieg 121 tys. (udokumentowane). Autko fajne, ale od początku miałem wątpliwości co do podatności na korozje...
Aktualnie nadkola mam w nienagannym stanie, ale nie wiem jak to będzie wyglądało w przyszłości. Jak myślisz, lepiej zamontować chlapaki z tyłu, czy zabezpieczyć od wewnątrz Słyszałem opinię, że nakładanie plastikowych osłon na nadkola mija się z celem, ponieważ rdza atakuje wewnętrzną stronę nadkoli (zbiera się tam woda z powodu braku chlapaków) i przebija na zewnątrz.
-
Rzeziol
sztosik napisał(a):Kolor: czarna perła (black pearl)
Ja nie wiem czy tylko ja mam takie wrażenie, że niektórzy użytkownicy to daltonisći... Nie jestem znawcą kolorów i nie znam miliona kolorów jak kobiety, ale przeciez widać jak na dłoni, że to nie jest czarny, tylko ciemny zielony
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
sztosik napisał(a):...
Opis samochodu:
...
Kolor: czarna perła (black pearl)
Rzecz jasna, choć to złudzenie optyczne, mimo że zrobione zdjęcia pod pewnym kątem i z sprzyjającym oświetleniem mogą przypominać grace green mica (18J)
Poradziłbym Ci, aby dać baranek na nadkola od zewnątrz od strony amorów i zabezpieczyć je od wewnątrz kabiny noxudolem 750 (1l) lub Fluidolem. Na dłuży okres powinno pomóc BJ nie należy pod względem antykorozyjnym do trwałych aut Radze od razu zrobić kompleksowa konserwację całego auta – najlepiej samemu jak się wie co z czym.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Sprawdzałem po nr Vin. Kolor: Czarny 16W mika- tłumaczenie google
konserwacje robilem w maju wyzej
konserwacje robilem w maju wyzej
-
sztosik
-
sztosik
O bosch...
Coś czuję że za niedługo będziesz przeklinać na te klocki...
ja do swojej też niestety dałem z boscha, bo znajomy mi polecił, ale tak naprawdę to są do
Po jakimś tysiącu kilometrów już zauważyłem, że robią mi rowki na nowych tarczach, piszczą jak hamulce w starym fiacie 125p, hamują jak im się podoba, a niedawno je sprawdzałem przypadkowo i się okazało że po ok. 15 tys km już dobrej połowy klocka nie ma...
napisz swoją opinię po jakiś paru tys km, bo jestem ciekaw czy u Ciebie będzie tak samo.
Felgi super
Coś czuję że za niedługo będziesz przeklinać na te klocki...
ja do swojej też niestety dałem z boscha, bo znajomy mi polecił, ale tak naprawdę to są do
Po jakimś tysiącu kilometrów już zauważyłem, że robią mi rowki na nowych tarczach, piszczą jak hamulce w starym fiacie 125p, hamują jak im się podoba, a niedawno je sprawdzałem przypadkowo i się okazało że po ok. 15 tys km już dobrej połowy klocka nie ma...
napisz swoją opinię po jakiś paru tys km, bo jestem ciekaw czy u Ciebie będzie tak samo.
Felgi super
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
Ja przejechałem ok 4tys na tarczach i klockach boscha i hamują elegancko i nie piszczą (no czasem jak strasznie wolno się toczę i minimalnie nacisnę hamulec to delikatnie, ale to sporadycznie, leciutki pisk, pościk taki ).
Jak ze zużyciem to nie wiem. Z ciekawości może niedługo zerknę.
Jak ze zużyciem to nie wiem. Z ciekawości może niedługo zerknę.
Dam znać jak klocki się zużyły jak będę zmieniał opony na letnie. Na razie przejechałem na nich ok. 3 tys. , nie piszczą i hamują . Chciałem kupić textary ale wyszyły bosch . Nadkola kupiłem na giełdzie w Gliwicach, ale pewnie dostaniesz na alledrogo. Typowych do BJ nie ma (przynajmniej nie znalazłem), ale pasują od BA.Trzeba troche oczywiście dopasować
-
sztosik
witam ;D mam pytanie ;D wiem że to nie to miejsce ale może orientujecie się czy taki grill http://moto.allegro.pl/atrapa-grill-maz ... 58245.html pasowałby do mazdy 323f bj ale przed 2001 roku ? do tego modelu przedliftowego?
-
frycu1234
Nie będzie, bo tam jest inaczej wyprofilowana kratka.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Tylne nadkola plastikowe dostaniesz w Polcar. Skocz do tematu mojego jak to wygląda.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
-
sztosik
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości