Strona 1 z 1

Mazda 323F BJ Sportive FS-DE '01

PostNapisane: 22 maja 2012, 19:03
przez jacobs
Cześć!

Na forum jestem już od dość dawna, przyszła więc pora pochwalić się swoją Mazdą. Moja przygoda z tym forum rozpoczęła się od pewnej czerwonej 626 GE, która zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Przez ponad 6 lat eksploatacji nigdy nie zawiodła :) Niestety, na początku bieżącego roku, pewnej pechowej soboty, oblodzona górka była zbyt trudna do pokonania. Po kilku pięknych piruetach i zaparkowaniu na przydrożnym drzewie Mazda wyglądała tak:
Obrazek
Znalazło się kilku chętnych, żeby ją naprawiać. Niestety, już dawno wiedzieliśmy, że Mazda zostaje z nami do końca i postanowiliśmy, by ten dzień był właśnie jej ostatnim dniem na drogach. W ten sposób 626 trafiła na złom [*].

Już następnego dnia, po rozbiciu Mazdy, wiadome było, że szukamy następnej – młodszej, z tym samym silnikiem czyli FS'em. Poszukiwania ograniczyły się więc do 626 GF Hatchback i 323F BJ Sportive. Po 5 dniach na allegro pojawiła się ta sztuka, po którą pojechaliśmy i ostatecznie, mimo drobnych niedomagań kupiliśmy, po bardzo atrakcyjnej cenie.

Rocznik 2001, na liczniku ok. 130 000km przejechanych, według ASO w Niemczech gdzie była serwisowana ok. 170-180 tys. km.

Wyposażenie:
– 4 poduszki powietrzne,
– elektryczne szyby,
– oryginalne radio 2 din,
– automatyczna klimatyzacja,
– i jeszcze wiele rzeczy o których zapomniałem, generalnie wyposażenie jest chyba pełne bez tempomatu i szyberdachu.

Dodatkowo:
– Alufelgi Dezent 16x7,5 ET35 – w najbliższym czasie zamierzam je zmienić na oryginalne 15 lub 16''.
– CB Radio, zamontowane na stałe we wnęce pod popielniczką,
– Instalacja LPG by Nowotczyński – http://www.nowotczynski.com.pl

Oczywiście, nie odbyło się bez przygód. Ok. 1000km po zakupie pękł pasek rozrządu. Na szczęście obyło się bez żadnych szkód, silnik dostał kompletny zestaw rozrządu oraz nowe płyny ustrojowe, a przy okazji wyregulowane zostały luzy zaworowe. W samochodzie uszkodzona była także jedna z cewek zapłonowych, co objawiało się wypadaniem zapłonów, a nawet gaśnięciem silnika.

Auto serwisowane wyłącznie własnoręcznie ;) Serdecznie dziękuję Rikiemuhttp://www.mazdaparts.pl za pomoc w wyborze i dostarczanie części <spoko>

Trochę się rozpisałem :D, pora na zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 27 maja 2012, 14:43
przez seba323f
Wygląda na zadbaną sztukę,
Miłego użytkowania... :)

PostNapisane: 27 maja 2012, 19:56
przez boczek86
seba323f napisał(a):Wygląda na zadbaną sztukę,
Miłego użytkowania... :)


zgadzam sie w 100 %

bardzo mi sie podoba :)

PostNapisane: 29 maja 2012, 18:54
przez buczos
Ładny sportive :) bezawaryjnej jazdy życzę :)
Przydała by się lekka gleba i lampki przednie na czarno :D

Re: Mazda 323F Sportive (FS-DE)

PostNapisane: 2 cze 2012, 13:50
przez Neonixos666
Mam pytanie odnośnie przednich halogenów, w jakim są stanie? jak patrzę to chyba oryginały.

PostNapisane: 2 cze 2012, 19:03
przez jacobs
Neonixos666 napisał(a):Mam pytanie odnośnie przednich halogenów, w jakim są stanie? jak patrzę to chyba oryginały.

Tak, halogeny są oryginalne. Co do stanu ciężko mi powiedzieć, bo po pierwsze nie widziałem jeszcze innego Sportiva na żywo z bliska, a po drugie – nawet się im jakoś bardzo nie przyglądałem. Część przeźroczysta jest chyba plastikowa? Bo wydaje mi się, że są one bardziej matowe od lamp, jednak odbłyśnik wygląda całkiem dobrze i na ich świecenie również nie narzekam. Jedynie muszę zmienić żarówki, bo poprzedni właściciel uwielbiał takie z zimną barwą światła – w lampach to fajnie wygląda, w halogeny jednak chciałbym wrzucić żarówki żółte. Według mnie wyglądają o wiele lepiej niż białe w halogenach.

Do 100% oryginalności przodu brakuje mi podkładki pod tablicę rejestracyjną. Mogę się mylić, ale chyba wszystkie Sportivy taką posiadają?
buczos napisał(a):Przydała by się lekka gleba i lampki przednie na czarno

Gleba możliwe, że wpadnie – pierwsza rzecz to jednak felgi. Wystarczająco niewygodnie jeździ mi się na tych, niektóre nierówności wymagają wyhamowania do 50km/h :( Wolę jak coś jeździ niż wygląda, więc jak będzie w miarę wygodnie na nowych kołach, przy czym nadal tak wysoko, to może wpadną jakieś sprężyny.

Lamp nie będę malował, chciałbym zachować ich oryginalny wygląd. Mimo, iż Sportive po lifcie podoba mi się nawet bardziej, nie będę robił wannabe ;)

W ogóle przód Sportiva to okropny muchołapacz. Na żadnym samochodzie po trasie nie miałem tylu much co na BJ ;)

Re: Mazda 323F Sportive (FS-DE)

PostNapisane: 3 cze 2012, 14:50
przez Neonixos666
pytam o halogeny bo z tego się się rozglądałem wszystkie dostępne używane są w kiepskim stanie odbłyśniki. Nie wiem czy to wada fabryczna ale dosyć często się zdarza.

PostNapisane: 21 wrz 2014, 21:37
przez jacobs
Mazda nadal żyje ;)

Zbyt dużych przebiegów nie robi <lol>
Obrazek

Poza naprawami eksploatacyjnymi w sumie nic się nie zmieniło ;) Zostały zmienione jedynie felgi, poprzednie nie nadawały się na nasze drogi, więc zawitały 15'' z Premacy ;)
Obrazek
Obrazek

W zimę prawdopodobnie mazda dostanie siostrę <serduszka>

Re: Mazda 323F Sportive (FS-DE)

PostNapisane: 22 wrz 2014, 21:44
przez gerz50
:D Sportive miodzio
Dbaj o nią :)

Rozumiem że na 15-tkach lepszy komfort podróżowania aniżeli na 16tkach?

Re: Mazda 323F Sportive (FS-DE)

PostNapisane: 12 gru 2014, 21:43
przez mp8
U mnie zmiana letnich 16" na zimowe 15" i komfort jazdy odczuwalnie lepszy.

PostNapisane: 12 gru 2014, 23:57
przez tomsimondj
Ja też po zmianie z letnich 16 205/45 na zimowe 15 195/55, komfort większy ale na lato wracam na 16stki ;) mimo wszystko wygląd o niebo lepszy a i prowadzenie w zakrętach przyjemniejsze ;)

Re: Mazda 323F BJ Sportive FS-DE '01

PostNapisane: 13 gru 2014, 00:23
przez gerz50
ja też jeżdżę teraz zimą 195/55 r15 :)) 1000km za sobą i jak narazie wszystko Ok

PostNapisane: 4 maja 2015, 01:34
przez maestro81
Gratki nowego nabytku <faja>
Szerokości życzę :D

Re: Mazda 323F BJ Sportive FS-DE '01

PostNapisane: 5 maja 2015, 11:23
przez cepo12
Jak ja sie przesiadłem z 17" na 16" dosłownie na 3 dni to były to najgorsze 3 dni w moim życiu <oczko>

PostNapisane: 5 maja 2015, 12:05
przez jacobs
cepo12 napisał(a):Jak ja sie przesiadłem z 17" na 16" dosłownie na 3 dni to były to najgorsze 3 dni w moim życiu

Ja sobie chwalę ten downgrade ;)

Teraz jeszcze widzę różnicę między jazdą mx'em na 17'' i 323F 15''. W 323 nie trzeba tak mocno trzymać kierownicy jadąc po drodze z koleinami, poza tym na nierównych drogach można jechać znacznie szybciej zachowując pewien poziom komfortu ;)

Re: Mazda 323F BJ Sportive FS-DE '01

PostNapisane: 5 maja 2015, 12:17
przez cepo12
na nierównych drogach można jechać znacznie szybciej zachowując pewien poziom komfortu

z tym sie zgadzam :) ale niestety coś za coś <faja>

195/45/16 w ba z obniżonym zawieszeniem wcale się źle nie prowadziło i stosunkowo komfortu dużo mniej nie ubyło co do OEM'owych 14" :D