Strona 1 z 8

Mazda MX-3 EC BPT 1,8 16V Turbo /SPRZEDAM/

PostNapisane: 8 maja 2012, 11:54
przez BratCukierka
Jakiś czas temu za prośbą Leszka vel. pestek z Malborka odkupiłem od niego i obiecałem przywrócić do życia jego ukochane auto. Auto znane na forum.
Auto pomalowane aerografem przez p. Piotra Parczewskiego z Elbląga...
Swap na BPT z GTX wykonał przemek323h z iławy

Leszek miał nieprzyjemne zdarzenie owym MX'em i oto efekty

Do wymiany lampy przód, pas przedni, maska, zderzak, chłodnica, trochę do wyciągnięcia i wyprostowania przód przed wstawieniem pasa przedniego z prawym poszyciem nadkola. Ogółem auto wlatuje na ramę i będzie prostowane przez znajomego blacharza... Musiałem kupić drugą IHI VJ-21 aby przełożyć obudowę zimnej strony z której wyrwało flanszę na wyjście orurowania do IC (dzięki Podmuch :D). Prawy przedni błotnik będzie klepany i cieniowany żeby zachować malowanie aerografem.

Jako że progi są zespolone na stałe z nadwoziem... to współczuję blacharzowi :D

Praktycznie wszystko już mam do poskładania auta (oprócz chłodnicy wody)

Auto już jakiś czas u Mnie... przyjechało na lawecie i zostało zabunkrowane w stodole u wujka na czas poszukiwania części :)

Na przełomie czerwca i lipca (dopiero) z powodów finansowych powinno wyjechać wyjechać na drogi – może i szybciej jeśli sprzedam Z5 :)

Ehhh jaką ulgą była możliwość przyznania się narzeczonej do zakupu kolejnego auta <serduszka> <glupek2> <jupi> Nawet mnie nie poturbowała że jej nie powiedziałem <jupi> <lol>

PS. Lexusów już nie będzie – zostały sprzedane :)

Wyposażenie:
-el. szyby
-el. lusterka
-wspomaganie kierownicy
-el. szyberdach
-zegary indiglo
-radio z CD Panasonic
-nacinane tarcze na przodzie (czekają nawiercane i nacinane Mikody GT od 323 GT + klocki FERODO)
-obniżone delikatnie zawieszenie

Plany:
– na wiosnę pewnie progi zostaną zdjęte i wlecą dokładki z V6 a na przód dokładka z Eunosa presso – a wtedy progi będą musiały zostać dolakierowane – może też skorzystam z usług Parczewskiego żeby nie musieć usuwać airbrusha.
-wnętrze będzie sukcesywnie "okradane" z koloru niebieskiego :)
-wleci kierownica momo

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

przywieziona w takim stanie... na żywo trochę więcej szkód :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po blacharce czas na lakier:

Na pierwszy ogień komora silnika:

Obrazek

całość:

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 8 maja 2012, 12:27
przez jacobs
Będzie prosto jeździć? :P

A tak serio, dobry zakup :) W końcu macie jakieś szybkie auto :)

PostNapisane: 8 maja 2012, 13:51
przez Radex
jacobs napisał(a):Będzie prosto jeździć?

tak tylko musisz trzymać kierownicę w lewo :P hahaha

czekamy z niecierpliwością na wieści z pola walki :)

PostNapisane: 8 maja 2012, 18:11
przez s i w y
fajny [tiiit]*z :D

PostNapisane: 9 maja 2012, 14:02
przez k1bic93
pięknie wygląda ten silnik :D
sam bym się skusił :>
ale brak funduszy :(

Re: Mazda MX-3 BPT "Pestkowa" 1,8 16V Turbo '91/97

PostNapisane: 9 maja 2012, 15:48
przez Gared
Ten mx miał stłuczkę? Bardzo przykro to słyszeć, zwłaszcza kiedy się czytało jego historię. Działaj, działaj i przywracaj ją do życia, po paru GTRach masz już wprawę ;)

PostNapisane: 9 maja 2012, 16:04
przez BratCukierka
Stłuczka była w tamtym roku (październik albo listopad) I to mocniejsza stłuczka... Na fotkach tego nie widać, dopiero po rozebraniu ukazał się ogrom zniszczeń, ale dobrze że pas przedni kupiłem cięty na kielichach z podłużnicami (bo koleś nie wiedział jak dobrze mi to uciąć :P ) to będzie z czego odwiercać blachy :)

Obietnica złożona więc i MX będzie jeździł porządnie i prosto :)

PostNapisane: 9 maja 2012, 17:15
przez Bart0n
Opłaca się jeszcze spawać ta budę? Lepiej byście do BG przełożyli ten silnik :P a budę sprzedać na części

PostNapisane: 9 maja 2012, 17:21
przez BratCukierka
jako tako spawania nie będzie jakoś dużo... wstawianie pasa przedniego + poszycia prawego nadkola bo się nie opłaca go klepać :) + trochę prac pomocniczych ramą blacharską :)

jak dla Mnie warto ratować każdy egzemplarz który na to zasługuje, a ten bardzo na to zasługuje :)

poza tym EC, BG, GE to jedne z ostatnich PRAWDZIWYCH mazd które mają to coś :D :P

PostNapisane: 9 maja 2012, 22:18
przez KoRnFUN
moja nie miala prawie przodu jak skosilem 3 przesla betonowego plotu i kuta furtke 4,5 roku temu. wpakowalem kupe kasy i mazda jezdzi do dzis
wiec wiem ze warto ratowac rozbitki a zwlaszcza takie egzemplarze jak ten wiec gratuluje zakupu i zycze powodzenia w reanimacji

PostNapisane: 9 maja 2012, 22:35
przez BratCukierka
otóż to... zawsze podchodziłem do Mazd sentymentalnie :) warto je ratować :)

nie można podchodzić do tego tematu tylko z ekonomicznego punktu widzenia...

PostNapisane: 9 maja 2012, 22:37
przez Blade
BratCukierka napisał(a):oza tym EC, BG, GE to jedne z ostatnich PRAWDZIWYCH mazd które mają to coś


Jeszcze bym dorzucił NA i NB :P

Jak już skończysz będzie miodnie <spoko> .

P.S.
Pieniążki dotarły ?

PostNapisane: 9 maja 2012, 22:42
przez BratCukierka
No tak o MX-5 nie można zapomnieć :)

Tak dotarły.
Ps. Dzięki za "piwko" :) :P

PostNapisane: 9 maja 2012, 22:50
przez @tomek@
Ładny emix tylko te malowidełka mi się nie za bardzo widzą :P Silniczek malina <serduszka> ile to miało\ma kucy i nm?

Re: Mazda MX-3 BPT "Pestkowa" 1,8 16V Turbo '91/97

PostNapisane: 9 maja 2012, 23:08
przez Cukierek
Ten konkretny egzemplarz zasługuje na odratowanie z paru względów...
po 1'sze bo Pestek włożył w nią dużo serca i pracy a znamy się ładnych parę lat i z szacunku dla niego będzie dobrze zrobiona...
po 2'gie Pestek poprosił nas abyśmy to MY odkupili ją od niego i zaopiekowali się jego Mazdą aby nie wpadła w niepowołane ręce które ją rozbiorą lub zniszczą... a znając życie byłoby wielu chętnych na sam silnik a reszta na złom
Auto czekało na Nasz odbiór od listopada/grudnia do marca bo trzeba było dograć parę spraw w tym finansowych. :|

Wiem jak ciężko było się Pestkowi rozstać z autem, widać to było po jego zachowaniu jak już była załadowana na lawetę. Bo nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, ale Leszek to z Tych dbających o silnik, więc o sprawy mechaniczne jesteśmy spokojni.

http://www.youtube.com/watch?v=_qfOasLCLsk

Co do tej Mazdy, mojej poprzedniej BF GTX i obecnej BG Turbo którą odbudowujemy i za jakiś czas też będzie temat, mam takie motto:
"tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia"

PostNapisane: 9 maja 2012, 23:21
przez Cukierek
...

PostNapisane: 9 maja 2012, 23:44
przez pawcio1017
Cukierki zakładajcie temat swojej BGtce bo mnie (i za pewne paru innych tutaj) ciekawość zżera :> MX całkiem ciekawy – kojarze go chyba ze zdjęć zlotowych WM <oczko>

Re: Mazda MX-3 BPT "Pestkowa" 1,8 16V Turbo '91/97

PostNapisane: 10 maja 2012, 07:58
przez benq323
Jak na Mx-a to nawet niezły no iten silnik <serduszka> Pawcio dobrze mówi dawać temat o Bg-tce <glupek2>

Re: Mazda MX-3 BPT "Pestkowa" 1,8 16V Turbo '91/97

PostNapisane: 10 maja 2012, 15:32
przez mlody1921
Ja sie jeszcze bardziej ciesze że sa takie "czubki" jak wy i inni miłosnicy i przywracają takie auta do stanu świetności i super że to EC i to chyba jedyna Mx-3 z takim silnikiem :)

Uda sie ja zobaczyc w tym roku na Rykach ?

Re: Mazda MX-3 BPT "Pestkowa" 1,8 16V Turbo '91/97

PostNapisane: 10 maja 2012, 15:39
przez BratCukierka
Niestety nie uda się... Miałem nadzieję, że Ryki przypadną po moim weselu... :(

ale niestety przypada tydzień wcześniej, a przygotowań masa będzie :P