Po dłuższym czasie na forum chciałbym pokazać moją Mazdę 323f BJ 2.0 TDVI 101kM kupioną w drugiej połowie Marca 2011roku sprowadzoną od pierwszego właściciela z Belgii z przebiegiem 205tys km. Aktualny przebieg 218 401km
Autem w październiku 2011 pojechałem i wróciłem do Francji dokładnie 80km od granicy z Hiszpanią 2460km w jedną stronę jazdy non stop bez gaszenia silnika i mazdzia nie zawiodła.
Ale żeby przygotować ją do takiej drogi opiszę co wymieniłem.
Zaraz po zakupie wymienione:
-Olej (Mazda Dexelia 5W30) i wszystkie filtry (paliwa Bosch, oleju oryginał Mazda, powietrza Filtron ) oprócz kabinowego bo tak owego nie posiada ;/
-Walka z zaciskami hamulców bo były zapieczone i grzały mi się koła ( wymienione gumki, płyn hamulcowy itd nie znam się robił to Hubert mechanik ;-p )
-Wszystkie łączniki stabilizatora razem z gumkami 4 sztuki.
Po paru miesiącach jazdy przyszedł czas na kolejne wymiany czyli:
– ustawienie komputerowe zbieżności kół obu osi z dokładnym wydrukiem co i jak bo ściągało mnie w lewo
-kompletny rozrząd z pompą wody przy 209 980 km ( odrazu po zakupie nie miałem na tyle kasy żeby wymienić ;p )
-klocki hamulcowe przód i tył firmy nie za dobrej bo piszczały..
-czujnik Abs-u
-tuleja wahacza przód
-nowe opony zimowe Dębica
-wstawienie nowych głośników w przednie drzwi zamiast fabrycznych teraz mam Helix DB 62.1 z tym że jeszcze muszę zamontować tweetery.
-nowe Radio Pioneer DEH-2200UB
Po powrocie z Francji czyli koniec grudnia 2011 wymienione:
-olej (Mazda Dexelia 5W30) + filtry (styczeń 2012 )
-tarcze hamulcowe przód i klocki firmy TRW ( grudzień 2011 )
-kierunki boczne clear (luty 2012)
-aluramki (styczeń 2012)
-zakupione oryginalne alufelgi do tego modelu razem z oponami o rozmiarze 195/55/R15