Mazda 323f BA KL '94 wściekła

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez misiak89-89 » 26 kwi 2019, 09:18

Ja tez jestem ciekawy, po pierwszych testach jestem milo zaskoczony:)
Wczoraj udalo sie zrobic poprawki geometrii, przod zbieżność 0, pochylenie -2, tyl zbieznosc 0, pochylenie -3
IMG_20190425_165730.jpg

caly czas metoda prob i bledow próbuję znaleźć optymalne ustawienia ale chyba bez konkretnego pirometru nie zrobie tego dobrze.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bo_Lo » 26 kwi 2019, 09:52

Zazdro z całej epy ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez misiak89-89 » 26 kwi 2019, 10:57

daj spokoj, czego? :P
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bo_Lo » 26 kwi 2019, 11:36

szpeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeryyyyyyyyyyyyy,zawiasu itd :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piotr_ » 26 kwi 2019, 14:51

323 PORNO <serduszka> <serduszka> <serduszka>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez DARO MAZDA 323 » 13 maja 2019, 13:28

Czekam na podsumowanie Poznania 2019 i zdjecia przegrody w misce olejowej
dla potomnych aby nie ukręcali Panewek jak ja ..
Mój czas Mx3 Klde 2;00,5 – jechałem jak wariat na granicy przyczepności .
Auto nie było idealnie przygotowane na Poznań no i jak by nie patrzeć to 100 % auto drogowe nie torowe.
Brakuje mi 2 sekun aby Cie dogonić – już coś działam nie długo będzie już wszytsko wiadomo ;P

Znalazłem Twój filmik z przegrodą w misce olejowej

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... YxcTITHm98


Jesteś geniuszem <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez misiak89-89 » 13 maja 2019, 13:49

brakuje Ci co najmniej 4sekund :P race chrono 1:55 <czarodziej>

dzialaj dzialaj Daro, bo w naszej klasie juz prawie tylko NCeki

na spokojnie jak bede w domu poszukam fotek z tej przegrody.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Beny » 13 maja 2019, 15:22

Fotki tej przegrody sa chyba w temacie bo pamiętam że widziałem tego moda.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez czarek1991 » 13 maja 2019, 16:01

strona 45 :) dobrze, że się temat nawinął. Pozwolisz, że wykorzystam pomysł i u siebie zrobię coś podobnego z miską? :P Klapka uchyla się w obie strony czy tylko w jedną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez misiak89-89 » 13 maja 2019, 17:17

spoko, korzystajcie;) klapaka otwiera sie w jedna stronę, spowrotem olej wraca szparami miedzy miska a przegroda, dlatego tam juz punktowo zlapalem blache.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez piwo » 14 maja 2019, 10:05

wiesz ze pompa pompuje pare litrow na sekunde i z zebranego oleju z przegordy zabierze ssak olej w ciagu jednej moze mniej sekundy i potem na babajadze ktora sie jedzie prze 5s bedzie nadal sucho pod ssakiem? jedyne rozwiazanie to lac olej ponad stan i tyle. z tego co wiem jackkpl zrobil przegrode i to kompletnie nic nie dalo. teraz leje ponad stan i jest ok. do tego czujnik cisnienia oleju wpiety w odciecie zaplonu i masz jakakolwiek kontrole nad tym.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bo_Lo » 14 maja 2019, 10:29

No ale jak widać u misiaka to działa,upala to auo na TP nie od dziś i silnik żyje,a inne padaja :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez piwo » 14 maja 2019, 10:30

no to jest jakis argument.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Płomień » 14 maja 2019, 11:59

Wydaje mi się, że seryjnemu kaelowi wcale dużo nie brakuje. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Mazda odwaliłaby aż taki bubel z miską olejową. Podejrzewam raczej, że na dzisiejszych oponach auta robią większe przeciążenia boczne, niż Mazda założyła sobie zapas te 30 lat temu podczas projektowania K-serii. Znak czasu, i tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez risto77 » 14 maja 2019, 12:43

A czy nie łatwiej, byłoby powiększyć miskę? Np do 5,5 albo 6 litrow. Gdzieś już widziałem taki zabieg i nie wiem czy nie w nissanie jakimś.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Płomień » 14 maja 2019, 13:00

Zawsze jakiś pomysł, ale...

Miska jest też urządzeniem do chłodzenia oleju. Ilość oleju i powierzchnia oddawania ciepła jest ustalona. Jak powiększymy ilość oleju niewspółmiernie do powierzchni oddawania ciepła, to olej będzie to ciepło akumulował.

I nie mówicie mi o chłodnicy oleju w k-serii. Wymiana ciepła pomiędzy olejem 120* a cieczą chłodzącą 95*? No żart. To raczej nagrzewnica, żeby olej się szybciej nagrzał do temperatury pracy <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez risto77 » 14 maja 2019, 13:15

Ale powiększając miskę, zwiększy się jej powierzchnia chłodzenia. Nie mogę znaleźć tej fotki ale chodzi mi o to, żeby nie robić jej głębszej ale rozbudować na boki. Dospawać swego rodzaju dodatkowe miski po obu stronach głównej miski. Każda po powiedzmy 0,75litra w sumie dałoby to 1,5 litra oleju więcej i nawet przy długiej jeździe w zakręcie, oleju w niej będzie na tyle dużo, że smok będzie w oleju zawsze umoczony.
Ot taka wydumka <co?>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez DARO MAZDA 323 » 14 maja 2019, 15:07

tutaj chodzi o przeciążenia i pochył samochodu ( zawias ) Misiak ma sztywno i nisko przez co tez olej mniej odchodzi na bok. Poza tym jak pisano wyżej te silniki mają już ponad 20 lat przelatane ponad 200.000 km i więcei . Każdy zabieg poprawi i wydłuży żywotność motoru. K seria dobrze sprawuje si ena prostej na zakrecie również . Ja dałem <dupa> bo nie sprawdziłem oleju po 3 sesji. Jak zastukało to miałem minimum na bagnecie ( na zimnym silniku następnego dnia ) między min i max w Kl jest 0,8 L.
Wysoka temperatura , przechył auta mało oleju stare 25 letnie panewki i gotowe.

Sory za offa w temacie ale to dla potomnych mnie ta wiedzia kosztuje ponad 2000 zł i niech inni nie popełniają tego błędu.

Ps. KL robiący 2:10 na Poznaniu a robiący 2:00 to przepaść dla silnika i podzespołów .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Rain » 14 maja 2019, 19:02

risto77 napisał(a):Nie mogę znaleźć tej fotki ale chodzi mi o to, żeby nie robić jej głębszej ale rozbudować na boki. Dospawać swego rodzaju dodatkowe miski po obu stronach głównej miski. Każda po powiedzmy 0,75litra w sumie dałoby to 1,5 litra oleju więcej i nawet przy długiej jeździe w zakręcie, oleju w niej będzie na tyle dużo, że smok będzie w oleju zawsze umoczony.


Dokładnie tak jest to rozwiązane w Nissanach i ładnie to widać od 42:25:

https://youtu.be/uxD71f1P8DI?t=2545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez Neonixos666 » 14 maja 2019, 19:06

Ciekawe ile dolewali oleju w swoich RX-8 paru okrążeniach :P żeby nie doszło do zatarcia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy