Mazda 323f BA KL '94 wściekła

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez ProboszczV6 » 27 wrz 2020, 19:23

W dokumentacji od silnika jest opisane maksymalne zagłębienie zaworów:
Od podstawy sprężyny zaworowej(w głowicy) do góry trzonka zaworu wymiar fabryczny 41,5-42.0 mm, wymiar kwalifikujący głowicę na złom 43,1mm, albo wymiana gniazda. Jeśli ten wymiar nie będzie zachowany to zawory będą podpierane przez popychacze. Rysy w gnieździe popychacza nie będą miały aż takiego wpływu, nawet głębokie świeże rysy szybko się wyślizgają w aluminiowym gnieździe. Jeśli popychacz wszedł lekko przy montażu to możliwość jego blokowania podczas pracy silnika graniczy z cudem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez misiak89-89 » 27 wrz 2020, 20:02

Zgadza się, wszystko gładziutko weszło bez żadnych oporów. Muszę sprawdzić ten wymiar, interesujące.
Tylko ciągle pytanie czemu raz pokazuje tyle a raz tyle barów. Top mar kazał mi sprawdzić czy wszystkie kręcą się pod palce, jeśli ktorys stoi to znaczy że podpiera zawór.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez ProboszczV6 » 28 wrz 2020, 20:09

Może blokuje się w prowadnicy? To już ekstremalne by było :D prowadnice były robione?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez misiak89-89 » 1 paź 2020, 21:36

Naprawione, popychacze były już trefne, kompresja wróciła ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Rafalkom » 2 paź 2020, 21:37

misiak89-89 napisał(a):Naprawione, popychacze były już trefne, kompresja wróciła ;)


<jupi> czekam znów na jakieś media z dźwiękiem :> toż to poezja dla uszu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez mlody1921 » 5 paź 2020, 13:15

Alleluja ale tu się dzieje :) a czy ja się mylę czy nie lepiej polecieć w mechanikę jak już jest tyle grubych modów :) może wtedy pompa oleju by wytrzymywala 8.5K np.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Płomień » 5 paź 2020, 17:15

Do konwersji na mechanikę potrzeba wałków pod stałe popychacze. I żeby był sens kręcić ponad 8k to też trzeba dorwać nowe wałki które to ogarną.

W sumie, pod ITB to mechaniczne popychacze jak znalazł. Masa gratów do kupienia, i worek siana do wydania, ale w sumie miało by to sens.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez misiak89-89 » 6 paź 2020, 08:21

Wszystko się okaże panowie jak dotrę i hamownia pokaże ze jest moc i moment przy odcince, wtedy wleci pompa bundary i twardsze sprężynki. Ople na hydraulice kręcą do 9rpm i ogarniają bez problemu, mam nadzieję że i u mnie na tych nowych hla zda to egzamin.

Lantis póki co nabija kilometry ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez ProboszczV6 » 6 paź 2020, 09:22

Nie przyznawaj się ile te popychacze kosztowały bo będzie śmiech <lol> Swoją drogą, dobrze, że to nie wałki jak w tym AJ-V8 o którym ci opowiadałem...
Silnik BP z ostatnich roczników miał sztywne popychacze z regulacją płytkową. Wymiarowo będą pasowały do KL.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez misiak89-89 » 7 paź 2020, 21:26

No też się cieszę że nie walki, bo byłoby nie przyjemnie. Jeśli chodzi o szklanki to też ktoś podsuwał mi ten pomysł także możliwe będę to testował.

Była okazja, nie mogłem przepuścić
IMG_20201003_073507.jpg
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez DARO MAZDA 323 » 8 paź 2020, 05:57

bardzo zacny fotel na Poznań idealny .....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez misiak89-89 » 9 paź 2020, 10:40

Jest konkretny, dobry zakup.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mlody1921 » 9 paź 2020, 10:52

Płonień czego nie można zastosować mechaniki do wałków od hydro?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Płomień » 9 paź 2020, 15:48

Szybkość wznoszenia zaworu, ostrość krzywki. Jeśli nacisk na popychacz przekroczy pewną wartość, to wyciśnie z niego olej i popychacz się ugnie. Wałki do stałych popychaczy otwierają zawór wolniej i delikatniej. Jest ryzyko, że jak założysz stałe popychacze do "hydraulicznego" wałka to krzywki będą się wzajemnie ścierać z płytkami.

Poczytałem trochę o temacie, bo sam wpadłem na pomysł, że wymiana popychaczy na stałe zwiększy czas otwarcia zaworu. Ja nie będę ryzykował, ale Wam nie zabronię :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez misiak89-89 » 19 lut 2021, 09:47

Thx Płomień;)

3C6D8995-A4A2-4142-A557-BFDC970258C4.jpeg
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez piwo » 19 lut 2021, 10:01

czyli co wszystko juz dziala? byla hamowania?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Płomień » 19 lut 2021, 20:13

Niech się darzy, trzymam kciuki za 100km z litra. I poniżej 1:50 na Poznaniu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez gt10r5 » 20 lut 2021, 10:10

Wszystko ładnie, fajnie żę to podejście profi ale: te semperity oil/luft – do czego to? i dlaczego chujowaste semperity? już węże alli są lepsze od tego guana.


Po za tym: też chciałem w kaelu mieć single copsy i ten kolektor mi się podobuje. nawet bez itb a np pod turbo powinno to ładnie prażyć :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 20 lut 2021, 20:35

To przykręcone do grodzi to jakiś akumulator podciśnienia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez misiak89-89 » 21 lut 2021, 21:41

piwo napisał(a):czyli co wszystko juz dziala? byla hamowania?

Chyba działa i hamownia również była :)
wykres lantis.jpg


Generalnie jestem zadowolony, choc mam wrażenie ze jeszcze mogłbym dac zapłonu. Na przyszłosc dodatkowy czujnik albo słuchawki musze załatwic.

Płomień napisał(a):Niech się darzy, trzymam kciuki za 100km z litra. I poniżej 1:50 na Poznaniu :)

thx bro ;)

gt10r5 napisał(a):Wszystko ładnie, fajnie żę to podejście profi ale: te semperity oil/luft – do czego to? i dlaczego chujowaste semperity? już węże alli są lepsze od tego guana.


Po za tym: też chciałem w kaelu mieć single copsy i ten kolektor mi się podobuje. nawet bez itb a np pod turbo powinno to ładnie prażyć :)

moze i masz racje, ale do odmy chyba nie potrzebuje lepszych. Fajkocewki mega sprawa.

Neonixos666 napisał(a):To przykręcone do grodzi to jakiś akumulator podciśnienia ?

Zgadza sie, poprawia jałowe obroty i sprawia ze serwo działa.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy