Mazda 323f BA KL '94 wściekła
co tam nowego w projekcie ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
A pomalutku....
Gwint siedzi i elegancko się sprawuje, teraz na tapecie merytoryczna część tworzenia ITB. W przyszłym sezonie, choć nie wiem który raz to pisze/mówię chce poskładać auto do kupy i pojeździć trochę
Gwint siedzi i elegancko się sprawuje, teraz na tapecie merytoryczna część tworzenia ITB. W przyszłym sezonie, choć nie wiem który raz to pisze/mówię chce poskładać auto do kupy i pojeździć trochę
Będzie itb? Masz kogoś kto ogarnia itb i wolne obroty? Z tego co wiem niewielu specjalistów ogarnia itb w Polsce i niewiele aut z tym jeździ że względu na liczne problemy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Tak, już postanowiono, kupiłem typowo rajdowe walki więc głupio by było nie zrobić odpowiedniego dolotu do tego zestawu. Cały aspekt mechaniczny będę wykonywał sam, elektronikę ogarnę z kumplem który śmiga już na własnej roboty itb w hondzie na mega propsie. Mam mieszane uczucia co do sterowania i mocno prawdopodobne że wleci emu.
Dopisano 15 lis 2019, 21:26:
Masz rację Pawelku ale tu już nie chodzi o kasę ale o sentyment i oryginalność chyba hehhe
Dopisano 15 lis 2019, 21:26:
Pyton napisał(a):Szkoda kasy na to itb. Sprzedawaj i kupuj mx5 1.6 lub 1.8 turbo. Dobry napęd i większe możliwości rozwoju.
Masz rację Pawelku ale tu już nie chodzi o kasę ale o sentyment i oryginalność chyba hehhe
Piwo jakie problemy masz na myśli.?
Nie możliwość ogarnięcia niskich obrotów. Silnikiem telepie na wolnych. Niewiele osób potrafi wyregulować wszystkie przepustnice tak by do każdego cylindra podawane było tyle samo powietrza.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Do tego służą wakumetry chyba
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
To teraz powiedz, ilu mechaników samochodowych którzy jeszcze nie przeszli na emeryturę miało w ręku wakuometr, i wie jak z niego korzystać. Nie mówiąc o tym, że ciężko będzie znaleźć wakuometr na 6 garów, czyli trzeba będzie ustawiać po dwa na raz (ew. po cztery), a potem sprawdzać naprzemiennie czy się zgadza.
Brzmi prosto, ale w praktyce to będzie kupa niewdzięcznej roboty.
Kręcisz jedną przepustnicą, to zmieniają się wszystkie inne podciśnienia. Trzeba przepinać waku i ustawiać wszystko po kilka razy. A do tego to jest V6, gdzie będzie rozstrzał pomiędzy głowicami, czyli ustawisz obie na niskie obroty, to złapią rozstrzał na wyższych. Ustawisz na wyższych, to któraś rozjedzie się na niskich.
Czasem ustawić dobrze w V2 na indywidualnych przepustnicach to jest zabawa, a co dopiero w V6.
Honda to pewnie było R4. Tutaj w KLu trzeba będzie liczyć się z tym, że roboty będzie 3 razy więcej, a i tak nie zrobisz w pełni dobrze, tylko uśrednisz.
No i trzeba będzie przerzucać szerokopasa, żeby każdy bank korygować osobno, bo powietrze powietrzem, a mieszanka mieszanką.
Brzmi prosto, ale w praktyce to będzie kupa niewdzięcznej roboty.
Kręcisz jedną przepustnicą, to zmieniają się wszystkie inne podciśnienia. Trzeba przepinać waku i ustawiać wszystko po kilka razy. A do tego to jest V6, gdzie będzie rozstrzał pomiędzy głowicami, czyli ustawisz obie na niskie obroty, to złapią rozstrzał na wyższych. Ustawisz na wyższych, to któraś rozjedzie się na niskich.
Czasem ustawić dobrze w V2 na indywidualnych przepustnicach to jest zabawa, a co dopiero w V6.
Honda to pewnie było R4. Tutaj w KLu trzeba będzie liczyć się z tym, że roboty będzie 3 razy więcej, a i tak nie zrobisz w pełni dobrze, tylko uśrednisz.
No i trzeba będzie przerzucać szerokopasa, żeby każdy bank korygować osobno, bo powietrze powietrzem, a mieszanka mieszanką.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Paliwo można obejść poprzez 6 sond lambda w każdej rurze kolektora wydechowego no ale ilość zasysanego powietrza poprzez przepustnice wyregulować łatwo nie jest bo trzeba zrobić to mechanicznie odpowiednio regulując po 1/10 obrotu nakrętkami. Dlatego itb mało kto wstawia a ten kto wstawia szybko rezygnuje. To nie jest prosta sprawa.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
gdzieś w jakimś temacie widziałem KL z robionym od nowa kolektorem i dużą przepustnicą, może iść tą drogą.
Dopisano 16 lis 2019 18:37:
o mam
Dopisano 16 lis 2019 18:37:
o mam
Nie no niech robi itb. To jest mega dobry pomysł. Ale auto musi trafić do właściwych rąk na tą modyfikacje.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 9061&st=60
http://m.racingforum.pl/index.php?showtopic=67384
http://daewooforum.pl/temat12362-7545.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 29108&st=0
Fajnie jakby na itb były regulowanej długości trąbki by jeszcze większą moc uzyskać
Ale mówię auto musi trafić do właściwych rąk.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 9061&st=60
http://m.racingforum.pl/index.php?showtopic=67384
http://daewooforum.pl/temat12362-7545.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 29108&st=0
Fajnie jakby na itb były regulowanej długości trąbki by jeszcze większą moc uzyskać
Ale mówię auto musi trafić do właściwych rąk.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jeśli chodzi o wolne obroty raczej ich nie będzie już po samym walki, w planie jest zrobienie regulowanych motylkow do synchronizacji otwarc. Generalnie to auto jeździ tylko na torze i tylko na wysokich obrotach więc tu przepustnice będą dostarczać tyle samo pawietrza na raz na maks wychylonych listkach, trąbki będą z M5 o długich wyprofilowanych runnerach i odpowiednio zagiętych tak abym nie musiał ciąć maski, do tego całość spieta będzie airboxem. Elementy łączące przepustnice że sobą, mechanizm pracy motylkow, adaptery o odpowiednim spasoawniu do flanszy robione na cnc sonda szerokopasmowa na stałe w wydech i na bieżąco będzie korygować mieszankę, po tpsie i obrotach dawka będzie dozowania. Z grubsza tyle.
misiak89-89 napisał(a): sonda szerokopasmowa na stałe w wydech i na bieżąco będzie korygować mieszankę
det3 tego ni umi
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Szyna napisał(a):Działaj i niech się uda
Dzięki szyna, ale Ty mi bardziej kibicuj niż dla Capazo
Bo_Lo napisał(a):misiak89-89 napisał(a): sonda szerokopasmowa na stałe w wydech i na bieżąco będzie korygować mieszankę
det3 tego ni umi
No właśnie majfrend i chyba nie będzie wyjścia trzeba ptaka nielota.
Wydaje mi sie, ze mozna sie troche pochwalic, a wiec auto jezdzi juz na ostrym walku i itb
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości