Mazda 323f BA KL '94 wściekła

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez DARO MAZDA 323 » 15 lis 2019, 10:09

co tam nowego w projekcie ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
VW GOLF VI – GTD 205 KM
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2777 (8/61)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM
GOLF VI GTD -205 KM 440 Nm

Postprzez misiak89-89 » 15 lis 2019, 15:51

A pomalutku....
Gwint siedzi i elegancko się sprawuje, teraz na tapecie merytoryczna część tworzenia ITB. W przyszłym sezonie, choć nie wiem który raz to pisze/mówię chce poskładać auto do kupy i pojeździć trochę
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1798 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez piwo » 15 lis 2019, 18:31

Będzie itb? Masz kogoś kto ogarnia itb i wolne obroty? Z tego co wiem niewielu specjalistów ogarnia itb w Polsce i niewiele aut z tym jeździ że względu na liczne problemy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Pyton » 15 lis 2019, 19:57

Szkoda kasy na to itb. Sprzedawaj i kupuj mx5 1.6 lub 1.8 turbo. Dobry napęd i większe możliwości rozwoju.
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 14:34
Posty: 308 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez misiak89-89 » 15 lis 2019, 20:25

Tak, już postanowiono, kupiłem typowo rajdowe walki więc głupio by było nie zrobić odpowiedniego dolotu do tego zestawu. Cały aspekt mechaniczny będę wykonywał sam, elektronikę ogarnę z kumplem który śmiga już na własnej roboty itb w hondzie na mega propsie. Mam mieszane uczucia co do sterowania i mocno prawdopodobne że wleci emu.

Dopisano 15 lis 2019, 21:26:

Pyton napisał(a):Szkoda kasy na to itb. Sprzedawaj i kupuj mx5 1.6 lub 1.8 turbo. Dobry napęd i większe możliwości rozwoju.

Masz rację Pawelku ale tu już nie chodzi o kasę ale o sentyment i oryginalność chyba hehhe <lol>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1798 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Pyton » 15 lis 2019, 20:32

Laduj v6 z infiniti, 280km powinno robić we wściekłej robotę
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 14:34
Posty: 308 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez misiak89-89 » 15 lis 2019, 22:28

Piwo jakie problemy masz na myśli.?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1798 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez piwo » 16 lis 2019, 09:16

Nie możliwość ogarnięcia niskich obrotów. Silnikiem telepie na wolnych. Niewiele osób potrafi wyregulować wszystkie przepustnice tak by do każdego cylindra podawane było tyle samo powietrza.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez risto77 » 16 lis 2019, 10:19

Do tego służą wakumetry chyba
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Płomień » 16 lis 2019, 12:19

To teraz powiedz, ilu mechaników samochodowych którzy jeszcze nie przeszli na emeryturę miało w ręku wakuometr, i wie jak z niego korzystać. Nie mówiąc o tym, że ciężko będzie znaleźć wakuometr na 6 garów, czyli trzeba będzie ustawiać po dwa na raz (ew. po cztery), a potem sprawdzać naprzemiennie czy się zgadza.
Brzmi prosto, ale w praktyce to będzie kupa niewdzięcznej roboty.

Kręcisz jedną przepustnicą, to zmieniają się wszystkie inne podciśnienia. Trzeba przepinać waku i ustawiać wszystko po kilka razy. A do tego to jest V6, gdzie będzie rozstrzał pomiędzy głowicami, czyli ustawisz obie na niskie obroty, to złapią rozstrzał na wyższych. Ustawisz na wyższych, to któraś rozjedzie się na niskich.

Czasem ustawić dobrze w V2 na indywidualnych przepustnicach to jest zabawa, a co dopiero w V6.

Honda to pewnie było R4. Tutaj w KLu trzeba będzie liczyć się z tym, że roboty będzie 3 razy więcej, a i tak nie zrobisz w pełni dobrze, tylko uśrednisz.

No i trzeba będzie przerzucać szerokopasa, żeby każdy bank korygować osobno, bo powietrze powietrzem, a mieszanka mieszanką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1059 (21/73)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez piwo » 16 lis 2019, 12:41

Paliwo można obejść poprzez 6 sond lambda w każdej rurze kolektora wydechowego no ale ilość zasysanego powietrza poprzez przepustnice wyregulować łatwo nie jest bo trzeba zrobić to mechanicznie odpowiednio regulując po 1/10 obrotu nakrętkami. Dlatego itb mało kto wstawia a ten kto wstawia szybko rezygnuje. To nie jest prosta sprawa.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2019, 18:33

gdzieś w jakimś temacie widziałem KL z robionym od nowa kolektorem i dużą przepustnicą, może iść tą drogą.

Dopisano 16 lis 2019 18:37:

o mam

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9157 (48/201)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 16 lis 2019, 21:28

Nie no niech robi itb. To jest mega dobry pomysł. Ale auto musi trafić do właściwych rąk na tą modyfikacje.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 9061&st=60
http://m.racingforum.pl/index.php?showtopic=67384
http://daewooforum.pl/temat12362-7545.html
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 29108&st=0

Fajnie jakby na itb były regulowanej długości trąbki by jeszcze większą moc uzyskać
Ale mówię auto musi trafić do właściwych rąk.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Szyna » 16 lis 2019, 22:16

To dlatego Capazo zrezygnował z ITB w czarnej :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3301 (84/145)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez misiak89-89 » 16 lis 2019, 23:55

Jeśli chodzi o wolne obroty raczej ich nie będzie już po samym walki, w planie jest zrobienie regulowanych motylkow do synchronizacji otwarc. Generalnie to auto jeździ tylko na torze i tylko na wysokich obrotach więc tu przepustnice będą dostarczać tyle samo pawietrza na raz na maks wychylonych listkach, trąbki będą z M5 o długich wyprofilowanych runnerach i odpowiednio zagiętych tak abym nie musiał ciąć maski, do tego całość spieta będzie airboxem. Elementy łączące przepustnice że sobą, mechanizm pracy motylkow, adaptery o odpowiednim spasoawniu do flanszy robione na cnc sonda szerokopasmowa na stałe w wydech i na bieżąco będzie korygować mieszankę, po tpsie i obrotach dawka będzie dozowania. Z grubsza tyle.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1798 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Szyna » 17 lis 2019, 13:39

Działaj i niech się uda :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3301 (84/145)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Bo_Lo » 17 lis 2019, 18:04

misiak89-89 napisał(a): sonda szerokopasmowa na stałe w wydech i na bieżąco będzie korygować mieszankę

det3 tego ni umi <oczy>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4366 (421/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez misiak89-89 » 18 lis 2019, 10:38

Szyna napisał(a):Działaj i niech się uda :)

Dzięki szyna, ale Ty mi bardziej kibicuj niż dla Capazo :P

Bo_Lo napisał(a):
misiak89-89 napisał(a): sonda szerokopasmowa na stałe w wydech i na bieżąco będzie korygować mieszankę

det3 tego ni umi <oczy>

No właśnie majfrend i chyba nie będzie wyjścia trzeba ptaka nielota.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1798 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bo_Lo » 18 lis 2019, 11:00

W tych linkach od Piwo coś tam piszą o MegaSquirt że ogarnia.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4366 (421/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez misiak89-89 » 8 mar 2020, 17:03

Wydaje mi sie, ze mozna sie troche pochwalic, a wiec auto jezdzi juz na ostrym walku i itb :D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1798 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy