Strona 1 z 4

Mazda 323F BA Z5 '96

PostNapisane: 23 lut 2012, 12:04
przez Namiot_N1
Witam
Chciałem pokazać wam moją mazdę,ze względu że jestem już trochę czasu z wami :) . Moja Madzia przyjechała do mnie z holandi. ( 4 lata temu )
jest z roku 96, z popularnym silnikiem 1.5 16V 90km. z przebiegiem 163050 km. przy zakupie, aktualnie jest teraz na liczniku 211520km. A silnik zastał zakuty instalacją sekwencyjną.
Jest to moje drugie auto z którego jestem zadowolony, choć na poprzedni nie mogę powiedzieć złego słowa, bo to była solidna Japońska konstrukcja Honda Civic.
Wiadomo że przez ten okres czterech lat, trochę w autko się zmieniało, A więc zapraszam
do obejrzenia mojego samochodu :)

Ale najpierw wyposażenie:

– 2x airbag
– 2x el. szyby
– wspomaganie
– regulacja kierownicy
– centralny zamek
– radio mp3, clarion
– podświetlana stacyjka
– el.regulacja świateł
– chromowane listwy na progach
– wnętrze dwu kolorowe, zielono – czarne
– podłokietnik na tylnej kanapie
– alufelgi na lato marki "PLW" 15" z 195/50 na oponach unilokalny rainsport 2
– felgi na zimę 14" z oponami 185/65

Dodatkowe zmiany z kołami
( felgi 15" zostały sprzedane a na ich miejsce trafiły większe )
– alufelgi 16" RC Desing
– + Nowe opony unilokalny rainsport 2
o rozmiarze 195 / 45
( nie całe trzy sezony te koła posiadałem )
( ale przyszedł i na nie czas , było trzeba kupić coś pod JDM )
aktualnie teraz są ADVAN-y
( w kolorze ciemno złotym też 16" )
felgi stalowe zimowe zostały sprzedane i zakuiłem
4szt. alufelg marki Alutec -a



Dodatkowe

Car Audio

Jednostka sterująca
– CLARION – BD 269 R-GMP ( sprzedanie )
– Alpine CDE 123R – aktualnie

Głośniki
– twitter magnat 60 watt , centralnie
– 2x 5x7 mac audio 130watt , przednie drzwi
– 2x 16" JBL 135watt , tylne drzwi ( sprzedanie )
– 2x 16" Hertz DCX 120 Watt , tylne drzwi – aktualnie

Wzmaczniacz
– wzmacniacz Magnat Edition ( sprzedanie )
– teraz jest wzmacniacz monoblok JBL-a GTO 3501e – aktualnie

Głośnik noskotonowy
– skrzynia basowa JBL GT5 1100watt – ( sprzedanie )
– skrzynia nisko tonowa długo wyczekiwana prze ze mnie FOCAL DB30 – aktualnie

Dodatkowy osprzęt
– kontestator 1.2 F
– kabel zasilający 4GA (ok. 21 mm2)
– przewód sygnałowy RCA Hollywood Energetic z serii PRO Level-2


Naprawy Mechaniczne

– amortyzatory marki KYB przód + tył z nowymi odbojami
– przewody wysokiego napięcia marki- NGK
– świece iskrowe – NGK BKR5E-11
( zamienione na aktualnie NGK BKR6-EIX Irydowe )
– tarcze – ATE
– klocki – TRW
– 2x sworznie – 555
– i wiele innych części które wchodzą w normalną eksploatacje


Optyka

– pakiet MazdaSpeed
( dokładki i progi )
– zawieszenie obniżone
– lampa Red Led F1
– drugie światło cofania
( na styl LANTIS -a )
( wnęka tylnego zderzaka pomalowana z ramą lampy na czarny fortepianowy )
– pomalowane lusterka pod kolor karoserii
– białe kierunkowskazy boczne
– wypolerowany daszek , blenda
( ze trzecim ledowym światłem stop )
– spoiler na tylną klapę od wersji GT
– tylne chlapacze od wersji GT
– końcówka tłumika – ULTER-a
( zmieniona teraz na 2x63mm CTS )
( całość została wypolerowana na lustro )
– tylne zaczepy do holowania pomalowane na czarny mat
– osłona tłumika pomalowana na mat

żarówki
– BlueVision ultra PHILIPS 4000K
( zmienione na OSRAM H1 COOL BLUE INTENSE +20% , 4200K )
– Led w5w Narva 6000K
( postojówki )
– zmienione podświetlenie zegarów
– zmienione podświetlanie tablicy rejestracyjnej
( na Led P21 )



Plany które zostały zrealizowane :)

– wypolerować pokrywę zaworów, osłonę na kolektora wydechowego i kolektor ssący – zrobione
– gleba -40 Apex – zmodyfikowana z czasem :D, przód Jamex-60mm tył Apex-40mm zrobione
– zamontować dokładki zderzaka i progi w stylu LANTIS MazdaSpeed – zrobione
– spoiler na tylno klapę od wersji GT – zrobione
– zegary w stylu CIVIC-a SIR – zrobione lecz nie zamontowana
– tylne chlapacze z wersji GT – zrobione
– zmienia układu dolotowego – zrobione




nowe plany
– wygłuszenie drzwi pod car audio – ??
– tłumik sportowy RM Motors RM8 – ??
– przednie fotele z RX-8 – ??
– Bra na maskę – ??



Aktualny stan

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


sezon 2013

Obrazek





Tak wyglądała moja Madzia, zaraz po zakupie

Obrazek



Obrazek




Stała na niemieckich alufelgach PLW 15" 195/50
które z czasem zostały wymienione na większe :)
Obrazek








w sezonie zimowym :) na 14"
Obrazek

Obrazek





Car audio
Jednostka sterująca to Alpine CDE 123R.
Zdecydowałem się właśnie na ten model, ponieważ ma najwięcej filtrów w swojej klasie, co przekłada się na jakość dźwięku.
Obrazek


Obrazek


Głośniki jakie zostały seryjnie zamontowane w przednich drzwiach, zostały wymienione na ten sam rozmiar, czyli 5x7. I można teraz słuchać całkiem przyzwoicie :)
Mac Audio Mobil 57.2

Obrazek



Zaś w tylnych drzwiach miałem tylko oryginalne zaślepki na głośnik, i w ich miejsce znalazły się JBL-GT5-652 , o średnicy 16cm. które grają całkiem nieźle i jestem z nich bardzo zadowolony :)

Obrazek
Obrazek


Jako dopełnienie dźwięku ,musiał się znaleźć obowiązkowo głośnik nisko tonowy, zdecydowałem się na JBL GT5-1204B.
Bass z tej skrzyni jest przeogromny ale tylko pod jednym warunkiem że podamy mu dobry wzmacniacz co będzie produkował dużo prądu. I drogę kable zasilające

Obrazek
Obrazek


+ Kondensator 1,2F Phantom , który wspomaga wzmacniacz.
Obrazek


Wzmacniacz JBL GTO 3501e, który świetnie daje sobie rade :)

Obrazek

Obrazek


filmik jak to gra =)
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=T0k5-OXfIZI&feature=player_embedded

Filmik jest słabej jakości,bo nagrywany był aparatem, nie długo dodam nowy.





moje nowe felgi 16"
RC design Brock RC05 Spider


Obrazek





naciągnięte zostały na oponach uniroyal rainsport 2
Bardzo dobrze spisują się na mokrej nawierzchni jak również na suchej.
Osobiście polecam te opony.


Obrazek








Przymiarka zimową porą nowych kół , Widać ze seryjne zawrzenie psuję cały efekt samochodu,ale na szczęście całość się obniży i będzie wyglądać pięknie :D

czeka już zakupiona zawiecha Apex – a , -40 mm

Obrazek
Obrazek
Obrazek








A tak wygląda Z5 na glebie Apex -40
Obrazek

Obrazek

trzeba lubić glebę,bo jest twardo jak hu... ale prowadzi się jak przyklejony :D
niestety coś za coś <diabełek>


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Teraz jestem w trakcie polerowania silnika i kolektorów.
I powoli rozglądam się za modami dolotu powietrza.



Mam nadzieje że nie długo znajdę trochę wolnego czasu,żeby pokazać się na zlocie Mazdy.
wiec do zobaczenia :)

PostNapisane: 23 lut 2012, 14:48
przez noxes
A zdjęcia gdzie?

PostNapisane: 23 lut 2012, 17:42
przez s i w y
zdecydowanie za mało tych zdjęć ;)

PostNapisane: 23 lut 2012, 18:59
przez Namiot_N1
miałem mały problem z wrzuceniu ich, ale już to technikę opanowałem :)

PostNapisane: 5 mar 2012, 21:23
przez wachers
Ładniutka ta Twoja Efka. Tylko brakuje jej tego co i mojej -40/50mm zawieszenia i będzie cudeńko. :D
Bezawaryjności życzę. :)

Re: 323F ba Z5 – twardo i nisko :)

PostNapisane: 24 gru 2012, 11:41
przez Namiot_N1
W lutym 2013 dodam wszystkie zdjęcia, które będą robione podczas modyfikacji mechaniki, zawieszenia jak i car audio itp. , bo może komuś okażą pomocne w własnym projekcie.

PostNapisane: 24 gru 2012, 15:15
przez pawcio1017
Kolego powiedz cos wiecej o tym zawieszeniu. I jakie koszta?

Re: 323F ba Z5 – twardo i nisko :)

PostNapisane: 24 gru 2012, 16:32
przez Lantis 89
Moje Apexy :D siedzi jak u mnie :D

PostNapisane: 24 gru 2012, 23:20
przez Namiot_N1
Co do kosztów zawieszenia to zapłaciłem mało, bo odkupiłem od klubowicza z forum mazdaspeed prawie nowe sprężyny z gwarancją. Plus dorzucił mi dwie sprężyny na przód -60mm. Same sprężyny dużą dają w prowadzeniu, lepiej trzyma się w łukach, pewniej się prowadzi. Ale po zamontowaniu wszystkie wychodzą niedociągnięcia w zawierzeniu,choć najmniejszy luz słuchać. Na początku zamontowałem cały zestaw tył + przód Apex – a , i wyglądała mazda dużo lepiej niż na serii... nie ma co porównywać MTS-a. Bo widziałem na żywo efekt jak przód był wyżej niż tył... z czystym sumieniem mogę polecić Alex – y , bo nie ma czegoś takiego po ich zamontowaniu. Tak pojeździłem kilka dni, i przy mierzyłem te sprężyny na przód -60mm.Wyszło lepiej niż sądziłem :) 323f ma większe przednie nadkole, no i jeszcze lekki silnik 1.5 powoduje ze trochę trudno posadzić te nadkole tak jak byśmy to chcieli, a mi chciałem osiągnąć to samo odległość koła od krawędzi co tył. I teraz jestem bardzo zadowolony z samego Kita. Bo na gwint trochę dużo trzeba wyłożyć. Ale to zależy jak kto do tego tematu podejdzie <spoko>

PostNapisane: 25 gru 2012, 11:19
przez hopek
Namiot_N1 napisał(a):Same sprężyny dużą dają w prowadzeniu, lepiej trzyma się w łukach, pewniej się prowadzi.

bzdura, tak ci się tylko wydaje. W rzeczywistosci auto podskakuje jak piłka jadać po nierównościach. Poza wyglądem kożysci nie ma żadnych :P :P jakbyś założył mocne amorki to inna bajka

Re: 323F ba Z5 – twardo i nisko :)

PostNapisane: 25 gru 2012, 11:25
przez honda2911
popieram hopka

PostNapisane: 25 gru 2012, 13:03
przez Namiot_N1
To prawda że podskakuje ale to musi być okropna nierówna droga... a hopek Ci to nie pasuje kup sobie terenówkę <lol>

Re: 323F ba Z5 – twardo i nisko :)

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:02
przez Lantis 89
Syberyjską drogą trzeba jechać zeby auto podskakiwało hahaha
Auto jedynie może gubić przyczepność z uwagi na niską skuteczność takiego zestawu na nierównościach!, co do przyczepności na równym jest miazga,nawet na torze daje rade taki zestaw ze sportowym amorem.

Wiec nie piszcie głupot ze tylko wady są w takim zestawie bo ma sporo plusów i jest tańszy od gwintu.
hopek od zawsze sieje propagandę z brakiem plusów takich zestawów... <lol>

Re: 323F ba Z5 – twardo i nisko :)

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:21
przez rafał88
Tak jak mowi Latnis, Nie porownania do seri po zakretach itd. nawet jak amor seria to sama sprezyna jest na tyle sztywna i sie odczuwa roznice :)

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:26
przez pawcio1017
A konkretne koszty (ile dałeś za taki komplet jeśli mozna wiedzieć, albo chociaż ile taki nowy kosztuje)? Rozumiem w takim razie że masz tylko zmienione sprężyny? Czeka mnie wymiana amorków z tyłu i zastanawiam sie czy nie zaszaleć i zrobić kompleksowo zawieszenie przód + tył i posadzić troche Mazde <oczy> Bo efekt wizualny jest bardzo pozytywny :P

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:40
przez hopek
Namiot_N1 napisał(a):a hopek Ci to nie pasuje kup sobie terenówkę
właśnie ja mam H&R i koni special D...
Lantis 89 napisał(a):,nawet na torze daje rade taki zestaw ze sportowym amorem.

tak, ze sportowym amorem <spoko>
Lantis 89 napisał(a):hopek od zawsze sieje propagandę z brakiem plusów takich zestawów...

wiem jak się jeździ na takim zestawie a jak na zestawie z mocnym amorkiem więc nie pisz że sieje propagandę...Prawda jest taka że same springi to tylko do lansu i każdy ci to powie :P :P

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:43
przez Bartg
Nie da się ukryć, że minusów jest więcej niż plusów przy samej sprężynie – komfort zerowy, na nierównej drodze aż tak super się auto nie prowadzi, a ile mamy równych dróg i autostrad to wszyscy wiedzą ;) Mimo wszystko do jazdy na codzień wygląd i samopoczucie kierowcy rekompensuje :P

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:48
przez Lantis 89
pawcio1017 napisał(a):A konkretne koszty (ile dałeś za taki komplet jeśli mozna wiedzieć, albo chociaż ile taki nowy kosztuje)? Rozumiem w takim razie że masz tylko zmienione sprężyny? Czeka mnie wymiana amorków z tyłu i zastanawiam sie czy nie zaszaleć i zrobić kompleksowo zawieszenie przód + tył i posadzić troche Mazde <oczy> Bo efekt wizualny jest bardzo pozytywny :P


google zamknęli czy jak :P
Springi to ok 460zł apex -40mm w rzeczywistości jest ponad 55mm o czym świadczy wpis w TUV.
Komplet amorów blistein wraz z przesyłką z niemiec ok 850zł.

PostNapisane: 25 gru 2012, 14:59
przez Bartg
Bilsteiny B4 ?

PostNapisane: 25 gru 2012, 15:22
przez Lantis 89
Bartg napisał(a):Bilsteiny B4 ?


Niestety tylko B4 do BA robią :(