Strona 1 z 6

Mazda 323/Protege BG '91 BP by Sir STRONA 6 AKTUALIZACJA

PostNapisane: 3 gru 2011, 01:25
przez Sir
Witam, jestem jej właścicielem od listopada 2011, od tego czasu mazda przeszła mały lifting, pochłonęła dużo czasu i $$ a projekt jeszcze nie widzi końca..


Marka
Mazda

Model
323 BG

Rok Produkcji
1991

Silnik
1.3 73KM
SWAP 1.8 DOHC

Moc Silnika
128KM

Zawieszenie
amortyzatory seria
sprężyny mts technik -35mm
rozpórka kielichów przód (ori mazda mx3)

Układ Wydechowy[ /i]
kolektor 4-2-1 po za tym seria

[i]Koła

Aluet 15' przód 195/50 tył 205/50


Waga
1020/50 Kg

Części wymienione/Zmiany

amortyzatory tył
końcówki drążków
łączniki stabilizatora
piasty z łożyskami tył
łożyska przód
reperaturka nadkola tył
olej 10W40, filtry itp
uszczelnienie tylnych lamp
front flip Golf mk3
zdjęte listwy boczne (w planie zderzaki w kolor)
i wiele innych których już nawet nie pamiętam

Zdjęcia zaraz po kupnie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Auto seryjnie z silnikiem 1.3 po swapie na mazdowskie GT ;–) krótka skrzynia i lżejsze koło zamachowe (z 1.3) daje dosyć ładne efekty. W planie zostało doprowadzić do stanu 'igiełka'.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek[/i]


http://www.youtube.com/watch?v=t7qWwIOtNCc


STAN MNIEJ WIĘCEJ NA DZIEŃ DZISIEJSZY


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 3 gru 2011, 02:08
przez pawcio1017
Witam. Temat umieściłeś w złym dziale – swoje auta prezentujemy w dziale "nasze mazdy".

Co do zamontowania licznika z obrotomierzem – jest prawie plug in play :) Nie bedzie Ci jednak działać kontrolka rezerwy, i żeby działała kontrolka ręcznego to trzeba przepiąć jeden przewód z jednej kostki do drugiej :)

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 3 gru 2011, 09:52
przez lukaszbroda
moja mazda po kupnie tez byla zdrowo.znaczy sie zdrowo ''zakonserwowana'' tzw barankiem,więc nie sugeruj sie pozorami bo kazda jedna ma problem z rudą,tylko nieraz wychodzi to na jaw wczesniej a nieraz pozniej

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 13 gru 2011, 00:49
przez EUNOS
Jest sedanik na forum, powróciły wspomnienia pierwszego auta, niebieskiej BG <serduszka>
Fajne autko, gratki.

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 14 gru 2011, 20:05
przez lewy323s
Niebieska BG sedan? Czyżby Harbour Blue w metaliku??? :P

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 14 gru 2011, 23:20
przez EUNOS
Szczerze mówiąc nazwy lakieru nie znam ale była w metaliku <serduszka>

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 14 gru 2011, 23:50
przez Michał88
Sir napisał(a):na wiosnę 215/r15 <faja>

Jeździłeś już na tym rozmiarze? Wydaje mi się o wiele za szeroko :P

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 15 gru 2011, 00:22
przez EUNOS
185/65 R14 to optymalne rozwiązanie. Jeśli chcesz koniecznie R15 to raczej 205/55 bo te 75KM pod maską to niezbyt dużo na szerokie oponki <oczko>

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 15 gru 2011, 00:25
przez lewy323s

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 15 gru 2011, 00:36
przez EUNOS
Moja była w nieco innym odcieniu bo to był model po 'lifcie', ale bardzo podobny.

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 15 gru 2011, 00:49
przez djakob
i-rokeZ napisał(a):185/65 R14 to optymalne rozwiązanie. Jeśli chcesz koniecznie R15 to raczej 205/55 bo te 75KM pod maską to niezbyt dużo na szerokie oponki <oczko>


185/65/14 ? Daj spokój jak to będzie wyglądało. Ja polecam 195/50/15 – nie za szeroko, poprawia sztywność na zakrętach i ładnie wygląda, jest trochę twardo ale nie tak tragicznie. W sumie zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad 195/55/15 ale nie będzie to wyglądało tak jak 195/50. Pozdro!

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 8 sty 2012, 12:26
przez Sir
Mazda dostała właśnie nowe:
-sprężyny tył
-amortyzatory tył
-dwa stabilizatory
-obrotomierz

W przyszłym tygodniu nowe pierścienie centrujące, nakrętki stożkowe + nowy lakier na felgach.
Myślę za za około tydzień dodam zdjęcia jak będzie się prezentować.

Co do szerokości opony, to na tyle zostaje te 205, przód chciałbym też, ale to zależy od tego czy po prostu się zmieści ;]. Orientuje się ktoś ile kosztuje przyciemnienie szyb, całego tyłu ? :)

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 16 mar 2012, 15:14
przez Sir
Alu r15 195/60 :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
:) <serduszka>

PostNapisane: 17 mar 2012, 21:26
przez lewy323s
Ja bym zainwestował w pomalowanie zderzaków w kolor. Zobaczysz jak będzie wyglądać ;)

PostNapisane: 18 mar 2012, 00:23
przez tekkenfan
nie obraź się ale wygląda jak traktor na tych kołach :P czemu taki wysoki profil i czemu pomalowałeś alu na czarno? jak dla mnie to one teraz wyglądają jak stalówki (przynajmniej na zdjęciu, mam nadzieję na żywo jest inaczej)
Sir napisał(a):masa 955kg

to jest waga z dowodu czy faktycznie sprawdzana, bo jakoś nie chce mi się wierzyć ;)

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 26 mar 2012, 00:35
przez Sir
W rzeczywistości wygląda troche inaczej, lepiej niż na zdjęciach ;)
980kg teraźniejsza waga. Opony nadały konkretnej przyczepności na ostrych zakrętach. Felgi chciałem czarne, bo w świetle dziennym idealnie kontrastują z czerwonym, ewentualnie chce zrobić rant wypolerowany.

Obrazek

PostNapisane: 26 mar 2012, 14:35
przez pawcio1017
Jakoś BGtka w sedanie nie robi na mnie takiego wrażenia jak w hatchbacku. Ale szacun za ładny lakier. Polerowany rancik na tych felgach też chyba wyjdzie na plus <oczko>

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 21 maja 2012, 13:01
przez Sir
Zrobiło się ciepło, odświeżyłem Mazde troche :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Mazda 323 BG 1.3 16V 1991r by Sir

PostNapisane: 21 maja 2012, 13:03
przez djakob
Białe napisy na oponach ? Tragedia. :|

PostNapisane: 21 maja 2012, 13:16
przez Sir
Kwestia gustu, na żywo jak dla mnie się prezentuje idealnie, tylko lakier wypolerować i wyprać tapicerke.

Mały zestawienie by się tu przydało:

Wymiany:
– amortyzatory tył
– sprężyny tył
– łączniki stabilizatora
_ odboje amorów
– przewody hamulcowe (komplet)
– filtry (komplet)
– tłumik środkowy i końcowy (oryg Mazda)
– przepływomierz
– czujnik temperatury cieczy
– klocki przód

Plany:

– przyciemnić szyby
– naprawić nagrzewnice (przed zimą)
– polerka lakieru
– na przyszły sezon pewnie jakiś swap na 1.8 :)

Audio:
Radio mp3/USB/SD 4x50W + głośniki przód seria, tył Pyle 2x140W + Skrzynia basowa 250W RMS i Wzmacniacz 2x200W RMS :)