Mazda 323/Protege BG '91 BP by Sir STRONA 6 AKTUALIZACJA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Sir » 3 gru 2011, 00:25

Witam, jestem jej właścicielem od listopada 2011, od tego czasu mazda przeszła mały lifting, pochłonęła dużo czasu i $$ a projekt jeszcze nie widzi końca..


Marka
Mazda

Model
323 BG

Rok Produkcji
1991

Silnik
1.3 73KM
SWAP 1.8 DOHC

Moc Silnika
128KM

Zawieszenie
amortyzatory seria
sprężyny mts technik -35mm
rozpórka kielichów przód (ori mazda mx3)

Układ Wydechowy[ /i]
kolektor 4-2-1 po za tym seria

[i]Koła

Aluet 15' przód 195/50 tył 205/50


Waga
1020/50 Kg

Części wymienione/Zmiany

amortyzatory tył
końcówki drążków
łączniki stabilizatora
piasty z łożyskami tył
łożyska przód
reperaturka nadkola tył
olej 10W40, filtry itp
uszczelnienie tylnych lamp
front flip Golf mk3
zdjęte listwy boczne (w planie zderzaki w kolor)
i wiele innych których już nawet nie pamiętam

Zdjęcia zaraz po kupnie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Auto seryjnie z silnikiem 1.3 po swapie na mazdowskie GT ;–) krótka skrzynia i lżejsze koło zamachowe (z 1.3) daje dosyć ładne efekty. W planie zostało doprowadzić do stanu 'igiełka'.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek[/i]


http://www.youtube.com/watch?v=t7qWwIOtNCc


STAN MNIEJ WIĘCEJ NA DZIEŃ DZISIEJSZY


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowano 1 kwi 2017, 18:10 przez Sir, łącznie edytowano 18 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2011, 23:52
Posty: 64
Skąd: NL/PL
Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP

Postprzez pawcio1017 » 3 gru 2011, 01:08

Witam. Temat umieściłeś w złym dziale – swoje auta prezentujemy w dziale "nasze mazdy".

Co do zamontowania licznika z obrotomierzem – jest prawie plug in play :) Nie bedzie Ci jednak działać kontrolka rezerwy, i żeby działała kontrolka ręcznego to trzeba przepiąć jeden przewód z jednej kostki do drugiej :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lukaszbroda » 3 gru 2011, 08:52

moja mazda po kupnie tez byla zdrowo.znaczy sie zdrowo ''zakonserwowana'' tzw barankiem,więc nie sugeruj sie pozorami bo kazda jedna ma problem z rudą,tylko nieraz wychodzi to na jaw wczesniej a nieraz pozniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 16:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez EUNOS » 12 gru 2011, 23:49

Jest sedanik na forum, powróciły wspomnienia pierwszego auta, niebieskiej BG <serduszka>
Fajne autko, gratki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 22:38
Posty: 255 (1/3)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez lewy323s » 14 gru 2011, 19:05

Niebieska BG sedan? Czyżby Harbour Blue w metaliku??? :P
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 20:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez EUNOS » 14 gru 2011, 22:20

Szczerze mówiąc nazwy lakieru nie znam ale była w metaliku <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 22:38
Posty: 255 (1/3)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Michał88 » 14 gru 2011, 22:50

Sir napisał(a):na wiosnę 215/r15 <faja>

Jeździłeś już na tym rozmiarze? Wydaje mi się o wiele za szeroko :P
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 15:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez EUNOS » 14 gru 2011, 23:22

185/65 R14 to optymalne rozwiązanie. Jeśli chcesz koniecznie R15 to raczej 205/55 bo te 75KM pod maską to niezbyt dużo na szerokie oponki <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 22:38
Posty: 255 (1/3)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez lewy323s » 14 gru 2011, 23:25

Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 20:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez EUNOS » 14 gru 2011, 23:36

Moja była w nieco innym odcieniu bo to był model po 'lifcie', ale bardzo podobny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 22:38
Posty: 255 (1/3)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez djakob » 14 gru 2011, 23:49

i-rokeZ napisał(a):185/65 R14 to optymalne rozwiązanie. Jeśli chcesz koniecznie R15 to raczej 205/55 bo te 75KM pod maską to niezbyt dużo na szerokie oponki <oczko>


185/65/14 ? Daj spokój jak to będzie wyglądało. Ja polecam 195/50/15 – nie za szeroko, poprawia sztywność na zakrętach i ładnie wygląda, jest trochę twardo ale nie tak tragicznie. W sumie zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad 195/55/15 ale nie będzie to wyglądało tak jak 195/50. Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Sir » 8 sty 2012, 11:26

Mazda dostała właśnie nowe:
-sprężyny tył
-amortyzatory tył
-dwa stabilizatory
-obrotomierz

W przyszłym tygodniu nowe pierścienie centrujące, nakrętki stożkowe + nowy lakier na felgach.
Myślę za za około tydzień dodam zdjęcia jak będzie się prezentować.

Co do szerokości opony, to na tyle zostaje te 205, przód chciałbym też, ale to zależy od tego czy po prostu się zmieści ;]. Orientuje się ktoś ile kosztuje przyciemnienie szyb, całego tyłu ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2011, 23:52
Posty: 64
Skąd: NL/PL
Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP

Postprzez Sir » 16 mar 2012, 14:14

Alu r15 195/60 :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
:) <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2011, 23:52
Posty: 64
Skąd: NL/PL
Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP

Postprzez lewy323s » 17 mar 2012, 20:26

Ja bym zainwestował w pomalowanie zderzaków w kolor. Zobaczysz jak będzie wyglądać ;)
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 20:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez tekkenfan » 17 mar 2012, 23:23

nie obraź się ale wygląda jak traktor na tych kołach :P czemu taki wysoki profil i czemu pomalowałeś alu na czarno? jak dla mnie to one teraz wyglądają jak stalówki (przynajmniej na zdjęciu, mam nadzieję na żywo jest inaczej)
Sir napisał(a):masa 955kg

to jest waga z dowodu czy faktycznie sprawdzana, bo jakoś nie chce mi się wierzyć ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Sir » 25 mar 2012, 23:35

W rzeczywistości wygląda troche inaczej, lepiej niż na zdjęciach ;)
980kg teraźniejsza waga. Opony nadały konkretnej przyczepności na ostrych zakrętach. Felgi chciałem czarne, bo w świetle dziennym idealnie kontrastują z czerwonym, ewentualnie chce zrobić rant wypolerowany.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2011, 23:52
Posty: 64
Skąd: NL/PL
Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP

Postprzez pawcio1017 » 26 mar 2012, 13:35

Jakoś BGtka w sedanie nie robi na mnie takiego wrażenia jak w hatchbacku. Ale szacun za ładny lakier. Polerowany rancik na tych felgach też chyba wyjdzie na plus <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Sir » 21 maja 2012, 12:01

Zrobiło się ciepło, odświeżyłem Mazde troche :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2011, 23:52
Posty: 64
Skąd: NL/PL
Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP

Postprzez djakob » 21 maja 2012, 12:03

Białe napisy na oponach ? Tragedia. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Sir » 21 maja 2012, 12:16

Kwestia gustu, na żywo jak dla mnie się prezentuje idealnie, tylko lakier wypolerować i wyprać tapicerke.

Mały zestawienie by się tu przydało:

Wymiany:
– amortyzatory tył
– sprężyny tył
– łączniki stabilizatora
_ odboje amorów
– przewody hamulcowe (komplet)
– filtry (komplet)
– tłumik środkowy i końcowy (oryg Mazda)
– przepływomierz
– czujnik temperatury cieczy
– klocki przód

Plany:

– przyciemnić szyby
– naprawić nagrzewnice (przed zimą)
– polerka lakieru
– na przyszły sezon pewnie jakiś swap na 1.8 :)

Audio:
Radio mp3/USB/SD 4x50W + głośniki przód seria, tył Pyle 2x140W + Skrzynia basowa 250W RMS i Wzmacniacz 2x200W RMS :)
Ostatnio edytowano 21 maja 2012, 21:46 przez Sir, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2011, 23:52
Posty: 64
Skąd: NL/PL
Auto: mazda 323/protege 91'
sedan 1.8 BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy