Strona 1 z 9

Mazda 323F BA Z5 1997r AEBM03/ SU Classic Red – SWAP – KF

PostNapisane: 3 lis 2011, 00:45
przez radar88
Obrazek

Witam wszystkich, chciałem wam zaprezentować nowy nabytek od dzisiaj (2 lis 2011).
Jest to Mazda 323F koloru czerwonego z instalacją LPG. Autko znalezione przypadkowo na Allegro wczoraj, zainteresowany pojechałem je obejrzeć, przejechałem się i coś mnie tknęło, lecz jeszcze decyzji nie podjąłem, stwierdziłem że się zastanowię. Podczas drogi powrotnej do pracy, myślałem i myślałem i stwierdziłem, że moja dziewczyna zawsze o takiej marzyła (bądź Xedos6), więc stwierdziłem, że nie ma nad czym się zastanawiać. Zadzwoniłem do faceta i powiedziałem, że dzisiaj po nią przyjeżdżam. Urwałem z niej 1000zł, dostałem komplet dokumentów, opony na lato z felgami i powrót do mojej kobiety. Nie wiedziała, że zakupiłem autko dla niej więc nie wiedziała czym przyjechałem, zobaczyła i nie wierzyła do póki nie włożyłem kluczyka w zamek i nie o tworzyłem drzwi. Zatkało ją no i uśmieszek się zrobił od ucha do ucha (do tej pory się cieszy ;) . Auto wymaga trochę pracy blacharskiej, mechanicznej minimalnej, ponieważ wcześniejszy właściciel dbał o zawieszenie jak i o silnik. Postaram się coś jeszcze z tego autka zrobić ;)
Autko zostało przywiezione z Niemiec dnia 18,10,2007 i do dzisiaj była u pierwszego właściciela, więc jesteśmy drugimi właścicielami w PL.Mam nadzieję, że nam posłuży ;) No więc dane i wyposażenie.

Dane pojazdu:
Pojemność silnika:
1489 cm3 88KM DOHC
Paliwo:
benzyna + LPG sekwencja
Ilość siedzeń:
4
Napęd na koła:
napęd przedni
Rodzaj skrzyni biegów:
Manualna
Data produkcji:
31.01.1997
Kolor zewnętrzny:
SU Classic red
Kolor wnętrza:
czarny

Wyposażenie:
– Welurowa tapicerka
– Manualnie ustawiany fotel kierowcy
– Manualnie ustawiany fotel pasażera
– Aluminiowe felgi '14 na zimę i na lato
– Anti-Lock Braking System – ABS
– Elektryczne szyby
– Manualnie ustawiane lusterka + podgrzewanie
– Centralny zamek z kluczyka + pilot (nie działa)
– Wspomaganie kierownicy
– Airbag kierowca + pasażer
– Podświetlanie stacyjki
– Podstawki na kubki
– Światła dzienne

Plany i naprawy:
– Wymiana uszczelki pod deklem (zrobione)
– Malowanie dekla na czerwony(zrobione)
– Wymiana wężyka od oleju (coś takiego)(zrobione)
– Ustawienie falujących obrotów
– Wymiana mieszka od zmiany biegów(zrobione)
– Wymiana daszka przeciwsłonecznego(zrobione)
– Naprawa dodatkowego światła stop(zrobione)
– Odczytanie błędów
– Wymiana czujnika ABS
– Zaprawki blacharskie(zrobione)
– Wymiana klosza kierunku(zrobione)
– Podkładki klubowe + wlepki (jak ruszy sklepik)(zrobione)
– Woskowanie jak nie pomoże polerka lakieru, być może narzucenie świeżego klaru (się okaże)(zrobione)
– Wyrzucenie haka(zrobione)
– – – Reszty grzechów nie pamiętam, będę dopisywał – – –

Update 18 sie 2012
Swap na KF z całym osprzętem – w trakcie skręcania
zamontowanie szyb elektrycznych tył
wymiana wnętrza na skórę (strona 4) – zrobione
wymiana całych piast – zrobione
CAI + stożek zrobione
zmiana amortyzatorów od wersji 2,0 V6 zrobione
Odnowienie zacisków hamulcowych – pomalowanie na srebro + napis mazda(str 5)
wymiana chłodnicy na KF zrobione
wymiana mieszka razem z gałką MAZDASPEED w trakcie
wymiana wiązki z Z5 na KF zrobione


Zdjęcia:
Pochodzą z allegro, jutro dorzucę nowe za dnia ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Edit: 4 lis 2011
Zamówione rzeczy do mazdy:
1) kierunkowskaz lewy
2) Uszczelka pokrywy zaworów:
– oryginał OE MAZDA
3) Bębny tył:
– ABE , komplet
4) Filtr powietrza:
– KNECHT
5) Filtr oleju:
– oryginał OE MAZDA
6) Olej:
– VALVOLINE MaxLife 10W-40
7) Klosze kierunków błotnika typu clear
8) Łączniki stabilizatora tył
9) Tuleje do lewarka zmiany biegów OE MAZDA

Jutro jadę dorobić kluczyk, dorobić farbę pod kolor auta,przegląd,zakupić utwardzacz do szpachli.

W niedzielę odbędzie się mycie,woskowanie, zmian kółek na (jeszcze letnie), wymiana radia na Pionner (MP3), głośniki tył (są albo nie), odczytanie błędów, być może przestawienie gazu.

UP 5 Lis 2011
Galeria Jurajska Częstochowa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Właściciele auta :
Obrazek
Obrazek

Zmiany które powoli postępują:
Silnik czeka na włożenie:
Obrazek
Wnętrze po wymianie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z5 wychodzi z budy:
Obrazek

Po włożeniu silnika:
Obrazek
Obrazek


W trakcie zmiany wiązki elektrycznej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze problemy z obrotami:


Obroty załapane i auto pali normalnie:




Pozdrawiam

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 6 lis 2011, 18:57
przez sim60
To super że swojej połówce kupiłeś auto aby nie zasuwała ma nogach.

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 6 lis 2011, 19:10
przez BratCukierka
Też kupiłem BA Z5 w czerwieni – na szczęście bez takich problemów blacharskich :) trochę niestety cieknie silnik na uszczelniaczach od strony rozrządu i stuka przegub.... No i też moja druga połówka nią pomyka na codzień... Ja tylko czasami... Gratki

PS. Wspawasz z tyłu nowe nadkola czy będziesz tylko szlifował i szpachlował obecne??

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 00:18
przez radar88
BratCukierka napisał(a):PS. Wspawasz z tyłu nowe nadkola czy będziesz tylko szlifował i szpachlował obecne??


Na chwilę obecną pójdzie żywica z siatką,szpachla i lakier pod kolor, wszystkie elementy podgryzione będą zdzierane do gołego metalu i zaprawiane.

Dzisiaj mazda została wyszorowana,nawoskowana aż zmieniła kolor z bladego na żywy.
Ogólnie mazda była kupiona pod wpływem impulsu ;)

Zdjęcia z dzisiaj
Tak właścicielka opukuje autko:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po nawoskowaniu:
Obrazek
Obrazek

Środek:
Obrazek
Obrazek


No i problem z obrotami:


Wie ktoś co to może być?

Pozdrawiam

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 09:14
przez BratCukierka
regulowałeś może troszkę obroty w trybie diagnostycznym??

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 15:59
przez pawcio1017
Mi to bardziej wygląda na krokowca, ew przepływomierz. Na ciepłym też tak sie dzieje czy tylko na zimnym silniku? Jak spalanie?

Po woskowaniu całkiem inne auto :) Ale nadkola proponuje Ci zrobić raz a porządnie, chyba że chcesz tak doraźnie na zime zakonserwować a porządnie robić dopiero na wiosne tak jak ja...

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 16:03
przez BratCukierka
A rura dolotu nie jest nigdzie pęknięta??

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 19:26
przez radar88
Panowie powiem tak, regulacji obrotów jeszcze nie robiłem ponieważ pod maskę zaglądałem 3x, przed zakupem,dolewka płynu spryskiwaczy i wymiana żarówek.
Pod maskę będę zaglądał w piątek ew sobota i będę wymieniał filtr powietrza to i zerknę na przepływkę oraz przepustnicę.
Najgorzej jest na gazie na benzynie mniej. Na zimnym mniej na ciepłym gorzej. Odpala od strzała.

Co do nadkoli, chcę je zakonserwować (może tak je zrobię że sporo wytrzymają), kupiłem środek do utleniania rdzy,co będzie to się okaże i tak auto będzie przez zimę stało w garażu, ponieważ wracam do UK do Xedosa 9 :] . Do BA części pozamawiane i mam nadzieję, że w czwartek będą już u mnie.
Jeszcze muszę zakupić spray czerwony do pokrywki i będę wymieniał uszczelkę, bo aż z niej kipi.

Wiem jeszcze że jest nie szczelny wężyk który biegnie od pokrywy do dolotu, wywala przez niego olej:
Obrazek

Czekam na odpowiedź w sprawie tego przewodu, może on zakłóca pracę jednostki.
Dzięki za zainteresowanie i

Pozdrawiam

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 19:56
przez sq2jul
Jak masz nieszczelna odme to silnik gubi podcisnienie – objaw ten sam jakbys odkrecil korek wlewu oleju lub wyjal bagnet. Zajmij sie nim w pierwszej kolejnosci. Na pewno lapie nim lewe powietrze, co moze byc jedna z przyczyn falujacych obrotow.

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 20:03
przez radar88
sq2jul napisał(a):Jak masz nieszczelna odme to silnik gubi podcisnienie – objaw ten sam jakbys odkrecil korek wlewu oleju lub wyjal bagnet. Zajmij sie nim w pierwszej kolejnosci. Na pewno lapie nim lewe powietrze, co moze byc jedna z przyczyn falujacych obrotow.


Tak myślałem że to może być przyczyną, rozumiem że ten przewód nie ma żadnego zaworka ani nic w sobie ukrytego jak np przewód od serwa ?

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 20:06
przez sq2jul
Nie ma. Jest to zwykla odma.

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 20:08
przez radar88
Dzięki za odpowiedź, jutro podjadę do sklepu po ten przewód/odmę i zaraz wymienię.

Pozdrawiam

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 20:59
przez pawcio1017
radar88 napisał(a):
Co do nadkoli, chcę je zakonserwować (może tak je zrobię że sporo wytrzymają), kupiłem środek do utleniania rdzy,co będzie to się okaże i tak auto będzie przez zimę stało w garażu, ponieważ wracam do UK do Xedosa 9 :]


To że bedzie stało w garażu wcale nie świadczy że będzie mniej rdzewieć – wręcz przeciwnie (szczególnie w ogrzewanym garażu) :) Wątpię że taka rzemieślnicza naprawa wytrzyma wiecej niz jedną zimę ale spróbowac mozna. Jakiego środka używasz?

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 21:06
przez radar88
pawcio1017 napisał(a):To że bedzie stało w garażu wcale nie świadczy że będzie mniej rdzewieć – wręcz przeciwnie (szczególnie w ogrzewanym garażu) :) Wątpię że taka rzemieślnicza naprawa wytrzyma wiecej niz jedną zimę ale spróbowac mozna. Jakiego środka używasz?


Garaż nie jest ogrzewany, luksusów nie ma. Zobaczymy na ile wytrzyma, ile wytrzyma tyle wytrzyma ;)

A środek to "epoxy brunox" koncentrat – neutralizator rdzy + podkład epoxydowy

A czy możecie mi powiedzieć jak odczytać błędy ABS, ponieważ któryś czujnik mam padnięty i nie wiem który, a nigdy nie odczytywałem błędów ABS

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 21:14
przez pawcio1017
radar88 napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):To że bedzie stało w garażu wcale nie świadczy że będzie mniej rdzewieć – wręcz przeciwnie (szczególnie w ogrzewanym garażu) :) Wątpię że taka rzemieślnicza naprawa wytrzyma wiecej niz jedną zimę ale spróbowac mozna. Jakiego środka używasz?


Garaż nie jest ogrzewany, luksusów nie ma. Zobaczymy na ile wytrzyma, ile wytrzyma tyle wytrzyma ;)

A środek to "epoxy brunox" koncentrat – neutralizator rdzy + podkład epoxydowy


To pamietaj, że go sie naklada na rdze a nie miejsca po rdzy :D – żebyś sie nie zapędził i nie szlifował do gołej blachy i dopiero malował bo nie zwiąże i nic nie da :) Zrywasz luźną rdze ale tak,żeby jakas jej warstwa została i tym malujesz grubo. I daj mu porządnie doschnąć (nawet z dwie doby). Tylko wtedy to ma sens i działa jak należy <oczko> Daj znać jak poszło, jakieś fotki strzel czy cuś. Mnie też to czeka, ale na wiosne to raczej całą reperaturke nową wstawie bo moja Madzia nie lubi takich półśrodków <serduszka>

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 7 lis 2011, 21:26
przez radar88
Też bym wstawił lecz nie mam teraz czasu, ponieważ mam całe 2-3 tyg pobytu w PL.
Fotki z operacji będą wstawiane. Instrukcję do środka dostałem w sklepie ;)

Zapytam ponowie jak odczytać błędy ABS, ponieważ mam czujnik padnięty ale nie wiem który. TEN+GND i ?? Czy to było FEN+ B... już nie pamiętam...

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 8 lis 2011, 20:15
przez pawcio1017
radar88 napisał(a):Też bym wstawił lecz nie mam teraz czasu, ponieważ mam całe 2-3 tyg pobytu w PL.
Fotki z operacji będą wstawiane. Instrukcję do środka dostałem w sklepie ;)

Zapytam ponowie jak odczytać błędy ABS, ponieważ mam czujnik padnięty ale nie wiem który. TEN+GND i ?? Czy to było FEN+ B... już nie pamiętam...


Poszukaj na forum było o tym wiele razy :) Ps.-fajny zapach w aucie :)

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 8 lis 2011, 20:50
przez radar88
Już znalazłem ;) wczoraj posiedziałem i się doszukałem.
Dzisiaj wymieniłem w/w przewód lecz obroty i tak falują. Obejrzę dokładnie przepływkę, wymienię filtr powietrza i odczytam wszystkie błędy z autka.

Zapach wylądował tego samego dnia co zakupiłem autko ;)

Wczoraj przyszły kierunki typu clear na błotniki, dzisiaj dotarł mieszek skórzany, w czwartek powinna przyjść paczka (Carspeed) z prezentami do auta.

Pozdrawiam

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 9 lis 2011, 00:01
przez sylwo
Rozszalałeś się <czarodziej>
Po woskowaniu jest miodzio <tancze>

Re: Mazda 323F BA 1997r BA Z5 B+G

PostNapisane: 9 lis 2011, 19:27
przez radar88
sylwo napisał(a):Rozszalałeś się <czarodziej>

A co miałeś na myśli :>

sylwo napisał(a):Po woskowaniu jest miodzio <tancze>


Jeszcze polerka będzie, gąbka już zakupiona ;)

Na chwilę obecną doszły do mnie:
– mieszek skórzany
– zakupiłem kolor w sprayu
– LED-y białe
– Prawy kierunek (dziękuję jaaco )
– Alu ramki na zegary
– Białe kierunki na błotniki

Obrazek

W drodze są paczki z Carspeed oraz od buzon-a