Strona 1 z 1

Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 28 sie 2011, 14:36
przez kawal
Siema ! :)
Oto moj nowy nabytek (wczesniej mialem taka sama mazde ale w gorszym stanie i z silnikiem 1.6 16V sohc)

Dane techniczne:
Silnik: 1840 cm3
Moc: 128 km
Przebieg:teraz dokladnie nie pamietam ale jakos 240tys
Rok Produkcji: 1991r
Kolor: Czarna

Wyposażenie:
– 4 el. szyby
– el. lusterka
– wspomaganie kierownicy
– fotele kubełkowe
– centralny zamek
– alusy 15"
– sprezyny zółte (pół twarde)
– szyberdach (reczny ;p)
– gaz bez sekwencji

Gosciu jak kupowałem cos mowil ze niby ma 155km ze silnik był tuningowany w niemczech ale chyba cisnał wała bo sie nie zna tak jak i ja ale po paru dniach doszedlem do tego ze po prostu chyba był zmieniony silnik na nowsza wersje ale rowniez 1.8 dohc tyle ze 118 konny i raczej czuje sie ze tyle gdzies ma.

Plany:
Chciałbym duzo zmienic ale dopiero bede myślał co ,jak bede miał wieksza gotowke :)

Zdjecia ;
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 30 sie 2011, 01:20
przez waski_lwo
Ładnie się błyszczy, widać że zadbana i w niezłym stanie jak na ten rocznik.

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 30 sie 2011, 10:30
przez djakob
No i mamy kolejną Efkę GT bardzo mnie to cieszy <jupi>. Silniczek z tego co się orientuję z nowszej Efki :) . Dbaj o nią i nie oszczędzaj na niej a będzie Ci bardzo dobrze służyła :) czy mi się wydaje czy ona jakoś nisko siedzi ??

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 30 sie 2011, 17:49
przez piwo
faktycznie dekiel od pokrywy zaworow jakby z wersji ba.

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 31 sie 2011, 02:46
przez mysse
przeciez jak masz mikser w dolocie to ci zabiera pare koni. pozatym zwroc uwage na kielichy bo prawy przedni juz peka, na tylnych nadkolach wychodza purchle, i szkoda byloby sie zabic w swiezo kupionym aucie ;) warto by tez popatrzec na podluznice z tylu i podloge pod nogami kierowcy

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 31 sie 2011, 11:03
przez Jacek176
kawal napisał(a):Gosciu jak kupowałem cos mowil ze niby ma 155km

W Polsce już tak jest, że konie mnożą się ludziom pod maską w magiczny sposób :D a potem na hamowni przychodzi wielkie rozczarowanie ;)

kawal napisał(a):ze silnik był tuningowany w niemczech ale chyba cisnał wała bo sie nie zna tak jak i ja ale po paru dniach doszedlem do tego ze po prostu chyba był zmieniony silnik na nowsza wersje ale rowniez 1.8 dohc tyle ze 118 konny i raczej czuje sie ze tyle gdzies ma.

Dokładnie, jest to silnik z wersji BA, który katalogowo ma 115KM. Ale z tym mikserem w dolocie to założę się, że nie ma więcej jak 105KM

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 1 wrz 2011, 16:23
przez kawal
mysse napisał(a):przeciez jak masz mikser w dolocie to ci zabiera pare koni. pozatym zwroc uwage na kielichy bo prawy przedni juz peka, na tylnych nadkolach wychodza purchle, i szkoda byloby sie zabic w swiezo kupionym aucie ;) warto by tez popatrzec na podluznice z tylu i podloge pod nogami kierowcy


droga jest wymiana tego miksera na cos innego "lepszego" ? tak samo czy drogie sa takie kielichy ?
no na jednym nadkolu puchnie troche ale to narazie nie bede ruszał , czekam na przypływ gotowki :D


djakob napisał(a):No i mamy kolejną Efkę GT bardzo mnie to cieszy <jupi>. Silniczek z tego co się orientuję z nowszej Efki :) . Dbaj o nią i nie oszczędzaj na niej a będzie Ci bardzo dobrze służyła :) czy mi się wydaje czy ona jakoś nisko siedzi ??


a no siedzi nisko , czasem az za bardzo i boje sie o miske olejowa :d eh te polskie drogi :)

i mam dwa pytanka czy jak mam gaz moge wstawic filttr stozkowy , czy bedzie wiecej palił(jak tak to o ile wiecej) i czy duzy koszt byłby kupna i załozenia
a drugie pytanie to co moze byc nie tak jak mi obroty skacza na gazie przy rozgrzanym silniku tak od 250 do 1000 oczywiscie na luzie .

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 1 wrz 2011, 19:38
przez Lukano
kawal napisał(a):droga jest wymiana tego miksera na cos innego "lepszego" ?

Około 2000 za IV generacje gazu, lub przynajmniej BLOS za 300 plus dobra regulacja.
kawal napisał(a): jak mam gaz moge wstawic filttr stozkowy , czy bedzie wiecej palił(jak tak to o ile wiecej) i czy duzy koszt byłby kupna i załozenia

Załozyć zawsze można, więcej jak 5 konie nie powinien zabrać ;)
Po założeniu musiał byś wzbogacić mieszankę, żeby jako tako dało się z nim jeździć, więc na pewno trochę więcej weźmie gazu.
Kupno to jakieś 50 zeta plus dwie godziny z założeniem.

Nie wiesz czy zmieniony był tylko silnik? Osprzęt sterownik jest od starego czy nowego silnika?
Kolektor jest od starego, wiem może i reszta.

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 2 wrz 2011, 12:56
przez kawal
Lukano napisał(a):
Nie wiesz czy zmieniony był tylko silnik? Osprzęt sterownik jest od starego czy nowego silnika?
Kolektor jest od starego, wiem może i reszta.


Niestety nie mam zielonego pojecia ... koles od ktorego kupiłem pewnie nawet nie wiedział ta jak ja , ze to silnik od nowszej generacji :)

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 2 wrz 2011, 17:01
przez kawal
orientuje sie ktoś ile by wyniosła polerka alusów ? :D

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 2 wrz 2011, 17:38
przez djakob
U mnie w okolicy okolo 50-70zł za rant 1szt rozmiar 15". Ale chyba nie chcesz robić polerki na tych felach..

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 2 wrz 2011, 19:35
przez Lukano
kawal napisał(a):Niestety nie mam zielonego pojecia ... koles od ktorego kupiłem pewnie nawet nie wiedział ta jak ja , ze to silnik od nowszej generacj

Aha, kiedyś mnie ciekawiło co by było jak by złożyć Nowy BP 114 koni i osprzęt od starego BP.
Mechanicznie podobno są takie same. Tak, że może coś by dało. jak zdejmiesz gazior kiedyś to jedz na hamownię, to by było wiadomo :)
kawal napisał(a):orientuje sie ktoś ile by wyniosła polerka alusów ? :D

Nie pytaj się cały czas o ceny ;) trzeba coś zacząć samemu robić ;)
Kilka papierów ściernych za kilka złotych, dwa wieczory i jeden rant gotowy.
Przy tych felgach co masz jak bym polerował tylko rant, spoko wtedy będzie spoko.

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 2 wrz 2011, 20:26
przez damian
Lukano napisał(a):Kilka papierów ściernych za kilka złotych, dwa wieczory i jeden rant gotowy.


a później czekasz parę dni aż paluszki odrosną, żeby się na forum pochwalić :P ciekawe czy sprawdza się ten sposób, że podnosi się przednie koło na lewarku, wrzuca się bieg, i przykłada się papier ścierny do rantu :D

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 2 wrz 2011, 21:59
przez Lukano
heheh fakt, ale jak to się mówi "mordeczka nie szklanka" :P
Tak samo i palce, kiedyś się poprawią ;) A sporo kasy zostaje w portfelu ;)

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 3 wrz 2011, 10:35
przez kawal
a jakim papierem najlepiej ? :) całość polerować czy tylko rant jak sądzicie?

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 3 wrz 2011, 13:45
przez damian
kawal napisał(a):a jakim papierem najlepiej ?


180 na sucho, później na mokro 320, 500, 800, 1000, 1200, 1500 i na koniec pasta polerska. papier zmieniaj na drobniejszy dopiero wtedy kiedy nie będzie już efektów tarcia

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 4 wrz 2011, 14:20
przez kawal
dzieki :)

Re: Mazda 323F BG 1.8 DOHC GT 1991r.

PostNapisane: 4 wrz 2011, 17:06
przez folley
djakob napisał(a): Ale chyba nie chcesz robić polerki na tych felach..

Nie są złe te felgi trochę pielęgnacji i będzie git <spoko>